Μέσα μεταφοράς και συγκοινωνίας….

IMG 20240425 1147491

Επιλέξαμε αυτό το θέμα….

  • Αφορμή για την επιλογή αυτού του θέματος, αποτέλεσε η ενότητα του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος του σχολικού μας βιβλίου με τίτλο :”Μέσα μεταφοράς και συγκοινωνίας”.

Οι βασικότεροι στόχοι αυτού του προγράμματος ήταν οι μαθητές να…

  • Να ονομάσουν τα μέσα μεταφοράς και να τα ομαδοποιήσουν σε ξηράς, αέρα και θάλασσας.
  • Να αναγνωρίσουν την εξέλιξη των μέσων μεταφοράς στεριάς, θάλασσας, αέρα  από τα παλαιότερα χρόνια ως σήμερα.
  • Να διακρίνουν τα μέσα μεταφοράς αγαθών από τα μέσα μετακίνησης ανθρώπων.
  • Να γνωρίσουν τις δυνατότητες χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς.
  • Να προβληματιστούν για τις συνέπειες του κυκλοφοριακού προβλήματος και τις επιπτώσεις του στο περιβάλλον, στην υγεία, στην οικονομία.

Οι δραστηριότητες μας…

Κατά την υλοποίηση του προγράμματος οι μαθητές/ μαθήτριες..

  • Παρατηρώντας εικόνες ονομάζουν τα μεταφορικά μέσα… εκφράζονται ελεύθερα λέγοντας τις απόψεις τους . Διατυπώνουν υποθέσεις και καταθέτουν γνώμες.
  • Στη συνέχεια γίνεται μια μικρή συζήτηση για τα μεταφορικά μέσα που συναντούν στην καθημερινότητά τους.
  • Καλούνται οι μαθητές/ τριες να βάλουν τη σειρά τα μέσα μεταφοράς της στεριάς, θάλασσας, αέρα από τα παλαιότερα χρόνια έως σήμερα .Οι λέξεις “άλλοτε” και “τώρα” δίνονται για ευκολότερη κατανόηση.
  • Παρατηρούν τις εικόνες που υπάρχουν στο βιβλίο της Μελέτης Περιβάλλοντος της τάξης μας ,κατηγοριοποιούν αυτά τα μέσα μεταφοράς και συγκοινωνίας.
  • Συμπληρώνουν το ερωτηματολόγιο που έχει θέμα “Είμαστε ευχαριστημένοι από την συγκοινωνία στον τόπο μας;” Πρότειναν λύσεις για την βελτίωση της συγκοινωνίας στην περιοχή τους.
  • Συμπλήρωσαν την ακροστιχίδα του ποδηλάτου.
  • Συμπλήρωσαν λέξεις των μέσων μεταφοράς σε προτάσεις.
  • Εντόπισαν σε κρυπτόλεξο μέσα μεταφοράς και συγκοινωνίας.
  • Διαλέγουν και δημιουργούν σε ζωγραφιά το μέσο μεταφοράς της αρεσκείας τους.
  • Μαθαίνουν για τους ανθρώπους που εργάζονταν και εργάζονται στα μέσα μεταφοράς και συγκοινωνίας[οδηγός, ελεγκτής, εισπράκτορας ,πλοίαρχος, αεροσυνοδός πιλότος..]
  • Παίξανε ο παιχνίδι “Άκουσε και μάντεψε”.
  • Οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε ομάδες άκουγαν ήχους από μέσα μεταφοράς και  συγκοινωνίας και μάντευαν ποια είναι αυτά. Όποια ομάδα συγκέντρωνε τα περισσότερα μαντέματα ήταν η νικήτρια.
  • Λύσανε αινίγματα με τα μέσα μεταφοράς και συγκοινωνίας.
  • Στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας διαβάσαμε το μύθο του “Δαίδαλου και του Ίκαρου” καθώς και την “Κιβωτό του Νώε”.
  • Μέσα από σχετικά βίντεο οι μαθητές/τριες διατύπωσαν ελεύθερα τις σκέψεις τους σχετικά με τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται ,τις συνέπειες των μέσων μεταφοράς στο περιβάλλον, τι μεταφέρουν και ποιες  ανάγκες εξυπηρετούν.
  • Είπαμε  παιχνιδοτράγουδα …Βγαίνει η βαρκούλα του ψαρά από τοπεριγιάλι ..Ήταν ένα μικρό καράβι που ήταν αταξίδευτο..
  • Κάνανε παζλ με θέμα τα μέσα μεταφοράς και συγκοινωνίας.
  • Έμαθαν  για τους αδερφούς Ράιτ τους πρώτους που έκαναν επιτυχημένη πτήση με αεροπλάνο που εφηύραν οι ίδιοι πριν από 121 χρόνια.

Οι κατασκευές μας…

  • Κατασκεύασαν από ανακυκλώσιμα υλικά ένα αεροπλάνο.
  • Έφτιαξαν τις γνωστές χάρτινες βαρκούλες με χαρτί Α4 και τις ζωγράφισαν.
  • Σε καραβάκι που ήδη υπήρχε στο σχολείο μας κόλλησε κάθε μαθητής /τρια την φωτογραφία του/της  και αφέθηκαν σε ταξίδι μακρινό….

Αξιολόγηση…

  • Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος επιχειρήσαμε και πέτυχαμε να ξετυλίξουμε την πορεία των μέσων μεταφοράς και συγκοινωνίας .
  • Να αντιληφθούν οι μαθητές/τριες τα θετικά και αρνητικά στοιχεία των μέσων μεταφοράς και συγκοινωνίας.
  • Να γνωρίσουν τις δυνατότητες χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς.

IMG 20240425 1210551 IMG 20240425 1141161 IMG 20240418 1116431 IMG 20240425 1147491 IMG 20240425 0957091 IMG 20240423 1041421 IMG 20240418 1104051 IMG 20240417 1255061 IMG 20240417 1253481 IMG 20240417 1252111 IMG 20240405 1304471 IMG 20240405 1256241 IMG 20240417 1247071 IMG 20240417 1243391 IMG 20240417 1258301 IMG 20240419 1248311 IMG 20240422 0841491 IMG 20240417 1240231 IMG 20240412 102607 11 IMG 20240411 1148211 IMG 20240412 1013551 IMG 20240405 1252501 IMG 20240405 1250031 IMG 20240405 1247311

IMG 20240405 1247171

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Σπύρου Βάνα

Κατηγορίες: Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Κυκλοφοριακή Αγωγή, Προγράμματα και Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Ετικέτες: . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.