![283976893 675295640222392 2572869277096903556 n](https://blogs.sch.gr/18dimvol/files/2022/06/283976893_675295640222392_2572869277096903556_n-150x150.jpg)
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης του σχολείου μας υλοποιήσαν φέτος, στο πλαίσιο των μαθημάτων της Ιστορίας και της Γλώσσας, το καινοτόμο πολιτιστικό Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων με τίτλο: “Σταγόνες …ιστορίας”. Μέσα από αυτό το πρόγραμμα διάρκειας 4 μηνών, οι μαθητές/τριες προσέγγισαν την ιστορία του Βόλου και της περιοχής του στο πέρασμα των τελευταίων αιώνων, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις τους από την πλούσια ιστορία του τόπου μας.
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ:
• ιστορικά γεγονότα
• παράδοση
• μνημεία
• ιστορία και εξέλιξη ανθρώπινων κοινοτήτων
• σημαντικά πρόσωπα
• πνευματική ζωή
Στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος τα παιδιά:
- επισκέφτηκαν το Μουσείο Πόλης Βόλου και περιηγήθηκαν στην περιοχή των Παλαιών, παρουσία του ιστορικού κ. Γιάννη Κουτή,
- υποδέχθηκαν στο σχολείο τη συγγραφέα- αρχαιολόγο κ. Γιώτα Πάντου, η οποία τους παρουσίασε και τους χάρισε το βιβλίο της «Βόλος – Πήλιο παιδικές ιστορίες από τα χρόνια της επανάστασης»,
- επισκέφτηκαν το Λύκειο Ελληνίδων Βόλου και υλοποίησαν το πρόγραμμα τοπικής ιστορίας: “Ηρωίδες με φουστανέλα αντρίκια”
- περπάτησαν στον κεντρικό εμπορικό δρόμο της πόλης , μελέτησαν από κοντά μερικά από τα σημαντικά αρχιτεκτονικά κτίρια, χαρακτηριστικά του Βόλου, για τα οποία είχαν κάνει εργασία στο σχολείο , όπως το Ωδείο, το Δημαρχείο, η Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου και το Κέντρο Τέχνης «Τζιόρτζιο Ντε Κίρικο», στο οποίο μάλιστα είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στην έκθεση «Η ματιά των άλλων» που φιλοξενείται εκεί, στο πλαίσιο του εορτασμού της επετειακής χρονιάς «200 χρόνια 1821-2021».
και φυσικά ασχολήθηκαν συστηματικά, ερευνώντας:
- την τουρκοκρατία στην Θεσσαλομαγνησία και τον ρόλο του Κάστρου του Βόλου,
- τους οικισμούς του Πηλίου και τη λαϊκή τους αρχιτεκτονική,
- την πηλιορείτικη επανάσταση του 1821 και τον ρόλο του κάστρου,
- τα Επαναστατικά κινήματα και την απελευθέρωση το 1881,
- τον Βόλο στη διάρκεια του 20ου αιώνα,
- Παλιά αρχοντικά και νοικοκυρόσπιτα της περιοχής, καθώς και τη Βιομηχανική αρχιτεκτονική,
- Ιστορικά πρόσωπα της περιοχής,
- τη Μικρασιατική καταστροφή και την εγκατάσταση των προσφύγων
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Φρόσω Στάμου