Ιανουάριος 2025

Ο μήνας αυτός – τεράστιος, παγωμένος και με μπόλικες ιώσεις- μας άφησε μια όμορφη γεύση με τις Αλκυονίδες ημέρες και μας γέμισε προσδοκίες από εμάς τους ίδιους με τους στόχους που θέσαμε. Κάθε παιδί έβαλε προσωπικούς στόχους που είχαν να κάνουν με τη συμπεριφορά και την στάση του σε διάφορα προσωπικά θέματα, όπως να αναλάβει κάποια νέα ευθύνη στο σχολείο ή/και στο σπίτι, αλλά και κοινωνικά ζητήματα, όπως να αντιληφθεί -στο πλαίσιο των δυνατοτήτων ενός νηπίου- την πραγματικότητα που ζουν κάποιοι συνάνθρωποί μας που είναι ανήμποροι, οικονομικά ασθενείς, άρρωστοι, χωρίς πόρους ή πρόσφυγες. Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με τίτλο ¨Νοιάζομαι” τα παιδιά εκπαιδεύτηκαν στο να αφουγκραστούν τη δυσχερή κατάσταση κάποιων συνανθρώπων μας και να δηλώσουν ότι είναι εδώ, έτοιμα να νιώσουν, να αναλάβουν δράση και να βοηθήσουν στο μέτρο των δυνατοτήτων τους ως μικροί ενεργοί πολίτες. Με εκπαιδευτικό υλικό από τη διεθνή και ελληνική βιβλιογραφία, αλλά και από το διαδίκτυο καταφέραμε να ενεργοποιήσουμε τους μικρούς μαθητές, τους αυριανούς πολίτες του κόσμου.

27163083 37a7 4dc6 8220 2df9b4c57314 4c05d7df cf55 4ab2 86ee 2a7f00a0b60d

Με την ευκαιρία αυτή αναφερθήκαμε και στον Κώστα Καρυωτάκη και στο ποίημά του” Χιόνι”, που μας έδωσε και την αφορμή να δουλέψουμε γλωσσικές και μαθηματικές ασκήσεις.

1bb7609e cd82 4a43 9e8b f6d19130fde3a29adcec 60e8 4d17 9583 35c3a0119562

Το παραδοσιακό ουκρανικό παραμύθι ¨Το γάντι” μας έδωσε την ευκαιρία να παίξουμε και να δραματοποιήσουμε την ιστορία και φυσικά να μας ενθουσιάσει, όπως φαίνεται και παρακάτω,

9489d700 477f 4b8c aa91 3824d8187e91

Κι επειδή εκτός από το θέατρο, μας αρέσει και η μουσική και ο χορός, αφιερώσαμε και λίγο χρόνο στο γνωστό τραγούδι του Χειμώνα του Διονύση Σαββόπουλου και στην ορχηστρική τέχνη, δείχνοντας την αγάπη και την τρυφερότητά μας στους αγαπημένους μας συμμαθητές!

17d731f1 4ba2 4557 bf69 3093edb08bff

Κάποιοι έμαθαν το γράμμα Ι,ι του Ιανουαρίου και το αναπάραστησαν με το σώμα τους και κάποιοι έφτιαξαν με πλαστελίνη το γράμμα Χ,χ του Χειμώνα.

bf625e37 f919 478c a842 44abe209098f 1d12d197 9e8f 41d0 9e79 8a204a856af4 1

Όλοι ζωγράφισαν την Αλκυόνα και έμαθαν το σχετικό μύθο.

f970f087 934e 4152 90de c00a1a13260e

Κάποιοι πάλι έμαθαν τα πάντα για τα ζώα των πάγων, στο βαθμό που τους ήρθε και έμπνευση και εκτός από ζωγραφική και υπέροχες κατασκευές, έγραψαν και φιλοτέχνησαν το δικό τους παραμύθι με πρωταγωνιστή έναν πιγκουϊνο!

3938ceb2 61c0 43a2 87bb 654cb3144cb7

Άλλοι πάλι, έμαθαν για τη χειμερία νάρκη και τον χειμέριο ύπνο και ..”πήγαν για κυνήγι αρκούδας”, όπου τους περίμενε έκπληξη. Η αρκούδα τους κυνήγησε κι έπρεπε να ακολουθήσουν πιστά την ίδια διαδρομή που είχαν πάρει αρχικά, ώστε να γυρίσουν ασφαλείς στο σπίτι. Έτσι, δούλεψαν και κάποιες μαθηματικές έννοιες και λέξεις, ενώ προηγουμένως διασκέδασαν με το ψυχοκινητικό παιχνίδι.

3aa04a75 e79e 42e2 b3cf 3748e62d9f9a

Αυτά λοιπόν! Τα λέμε πάλι τέλη Φλεβάρη!