Εργαστήριο δεξιοτήτων: Νηπίων παιδεία: Το πρώτο βήμα στη δημοκρατία

Το συγκεκριμένο εργαστήριο δεξιοτήτων εντάσσεται στη θεματική ενότητα «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» και έχει ως βασικό στόχο να καλλιεργήσει στα παιδιά τις αξίες της δημοκρατίας, του σεβασμού και της συνεργασίας.

Μέσα από δημιουργικές, βιωματικές δραστηριότητες, τα παιδιά εμπλέκονται ενεργά σε δράσεις που ενισχύουν:

  • τον αλληλοσεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας,

  • τη συνεργατικότητα και την κοινωνική ευαισθησία,

  • την ομαδική συνοχή και την αυτοεκτίμηση,

  • την κριτική σκέψη, την ενσυναίσθηση και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων με δημιουργικό και συλλογικό τρόπο.

Εργαστήριο 1ο: “Ας γνωριστούμε παίζοντας”

  • Παιχνίδια ενεργοποίησης – δεσίματος της ομάδας

Τα παιδιά σφίγγουν το δεξί χέρι, μετά και το αριστερό, πιάνουν τα χέρια τους χωρίς συγκεκριμένη διάταξη, προσπαθούν να ξεμπερδευτούν collage 2

περπατάνε σαν να κρατάνε κάτι βαρύ

collage 3

περπατάνε στις φτέρνες

collage 4

  • Ένα μπουκέτο με λουλούδια

6f33001d 4eed 417d 9e9a 3ef4972232fd

Το κάθε παιδί έφτιαξε από ένα λουλούδι και στο κέντρο κολλήσαμε τη φωτογραφία του. Στα φύλλα των λουλουδιών τα παιδιά έγραψαν το αγαπημένο τους παιχνίδι.

 

Εργαστήριο 2ο: “Όλοι έχουμε θέση σε αυτή τη τάξη του Νηπιαγωγείου”

Για να υποδεχτούν τα παιδιά στην τάξη μας τη νέα μας φίλη, τη Δώρα, ετοιμάσαμε το παρακάτω βίντεο:

και στη συνέχεια υποδεχτήκαμε τη Δώρα

489734847 686067187699826 5251863451391833628 n  490987531 3810775805850833 5160181624860615128 n

Συζητήσαμε όλοι μαζί στην τάξη για τα συναισθήματα της Δώρας. Προσπαθήσαμε να καταλάβουμε πώς μπορεί να νιώθει, ερχόμενη σε έναν καινούριο τόπο, χωρίς φίλους, και βιώνοντας κοροϊδία — τόσο για τον τρόπο που μιλάει, όσο και για τον αδερφό της, που χρησιμοποιεί αναπηρικό καροτσάκι. Μιλήσαμε για το πώς θα αισθανόμασταν εμείς αν βρισκόμασταν στη θέση της, αν έχουμε νιώσει ποτέ μόνοι ή διαφορετικοί, και φυσικά, για το τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να τη βοηθήσουμε να αισθανθεί αποδεκτή και ασφαλής μέσα στην ομάδα.

  • Πώς νιώθει η Δώρα όταν την κοροϊδεύουν;

489732307 666114242700725 4962733477083450286 n

  • Πώς νιώθει η Δώρα όταν τη δέχονται στην παρέα τους;

484366316 1717435538896007 2927528181531659337 n

Στη συνέχεια διαβάσαμε την κοινωνική ιστορία για τη διαχείριση των συναισθημάτων.

  • Τι πρέπει να κάνει η Δώρα για να ηρεμήσει;

collage 5

  • Παιχνίδι ρόλων. Τα παιδιά δραματοποίησαν τις προτάσεις τους με τους τρόπους που ηρεμούν

collage 6

  • Δημιουργία πίνακα διπλής εισόδου. Τα παιδιά επιλέγουν ποια λύση προτιμούν για να νιώσουν καλύτερα σε διάφορες καθημερινές καταστάσεις.

2 PA1

  • Τι με θυμώνει; Πώς ηρεμώ;

 

Εργαστήριο 3ο: ” Εσύ και εγώ μαζί”

491005361 1082172953846253 7777557943706356255 n 491011345 2191803471240174 7311551350881379010 n 491023438 1613154522670226 4585700893225437949 n

και ατομικά το κάθε παιδί έδωσε τη δική του συνέχεια στο παραμύθι

collage 8

collage 9

collage 7

  • “Θερμόμετρο συναισθημάτων”

Φτιάξαμε ένα θερμόμετρο συναισθημάτων με τα πιθανά συναισθήματα που μπορεί να βίωνε η Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια.

4897302

 

Με κάθε κατάσταση που συζητούσαμε, τα παιδιά βοηθούσαν να τοποθετήσουμε το αντίστοιχο συναίσθημα πάνω στο θερμόμετρο, αναγνωρίζοντας τη “θερμοκρασία” που αντιστοιχούσε στο πώς αισθανόταν η Σοφία εκείνη τη στιγμή.

collage 10

  • Εσύ κι εγώ μαζί

Δημιουργήσαμε έναν πύργο με τουβλάκια και σε κάθε τουβλάκι κολλήσαμε χαρτάκι με το αρχικό γράμμα κάθε παιδιού. Το κάθε παιδί προσπαθούσε να αφαιρέσει ένα τουβλάκι από τον πύργο χωρίς να πέσει ο πύργος.

 

collage 11

 

Εργαστήριο 4ο: “Ο εαυτός μου…”

  • Ομαδικό παιχνίδι: “Ο κατάσκοπος”

Με τη συνοδεία μουσικής, τα παιδιά περπατούσαν στην τάξη σαν μικροί κατάσκοποι, κρατώντας εφημερίδες μπροστά στο πρόσωπό τους, προσπαθώντας να μην κοιτάξουν κανέναν, αλλά και να μην τα δει κανείς. Όταν η μουσική σταματούσε, τα παιδιά πάγωναν στη θέση τους. Τότε, ξεκινούσε η «κατασκοπική» αποστολή τους: να παρατηρήσουν διακριτικά τον/την διπλανό/ή τους και να εντοπίσουν εξωτερικά χαρακτηριστικά που έχουν κοινά. Μαλλιά, μάτια, γυαλιά, ρούχα, χρώματα… Γελάσαμε, παρατηρήσαμε, και κυρίως ανακαλύψαμε πόσα πράγματα μας ενώνουν, ακόμη κι αν φαινόμαστε διαφορετικοί!

 

 

 

collage 12

collage 13

  • “Ο εαυτός μου”

Τα παιδιά δημιούργησαν φιγούρες του εαυτού τους και οι φιγούρες τοποθετήθηκαν σε έναν κύκλο. Στο κέντρο του κύκλου, τα παιδιά τοποθέτησαν εικόνες που απεικόνιζαν το αγαπημένο τους φαγητό, βιβλίο και χρώμα. Στη συνέχεια, ψήφισαν από κάθε κατηγορία έως 3 αγαπημένα. Παρατήρησαν με έκπληξη πόσα κοινά έχουν μεταξύ τους και αναγνώρισαν ότι παρόλο που ο καθένας είναι μοναδικός, υπάρχουν πολλά που μας φέρνουν κοντά.

 

Δημιουργία κολάζ με τις εικαστικές αποτυπώσεις των παιδιών

collage 14

 

Εργαστήριο 5o: “…και οι άλλοι”

  • Παρακολουθήσαμε το βίντεο “Η εχθρόπιτα” και αφού το παρακολουθήσαμε συζητήσαμε όλοι μαζί σχετικά με αυτό.

– Τι ένιωθαν οι ήρωες της ιστορίας;

– Τι σημαίνει «εχθρός» και πώς αλλάζουν οι σχέσεις μας όταν γνωρίζουμε καλύτερα κάποιον;

– Πώς μπορούμε κι εμείς να επιλύουμε διαφωνίες χωρίς φωνές, θυμό ή απομάκρυνση;

Τα παιδιά, μέσα από τη συζήτηση, πρότειναν τρόπους επίλυσης διαφορών και συμφιλίωσης με άλλα παιδιά. Στη συνέχεια, σε ζευγάρια, κατέγραψαν τις ιδέες τους.

  • Δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη με τους τρόπους επίλυσης των διαφορών/συγκρούσεων με βάση τις προτάσεις που διατύπωσαν.

491011271 1314343156297600 596410706369185230 n

  • Παιχνίδια ρόλων

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τυχαία ζευγάρια και κάθε ομάδα επέλεξε μια κάρτα με μία κατάσταση διένεξης — μια μικρή “σύγκρουση” που θα μπορούσε να συμβεί στην καθημερινότητά τους. Για να προετοιμάσουν τη δράση τους, συμβουλεύτηκαν τον εννοιολογικό χάρτη με τις προτάσεις επίλυσης διαφορών. Συζήτησαν, συνεργάστηκαν και συναποφάσισαν πώς θα αντιμετώπιζαν την κατάσταση με τρόπο δίκαιο και δημιουργικό. Στη συνέχεια, παρουσίασαν μπροστά στην ομάδα το μικρό τους “θεατρικό”, αναπαριστώντας τόσο τη σύγκρουση όσο και τη λύση της!

collage 15

  • Ομαδική κατασκευή: “Η κουρτίνα της αγάπης”

Κάθε παιδί κλήθηκε να δημιουργήσει τη δική του καρδιά, γράφοντας επάνω ένα μήνυμα αγάπης για τους φίλους του. Οι καρδιές ενώθηκαν και δημιούργησαν μια μεγάλη, πολύχρωμη κουρτίνα, που κρεμάστηκε στην τάξη μας σαν σύμβολο φιλίας, ενότητας και αλληλοσεβασμού.

491216384 552456047918987 2306238531312589515 n 1

  • Δημιουργία αφίσας με τίτλο: “Οι άλλοι είναι φίλοι μου”

491219009 9885527964801427 1402825373765231215 n

  • “Η πίτα της φιλίας”

Τα παιδιά αποφάσισαν τα συστατικά που θα περιέχει η συνταγή της πίτας της φιλίας και ετοίμασαν τα κομμάτια για την πίτα. Στη συνέχεια παίξαμε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού με τα συστατικά της. Έβρισκαν το κομμάτι, αναγνώριζαν τη λέξη και συμπλήρωναν την πίτα.

491024807 649708841363871 990411990291566898 n

Εργαστήριο 6ο: “Η ταυτότητά μου”

  • Αφήγηση παραμυθιού “Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας”

Μέσα από την αφήγηση του παραμυθιού «Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας», τα παιδιά γνώρισαν έναν ξεχωριστό ήρωα που, αν και διαφορετικός από τους υπόλοιπους, κατάφερε να αγαπηθεί γι’ αυτό ακριβώς που είναι. Ακολούθησε συζήτηση και προβληματισμός γύρω από τη διαφορετικότητα, την αποδοχή και τη μοναδικότητα του κάθε παιδιού.

Στη συνέχεια, τα παιδιά εργάστηκαν σε ζευγάρια σε μια συνεργατική εικαστική δράση: ζωγράφισαν από ένα κομμάτι παζλ του Έλμερ, βάζοντας το δικό τους χρώμα και δημιουργικότητα και ένωσαν όλα τα κομμάτια πάνω σε προσχεδιασμένο περίγραμμα του ελέφαντα, δημιουργώντας έναν μοναδικό, πολύχρωμο και συλλογικό Έλμερ.

collage 16

collage 17

490987494 1310168970074442 2390926046859037823 n

 

  • “Όλοι είμαστε διαφορετικοί”

Τα παιδιά παρατήρησαν φωτογραφίες ανθρώπων από ποικίλα περιβάλλοντα και με διαφορετικά χαρακτηριστικά.

Οι φωτογραφίες απεικόνιζαν:

  • Άτομα από διαφορετικές ηλικιακές ομάδες

  • Ανθρώπους από διάφορες εθνικές και φυλετικές ομάδες

  • Διαφορετικές ενδυμασίες και τρόπους έκφρασης

  • Ποικιλίες στην εξωτερική εμφάνιση, όπως χρώμα δέρματος, μαλλιών, στυλ κ.ά.

4909941

Τα παιδιά ομαδοποίησαν τις φωτογραφίες με βάση την ηλικία, το φύλο, την καταγωγή

collage 18

collage 19

collage 20

και συζητήσαμε για τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα στους ανθρώπους.

  • “Ταυτότητες”

Αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για τις πληροφορίες που αναγράφονται στις ταυτότητες και στη συνέχεια φτιάξαμε τις δικές μας ταυτότητες.

collage 29

  • Με πηλό φτιάξαμε αποτύπωμα της παλάμης μας

collage 21

  • Ομαδικό παιχνίδι: “Πες μου κάτι για σένα”

Τα παιδιά κάθισαν σε κύκλο και ο βοηθός της ημέρας άνοιξε το παιχνίδι με τη φράση:

«Θέλω να μάθω για σένα: ποιο είναι το αγαπημένο σου παιχνίδι;»

απευθυνόμενος/η στο παιδί που καθόταν δεξιά του.

Στη συνέχεια, όλα τα παιδιά πήραν με τη σειρά τον λόγο, απαντώντας σε διάφορες παρόμοιες ερωτήσεις, όπως:

  • Ποιο είναι το αγαπημένο σου φαγητό;
  • Ποιο είναι το αγαπημένο σου χρώμα;
  • Ποιος είναι ο καλύτερός σου φίλος ή φίλη;
  • Ποιο είναι το αγαπημένο σου τραγούδι;

 

Εργαστήριο 7ο: “Όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι”

  • Κουκλοθέατρο: “Το ζαμπντερφίλιο”

Τα παιδιά παρακολούθησαν την παράσταση “Το Ζαμπντερφίλιο”, μια ιστορία για ένα διαφορετικό πλάσμα που, αν και αναζητά φίλους, δυσκολεύεται να τους βρει, επειδή όλοι το θεωρούν παράξενο.

Μετά την παράσταση, ακολούθησε συζήτηση και επεξεργασία:

  • Πώς αισθανόταν το Ζαμπντερφίλιο;

  • Γιατί οι άλλοι το απέφευγαν;

  • Τι θα κάναμε εμείς αν το Ζαμπντερφίλιο ζητούσε να γίνει φίλος μας;

 

  • Καταγράψαμε τις ιδέες των παιδιών σε ψηφιακό νοητικό χάρτη

11

  • Δημιουργία αφίσας με τους κανόνες συμπεριφοράς στην τάξη

Συζητήσαμε όλοι μαζί για το πώς θέλουμε να συμπεριφερόμαστε στην τάξη ώστε να περνάμε όμορφα και με σεβασμό ο ένας προς τον άλλον. Καταγράψαμε τους κανόνες που συμφωνήσαμε, όπως «μιλάμε ευγενικά», «δεν χτυπάμε ο ένας τον άλλον», «σηκώνουμε το χέρι μας για να μιλήσουμε». Καθένας ανέλαβε να ζωγραφίσει έναν από αυτούς και από κάτω γράψαμε τον κανόνα.

Zografizontas toys kanones

Zografizontas toys kanones2

Με τους κανόνες αυτούς φτιάξαμε μια ομαδική αφίσα με τίτλο “Οι κανόνες της τάξης μας”,  την οποία αναρτήσαμε σε εμφανές σημείο στην τάξη για να μας θυμίζει καθημερινά τις κοινές μας συμφωνίες.

Oi kanones ths taxhs mas

  • Η οικογένειά μου

Συζητήσαμε για την οικογένεια και κάθε παιδί μίλησε για τη δική του οικογένεια. Αναφέρθηκαν στα αγαπημένα τους πρόσωπα, στις καθημερινές τους συνήθειες, σε ξεχωριστές στιγμές που μοιράζονται μαζί και σε ό,τι άλλο θεώρησαν σημαντικό. Ήταν μια όμορφη ευκαιρία για να αναγνωρίσουμε την αξία της οικογένειας και να καταλάβουμε πως κάθε οικογένεια είναι μοναδική με τον δικό της τρόπο.

d050442b 040a 40cf 8ab1 82dfe9cccb9c

Δημιουργήσαμε το γενεαλογικό μας δέντρο

collage 24

collage 25

 

Αποτυπώσαμε εικαστικά την οικογένειά μας

collage 26

 

Παρακολουθήσαμε στον προτζέκτορα εικόνες που απεικόνιζαν διαφορετικά είδη οικογενειών.

collage 27

Μέσα από τη συζήτηση, τα παιδιά εντόπισαν ομοιότητες και διαφορές με τη δική τους οικογένεια και κατανόησαν πως κάθε οικογένεια είναι ξεχωριστή, αλλά όλες έχουν κοινό στοιχείο την αγάπη και τη φροντίδα.

 

Κλείνοντας…
Μέσα από τις δραστηριότητες του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη Δημοκρατία», τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να αναγνωρίσουν, να εκφράσουν και να σεβαστούν τα συναισθήματα και τη διαφορετικότητα των άλλων, να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας και ενσυναίσθησης. Με παιχνίδια, ιστορίες, καλλιτεχνικές δράσεις και συζητήσεις, κάναμε μικρά αλλά ουσιαστικά βήματα προς τη διαμόρφωση μιας τάξης που βασίζεται στην αλληλοκατανόηση, τον σεβασμό και τη φιλία.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το Πάσχα στο νηπιαγωγείο μας

Το Πάσχα ή αλλιώς Πασχαλιά ή και Λαμπρή είναι η μεγαλύτερη γιορτή του Χριστιανισμού. Τα παιδιά γνώρισαν την ιστορία των Παθών του Ιησού Χριστού, της ζωής του και  των θαυμάτων που έκανε μέσα από βίντεο και εικόνες.

 

Έμαθαν για την Ανάσταση του Λαζάρου, ένα από τα θαύματα που έκανε ο Χριστός μας παρακολουθώντας το (περισσότερα…)

4 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων- Πανελλήνια Ημέρα Σχολικής Φιλοζωίας

Η Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων θεσπίστηκε το 2010 για την ευαισθητοποίηση  σχετικά με την τύχη των εκατομμυρίων αδέσποτων που υπολογίζεται ότι ζουν κάτω από πολύ κακές συνθήκες στον πλανήτη μας. Οι φιλοζωικές οργανώσεις προωθούν με την ευκαιρία αυτή την υιοθεσία των αδέσποτων ζώων ενώ τονίζουν την ανάγκη φροντίδας και προστασίας τους από διάφορους κινδύνους, μεταξύ των οποίων η έλλειψη φαγητού και νερού, η εγκατάλειψη, η ανθρώπινη βία, ο υπερπληθυσμός, οι καιρικές συνθήκες, η παράνομη εκτροφή, οι ασθένειες κ.α. Ειδικότερα στη χώρα μας και μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής η συγκεκριμένη ημέρα καθιερώνεται ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας και  είναι αφιερωμένη στην υλοποίηση σχετικών δράσεων.
(Πηγή:https://www.ert.gr/ert-arxeio/pagkosmia-imera-adespoton-zoon-4-aprilioy/)
 Έτσι, την Τετάρτη  4 Απριλίου  που έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας, η Ομάδα Παιδείας της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας, παρουσίασε ένα φιλοζωικό πρόγραμμα , μέσω τηλεδιάσκεψης, το οποίο παρακολούθησαν πολλά νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της χώρας μας καθώς και το δικό μας . Η παρουσίαση έγινε από την υπεύθυνη ομάδας παιδείας ΠΦΠΟ κ. Χριστίνα Νομικού από τις 9.30-10.15. Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον τα θέματα που παρουσιάστηκαν.
eikona Viber 2025 04 17 23 52 25 793
eikona Viber 2025 04 17 23 52 48 222

eikona Viber 2025 04 17 23 53 25 212eikona Viber 2025 04 18 00 25 04 267eikona Viber 2025 04 17 23 53 11 294

 

(περισσότερα…)

2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της IBBY ετοιμάζει ένα μήνυμα και μία αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο. Στην Ελλάδα, την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου υποστηρίζει από το 1996, ο Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου, το ελληνικό τμήμα της IBBY, που τυπώνει στα ελληνικά την αφίσα και το φυλλάδιο με το μήνυμα και τα αποστέλλει σε ένα ευρύ δίκτυο σχολείων και σχολικών βιβλιοθηκών σε όλη την Ελλάδα, προτρέποντας έτσι και άλλους φορείς να οργανώσουν εκδηλώσεις για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου”
(Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/13© SanSimera.gr)

(περισσότερα…)

25η Μαρτίου 1821

Η 25η Μαρτίου είναι μία από τις σημαντικότερες εθνικές εορτές της Ελλάδας, καθώς σηματοδοτεί την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 ενάντια στην Οθωμανική κυριαρχία. Παράλληλα, συμπίπτει με τη γιορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, προσδίδοντας στην ημέρα διπλό νόημα, τόσο εθνικό όσο και θρησκευτικό.

Στο νηπιαγωγείο μας, γιορτάσαμε αυτή τη σπουδαία ημέρα με διάφορες δραστηριότητες.

Μιλήσαμε για τους ήρωες της επανάστασης, μάθαμε για τη ζωή τους και την προσφορά τους στον αγώνα.

0ead152d 6e19 4b41 bbf3 1f4f05a1144e

(περισσότερα…)

European School Radio – Η συμμετοχή μας!

Με μεγάλη χαρά, οι μαθητές και οι μαθήτριες του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν στον ραδιοφωνικό διαγωνισμό “Καν’ το ν’ ακουστεί 2025” του European School Radio!

Η φετινή μας δημιουργία είναι ένα πρωτότυπο podcast με θέμα την ενσυναίσθηση και τη δύναμη της κατανόησης, μέσα από μια όμορφη ιστορία που διαδραματίζεται στο δάσος. Τα παιδιά, μέσα από τη φαντασία τους, έδωσαν φωνή στα δέντρα και τα φυτά, αναδεικνύοντας τη σημασία της συνεργασίας, της αποδοχής και της αλληλεγγύης.

Μέσα από τη διαδικασία της δημιουργίας του podcast, τα παιδιά ανέπτυξαν δεξιότητες προφορικού λόγου, συνεργασίας και ψηφιακής δημιουργίας, ενώ διασκέδασαν και ένιωσαν τη χαρά της συμμετοχής σε έναν ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό διαγωνισμό.

Ακούστε το podcast μας εδώ: https://audio.com/chrysaphia/audio/diagonismos-podcast

Η ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕ!

Η ψηφοφορία των ακροατών ξεκίνησε και θα παραμείνει ανοιχτή έως 09/04/2025 23:59:00.

Η υποστήριξή σας είναι (περισσότερα…)

6 Μαρτίου: Πανελλήνια Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού

 

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/τριών, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις”, αναφέρεται σε μήνυμα προς όλες τις σχολικές μονάδες από την υφυπουργό Παιδείας , Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Ζέττα Μακρή. Όλες οι σχολικές μονάδες  κλήθηκαν να πραγματοποιήσουν διάφορες δραστηριότητες από τις 6 -10 Μαρίου 2025.

Οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν  στο νηπιαγωγείο μας  στο πλαίσιο αυτό  ήταν  ποικίλες:

1)Έγινε προβολή  ενός βίντεο για την πρόληψη της ενδοσχολικής βίας, το οποίο  είχαμε ετοιμάσει σε προγενέστερο χρόνο με αφορμή

  • τη συμμετοχή του νηπιαγωγείου μας  στην 12η εκστρατεία «Μίλα τώρα» που διοργανώνεται από το «Χαμόγελο του παιδιού».

(περισσότερα…)

Επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο για τα Χελιδονίσματα

Την περασμένη εβδομάδα, οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας πραγματοποίησαν μια ξεχωριστή επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο, στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασής τους στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα. Με χαμόγελα και ενθουσιασμό, πήγαμε να πούμε τα παραδοσιακά ανοιξιάτικα κάλαντα, τα γνωστά “Χελιδονίσματα”!

480315232 616843071156539 8680100512406765874 n

Το έθιμο των χελιδονισμάτων είναι μια παραδοσιακή γιορτή που συνδέεται με την πρώτη μέρα του Μαρτίου και την υποδοχή της άνοιξης. Οι ρίζες του βρίσκονται στην λαϊκή παράδοση, και η κύρια ιδέα του είναι να υποδεχτούμε τα χελιδόνια, τα οποία θεωρούνταν αγγελιοφόροι της άνοιξης και της αναγέννησης της φύσης.

Σύμφωνα με την παράδοση, τα παιδιά γύριζαν (περισσότερα…)

Απόκριες στο νηπιαγωγείο!

Οι Απόκριες είναι από τις αγαπημένες γιορτές των μικρών αλλά και των μεγάλων! Έτσι κι εμείς, όλες αυτές τις μέρες στο νηπιαγωγείο μας ζήσαμε υπέροχες στιγμές, γιορτάσαμε, παίξαμε και διασκεδάσαμε με την ψυχή μας!

 Ξεκινήσαμε τις αποκριάτικες δράσεις μας στολίζοντας το νηπιαγωγείο μας με αποκριάτικες κατασκευές. Παλιάτσοι και αρλεκίνοι στόλισαν τις κουρτίνες,  αλλά και  διάφορες μάσκες  γέμισαν τα ταμπλό στις τάξεις.

εικόνα Viber 2025 03 06 19 57 44 902εικόνα Viber 2025 03 06 19 57 45 299

 Συνεχίσαμε διαβάζοντας την υπέροχη (περισσότερα…)

Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Τα φυτά του τόπου μου”.

Μέσα από το 1ο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο “Τα φυτά του τόπου μου”  οι μαθητές/τριες ευαισθη-τοποιήθηκαν  και ανέλαβαν δράση για ζητήματα  που έχουν σχέση με το περιβάλλον και  την αειφόρο ανάπτυξη. Ειδικότερα, μέσα από το συγκεκριμένο εργαστήριο τα παιδιά αντιλήφθηκαν τη συνολική προσφορά των φυτών του τόπου τους αλλά και την πολιτιστική αξία τους και σκέφτηκαν πως μπορούν να συμβάλουν  για τη διάσωση και τη διατήρηση της.

Οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν ήταν οι εξής :

-Αρχικά ήρθαν σε επαφή με διάφορα φυτά της περιοχής τους μέσω της παρατήρησης.  Πρώτα διε-ρεύνησαν τα  δέντρα και φυτά της αυλής του νηπιαγωγείου  και στη συνέχεια της  ευρύτερης γειτονιάς πραγματοποιώντας   διδακτική επίσκεψη  στο γειτονικό πάρκο. (περισσότερα…)

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς