Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης του σχολείου μας στο πλαίσιο της Θεματικής Ενότητας «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και ευθύνη» και της Υποθεματικής «Ανθρώπινα δικαιώματα» των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, υλοποίησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Τα Δικαιώματα των παιδιών!» Κύριος σκοπός αυτού του προγράμματος είναι η δημιουργία των προϋποθέσεων για μια πρώτη επαφή και γνωριμία των μικρών μαθητών/τριών με το περιεχόμενο κειμένων που αφορούν στην προώθηση και προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ειδικότερα των παιδιών.
- Έφτιαξαν ένα μαγικό κουτί το “Κουτί των δικαιωμάτων “ που μέσα υπήρχε κάτι μαγικό!.. ένα καθρεφτάκι που καθρεπτίζει τον μοναδικό, καταπληκτικό εαυτό τους! Στην ολομέλεια της τάξης τον παρουσίασαν και με λεπτομέρειες ( όνομα, φύλο, ηλικία, αγαπημένο παιχνίδι…).
- Ξεφύλλισαν το βιβλίο “Οι λαοί “, είδανε λαούς από όλο τον κόσμο και αναγνώρισαν την αναγκαιότητα επαφής και αποδοχής της διαφορετικότητας. Για να γίνει όλο αυτό κατανοητό διάβασαν και το παραμύθι του Ντέιβιντ Μακ Κι “ΕΛΜΕΡ”. Στη συνέχεια διάβασαν το βιβλίο “Πού κρύβονται τα δικαιώματα μου” της Μαρίζας Ντεκάστρο και τη “Χάρτα των δικαιωμάτων των παιδιών” μέσα από τα οποία γνώρισαν τα δικαιωμάτων και την συνειδητοποίησαν ότι πρέπει να μπορούν να τα απολαμβάνουν όλα τα παιδιά.
- Μέσα από το παιχνίδι δώσανε τίτλους στα δικαιώματα των παιδιών όπως Δικαίωμα στην υγεία, στο παιχνίδι, στην αγάπη, στην οικογένεια, στην τροφή, στο γέλιο, στην κατοικία, στην θρησκεία, στην ταυτότητα, στο όνομα, στην χαρά…
- Έδωσαν συνέντευξη σε έναν δημοσιογράφο. Κρατώντας το μικρόφωνο δίνουν απαντήσεις στο ” τι θέλω να έχω” και” τι νομίζω ότι έχω ανάγκη”
- Εκτυπώθηκαν φωτογραφίες της unisef και τα παιδιά σε ομάδες τις παρατήρησαν, εξέφρασαν τι βλέπουν, έδωσαν τίτλο και ανακάλυψαν τις ανάγκες των παιδιών που απεικονίζουν.
- Δημιούργησαν ομαδική αφίσα με τίτλο “Τα δικαιώματα μου από το α έως το ω” όπου το κάθε παιδί έγραφε ένα δικαίωμα σε κάθε γράμμα της αλφαβήτας.
- Γράψανε σε μπαλόνια ένα δικαίωμα με την παρέα μιας χαμογελαστής φατσούλας.
- Αναφέρθηκαν και στην παιδική εργασία και κυρίως στα παιδιά της αφρικανικής ηπείρου που στην πλειοψηφία τους εργάζονται σε πολύ τρυφερές ηλικίες κάτω από αντίξοες συνθήκες. Διάβασαν επίσης τα παραμύθια : Η Σταχτοπούτα του Christian Andersen, Σοφία της Ζωρζ Σαρρή και Το κρυμμένο εργοστάσιο παιχνιδιών της Ραμμοπούλου που έχουν ως θέμα την παιδική εργασία .
- Τέλος αναφέρθηκαν και στους γάμους κοριτσιών σε πολύ μικρή ηλικία που στερούνται όλα τα δικαιώματα των παιδιών.
- Ακολούθησαν ερωτήσεις αξιολόγησης του προγράμματος.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Βάνα Σπύρου