
Στα πλαίσια των καινοτόμων προγραμμάτων που υλοποιεί το σχολείο μας οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄τάξης ασχολήθηκαν με το πρόγραμμα STEM :ακρωνύμιο των λέξεων Science Tecnology Engineering Mathematics. Το “STEM” είναι ένα από τα νέα παιδαγωγικά εργαλεία που χρησιμοποιούνται στη διδασκαλία και στο οποίο κυρίαρχο ρόλο διαδραματίζει η επίλυση προβλήματος, η ανακαλυπτική – διερευνητική μάθηση, ενώ απαιτείται η δημιουργική εμπλοκή των μαθητών στην ανακάλυψη της λύσης. Το STEM παρέχει ευκαιρίες για την ανάπτυξη δεξιοτήτων ενθαρρύνοντας τα παιδιά να απαντούν σε ερωτήματα και να εμπλέκονται σε παιγνιώδεις δραστηριότητες με θέματα την επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά, και ταυτόχρονα αναπτύσσει την κριτική τους σκέψη, και την εργασία σε ομάδες (συνεργασία) . Με αφορμή, λοιπόν, τις αντίστοιχες ενότητες στη Γλώσσα και στη Φυσική υλοποιήσαμε μια δραστηριότητα STEM με θέμα την αιολική ενέργεια και τους ανεμόμυλους. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες οι οποίες ανέλαβαν να βρουν και να φέρουν στην τάξη πληροφορίες με διαφορετικό θέμα η κάθε μια. Στη συνέχεια , με δοσμένα υλικά, αλλά χωρίς οδηγίες, η κάθε ομάδα έπρεπε να φτιάξει έναν ανεμόμυλο που να λειτουργεί και να ανασηκώνει κάποιο βάρος και να καταγράψει όλη τη διαδικασία στο φυλλάδιο της δασκάλας τους. Όλο το project διήρκεσε οκτώ περίπου ώρες και ενθουσίασε τα παιδιά!
Εκπαιδευτικός: Φρόσω Στάμου