
Οι μαθητές/ τριες της Α΄ τάξης του σχολείου μας στο πλαίσιο της Θεματικής Ενότητας “Φροντίζω το περιβάλλον” και της Υποθεματικής ” Οικολογία-Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά” , υλοποίησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο “Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς”. Τα ζώα είναι ένα θέμα που κινεί το ενδιαφέρον των παιδιών και μπορεί να αξιοποιηθεί προκειμένου να τα εμπλέξει και να τα μυήσει στη λογική των εργαστηρίων δεξιοτήτων σχετικά με τη Ζωοφιλία, τα Δικαιώματα των Ζώων και την Αειφορία.
Υλοποίηση
- Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε ομάδες. Θεσπίζονται οι κανόνες λειτουργίας των ομάδων.
- Σε κύκλο οι μαθητές/τριες περιγράφουν το αγαπημένο τους ζωάκι, τις ανάγκες του, τις συνήθειες του.
- Σε απλά κινητικά παιχνίδια μιμούνται κινήσεις ζώων ακούγοντας την ανάλογη μουσική (ελέφαντες που κινούνται αργά, αετοί που πετούν, μαϊμούδες, γατάκια που νιαουρίζουν).
- Σε εικόνες ζώων διακρίνουν τα μέρη του σώματος ,κόβουν τις εικόνες και έχουν έτοιμα παζλ.
- Με πλαστελίνη κάνουν το αγαπημένο τους ζωάκι και αναφέρουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους (φωλιές, κινδύνους που αντιμετωπίζουν..).
- Σε κανσόν διαφορετικού χρώματος όπου υπάρχει ο τίτλος ή η κατηγορία ζώου κόβουν και κολλούν την ανάλογη εικόνα ζώου (ωοτόκα, θηλαστικά, φυτοφάγα..).
- Διαβάσαμε παραμύθια για τα ζώα που είναι υπό εξαφάνιση, τα αδέσποτα, τα κακοποιημένα ζώα των τσίρκων, των ζωολογικών κήπων, των πειραματόζωων των εργαστηρίων, αυτών που χρησιμοποιούνται σε αγώνες (ταυρομαχίες, ιππόδρομο) και συζητήσαμε για αιτίες, αλλά και λύσεις για τη αντιμετώπιση των φαινομένων αυτών.
- Ακολούθησαν ερωτήσεις αξιολόγησης του προγράμματος καθώς και το επιτραπέζιο παιχνίδι το πολύ γνωστό σε όλους “φιδάκι” .
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Βάνα Σπύρου