Εξοπλισμός ρομποτικής και STEM
“Μελισσούλες” , κιτ ρομποτικής”
Ένα ολόκληρο μελίσσι προσγειώθηκε στην τάξη μας!!! Κι εμείς χαρούμενες που παραλάβαμε τα κιτ ρομποτικής, και οι “μελισσούλες” χαρούμενες μιας και ξέρουν ότι θα τις περιποιηθούμε!!!
Παραλάβαμε με μεγάλη χαρά τον εξοπλισμό ρομποτικής & STEM στο πλαίσιο των Έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση – NextGeneration EU»
PADLET_ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ 2023-2024
Βεβαιώσεις συμμετοχής σε επιμορφώσεις σχετικές με το Σχέδιο δράσης 2023-2024
Έπαινοι μαθητών στο πλαίσιο του Σχεδίου δράσης 2023-2024!
Αξιολόγηση σχεδίου δράσης από παιδιά και εκπαιδευτικούς!
Έχοντας φτάσει στο τέλος της υλοποίησης του φετινού σχεδίου δράσης του Νηπιαγωγείου μας , αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε δύο αντιπροσωπευτικά συννεφόλεξα με τις εντυπώσεις εκπαιδευτικών και παιδιών για το έργο ενώ αναμένουμε την συμπλήρωση, επιστροφή και συγκέντρωση των ερωτηματολογίων ανατροφοδότησης από τους γονείς.
Συννεφόλεξο Εκπαιδευτικών :
Συννεφόλεξο μαθητών :
Μεγάλη γιορτή λήξης του Νηπιαγωγείου μας 2024 συνδεδεμένη με το Σχέδιο δράσης της Σχολικής Μονάδας
To 18o Nηπιαγωγείο Χαλκίδας επισκέφθηκε το Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού Χαλκίδας στα πλαίσια του Σχεδίου δράσης της Σχολικής Μονάδας
Την Τρίτη 28 Μαίου στα πλαίσια του Σχεδίου δράσης της Σχολικής Μονάδας Σχέσεις μεταξύ μαθητών/ μαθητριών: ” Όλοι μαζί μια αγκαλιά δημιουργούμε το μέλλον” οι Οδηγοί της Χαλκίδας ” επίδρασαν ” στο 18o Nηπιαγωγείο Χαλκίδας μαζί με παιδιά σε ένα μεγάλο παιχνίδι μέσα στην τάξη και έξω στην αυλή. Μικροί και μεγάλοι παίξαμε, τραγουδήσαμε, διαβάσαμε την ιστορία του Αστεριού και ”επιδράσαμε” μαζί!
Οι Οδηγικές αξίες και η Διεθνής Φιλία είναι πιο απαραίτητες από ποτέ. Οι Οδηγοί, θαρραλέοι και ψύχραιμοι όπως λέει ο Νόμος τους, βγαίνουνε μπροστά και δείχνουνε το δρόμο προς την αλληλεγγύη και την προσφορά. Βοηθούμε και τους γύρω μας να “επιδράσουν”!
Πήραμε και το δωράκι μας!
Ευχαριστούμε πάρα πολύ την Τοπική Έφορο κα. Στέλλα Κουκουβίνου και τους συναδέλφους της!
Γωνιά ηρεμίας – Δράση οικογένειας στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης 2023-2024
Κάποιες φορές τα παιδιά μπορεί να αισθανθούν λυπημένα, θυμωμένα, απογοητευμένα, νευρικα ή ακόμη και κουρασμένα, και να χρειαστεί να κάνουν ένα διάλειμμα ώστε να ξανα αποκτήσουν τον έλεγχο των συναισθημάτων τους.
Γι’ αυτό το λόγο, είναι αναγκαίο να υπάρχει σε κάθε σπίτι ένα μέρος όπου τα παιδιά να μπορούν να επισκεφθούν για να αισθανθούν ασφαλείς, να ηρεμήσουν, ή να βρουν λύση σε κάποιο πρόβλημα που τους απασχολεί. Ένα μέρος άνετο, ήσυχο και πλούσιο σε οπτικά ερεθίσματα. Το μέρος αυτό είναι η γωνιά της ηρεμίας.
Το να μπορείς να ηρεμήσεις από τα συναισθήματα που νιώθεις ή να μπορείς απλά να αυτορυθμιστείς είναι μια δεξιότητα που μαθαίνεται. Όπως μαθαίνουμε σε ένα παιδί να δένει τα κορδόνια του έτσι και με την αυτοδιαχείριση ,μπορεί να μάθει να ρυθμίζει την διάθεση του αλλά και να μπορεί να ηρεμεί από τα αρνητικά συναισθήματα.
Αυτό βέβαια χρειάζεται συγκεκριμένες στρατηγικές και ειδική προσαρμογή ανάλογα τα ενδιαφέροντα αλλά και την ψυχοσύνθεση του παιδιού.
Για παράδειγμα, σκέψου την τελευταία φορά που θύμωσες με κάτι. Πως κατάφερες να ηρεμήσεις; Διάβασες ένα βιβλίο; Άκουσες μουσική; Πήρες βαθιές ανάσες; Ο καθένας έχει διαφορετικούς μηχανισμούς διαχείρισης και το ίδιο ισχύει και με τα παιδιά. Μόνο που τα παιδιά έχουν το πλεονέκτημα απέναντι μας καθώς και προσαρμόζονται εύκολα αλλά έχουν και εμάς τους ενήλικες να τους δίνουμε τις επιλογές που μπορούν να εκμεταλλευτούν για τη διαχειριση των συναισθημάτων τους.
Ο πιο γνωστός αλλά και επιτυχημένος τρόπος να βοηθήσουμε τα παιδιά να ηρεμήσουν αλλά και ταυτόχρονα να διαχειριστούν τα συναισθήματα τους είναι η γωνιά της ηρεμίας. Η γωνιά αυτή είναι ουσιαστικά ένας καθορισμένος χώρος στο σπίτι με μοναδικό σκοπό την συναισθηματική ασφάλεια ενός παιδιού. Όταν τα αρνητικά συναισθήματα έχουν κατακλήσει ένα παιδί, η γωνιά αυτή μπορεί να παίξει τον ρόλο του ρυθμιστή καθώς θα δώσει κάποιες ασφαλείς επιλογές ηρεμίας αλλά και αναγνώρισης του συναισθήματος που νιώθει.
Η γωνιά της ηρεμίας θα πρέπει να δημιουργηθεί στο σπίτι σας με βάση τις παρακάτω συμβουλές:
• Ένα μέρος ήσυχο και όχι πολύ μεγάλο σε χώρο, κατά προτίμηση σε απόμερο σημείο του σπιτιού όπου θα βοηθά πρακτικά την ηρεμία
• Ένα μέρος που θα περιλαμβάνει οικεία πράγματα για τα παιδιά όπως λούτρινα, χαλί, μαξιλάρια, σεντόνια ή άλλα αντικείμενα που θα διαλέξουμε μαζί με τα παιδιά μετά από συζήτηση και χαλαρωτικά χρώματα
• Βασικό εργαλείο είναι το εποπτικό υλικό για την αναγνώριση και τη διαχείριση των αρνητικών συναισθημάτων τα οποία είναι κολλημένα στον τοίχο ή σε ένα κουτί.
• ένα κουτί της ηρεμίας με αισθητηριακά αντικείμενα (π.χ. κάτι για να «ζουλήξουν», αισθητηριακά μπουκάλια, καθρέφτης, βιβλίο, κάρτα με τεχνική αναπνοών, ανεμόμυλος, μπλοκ σημειώσεων)
• αφίσα με τα συναισθήματα, τροχός συναισθημάτων
• αφίσα με τεχνικές επίλυσης προβλημάτων
• αφίσα με τεχνικές αντιμετώπισης έντονων συναισθημάτων
• φωτογραφίες με τις οικογένειες των παιδιών
• κλεψύδρα με άμμο (για να μετρούν το χρόνο όταν περιμένουν τη σειρά τους για να πάρουν κάποιο παιχνίδι από τα αδέρφια τους ή από φίλους)
Αγαπημένοι γονείς περιμένουμε φωτογραφίες από τη γωνιά ηρεμίας που θα δημιουργήσετε και εσείς στο σπίτι σας !
Ταξίδι στο διάστημα στο πλαίσιο του 4ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων ” STEAM…και η Γη γυρίζει”
Σήμερα είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας την κ. Πέννυ Χατζηευστρατίου Μιχελινάκη η οποία κατέχει Διδακτορικό (PhD) και Μεταπτυχιακό (MSc) σε Αρχιτεκτονικό φωτισμό από το University College London. Εμπνευσμένη από τα παιδιά της, έχει σχεδιάσει σειρά εργαστηρίων με το φως για παιδιά, που παρουσιάζει σε νηπιαγωγεία, παιδικούς σταθμούς, σχολεία, χώρους δραστηριοτήτων, και μουσεία. Το πρώτο της βιβλίο, εμπεριέχει τις γνώσεις και την αγάπη της για το φως, αλλά και στοιχεία της προσωπικής αναζήτησής της για μια ζωή «με φως».
Στο διαδραστικό αυτό εργαστήρι, σκοπό είχαμε να πετάξουμε στο διάστημα. Να δούμε πώς είναι το ηλιακό μας σύστημα και να ταξιδέψουμε στους απόμακρους πλανήτες. Τι κι αν ήταν σκοτεινά; Εμείς βρήκαμε τον τρόπο να δούμε και να φτάσουμε έως τους πλανήτες. Προσοχή! Είδαμε και μετεωρίτες! Και αστέρια λαμπερά… μα και τον ήλιο.
Ένα διαδραστικό εργαστήρι, που υλοποιήθηκε με βασικό εργαλείο το φως, αλλά και με τεχνικές θεατρικού παιχνιδιού. Συνδέθηκε με το πρόγραμμα δεξιοτήτων “STEM και η ΓΗ γυρίζει”.
Σκοπός του εργαστηρίου ήταν να αποκτήσουν τα παιδιά μέσω της εκπαιδευτικής και ψυχαγωγικής εμπειρίας, γνώση για τις βασικές έννοιες που σχετίζονται με το φως στον πλανήτη μας. Αναλυτικότερα, στη δράση αυτή, τα παιδιά:
- “Αναπαρέστησαν” τους πλανήτες
- Έμαθαν βασικές έννοιες που σχετίζονται με το φως
- Πειραματίστηκαν με υλικά
- Ανέπτυξαν δημιουργικότητα και φαντασία
- Ένιωσαν το φως με τις αισθήσεις τους
- Ενίσχυσαν την παρατηρητικότητα μέσα από τη βιωματική μάθηση
- Εμπλούτισαν τις γνώσεις τους
- Απέκτησαν δεξιότητες του νου και δεξιότητες του 21ου αιώνα.
Τα υλικά της δράσης περιελάμβαναν μερικά από τα παρακάτω υλικά:
- υλικά σχετικά με τη θεματολογία της δράσης
- προβολείς φωτός
- φακούς εκπομπής φωτός































