Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων που υλοποιούνται για πρώτη φορά κατά το σχολικό έτος 2021-2022 προσφέρουν τη δυνατότητα στους μαθητές και τις μαθήτριες να υλοποιήσουν και να επιτύχουν τους στόχους που ακολουθούν.

Στόχοι

  • Να προωθηθεί το αίσθημα της ελευθερίας, της ασφάλειας, της αποδοχής, της αυτοπεποίθησης και να ενισχυθεί το κίνητρο για τη γνώση και την προσωπική εμπλοκή.
  • Να καλλιεργηθούν δεξιότητες μάθησης όπως κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα.
  • Να καλλιεργηθούν δεξιότητες ζωής όπως η αυτομέριμνα, οι κοινωνικές δεξιότητες, η ενσυναίσθηση, η προσαρμοστικότητα, η ανθεκτικότητα, η υπευθυνότητα, παρέχοντας στους μαθητές τα εφόδια ώστε να χαίρονται το παρόν και να προετοιμαστούν κατάλληλα για το μέλλον.
  • Να καλλιεργηθούν δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης όπως ο ψηφιακός και τεχνολογικός γραμματισμός, η ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, η προστασία από εξαρτησιακές συμπεριφορές στις τεχνολογίες, οι δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων κ.ά.
  • Να καλλιεργηθούν δεξιότητες του νου όπως η στρατηγική και η πλάγια σκέψη, η επίλυση προβλημάτων, η μελέτη περιπτώσεων, η δημιουργία κατασκευών, έτσι ώστε οι μαθητές να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις.
  • Να εκπαιδευτούν οι μαθητές στις ανθρωπιστικές αξίες, στην αξία της συμμετοχής, της συνεργασίας, της αποδοχής της διαφορετικότητας, στην αλληλεγγύη, στη δημοκρατία, στον εθελοντισμό, στη διεκδίκηση και προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων.
  • Να αξιοποιηθούν τα ενδιαφέροντα, οι ιδιαιτερότητες και οι δυνατότητες του κάθε μαθητή και να επιδιωχθεί η ένταξη ως ισότιμων μελών και των μαθητών που προέρχονται από διαφορετικά εθνοπολιτισμικά περιβάλλοντα, μια και στο σχολείο μας φοιτούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Να δημιουργηθεί ένα ασφαλές περιβάλλον που προάγει τον αυτοσεβασμό και τον σεβασμό από και προς τους άλλους και να ενδυναμωθεί η αυτοεκτίμηση, η αξιοπρέπεια και η αυτοπειθαρχία.
  • Να επιτευχθεί αρμονική συνεργασία γονιών-εκπαιδευτικών.
  • Να προωθηθεί η πολιτιστική κατανόηση και η κοινωνική ευθύνη.
  • Να ευαισθητοποιηθούν σε σχέση με το περιβάλλον, να αποκτήσουν αίσθημα ευθύνης πάνω σε περιβαλλοντικά ζητήματα, να αναλάβουν δράση για το περιβάλλον (άμεσο και μελλοντικό).
  • Να προωθηθεί η εξωστρέφεια και η αλληλεπίδραση μεταξύ του σχολείου και της τοπικής κοινωνίας.
  • Μέσα από τις δράσεις να αναπτυχθούν ευαισθητοποιημένοι πολίτες.