| 6. Προσφορά αγάπης
Αποφασίζουμε στα πλαίσια των εορτών να δείξουμε την καλοσύνη μας και να προσφέρει το κάθε σχολείο όπου θέλει τρόφιμα ή ότι άλλο θέλει.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ – ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
7. Ομαδική συμμετοχή στο κίνημα αγκαλιάς
Με αφορμή την ημέρα αγκαλιάς, το κάθε σχολείο αναλύει ένα πίνακα , τον αντιγράφει και γράφει μία φράση για το τι είναι αγκαλιά.., ωστε στο τέλος να δημιουργηθεί ένα τραγούδι
8. Παραμύθια για αφορμή να μιλήσουμε για τα συναισθήματα:
“Το δέντρο που έδινε” , “ο σκαντζόχοιρος που ήθελε να τον χαϊδέψουν”, “Συγνώμη”, Το δέντρο που έδινε
Το κάθε νηπιαγωγείο διαβάζει ένα βιβλίο για να ξεκινήσει το θέμα με τα συναισθήματα και το αναλύει βρίσκοντας τα συναισθήματα που αναδεικνύονται
9. Συναίσθημα και αντίδραση.
Το κάθε σχολείο θα ανεβάσει μία φράση από το κάθε ΄παρακάτω συναίσθημα και μία απάντηση
- Θυμώνω, όταν.. Θα μπορούσες να …
- λυπάμαι όταν … Θα μπορούσες να…
- φοβάμαι όταν…. θα μπορούσες να….
- Ζηλεύω όταν… θα μπορούσες να…
και φτιάχνεται το αντίστοιχο βίντεο…
10. Συναισθήματα και επιλογές
Ανά τρία σχολεία αναλαμβάνουν να ασχοληθούν με ένα από τους 3 παρακάτω μύθους του Αισώπου. Η κάθε ομάδα αναλαμβάνει να ζωγραφίσει ένα ήρωα και να αναλύσει τα συναισθήματα του με την βοήθεια της παραπάνω ρουτίνας σκέψης ( συναισθήματα και επιλογές).
- π.χ. 1ος μύθος:Το λιοντάρι και το ποντίκι
ήρωες: λιοντάρι, ποντίκι, κυνηγός
- 2ος μύθος Το μυρμήγκι και το περιστέρι
ήρωες: μυρμήγκι, περιστέρι, κυνηγός
- 3ος μύθος: Οι δύο φίλοι και η αρκούδα Ήρωες:2 φίλοι και αρκούδα
Εμεί αναλύσαμε στον τρίτο μύθο , τα συναισθήματα του φίλου που ξάπλωσε και έκανε τον νεκρό για να μην τον φάει η αρκούδα.
11. Ο μύθος αλλιώς
Ο μύθος διαφορετικά. ΟΙ ιδέες που προκύπτουν από την ανάλυση της ρουτίνας με τα διλήμματα των ηρώων, των παραπάνω μύθων, μπορεί να δημιουργήσουν μία άλλη εκδοχή του μύθου, όπου θα συμφωνήσουν μεταξύ τους η κάθε ομάδα και θα τον συντάξουν καταγράφοντάς στο παρακάτω συνεργατικό εργαλείο
Οι μύθοι αλλιώς
12. Ψηφιακά παιχνίδια συναισθημάτων
Το κάθε σχολείο δημιουργεί σχετικά με τα συναισθήματα: παιχνίδι μνήμης, παζλ, ομαδοποίηση εικόνων, κ.α και τα ανεβάζει στο πααρακάτω padlet, για να ασχοληθεί όλη η ομάδα με αυτά
ΨΗΦΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ
13. Eπεξεργασία πινάκων ζωγραφικής
Κάθε σχολείο βρίσκει ένα πίνακα ζωγραφικής από ένα κοινό αποθετήριο πινάκων και τον αναλύει σύμφωνα με τις ρουτίνες σκέψης (1 Αρχή, μέση, τέλος 2. Τίτλοι)
Πίνακες με ρουτίνες σκέψης
14. Σε προκαλώ παραμύθι να γραφτεί.
Τα σχολεία μπαίνουν στην σειρά διαλέγουν ένα πίνακα από το αποθετήριο και ξεκινάει ένα παραμύθι που θα έχει διάφορα συναισθήματα, αλλά σίγουρα θα καταλήξει σε ένα χαρούμενο τέλος.
Ένα παραμύθι γεμάτο συναισθήματα
15. Ποιήματα χαράς.
Το κάθε σχολείο ανεβάζει σε συνεργατικό έγγραφο ένα ποίημα για την χαρά, το οποίο ή το έχει βρει ή το φτιάχνει. Το σχολείο που είναι μετά από εκείνο καλείται να ζωγραφίσει μια ζωγραφιά εμπνευσμένη από το ποίημα και να ανεβάσει ένα δικό του ποίημα για το επόμενο σχολείο, δημιουργώντας έτσι μια συλλογή με ποιήματα χαράς.
Ποιήματα χαράς
16. Ουράνιο τόξο χαράς.
Ζωγραφίζει το κάθε σχολείο από κάτι που μας κάνει χαρούμενους και το τοποθετούμε στο ουράνιο τόξο της χαράς.
17. Πράξεις καλοσύνης
Στείλνουμε στους γονείς επιστολή και τους ζητάμε να φωτογραφίσουν τα παιδιά τους σε μια πράξη καλοσύνης που κάνουν απέναντι σε κάποιο μέλος της οικογένειας ή όχι, με σκοπό να τα ενθαρρύνουμε και να επιβραβεύσουμε την κίνηση τους. καλλιεργώντας το αίσθημα του αλληλοσεβασμού και της αλληλεγγύης. Την φωτογραφία την ανεβάζουν σε συνεργατικό padlet
Πράξεις καλοσύνης
18. Το αλφαβητάρι της χαράς
Το κάθε σχολείο αναλαμβάνει από 2-3 γράμματα να τα ζωγραφίσει και να γράψει τι σημαίνουν οι λέξεις που γράφει. Στο τέλος το εκτυπώνουμε και το βάζουμε στην βιβλιοθήκη μας, το κάνουμε ψηφιακό και το διαμοιράζουμε στην τοπική κοινωνία, μέσα από την δράση του ενεργού πολίτη.
ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΟ

|