Το πρώτο μας πικ-νικ: μια μέρα γεμάτη φύση, φίλους και γέλια!
Το πρώτο μας πικ-νικ: μια μέρα γεμάτη φύση, φίλους και γέλια!
Στόχος του σχεδίου δράσης της σχολικής μας μονάδας για την σχολική χρονιά 2024 – 2025, είναι να ολοκληρώσουμε την διαμόρφωση της σχολικής αυλής τροποποιώντας κι επεκτείνοντας τον στόχο της προηγούμενης σχολικής χρονιάς σε παιδαγωγική αξιοποίηση της αυλής, τη δημιουργία γωνιών μάθησης, τη χρησιμοποίησή της από τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά για εκπαιδευτικές δραστηριότητες, που θα οδηγούν σε νέες γνώσεις έξω από τα πλαίσια της “κλασικής” σχολικής τάξης.
Σε πρώτη φάση ρωτήσαμε τα παιδιά ποιες γωνιές θα ήθελαν να υπάρχουν στην αυλή. Αλλά ζητήσαμε και τις ιδέες των γονέων μέσω ερωτηματολογίου.
Στη συνέχεια, έγινε μια συνάντηση με τους γονείς για να οργανωθούμε! Έπειτα, στείλαμε ένα email στην ISOMAT αφού ενημερωθήκαμε για τις χορηγίες που πραγματοποιεί σε σχολεία! Η ISOMAT ανταποκρίθηκε άμεσα και μας έστειλε τα υλικά! Μόλις λάβαμε τα υλικά ξεκίνησαν οι δράσεις.
Το απόγευμα της Τρίτης 27 Μαΐου συναντηθήκαμε στο σχολείο με τους γονείς! Βάψαμε λάστιχα, κάγκελα, παλέτες, κρεμάσαμε κορδέλες και οργανώσαμε τις παιδαγωγικές γωνιές της αυλής.
ΠΡΙΝ
ΜΕΤΑ
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το αποτέλεσμα!
Μιας και ολοκληρώνεται η σχολική χρονιά πραγματοποιήσαμε δράσεις για την ομαλή μετάβαση των νηπίων στο δημοτικό σχολείο. Αφού συζητήσαμε με τα παιδιά για να δούμε τις ιδέες και τις αντιλήψεις τους για το δημοτικό σχολείο, φτιάξαμε δωράκια για τα παιδιά του 1ου Δημοτικού Σταυρούπολης και τους επισκεφθήκαμε. Τα νήπια κάθισαν στα θρανία μαζί με τα παιδιά της πρώτης δημοτικού, συζητήσαμε, κάναμε, ερωτήσεις και λύσαμε απορίες. Στη συνέχεια, βγήκαμε στην αυλή μας και φάγαμε το κολατσιό μας όλοι μαζί!
Το σχολείο μας συμμετέχει στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα “Φυτεύω και Υιοθετώ ένα δέντρο- προστατεύω το κλίμα” ως δράση ενεργού Πολίτη και το συνδυάσαμε με το εργαστήριο δεξιοτήτων “Τα φυτά του τόπου μας”
Παραλάβαμε τα δέντρα μας, και τα αρωματικά φυτά μας. Σε πρώτη φάση, φυτέψαμε τα αρωματικά φυτά στις ρόδες που είχαν διαμορφωθεί για το λόγο αυτό, αλλά και τα δέντρα σε γλάστρες, μέχρι να τοποθετηθούν στο έδαφος και όταν οι καιρικές συνθήκες το ευνοούν.
Ζητήσαμε από τα παιδιά να παρατηρήσουν και να φωτογραφίσουν με τους γονείς τα φυτά που συναντούν στη γειτονιά τους σε εμφανή σημεία (π.χ. πάρκο, πλατεία, μπαλκόνια, αυλές σπιτιών) αλλά και σε λιγότερο εμφανή σημεία (π.χ. τα φυτά υπάρχουν σε διάφορες μορφές, χλωρά, ξερά, φυτρώνουν, πωλούνται σε καταστήματα κλπ.)
Μιλήσαμε για τa μέρη και την ανάπτυξη των φυτών και τι χρειάζονται για να αναπτυχθούν. Ακόμη, φυτέψαμε φακές για να παρατηρήσουμε τα στάδια ανάπτυξης και χρησιμοποιήσαμε το beebot για να κατανοήσουμε τη σειρά των σταδίων. Τέλος, γίναμε και εμείς σποράκια και μεγαλώσαμε σε φυτά!
Ένας μπαμπάς μας έσκαψε τρύπες και φυτέψαμε τα δεντράκια μας στο έδαφος. Επίσης, σκεφτήκαμε και δώσαμε ονόματα στα δέντρα μας! Ακόμη, περιφράξαμε τα δεντράκια για να τα προστατέψουμε!
Τέλος, φτιάξαμε μία αφίσα για να ενημερώσουμε τα παιδιά όλου του σχολείου για τη δράση μας!
Μιας και ήρθε η Άνοιξη μιλήσαμε για τις αλλαγές στη φύση αλλά και για διάφορα έντομα. Μάθαμε για τη μέλισσα και φτιάξαμε μια ομαδική εργασία- μια κυψέλη με μελισσάκια.
Σε ένα διάλειμμα, τα παιδιά βρήκαν μια κάμπια στην αυλή. Την πήραμε στην τάξη να τη μελετήσουμε με τον μεγεθυντικό φακό. Έπειτα, την βάλαμε σε ένα διάφανο ειδικό δοχείο με ενσωματωμένο μεγεθυντικό φακό, όπου παρατηρούμε έντομα. Μετά από μερικές μέρες παρατηρήσαμε ότι η κάμπια εξαφανίστηκε και μετατράπηκε χρυσαλίδα και μπήκε μέσα στο κουκούλι. Πέρασαν μερικές εβδομάδες και επιστρέφοντας από το Σαββατοκύριακο αντικρίσαμε μια όμορφη πεταλούδα. Αφού την παρατηρήσαμε την ελευθερώσαμε!