Μύρισαν Χριστούγεννα…
Τα Χριστούγεννα έφτασαν και οι τάξεις μας γέμισαν λάμψη! Γκλίτερ, χρυσόσκονη και χρωματιστές κορδέλες παντού… από τα τραπεζάκια μέχρι τα μαλλιά μας! Τα παιδιά μίλησαν για τα Χριστούγεννα, τι ακριβώς γιορτάζουμε, ποια τα έθιμα αλλά και τι βιώματα έχουν από το οικογενειακό τους περιβάλλον.
Το μήνυμα της γέννησης του Κυρίου κατανοήθηκε από τα νήπια μέσα από το οπτικοακουστικό υλικό του σχολείου μας, όπως εικόνες και βίντεο
Τα παιδιά έφτιαξαν κατασκευές αναπτύσσοντας την (περισσότερα…)
«Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής»
Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η εκπαίδευση των παιδιών του Νηπιαγωγείου στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Επιπρόσθετα, το πρόγραμμα υπάγεται στην θεματική ενότητα «Υγεία» στον κύκλο του «Ευ Ζην» και χαρακτηρίζεται από την καθοδηγούμενη-συνεργατική και ανακαλυπτική μάθηση, μέσω της οποίας προωθούνται κυρίως οι ψηφιακές δεξιότητες αλλά και οι δεξιότητες μάθησης, η επικοινωνία, η κριτική σκέψη, η συνεργασία, η δημιουργικότητα- ενώ όσον αφορά τις ψηφιακές δεξιότητες, η ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακή συνεργασία, ψηφιακή δημιουργικότητα, ψηφιακή κριτική σκέψη (πηγή: iep.edu.gr).
Ο Ρούλης, Τροφούλης εμφανίστηκε στην τάξη και γνώρισε τα παιδιά ενθαρρύνοντάς τα να υπογράψουν το συμβόλαιο της τάξης. Παρατηρήσαμε την φορεσιά του και μαντέψαμε τι απεικονίζει. Τα παιδιά έκαναν υποθέσεις και
Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία, το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην εκ-δήλωση του Ειδικού Σχολείου Γιαννιτσών “Πρέπει έστω και με σπασμένα φτερά να πετάω”, στις 1/12/2023 στο Πνευματικό Κέντρο της πόλης μας. Σε κλίμα συγκίνησης και χαράς, οι μαθητές μας παρουσίασαν το παραμύθι “Ιάσων, ο δράκος”, το οποίο συμπεριλαμβάνεται στο πρόγραμμα “Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση” από το Κέντρο “Όραμα” του Ν. Πέλλας. Πρόκειται για μια ιστορία όπου ένας φιλικός δράκος αναζητά έναν φίλο με προϋπόθεση να είναι και εκείνος δράκος, απορρίπτοντας την φιλία των υπόλοιπων ζώων. Συνειδητοποιώντας ότι θα μείνει μόνος του τελικά, κατακτά την αρχή της ανεκτικότητας και της αποδοχής.
Τελειώνοντας το θεατρικό, τα νήπια τραγούδησαν στο κοινό πως
“Οι διαφορές μας δεν έχουν καμία σημασία…”
Ενδοσχολική επιμόρφωση
Στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης την Τετάρτη 6-12-2023 είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μία εξαιρετική εισήγηση από την καΕλένη Παταρή, δικηγόρο με θέμα “Εκπαίδευση και Νομοθεσία”. Η θεματολογία αφορούσε στη διενέργεια ΕΔΕ και Προκαταρκτικής Έρευνας, σε ζητήματα Πειθαρχικού Δικαίου και στη χορήγηση εγγράφων με δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα.
Ευχαριστούμε την (περισσότερα…)
Αποχαιρετισμός του φθινοπώρου
Το φθινόπωρο έφτασε στο τέλος του και ήρθε η ώρα να παρουσιάσουμε τις δράσεις μας για την συγκεκριμένη θεματική προσέγγιση.

Τα νήπια έφεραν στο σχολείο φύλλα δέντρων από την αυλή, από περιπάτους όπου πήγαιναν με την οικογένειά τους και όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να μην αποτελέσουν αφόρμηση για δραστηριότητες μαθηματικών, προφορικού λόγου και δημιουργίας και έκφρασης. Τα παιδιά ομαδοποίησαν τα φύλλα σύμφωνα με το σχήμα, το μέγεθος αλλά και το χρώμα τους και έπειτα (περισσότερα…)
“Ενσυναίσθηση θα πει ….νιώθω εγώ όπως και εσύ!!!
Σήμερα υποδεχτήκαμε στο νηπιαγωγείο μας τη νηπιαγωγό και συγγραφέα Κατερίνα Τζούρτζου για να μας παρουσιάσει το βιβλίο της “Ενσυναίσθηση θα πει … νιώθω εγώ όπως και εσύ!
Όπως αναφέρεται στην περιγραφή του βιβλίου…
“Τέσσερα αγαπημένα ζωάκια ζούνε μέσα στο δάσος και περνούν κάθε μέρα υπέροχα! Παίζουν, γελούν και χαίρονται τη ζωή! Όμως ο Χάρης ο σκίουρος θα έχει ένα μικρό (περισσότερα…)
20 Νοεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του παιδιού
Η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού εορτάζεται κάθε χρόνο στις 20 Νοεμβρίου, με αφορμή την επέτειο υιοθέτησης από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1989, της Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού.
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού αποτελεί το πλέον αποδεκτό κείμενο για τα ανθρώπινα δικαιώματα παγκοσμίως. Την έχουν επικυρώσει όλα τα κράτη του κόσμου, εκτός των ΗΠΑ και της Σομαλίας (η Ελλάδα την επικύρωσε στις 2 Δεκεμβρίου 1992 με τον νόμο 2101), και τα 54 άρθρα της καλύπτουν όλα τα δικαιώματα των παιδιών που χωρίζονται σε 4 τομείς: Δικαιώματα Επιβίωσης, Ανάπτυξης, Προστασίας και Δικαιώματα Συμμετοχής.
Παρά τα διεθνή κείμενα προστασίας των παιδιών, που σε πολλές χώρες αποτελούν κενό γράμμα, εκατομμύρια παιδιά εξακολουθούν να υποφέρουν από τη φτώχεια και να στερούνται της στοιχειώδους σχολικής εκπαίδευσης, εκατοντάδες χιλιάδες υφίστανται τις τραγικές συνέπειες συρράξεων και οικονομικού χάους, δεκάδες χιλιάδες ακρωτηριάζονται στους πολέμους και πολλά ακόμη ορφανεύουν ή και σκοτώνονται από τον ιό του AIDS και από άλλες ασθένειες. Τα στοιχεία και οι αριθμοί είναι καταπέλτης στο εφησυχασμό της συνείδησης.
(Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/71 , © SanSimera.gr)
Οι δραστηριότητες στην τάξη για το θέμα ξεκίνησαν με την (περισσότερα…)
Eλιά, δεντράκι ευλογημένο!
Ελιά, δέντρο ευλογημένο. Ασχοληθήκαμε με την ελιά και το λάδι αναγνωρίζοντας τη σημασία που έχει στη διατροφή μας ο καρπός της ελιάς και τα παράγωγά του. Η δράση έγινε στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων για τη διατροφή “Ο Ρούλης, ο τροφούλης και η περιπέτεια του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής”, αφορμή όμως στάθηκε το γεγονός πως στο νηπιαγωγείο μας δίπλα υπάρχει ένας ελαιώνας, τον οποίο τα παιδιά βλέπουν καθημερινά κατά την προσέλευση αλλά και την αποχώρησή τους από το νηπιαγωγείο μας, τον οποίο μάλιστα επισκεφτήκαμε.
Αφού παρατηρήσαμε τα δέντρα και τους καρπούς πραγματοποιήσαμε στην (περισσότερα…)
“Είμαστε όλοι φίλοι…ένα τσαμπί σταφύλι!”
Στα πλαίσια του 1ου εργαστηρίου δεξιοτήτων που αφορά στην υγιεινή διατροφή, τα νήπια ψήφισαν το αγαπημένο τους φρούτο και αυτό ήταν το σταφύλι.
Ερωτήσεις, απορίες και συζητήσεις γύρω από το συγκεκριμένο φρούτο αποτέλεσαν την αφορμή για μία νέα διαθεματική προσέγγιση σχετικά με το σταφύλι. Αρχικά, τα παιδιά παρατήρησαν και περιέγραψαν εικόνες εμπλουτίζοντας τον (περισσότερα…)







