Η Κίκο και το Χέρι
5 Ιουνίου: Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος
Ο “Αποχαιρετισμός” της σχολικής χρονιάς γεμάτη ανάμεικτα συναισθήματα ΑΓΑΠΗ-ΧΑΡΑ-ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ!


Σχέδιο δράσης 2024-2025: “Από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό μια διαδρομή σχεδόν σαν εκδρομή”
Έγραψαν για εμας
Σας προσκαλούμε στην κοινή εορτή λήξης με το 16ο Δημοτικό Σχολείο αφιερωμένη στο Μίκη Θεοδωράκη!
Αφιέρωμα στο Μίκη Θεοδωράκη
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ 1. STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης
1ο Εργαστήριο: Ενδυνάμωση ομάδας – έναυσμα ενδιαφέροντος
Πραγματοποιήθηκαν παιχνίδια ενδυνάμωσης ομάδας και καλλιέργειας της συνεργασίας και της εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της ομάδας όπως: “κλείσε τα μάτια” όπου διαμορφώνουμε εμπόδια με στεφάνια και καρέκλες και έπειτα τα παιδιά σχηματίζουν ζευγάρια διαλέγοντας ένα φίλο τους, του οποίου κλείνουν τα μάτια και τον καθοδηγούν δίνοντας του οδηγίες για να φτάσει στον τερματισμό. Έπειτα παίξαμε μια παραλλαγή της καυτής πατάτας όπου όταν σταματούσε η μουσική, το παιδί που κρατούσε την μπάλα έλεγε τι αγαπά περισσότερο πάνω στον φίλο του.
Τα παιδιά παρατήρησαν και περιέγραψαν φωτογραφίες με θέμα τη διαχείριση των απορριμμάτων και την ρύπανση του περιβάλλοντος και τη λύση της ανακύκλωσης.
2o Εργαστήριο: Διαχείριση των απορριμμάτων, συλλογή και ταξινόμησή τους
Τα παιδιά έβαψαν με τέμπερες 4 κάδους σε διαφορετικά χρώματα και έπειτα ομαδοποίησαν τα υλικά και τα καταμέτρησαν. Έκαναν πρόσθεση και σύγκριση. Παρατήρησαν τον κόσμο γύρω τους κατανοώντας τα υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένα τα αντικείμενα που τους περιβάλλουν π.χ. ο κάδος του σχολείου από πλαστικό, το παράθυρο από γυαλί.
3o Εργαστήριο: Μετράμε αποστάσεις και κατασκευάζουμε την πίστα μας
Έγινε μια πρώτη γνωριμία με τις λειτουργίες του Beebot και τα παιδιά έκαναν μετρήσεις, έπαιξαν παιχνίδια και χάραξαν την πίστα της ομάδας.
4o Εργαστήριο: Κατασκευές με επαναχρησιμοποίηση υλικών
Τα παιδιά με τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών και συσκευασιών κατασκεύασαν κτήρια που θα χρησιμοποιηθούν στη διαμόρφωση της πόλης μέσα στην οποία θα κινείται το ρομπότ.
5ο Εργαστήριο: Ο πρώτος μας αλγόριθμος. Στον ρόλο του ρομπότ τα παιδιά
Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες χάραξαν μια διαδρομή πάνω στην πίστα και μια άλλη ομάδα οδηγεί ένα μέλος της με κλειστά μάτια να διανύσει την διαδρομή.
6ο Εργαστήριο: Προγραμματισμός του ρομπότ Beebot – Συλλογή και απόθεση ανακυκλώσιμων υλικών
Τα παιδιά ανακάλεσαν τις γνώσεις που έχουν για τα ανακυκλώσιμα υλικά. Σχεδίασαν την πόλη τους και τοποθέτησαν πάνω στην πίστα τα κτήρια και τις εικόνες από τα ανακυκλώσιμα απορρίμματα. Άρχισαν να προγραμματίζουν το ρομπότ και να το οδηγούν σε συγκεκριμένες θέσεις.
7o Εργαστήριο: Αποτίμηση του προγράμματος
Οι μαθητές σε φύλλα εργασίας αξιολόγησαν τις απόψεις
τ
Επίσκεψη στο Πολιτιστικό και Πνευματικό Κέντρο της Ι. Μητροπόλεως Χαλκίδος!
Με χαρά μας υποδέχθηκαν στο Πολιτιστικό και Πνευματικό Κέντρο της Ι. Μητροπόλεως Χαλκίδος! Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν όλους τους χώρους του κέντρου: τον Ιερό Ναό του Αγίου Ιακώβου, την Αίθουσα Εστίασης όπου έφαγαν το κολατσιό τους, τη Βιβλιοθήκη όπου τα παιδιά δώρισαν ενα βιβλίο του σχολείου μας και μια ζωγραφιά, το Μουσείο εκκλησιαστικών ειδών, την Αίθουσα Προβολών όπου παρακολούθησαν ένα βίντεο για τη ζωή του Αγίου Ιακώβου και τέλος, τον Ραδιοφωνικό Σταθμό όπου είχαμε την τιμή να γίνει ηχογράφηση ενός παιδικού τραγουδιού από το στόμα των παιδιών! Στο τέλος, τα παιδιά κεράστηκαν χυμούς και κουλουράκια και πήραν ως δωράκια ζωγραφιές και σελιδοδείκτες! Ακόμη, το Πνευματικό Κέντρο δώρισε στο σχολείο μας ένα βιβλίο σχετικά με την ιστορία της ορχήστρας νέων της Μητροπόλεως και ημερολόγια! Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Κρητικό, γονέα μαθήτριάς μας, για την πολύτιμη βοήθεια του! Μετά την επίσκεψη μας, στάλθηκε εκ μέρους του σχολείου μας, ευχαριστήρια επιστολή στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Χαλκίδος κ. Χρυσόστομο! Παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα βίντεο με φωτογραφίες και τις φωνές των παιδιών να τραγουδούν ” το καναρινάκι”.






























