ΠΑΡΑΜΥΘΑΔΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Με πολλή χαρά οι γονείς αγκάλιασαν την πρόσκληση των εκπαιδευτικών να γίνουν οι παραμυθάδες της χρονιάς!

Μέσα στα πλαίσια του σχεδίου δράσης της Φιλαναγνωσίας με θέμα ” Βιβλιοπεριπέτειες στο σχολείο μας”, τα παιδιά με τους γονείς επέλεγαν το αγαπημένο βιβλίο της προσωπικής τους βιβλιοθήκης, και κάθε Παρασκευή ένας νέος παραμυθάς μας ταξίδευε σε τόπους ονειρεμένους!!

 

Kolaz20

 

 

 

Kolaz19

3 12 1

Δημιουργία Μακέτας της Γειτονιάς του Σχολείου για την Ημέρα Περιβάλλοντος

MAKETA 1 MAKETA 2 MAKETA 3 MAKETA 4

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος(5 Ιουνίου) οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν σε μια δημιουργική και εκπαιδευτική δράση, η οποία στόχευε στην ενίσχυση της περιβαλλοντικής τους συνείδησης και της αίσθησης ευθύνης απέναντι στο φυσικό τους περιβάλλον. Η δράση αυτή περιλάμβανε τη δημιουργία μιας μακέτας που αναπαριστούσε την ίδια τη γειτονιά του σχολείου, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ανακυκλώσιμα υλικά!

Χρησιμοποιώντας χάρτινα κουτιά από γάλα, χαρτόνια και άλλα ανακυκλώσιμα υλικά, οι μαθητές «χτίσανε» την αναγνωρίσιμη γειτονιά τους, τοποθετώντας το σχολείο τους, κτήρια, δρόμους, πλατείες .  Μέσα από αυτή τη διαδικασία, οι μαθητές έμαθαν πώς τα απλά υλικά, όταν αξιοποιούνται σωστά, μπορούν να μετατραπούν σε πολύτιμα εργαλεία για την τέχνη και τη δημιουργία.

Η δράση αυτή είχε στόχο να ενισχύσει την κατανόηση της αξίας της ανακύκλωσης, ενώ παράλληλα υπενθύμισε στους μαθητές τη σημασία της κοινής ευθύνης για την προστασία του περιβάλλοντος. Μέσα από τη δημιουργία της μακέτας, οι μαθητές συνειδητοποίησαν πόσο εύκολο και διασκεδαστικό μπορεί να είναι να προσφέρουμε στο περιβάλλον με τρόπο που είναι ταυτόχρονα και δημιουργικός.

Η μακέτα της γειτονιάς του σχολείου είναι πλέον ένα από τα πιο όμορφα έργα του σχολείου μας και μας υπενθυμίζει ότι το μέλλον του πλανήτη εξαρτάται από τις επιλογές και τις δράσεις μας, και ότι η προστασία του περιβάλλοντος ξεκινά από την καθημερινότητά μας.

Δράσεις Ενεργού Πολίτη:Δημιουργία Στολιδιών Αυλής από Ανακυκλώσιμα Υλικά-Φυτέματα με άρωμα

DRASH ENERGOY POLITH EPANACHRHSIMOPOIHSH 2

 

DRASH ENERGOY POLITH EPANACHRHSIMOPOIHSH 3

 

Με ιδιαίτερο ενθουσιασμό, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή δράση δημιουργικότητας και οικολογικής συνείδησης: τη δημιουργία στολιδιών για την αυλή του σχολείου, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ανακυκλώσιμα υλικά!

Μεταλλικά κουτιά, πλαστικά καπάκια και άλλα υλικά που συνήθως καταλήγουν στους κάδους απορριμμάτων, μεταμορφώθηκαν σε πολύχρωμα και πρωτότυπα διακοσμητικά αντικείμενα. Η φαντασία των παιδιών και η αγάπη τους για το περιβάλλον έδωσαν ζωή σε ένα υπέροχο αποτέλεσμα, που στόλισε την αυλή μας με μοναδικό τρόπο.

Η δράση αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των δράσεων του Ενεργού Πολίτη, με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα περιβαλλοντικής ευθύνης και βιώσιμης ανάπτυξης. Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, οι μαθητές αντιλήφθηκαν την αξία της ανακύκλωσης και της επαναχρησιμοποίησης υλικών, προωθώντας την αρχή του “μηδενικού απορρίμματος”. Παράλληλα, ενισχύθηκε η κατανόηση της ανάγκης για βιώσιμες πρακτικές που προστατεύουν το περιβάλλον και εξασφαλίζουν έναν καλύτερο πλανήτη για τις επόμενες γενιές.

Επιπλέον, στο πλαίσιο αυτής της δράσης, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να φυτέψουν αρωματικά βότανα στην αυλή μας. Λεβάντα, δυόσμος και ρίγανη είναι μόνο μερικά από τα βότανα που φύτεψαν, προσφέροντας έναν ευχάριστο αρωματικό περιβάλλον στην αυλή  ,ενισχύοντας παράλληλα την πράσινη εικόνα του σχολείου.

Αυτές οι ενέργειες εντάσσονται στο γενικότερο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης, που προάγει την αειφορία και την αρμονία με τη φύση.

DRASH ENERGOY POLITH FYTEMATA 2

Οι συγκεκριμένες δράσεις δε θα μπορούσαν να ολοκληρωθούν χωρίς τη θερμή στήριξη και τη βοήθεια των γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας, τους οποίους ευχαριστούμε θερμά για τη συμβολή τους.

Η αυλή μας έγινε πιο όμορφη, πιο χαρούμενη και πιο “πράσινη”, αποδεικνύοντας ότι η δημιουργικότητα, η οικολογική συνείδηση, η βιώσιμη ανάπτυξη και η ενεργή πολιτειότητα μπορούν να συνδυαστούν με εξαιρετικό τρόπο!

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΝΗΠΙΩΝ ΣΤΟ 9ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

Με μεγάλη ανυπομονησία τα νήπια του σχολείου μας περίμεναν τη προγραμματισμένη επίσκεψη τους στο δημοτικό που πρόκειται να φοιτήσουν από το Σεπτέμβρη. Συμμετείχαν στα μαθήματα της πρώτης Δημοτικού, γνώρισαν τους δάσκαλους και το διευθυντή του σχολείου, συνάντησαν παλιούς συμμαθητές, ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου, ψώνισαν από το κυλικείο, έπαιξαν στην αυλή, πήραν κεράσματα και δώρο ένα όμορφο γλαστράκι!

EPISKEPSH

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗ ΚΥΡΙΑ/ΚΥΡΙΟ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Ένα άγνωστο περιβάλλον και καινούργια πρόσωπα στη ζωή μας συχνά προκαλούν ένα πρόσθετο άγχος..

Εμείς επιλέγουμε να το περιορίσουμε γράφοντας ένα γράμμα στην επόμενη κυρία μας/κύριό μας περιγράφοντας τις προσδοκίες μας, τους φόβους μας και τη σιγουριά μας για ό,τι θα καταφέρουμε στο μέλλον. Όλα τα γράμματα έγιναν ένα όμορφο πακετάκι και δόθηκαν στον κύριο Γεράση το διευθυντή του 9ου Δημοτικού Σχολείου. εκείνος με τη σειρά του θα το παραδώσει εκεί που πρέπει!!!

 

GRAMMA

 

Δράση Ενεργού Πολίτη:Βιώσιμες Κατοικίες-Όταν το Σχολείο Συνδέεται με την Πραγματική Ζωή

Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης των μαθητών γύρω από ζητήματα περιβάλλοντος και βιώσιμης ανάπτυξης, το σχολείο μας είχε την ιδιαίτερη χαρά να φιλοξενήσει μια μητέρα μαθητή, η οποία εργάζεται στον τομέα της αρχιτεκτονικής και του σχεδιασμού βιώσιμων κατοικιών.

Η κ.Ανυφαντή Φραντσέσκα, μητέρα μαθητή μας, επισκέφθηκε την τάξη μας και πραγματοποίησε μια διαδραστική παρουσίαση με θέμα «Κατοικίες του Μέλλοντος: Όμορφες, Λειτουργικές και Βιώσιμες». Μέσα από εικόνες, σχέδια και απλά παραδείγματα, εξήγησε στους μαθητές πώς μπορούν τα σπίτια μας να σχεδιάζονται με σεβασμό στο περιβάλλον, χρησιμοποιώντας φυσικά υλικά, εξοικονομώντας ενέργεια και νερό, και προσφέροντας παράλληλα ποιότητα ζωής στους ενοίκους.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η αναφορά της στη σχέση των πρώτων υλών με την τοπική αρχιτεκτονική. Ανάλογα με το τι προσφέρει το φυσικό περιβάλλον, οι άνθρωποι σε κάθε περιοχή ανέπτυξαν διαφορετικούς τρόπους κατασκευής. Για παράδειγμα, σε περιοχές με πληθώρα ξυλείας, όπως στη Βόρεια Ευρώπη ή στον Καναδά, κυριαρχούν οι ξύλινες κατοικίες. Αντίθετα, σε τόπους με πέτρα, όπως τα ελληνικά νησιά ή τα ορεινά χωριά, συναντάμε πετρόχτιστα γεφύρια ,πετρόχτιστα  σπίτια με παχείς τοίχους, που προστατεύουν από τη ζέστη και το κρύο.

Αυτή η σοφή αξιοποίηση των υλικών του τόπου όχι μόνο μειώνει την ανάγκη μεταφοράς υλικών (άρα και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα), αλλά συνδέει και τον άνθρωπο με τη φύση και την παράδοση του τόπου του. Είναι ένα μάθημα βιωσιμότητας που προϋπήρχε της σύγχρονης οικολογικής σκέψης.

Η κ. Ανυφαντή  , τόνισε  ότι  υπάρχουν  οικολογικές τεχνικές, και ότι κάθε μικρή αλλαγή στην καθημερινότητά μας, όπως η ανακύκλωση ή η εξοικονόμηση νερού, είναι ένα βήμα προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον.BIOSIMEs KATOIKIEs

Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια πολύτιμη ευκαιρία για να δούμε πώς η γνώση που αποκτούμε στο σχολείο εφαρμόζεται στην καθημερινή ζωή, αλλά και πώς μπορούμε ως ενεργοί πολίτες να επηρεάσουμε θετικά το μέλλον του πλανήτη μας.

DRASH ENERGOY POLITH 2

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία της παρουσίασης ήταν όταν η κ.Ανυφαντή  έφερε μαζί της κάποια από τα εργαλεία που χρησιμοποιεί στη δουλειά της .  Η κ. Ανυφαντή εξήγησε πώς κάθε εργαλείο έχει τη δική του σημασία στην εκτέλεση μιας ακριβούς και σωστής κατασκευής.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην κ. Ανυφαντή  για τον χρόνο της και τη ζεστασιά με την οποία μοιράστηκε μαζί μας τις γνώσεις της!

ΒΙΒΛΙΑ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ ΕΩΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ!!

Μία ευχάριστη έκπληξη είχαμε σήμερα στο σχολείο μας.. Παραλάβαμε μία μεγάλη κούτα..

Τι να έχει άραγε μέσα;; Ανάμεσα σε πολλές και ωραίες ιδέες των παιδιών ήταν κι εκείνη που επιβεβαίωσε το περιεχόμενό της!

Βιβλία που θα μας μαθαίνουν, θα μας διασκεδάσουν και θα μας ταξιδέψουν το επόμενο διάστημα!

3

 

1d7acfd5 28c0 4beb ab7a 40d95ae640f4

Ενδοσχολική επιμόρφωση εκπαιδευτικών:Ενδυνάμωση του ρόλου της σχολικής βιβλιοθήκης

 

ENDOSCHOLIKH EPIMORFOSH BIBLIOTHHKH

Στο πλαίσιο των δράσεων ενδοσχολικής επιμόρφωσης που υλοποιούνται με στόχο τη συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, το σχολείο μας είχε την τιμή να συνεργαστεί με την προϊσταμένη της Αιαντείου Δημόσιας Βιβλιοθήκης Αταλάντης κα Μαρδίτσα Ζεκεντέ -Καρέντζου  , σε μια ιδιαίτερα ουσιαστική και γόνιμη επιμορφωτική συνάντηση. Κατά τη διάρκεια της δράσης, παρουσιάστηκαν τα εκπαιδευτικά προγράμματα και  οι δράσεις που υλοποιούνται από την Δημόσια Βιβλιοθήκη της Αταλάντης  σχολ.έτους 2024-25.  Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για καλές πρακτικές οργάνωσης και ταξινόμησης  του υλικού της βιβλιοθήκης μέσω του Ε.Π της Δημόσιας Βιβλιοθήκης Αταλάντης:<<ΑΝΑΖΗΤΩ-ΠΛΗΡΟΦΟΡΟΥΜΑΙ -ΜΑΘΑΙΝΩ>>:Η ταξινόμηση Dewey,εργαλείο γνώσης . Ευχαριστούμε θερμά την κα Μαρδίτσα Ζεκεντέ  για την εμπεριστατωμένη παρουσίαση και την ουσιαστική συμβολή της στη συγκεκριμένη δράση. Τέτοιες συνεργασίες εμπλουτίζουν το παιδαγωγικό μας έργο και ενισχύουν τη δυναμική του σχολείου ως κοινότητα μάθησης και δημιουργίας.

Μια ξεχωριστή γιορτή για ένα ξεχωριστό πρόσωπο …για τη μαμά

 

Μια  έκπληξη περίμενε σήμερα τις μαμάδες στο σχολείο!!Οι μικροί μαθητές και μαθήτριες υποδέχθηκαν τις μητέρες τους με τραγούδια,δώρα και μια ξεχωριστή αγκαλιά για την ξεχωριστή μαμά!!!

 

GIORTH 10 2

Πόσα να θυμηθεί η μαμά κάθε μέρα! Ένα σημειωματάριο για τα ωραία και τα σπουδαία της μαμάς !!!

GIORTH 8

GIORTH 5

..κι ένα τεστ για τις μαμάδες μας…πόσο καλά ξέρουν τις προτιμήσεις μας ;

 

GIORTH 9GIORTH THS MAMAS2

GIORTH THS MAMAS 1

Το χεράκι μου και μια μοσχομυριστή καρδούλα για σένα μαμά!!! Χρόνια Πολλά σε όλες τις μαμάδες !!!!MAMA

Κρυμμένα μυστικά στα σπίτια τα παλιά…Από το παλιό στο νέο..με πράσινο

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και των δράσεων του Ενεργού Πολίτη οι μαθητές πραγματοποίησαν έναν ξεχωριστό περίπατο στην παλιά πόλη της Χαλκίδας, ανακαλύπτοντας σημαντικά ιστορικά κτήρια, πολιτιστικής κληρονομιάς, με  στοιχεία της τοπικής αρχιτεκτονικής.

Κατά τη διάρκεια της περιήγησης τα παιδιά θαύμασαν από κοντά παλαιά σπίτια με παραδοσιακή αρχιτεκτονική, εντυπωσιακές προσόψεις, πέτρινες κατασκευές και ξύλινα παράθυρα που μαρτυρούν άλλες εποχές. Περπατώντας στα γραφικά σοκάκια είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν πως ο χρόνος “γράφει” πάνω στα κτίρια και να σκεφτούν τη ζωή των ανθρώπων που έζησαν σε αυτά. Οι εικόνες των παλαιών κτηρίων μας έδειξαν την αξία της παράδοσης, ενώ τα σκουπίδια που συναντήσαμε στη διαδρομή μας, συμφωνήσαμε πως δεν είχαν θέση σε ένα τόσο όμορφο φυσικό και ιστορικό περιβάλλον.

Η φροντίδα του τόπου μας είναι ευθύνη όλων μας και ελπίζουμε στο μέλλον τέτοιες εικόνες να ανήκουν στο παρελθόν και να βλέπουμε μόνο καθαρά μονοπάτια που σέβονται την ιστορία και τη φύση.

Anonymo schedioatt.5vl0vLWxYquyX j3500T8n11uZ zZY6JVzcj2rSSOnM 2