Γιορτή της μητέρας!

Αρχικά  μιλήσαμε  για τη γιορτή  της μητέρας η οποία εορτάζεται παγκοσμίως κάθε 2η Κυριακή του Μαΐου.  Διαβάσαμε  το παραμύθι  ” Εγώ τα ξέρω όλα για τη μαμά μου” .

IMG c83b6be21e634ec20ed5303acf9bec66 V 1

Έπειτα  τα παιδιά κατασκεύασαν κάρτες

20250530 011408

και ζωγράφισαν τα πορτρέτα των μητέρων τους!

20250530 011541

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 1. Οικολογία -Παγκόσμια και Τοπική κληρονομιά Φύλαξε το μην πετάς, ανακύκλωσε με μας!

1ο εργαστήριο: “Τι γίνεται με τα άχρηστα;”

Συζητήσαμε στην παρεούλα και δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη με Ιδεοθύελλα σχετικά με τα σκουπίδια. Τι γνωρίζουμε αλλά και τι θέλουμε να μάθουμε ακόμη.

f5d6662c 6e70 421e a257 badaa08d0758

Έπειτα, τα παιδιά σχεδίασαν σε σχετικό φύλλο εργασίας ό,τι γνώριζαν για τη διαχείριση των άχρηστων αντικειμένων.

1924aebd 026d 498c 8775 3e09e042369d

Στη συνέχεια τα παιδιά φαντάστηκαν ότι από κάπου έρχεται μια δυσάρεστη μυρωδιά. Έκαναν μορφασμούς με το πρόσωπό τους και ζωγράφισαν τι μπορεί να δημιούργησε αυτή τη μυρωδιά και εξήγησαν από που προέρχεται και γιατί.

5d3c95fc 2695 4329 ab9b 520a1c51b2ef

2ο εργαστήριο: “Ας δούμε τι συμβαίνει γύρω μας .”

Τα παιδιά παρακολούθησαν σχετικό βίντεο, παρατήρησαν πώς τα απορρίμματα κάνουν κακό στο περιβάλλον. Μίλησαν για τη δική τους γειτονιά και ερωτήθηκαν πώς θα ήταν ο τόπος τους με καλή διαχείριση απορριμμάτων και πως με κακή διαχείριση και ύστερα το αποτύπωσαν σε φύλλο εργασίας.

53643459 0e90 46e0 9781 318e8104dd02

dd955623 9732 488f a589 73cfa4ce4122

Ύστερα οργανώθηκε ένας μικρός περίπατος γύρω από το σχολικό κτίριο ώστε να παρατηρήσουν καλύτερα οι μαθητές τον περιβάλλοντα χώρο με στόχο: (α) να εντοπίσουν τους κάδους που υπάρχουν στη γύρω περιοχή και να τους καταγράψουν, (β) να παρατηρήσουν τυχόν προβλήματα σε σχέση με τα απορρίμματα και να τα καταγράψουν, (γ) να εξετάσουν κατά πόσο το περιβάλλον γύρω από το σχολείο είναι φροντισμένο επαρκώς και να καταγράψουν καλές πρακτικές διαχείρισης των απορριμμάτων που θα εντοπίσουν. Τα παιδιά χρησιμοποίησαν χαρτοταινία και κιμωλία για να αφήσουν τα ίχνη της διαδρομής.

54d9e93a c0ac 4df0 8d66 20b0bcff7cc9

e4d62fdb 76a2 4972 a517 bc2528896bc8

54bf8cdb 5c3d 452e a224 f0e82f1d6d14

Επιστρέφοντας από τον περίπατο, ζητήθηκε να αποτυπώσουν ατομικά τη διαδρομή που ακολούθησαν και τα όσα συνάντησαν στον δρόμο. Επίσης, εξέφρασαν την άποψή τους σε σχέση με την ικανοποιητική φροντίδα του χώρου της αυλής και προτάσεις βελτίωσης.

7a59a9fa eaba 4f21 82f8 5dfd039c182c 1

3o εργαστήριο: “Και τι κάνουμε με τα σκουπίδια;”

Τα παιδιά συζήτησαν για τα σκουπίδια στην παρεούλα και έκαναν ομαδική εργασία χωρίζοντάς τα σε οργανικά και ανακυκλώσιμα.

7b712c9c 6364 429a b6ef 361c55150ba9

    

Τα παιδιά παρακολούθησαν τα βίντεο για την ανακύκλωση και την κομποστοποίηση και ενημερώθηκαν για την επιλογή των ειδών, τη σωστή προετοιμασία τους και απόρριψη τους .

d8d73b49 0897 4c00 a25d 933672afc11a

040a1842 68e5 4ba8 ac15 eb50479b4831

Μιλήσαμε για την κομποστοποίηση, μια κυκλική διαδικασία όπου σε ειδικούς κάδους- κομποστοποιητές  απορρίπτονται τα οργανικά απορρίματα όπως φλούδες λαχανικών και φρούτων, κόκαλα, τσόφλια αυγών κλπ. και γίνονται λίπασμα το οποίο χρησιμοποιούμε στον κήπο  μας!  Αποφασίσαμε από εδώ και πέρα, τα παιδιά να πετούν τις φλούδες από τις μπανάνες που έχουν για κολατσιό  στον κομποστοποιητή του Δημοτικού σχολείου.

e392ebfb 52dc 4165 ad37 d611735a3dfc

14272205 022b 41e8 9175 f4b9ce4afd4a

Έπειτα, ζητήσαμε από τους μαθητές να φέρουν από το σπίτι τους διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά και τα κατατάξαμε σε πλαστικό, χαρτί, μέταλλο και γυαλί. Τα παιδιά έπαιξαν ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι και διαχώρισαν τα ανακυκλώσιμα είδη σε στεφάνια με σήμανση.

1bc2583d 192f 49a5 8cf2 f0cbc5031edc

2f4bda2e 0788 4cd7 aa60 3abc4a03d8d4

 Στη συνέχεια συμπλήρωσαν φύλα εργασίας σχετικά με τα είδη που ανακυκλώνονται.

73ab182e b26b 4eef 9ff6 b64d86b2460e

da199f84 5287 406e 96a5 c980adf743f5

4ο εργαστήριο: “Ας δώσουμε εξηγήσεις και σε προβλήματα λύσεις!”

Οργανώσαμε ένα τηλεοπτικό debate όπου τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, την μπλε και την κόκκινη και κατέγραψαν (α) τα προβλήματα διαχείρισης απορριμμάτων που δημιουργεί η ανθρώπινη συμπεριφορά και (β) με ποιες δραστηριότητες οι άνθρωποι φροντίζουν το περιβάλλον.

1d4aac3f 80cb 40c5 a0fe 22f61d3da773

Συνεργάστηκαν ανά ζεύγη και ταξινόμησαν τις εργασίες τους δημιουργώντας ένα «Τοίχο προβλημάτων και λύσεων» (π.χ. πρόβλημα-το πέταγμα των σκουπιδιών στο δρόμο λύση-χρήση κάδων, πρόβλημα-καταστροφή δασών λύση-ανακύκλωση χαρτιού)

c7974022 488c 4ee5 967a 3d73a24ffd7d

5ο εργαστήριο: Ένα θεατρικό με θέμα περιβαλλοντικό

Τα παιδιά δημιούργησαν μία ιστορία, με τίτλο “Το δάσος με τους κάδους Ανακύκλωσης” , για ένα θεατρικό́ δρώμενο. Χρησιμοποιήθηκε η στρατηγική του «χάρτη της ιστορίας» .

b81ecc95 b4ed 4120 99a2 2c501c057770

Κατασκεύασαν σκηνικά από ανακυκλώσιμα είδη και μεταμορφώθηκαν σε δέντρα, πεταλούδες, ανακυκλώσιμα είδη, κάδους και δασοφύλακες!

88983cf9 7f1b 468f 89c5 cf0b4b5a5820

6o εργαστήριο: “Ας δείξουμε σε όλους ό,τι μάθαμε!”

Τα παιδιά δημιούργησαν μια αφίσα για το θεατρικό δρώμενο με την τεχνική του κολάζ και της ζωγραφικής! Έπειτα το παρουσίασαν σε μια ομάδα παιδιών του Δημοτικού.

222880a3 a99e 4d94 9eab c4d84c691248

   

7ο εργαστήριο: Πόσο χρήσιμα είναι τα άχρηστα; – Αξιολόγηση

Συζητήσαμε στην ολομέλεια και δημιουργήσαμε τον τελικό εννοιολογικό χάρτη με Ιδεοθύελλα, τον συγκρίναμε με τον αρχικό και συμπληρώσαμε μια κλείδα αξιολόγησης.

7dfe17cf caab 4d38 b850 ea5a7fa4a903 1

59e0e092 e4e7 4175 a5f4 a38d2e4a195c

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΕΥΘΥΝΗ 1. Ανθρώπινα Δικαιώματα «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!» ( Ένα πρόγραμμα για την οικογενειακή πολυμορφία )

1ο Εργαστήριο: «Η μονα-δική μου οικογένεια»

Πριν ξεκινήσουμε το εργαστήριο ζητήθηκαν από τους μαθητές να συμπληρώσουν ένα σπιτάκι με τον αριθμό μελών της οικογένειάς τους (όσοι ζουν στο ίδιο σπίτι) με τη συνεργασία της μαμάς – του μπαμπά ή κάποιου ενήλικα στο σπίτι τους και να το επιστρέψουν στο σχολείο:

Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν στο σχολείο την οικογένειά τους και παρουσιάσαμε και τις δύο εργασίες στην “παρεούλα μας”….Εντοπίσαμε διαφορές και ομοιότητες στις οικογένειες όσον αφορά στη σύνθεσή τους και παίξαμε ένα παιχνίδι αντιστοίχισης με εικόνες από διάφορους τύπους οικογένειας ως πρώτη διερεύνηση:

Κάποιες οικογένειες μας προβλημάτισαν – σε κάποιες άλλες εντοπίσαμε ομοιότητες με τη δική μας οικογένεια…. Όλα τα παιδιά ένιωσαν συμπάθεια και συμπόνοια για τα παιδιά που για οποιονδήποτε λόγο είναι ορφανά ή έχουν χάσει κάποιον γονέα.

Στην επόμενη συνάντησή μας καλέσαμε τα παιδιά αυθόρμητα και με τον δικό τους τρόπο να αναρωτηθούν “Τι είναι οικογένεια” σε μια δραστηριότητα ιδεοθύελλας. Καταγράψαμε όλες τις απαντήσεις (χωρίς καμία παρέμβαση)με τη βοήθεια του λευκού πίνακα ως εργαλείου εννοιολογικής χαρτογράφησης.

bb1a6bac baa0 47d5 8ad8 d4017f401d44

Στόχος μας ήταν να ανιχνεύσουμε τι πιστεύουν τα παιδιά και τι αντιλήψεις έχουν για τον θεσμό της  οικογένειας.

Σε φύλλο εργασίας ζωγράφισαν τη δική τους οικογένεια την οποία και παρουσίασαν στους φίλους και συμμαθητές τους.

c5085c4c f4b5 4099 b4aa 987bf4c66efa

04e261b5 e7b2 4da9 819f 6b38a303a2a8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Έπειτα παίξαμε παιχνίδι αριθμητικής όπου κάθε παιδί έπρεπε να πάει στην ομάδα με το σπιτάκι όπου έγραφε τον αριθμό των μελών της δικής τους οικογένειας και ταξινομήσαμε τις οικογένειες των παιδιών ανάλογα με τον αριθμό των μελών τους.

b8f2368e e4e1 4f40 8546 f4a92246b71d

b7f347bf 2165 485b a81c 537796b293e0

Στο τέλος του εργαστηρίου διαβάσαμε το ψηφιακό παραμύθι: Η μονα-δική μου οικογένεια (πατήστε στο σύνδεσμο για να διαβάσετε το παραμύθι).

Συζητήσαμε για τις οικογένειες των ζώων που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι και κλείσαμε το 1ο μας εργαστήριο με την υπόσχεση πως κάθε φορά που θα κάνουμε το εν λόγω πρόγραμμα κάποιο ζωάκι του παραμυθιού θα μας επισκέπτεται στο σχολείο με εκπλήξεις και πολλά ερωτήματα!!!!

2ο Εργαστήριο: «Πες μας, Πιγκουίνε!» – Συζητάμε για την πυρηνική οικογένεια (1+1=2)

Στο 2ο Εργαστήριο μας επισκέφθηκε ένα πιγκουινάκι από τον Νότιο Πόλο και εφόσον μας συστήθηκε και γνώρισε τα παιδιά μας

  • Μας ζήτησε να δούμε ένα Βίντεο με πληροφορίες για τον Βασιλικό Πιγκουίνο: ( πληκτρολογήστε για Password: 12345 )

 

https://vimeo.com/692830601

 

Αφού μιλήσαμε για όσα μάθαμε ο Πιγκουίνος μας ζήτησε να τον βοηθήσουμε στο πρόβλημά του: “Η μαμά και ο μπαμπάς λείπουν αρκετές φορές για ψάρεμα και είμαι μόνος μου.Τι προτείνετε να κάνω για να λύσω το πρόβλημά μου;” Μετά από αρκετή ώρα συζήτησης τα παιδιά του πρότειναν να κάνει παρέα με τα υπόλοιπα παιδιά – πιγκουινάκια όση ώρα λείπουν οι γονείς τους ώστε να μη νιώθουν μοναξιά αλλά και να προστατεύονται καλύτερα από πιθανούς κινδύνους.

20bd37d5 026b 4eee 80af 4a274c360d00

  • Χορέψαμε τον χορό του “Freeze“:

https://www.youtube.com/watch?v=vBTv3tadR3s&t=3s

 

Πριν φύγει από το σχολείο μας του χαρίσαμε πολλές ζωγραφίες με τις ευχές μας για ένα ασφαλές ταξίδι.

3ο Εργαστήριο: «Πες μας, λύκε!» – Συζητάμε για την εκτεταμένη οικογένεια (1+1=11)

Στο 3ο εργαστήριο μας επισκέφθηκε ένα λυκάκι από το δάσος και εφόσον μας συστήθηκε και γνώρισε τα παιδιά μας ζήτησε να τον βοηθήσουμε στο πρόβλημά του: “Η οικογένειά μου αποτελείται από πολλά μέλη: μαμά και μπαμπάς, θείες και θείοι, γιαγιάδες και παππούδες και μικρότερα αδελφάκια. Αν και αγαπώ την οικογένειά μου πολλές φορές είναι πολύ φασαριόζικη και δεν μπορώ να βρω την ησυχία μου. Τα αδέλφια μου με πειράζουν συνεχώς. Τι λύση μου προτείνετε;”. Τα παιδιά συζήτησαν μεταξύ τους και πρότειναν διάφορες λύσεις, όπως να φύγει και να βρει νέα φωλιά, όμως το λυκάκι δεν ήταν πρόθυμο να εγκαταλείψει την οικογένειά του. Κάποιο παιδί ανέφερε πως το ίδιο πήγαινε στο δωμάτιό του να παίξει όταν το ενοχλούσαν τα ξαδέλφια του και έτσι βρέθηκε η λύση! Φτιάξαμε ένα δωμάτιο για το λυκάκι το εξωτερικό του οποίου είναι διακοσμημένο με τρομακτικές εικόνες για να μην πλησιάζουν άλλα ζώα ή τα αδελφάκια του ενώ μέσα στο εσωτερικό του έχει όμορφες ζωγραφιές για να ηρεμεί και να απομονώνεται όποτε το έχει ανάγκη. Έτσι το λυκάκι θα έχει τον προσωπικό του χώρο στην ασφάλεια της μεγάλης οικογένειάς του!

d028dda6 0910 4fb7 8dd2 b91a00218ce3

  • Βίντεο με πληροφορίες για τον Λύκο: ( πληκτρολογήστε για Password: 12345 )

https://vimeo.com/717590710

 

8cca8a84 32a3 4a05 af81 2671715fbbbb

  • Παιχνίδι: “Λύκε, λύκε είσαι εδώ;”

https://www.youtube.com/watch?v=fOe6B6PJcWI

  • Παραμύθι: Τα τρία μικρά λυκάκια

https://www.youtube.com/watch?v=Ss1xROY2bg4

20250429 210531

4ο Εργαστήριο: «Πες μας, καγκουρό!» – Συζητάμε για τη μονογονεϊκή οικογένεια (1+1=1)

Στο 4ο εργαστήριο μας επισκέφθηκε ένα μικρό καγκουρό πάρα πολύ ντροπαλό που μας είχε έρθει από πολύ μακριά……..την Αυστραλία. Εντοπίσαμε με τα παιδιά στην υδρόγειο σφαίρα την ήπειρο που ζει το καγκουρό και αυτό με τη σειρά του πολύ χαμηλόφωνα και ντροπαλά μας ζήτησε βοήθεια για το πρόβλημά του: “Φοβάμαι να αποχωριστώ τη μαμά μου και αν και θέλω να παίξω με τα άλα ζωάκια ντρέπομαι – παγώνω και δεν ξέρω τι να τους πω! Πως θα μπορούσα να τα πλησιάσω;” Εξηγήσαμε στα παιδιά πως το καγκουρό είχε μόνο την μαμά του στην οικογένειά του και πως είχε συνηθίσει να περνάει πολύ χρόνο μαζί της. Τα παιδιά πρότειναν πολλές τεχνικές και ευγενικές “φράσεις” που χρησιμοποιούν τα ίδια όταν θέλουν να “πιάσουν” φιλίες τα οποία και καταγράψαμε σε χαρτί. Το μικρό καγκουρό εξασκήθηκε με τα παιδιά σε ερωταπαντήσεις που περιείχαν αυτές τις τεχνικές ώστε να τις εφαρμόσει πίσω στην πατρίδα του. Σιγά – σιγά απόκτησε παραπάνω αυτοπεποίθηση καθώς τα παιδιά τον προστάτευαν και τον έπαιζαν σε όλα τους τα παιχνίδια κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων!

 

Το καγκουρό έμεινε μαζί μας όλη την ημέρα κατά τη διάρκεια της οποίας μάθαμε αρκετά πράγματα για τη ζωή του…..

Κάποιες επιπλέον δραστηριότητες που κάναμε με αφορμή το 4ο εργαστήριο είναι οι ακόλουθες:

  • Βίντεο με πληροφορίες για το Καγκουρό: ( πληκτρολογήστε για Password: 12345 ):

 

https://vimeo.com/675587034

0db8a9ba 9a0c 4a85 bbfd 33bbc1f4c936

 

  • Ανάγνωση παραμυθιού“Το μικρό καγκουρό”:

 

  • Τραγούδι “Τα καγκουρό”:

https://www.youtube.com/watch?v=K8oYIFSOyLc   

 

  • Χορός…..

https://www.youtube.com/watch?v=gCyip9boobg

52036877 fa35 4a8c 9ccb 1f2893fa1b8d

Ακολούθησε συζήτηση με τα νήπια  για τη δομή της οικογένειας του καγκουρό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση μας οδήγησε να γνωρίσουμε τον τύπο της μονογονεϊκής οικογένειας.

Σαν μέλη μονογονεϊκής  οικογένειας κάναμε ¨οικογενειακό συμβούλιο” και προσπαθήσαμε να βρούμε εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημα που απασχολεί την οικογένεια μας…

Ζωγραφίσαμε το καγκουρό βήμα βήμα  ακολουθώντας οδηγίες και περιγράψαμε τα συναισθήματα του μεσα στην οικογένειά του!

be66dad9 caa9 44c7 8791 2727fbd50d4f

 

 

 

 

5ο Εργαστήριο: «Πες μας, κούκε!» – Συζητάμε για τη θετή οικογένεια (1+1=3)

Η γνωριμία μας με τους διαφορετικούς τύπους οικογενειών μας φέρνει μπροστά στην οικογένεια των χελιδονιών που στη ζεστή φωλιά τους μεγαλώνουν κι έναν μικρό κούκο. Διαβάζοντας κάποιες πληροφορίες για τον κούκο μαθαίνουμε ότι ο κούκος είναι ένα πουλί στο μέγεθος του περιστεριού, με γκρίζα πλάτη και λευκή κοιλιά με σκουρόχρωμες ραβδώσεις. Το θηλυκό γεννά αυγά που μοιάζουν με τα αυγά άλλων πουλιών γιατί δεν χτίζει δική του φωλιά αλλά τοποθετεί ένα αυγό κάθε φορά σε διαφορετική φωλιά με σκοπό το «υιοθετήσουν». Οι «θετοί γονείς» δεν το καταλαβαίνουν, και έτσι ταΐζουν τον νεοσσό νομίζοντας πως είναι δικός τους ακόμα κι αν τους ξεπερνάει σε μέγεθος.

Μετά από συζήτηση με τα νήπια καταλήξαμε στον ορισμό της θετής οικογένειας.

Διαβάσαμε το παραμύθι η “Η Κοκό”..

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=i037xkoA00k

 

και ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση από την ιστορία μας…

 

Ο κούκος έμεινε κι αυτός στην τάξη μας. Μάθαμε αρκετά πράγματα για τη ζωή του και πως για μας στην Ελλάδα είναι ωφέλιμος καθώς τρώει τη βλαβερή κάμπια των πεύκων η οποία καταστρέφει το δέντρο.

Μερικές επιπλέον δραστηριότητες που κάναμε με αφορμή το 5ο εργαστήριο είναι οι ακόλουθες:

  • Το τραγούδι του κούκου και τα τραγούδια για τον κούκο!

https://www.youtube.com/watch?v=FcV-MWm3tBw&t=1s

Το καρναβάλι των ζώων, Οι κούκοι στο δάσος

https://www.youtube.com/watch?v=kOTbx4KXDWg&t=65s

 

https://www.youtube.com/watch?v=eZE6Wf1OqRM&t=38s Κούκος (Σολ Μι) | Μεταλλόφωνο

7775db51 a7e1 4fd3 9a56 4e10bdca5fa1

 

 

 

20250529 081442 20250529 081438

6ο Εργαστήριο: “Πες μας Χελωνάκι!”

Συζητάμε για τα ορφανά παιδιά

Στο 6ο εργαστήριο ένας επισκέπτης έφτασε στο νηπιαγωγείο μας.

Ένα χελωνάκι εγκλωβισμένο στους πάγους ζητούσε βοήθεια από μας να το σώσουμε.

Τα παιδιά έλιωσαν τον πάγο και το χελωνάκι μας έφερε μια ακόμη καρτ ποστάλ

με την παγκόσμια ημέρα ορφανών .

Συζητήσαμε για τα παιδιά που δεν έχουν οικογένεια.

Όπως εμείς βοηθήσαμε το χελωνάκι, έτσι και τα ορφανά παιδιά έχουν κάποιον να τα φροντίζει.

Είδαμε το βίντεο από το μαγικό κόσμο των ζώων για τις χελώνες.

Συζητήσαμε για τα μέρη της και επικεντρωθήκαμε στις θαλάσσιες χελώνες, όπως στο παραμύθι μας.

Διαβάσαμε το παραμύθι «Πού πας χελωνάκι;» και μιλήσαμε για την καρέτα καρέτα.

Είδαμε το video από το εθνικό θαλάσσιο πάρκο Ζακύνθου με τη Φιόρα και τον Λεβάντε

μπορείτε να το βρείτε εδώ.

Συζητήσαμε για το τρόπο που η χελώνα γεννάει τα αυγά της και τα αφήνει στην άμμο,

τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα μικρά χελωνάκια και τη δύναμη που έχουν να παλέψουν μόνα τους για να φτάσουν στην θάλασσα.

Δείξαμε τις περιοχές της Μεσογείου στις οποίες ζει

καθώς και βίντεο της WWF και εικόνες από τον οργανισμό Αρχέλλων.

Χορέψαμε το τραγούδι “Σώστε τη χελώνα καρέτα καρέτα” που άρεσε πολύ στα παιδιά.

Παίξαμε παιχνίδι ομαδοποίησης και σειροθέτησης στην παρεούλα

με εικόνες από το αυγό μέχρι το χελωνάκι και κάναμε σχετικό φύλλο εργασίας.

20250526 083705 20250526 083721

 

Παίξαμε οικογένεια χωρίς γονείς,και στη συνέχεια συζητήσαμε για τα προβλήματα

που μπορεί να αντιμετωπίζουν τα παιδιά που μένουν σε ορφανοτροφεία

και για τις λύσεις που προτείνουμε και τις καταγράψαμε .

20250526 083712

 

Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε μια λύση σε ένα πρόβλημα σε σχετικό φύλλο εργασίας

και ζωγραφίσαμε πως νιώθουν τα χελωνάκια.

cb155c81 ab4f 4d6b aed2 a3da82138a4d

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG 191ca7f729ad698ba9622ef829f536b6 V

Διαβάσαμε το παραμύθι «Μελάκ μόνος»

και συζητήσαμε για τα συναισθήματα που μπορεί να έχουν τα προσφυγόπουλα,

δείξαμε πραγματικές εικόνες και βίντεο από κατασκηνώσεις προσφύγων.

 

7ο Εργαστήριο: “Οι μονα-δικές μας οικογένειες”

Αξιολόγηση και Διάχυση δράσεων

Στο 7ο και τελευταίο εργαστήριο κάναμε μια ανακεφαλαίωση για τους τύπους οικογένειας

Στην παρεούλα σε χαρτί του μέτρου η νηπιαγωγός έγραψε τους τύπους της οικογένειας που γνωρίσαμε τα παιδιά αντιστοίχησαν τα ζώα στον τύπο οικογένειας που ανήκουν

και στη συνέχεια μια οικογένεια ανθρώπων που αντιπροσωπεύει αυτόν τον τύπο.

 

Η αφίσα που προέκυψε ήταν ένας πολύ ευχάριστος τρόπος αξιολόγησης του εργαστηρίου

20250526 083717

 

 

Έπειτα ζωγραφίσαμε σε σπιτάκι τι νιώθουμε στην οικογένειά μας

και τι νιώθουμε για τις άλλες οικογένειες.

Γράψαμε όπως μπορούσαμε σχετικές λέξεις μέσα και έξω από το σπιτάκι.

cb06e212 5991 4fa6 a1f5 fa54b68f4bd4

 

Τέλος, οι μαθητές κλήθηκαν να συμπληρώσουν μια ρουμπρίκα αυτοαξιολόγησης

για το εργαστήριο χρωματίζοντας την αντίστοιχη φατσούλα κάθε φορά.

20250526 083729

 

και να αντιστοιχήσουν τον αριθμό των μελών μιας οικογένειας

με την ποσότητα που δείχνουν τα δάχτυλα των χεριών.

20250526 083724