Δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας – 3 Δεκεμβρίου

Μάι 202527

Στα πλαίσια εορτασμού της 3ης Δεκεμβρίου ως Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία πραγματοποιήθηκε, στον χώρο του σχολείου μας, πολύωρη επίσκεψη από τα σχολικά τμήματα με τα οποία ήδη συνεργαζόμαστε και από κοινού θέλουμε να απαρτίσουμε το Δίκτυο σχολείων. Ειδικότερα, μας επισκέφθηκαν τμήματα του 1ου Δημοτικού σχολείου Κέρκυρας, του 12ου Δημοτικού σχολείου  Κέρκυρας και του Δημοτικού σχολείου Κυνοπιαστών.

Στόχος της εν λόγω δράσης ήταν η επίτευξη γνωριμίας μεταξύ όλων των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών και μαθητών καθώς και η ενημέρωσή τους αναφορικά με θέματα αναπηρίας.

Συγκεκριμένα, αρχικά, όλοι οι εμπλεκόμενοι συγκεντρωθήκαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας, όπου, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση αναφορικά με την έννοια της αναπηρίας και των επιμέρους κατηγοριών της ενώ ακολούθησε σχετική συζήτηση, κατά την οποία οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά μέσω ερωτήσεων/ αποριών που οι ίδιοι έθεταν αλλά και απαντήσεων σε ερωτήματα που απηύθυναν οι εκπαιδευτικοί. Παρατηρήθηκε αυξημένο ενδιαφέρον από την πλευρά των μαθητών σχετικά με τα θέματα αναπηρίας καθώς και σε αρκετές περιπτώσεις ικανοποιητικότατο επίπεδο αντίστοιχων γνώσεων. Αξιοσημείωτη ήταν η αλληλεπίδραση που αναπτύχθηκε μεταξύ όλων των συμμετεχόντων.

Στη συνέχεια, οι μαθητές αναμείχθηκαν τυχαία δημιουργώντας μικρές ομάδες, όπου, αφού τους δόθηκαν τα απαραίτητα υλικά, ζωγράφισαν ελεύθερα ή έγραψαν μηνύματα, τα οποία κατά την κρίση τους ήταν αντιπροσωπευτικά της ημέρας. Σε χαρτί μέτρου που είχε τοποθετηθεί στον τοίχο δημιούργησαν από κοινού ένα «λεύκωμα μηνυμάτων και ζωγραφιών». Όλοι οι συμμετέχοντες μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν, κατ’ αυτόν τον τρόπο, τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους και να συνεργαστούν.

44b

Ακολούθως, πραγματοποιήθηκαν στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας παιγνιώδεις κινητικές δραστηριότητες, κατά τις οποίες οι μαθητές αναμείχθηκαν πάλι τυχαία σε ομάδες και συνεργάστηκαν για την επίτευξη ενός κοινού στόχου ενώ παράλληλα διασκέδασαν και γνωρίστηκαν ακόμη καλύτερα μεταξύ τους.

Ακολούθησε «κέρασμα» όλων των συμμετεχόντων από πλούσιο μπουφέ, τον οποίο, σε μεγάλο βαθμό, μας προσέφεραν τοπικές επιχειρήσεις, γεγονός ενδεικτικό της ευαισθητοποίησης και συνεισφοράς της τοπικής κοινότητας.

Τέλος, δημιουργήθηκαν τρεις ομάδες με τυχαία, για ακόμη μία φορά, ανάμειξη εκπαιδευτικών και μαθητών και υλοποιήθηκαν τρία διαφορετικά «workshops», καθένα από τα οποία εστίασε σε συγκεκριμένη κατηγορία αναπηρίας. Ειδικότερα, τα εν λόγω «workshops» επικεντρώθηκαν σε: «Τύφλωση», «Κώφωση – Νοηματική Γλώσσα» και «Κινητικές Αναπηρίες» και περιλάμβαναν προβολή σχετικού εκπαιδευτικού βίντεο σε διαδραστικό πίνακα, ανάγνωση σχετικής ιστορίας / παραμυθιού, συζήτηση – ανατροφοδότηση, αναφορά σχετικών προσωπικών εμπειριών και παιγνιώδεις δραστηριότητες που ενθάρρυναν τη βιωματική προσέγγιση του θέματος. Για ακόμη μία φορά, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν ενεργά, αλληλεπίδρασαν μεταξύ τους, μοιράστηκαν προσωπικά βιώματα καθώς και σκέψεις ή προβληματισμούς τους.

6 5

Συντάκτης: Μαγδαληνή Πακτίτη

από κάτω από: Εκπαιδευτικές Δράσεις 2024-2025| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας – 3 Δεκεμβρίου    

Τα σχόλια είναι κλειστά.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων