Η Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης για τον Αυτισμό 2022 (World Autism Awareness Day) ήταν το Σάββατο 2 Απριλίου. Η ημέρα αυτή έχει καθιερωθεί για να ενημερωθεί και να ευαισθητοποιηθεί το κοινό για τον αυτισμό.
Η ημέρα αυτή καθιερώθηκε με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ (Ψήφισμα 62/139) στις 18 Δεκεμβρίου 2007 και διεξάγεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, αρχής γενομένης από το 2008. Η πρωτοβουλία ανήκε στην Μοζά Μπιντ Νασέρ Αλ-Μισνέντ, δεύτερη σύζυγο του εμίρη του Κατάρ, Χαμάντ Μπιν Καλίφα Αλ-Θάνι.
Σκοπός της ημέρας είναι να ενημερώσει την παγκόσμια κοινή γνώμη για τον αυτισμό και τα βήματα που πρέπει να γίνουν για την ομαλή ένταξη των αυτιστικών ατόμων στην κοινωνία. Για το 2022, το θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Αυτισμού είναι « Ποιοτική εκπαίδευση για όλους».
Το σχολείο μας, το 1ο 12/θ Δ.Σ Φλώρινας πήρε τη πρωτοβουλία και επισκέφτηκε τη Δευτέρα 11 Απριλίου 2022 το ΚΕΦΙΑΠ Φλώρινας( πρώην ΚΕΚΥΚΑμεΑ) με αντιπροσωπεία 4 τμημάτων -Ε1,Ε2,ΣΤ1 και ΣΤ2- συνοδευόμενα από τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς και τον Διευθυντή μας και χάρισαν αλλά και πήραν χαρά!! Ευχαριστούμε τη Διεύθυνση του ΚΕΦΙΑΠ Φλώρινας για την όμορφη και ζεστή υποδοχή που μας επιφύλαξαν!! Το 1ο Δ.Σ Φλώρινας δηλώνει τη συμπαράστασή του και τη αρωγή του στο εξαιρετικό έργο και σκοπό που επιτελεί ,από το 2001 που ιδρύθηκε στη πόλη μας!!
Λίγα λόγια για τον αυτισμό..
Ο όρος «αυτισμός» προέρχεται ετυμολογικά από τη λέξη «εαυτός» και υποδηλώνει την απομόνωση ενός ατόμου στον εαυτό του. Ο αυτισμός, αποτελεί μια ισόβια, πολύπλοκη, εκ γενετής νευροαναπτυξιακή διαταραχή που συνήθως εκδηλώνεται στη φάση της ανάπτυξης.
Σύμφωνα με τα ισχύοντα επιστημονικά δεδομένα, ο αυτισμός είναι μια γενετική, μόνιμη, νευροαναπτυξιακή διαταραχή, που συναντάται σ’ έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό ατόμων, γεγονός που οφείλεται πέρα από βιολογικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες και στη διαρκή διεύρυνση των περιπτώσεων που εντάσσονται στο πεδίο των διαταραχών του αυτιστικού φάσματος.
Εμφανίζεται συνηθέστερα στα αγόρια απ’ ότι στα κορίτσια και παρουσιάζεται με ποικίλες εκφάνσεις και διαβαθμίσεις. Ωστόσο, εντοπίζονται ορισμένα συνήθη χαρακτηριστικά όπως δυσκολία στην κατανόηση και τη δημιουργία κοινωνικών σχέσεων, σοβαρή επιβράδυνση στη γλωσσική ανάπτυξη και την επικοινωνία εν γένει, εκδήλωση επαναλαμβανόμενων στερεοτυπικών κινήσεων και συμπεριφορών και έλλειψη ανταπόκρισης ή υπερβολική αντίδραση σε ορισμένα αισθητηριακά ερεθίσματα.
Η αιτία του παραμένει άγνωστη, αν και κάποιες γενετικές επιδράσεις αναγνωρίζονται ως σημαντικές σε συνδυασμό με κάποιους κυρίως περιγεννητικής φύσεως παράγοντες κινδύνου. Αν και ο αυτισμός δεν θεραπεύεται, έγκαιρες και εξειδικευμένες θεραπευτικές παρεμβάσεις βοηθούν στη βελτίωση της λειτουργικότητας των ατόμων.
Σύμφωνα με την Ελληνική Εταιρία Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων (ΕΕΠΑΑ), 1 στα 42 αγόρια και 1 στα 189 κορίτσια που γεννιούνται, διαγιγνώσκεται στο φάσμα του αυτισμού. Αυτό σημαίνει πως στην χώρα μας υπολογίζεται ότι υπάρχουν περίπου 150.000 άτομα με Αυτισμό.
Ο αυτισμός προσδιορίστηκε για πρώτη φορά το 1943 από τον αμερικανο-αυστριακό ψυχίατρο Λίο Κάνερ στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο «Τζονς Χόπκινς» της Βαλτιμόρης. Την ίδια περίοδο, ο Αυστριακός παιδίατρος Χανς Άσπεργκερ, περιέγραψε μία ηπιότερη μορφή της διαταραχής που είναι γνωστή ως Σύνδρομο Άσπεργκερ.
Αυτές οι δύο διαταραχές βρίσκονται στη λίστα του DSM IV (Διαγνωστικό και Στατιστικό εγχειρίδιο για τις Νοητικές Διαταραχές) ως δύο από τις πέντε αναπτυξιακές διαταραχές που συμπεριλαμβάνονται στις διαταραχές αυτιστικού φάσματος. Οι άλλες είναι το Σύνδρομο Rett, PDD NOS (διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή), και η Παιδική Αποσυνδετική Διαταραχή. Όλες αυτές οι διαταραχές χαρακτηρίζονται από διάφορα επίπεδα βλάβης στις ικανότητες επικοινωνίας και στις κοινωνικές δεξιότητες, και επίσης από επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές.
πηγή: neolaia.gr
Αφήστε μια απάντηση