Ημέρα φρούτου στη Γ2 τάξη

Point Blur Jun022025 165906   Την Παρασκευή 30 Μαΐου οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ2 γιορτάσαμε με χαρά την ημέρα φρούτου. Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό παραμύθι “Υγιεινούπολη – Ανθυγιεινούπολη” και συζητήσαμε για τη σημασία της καλής διατροφής και των καλών μας συνηθειών. Μιλήσαμε για τα φρούτα, τα χρώματα, τα ευεργετικά συστατικά για τον οργανισμό μας. Τραγουδήσαμε με ενθουσιασμό τραγούδια αφιερωμένα στα φρούτα και στο τέλος απολαύσαμε όλοι μαζί ένα νόστιμο και φρουτένιο κολατσιό! 

Ήταν μία μέρα γεμάτη γνώση, γέλιο, τραγούδι και βιταμίνες!!!

Point Blur Jun022025 165828

Ταξιδεύοντας στις γαλλόφωνες χώρες με τα παιδιά του 18ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου! Le Tour de Monde en 80 jours, Jules Verne

Με χαρά και περηφάνια, ανακοινώνουμε την επιτυχημένη συμμετοχή τεσσάρων τμημάτων του σχολείου μας στο διασχολικό και διακρατικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες – Ο γύρος των γαλλόφωνων χωρών σε 6 μήνες».
Οι μικροί μας «ταξιδιώτες» από τις τάξεις Ε1, Ε2, Στ1 και Στ 2, στο μάθημα των Γαλικών, ανέλαβαν να ερευνήσουν, να ανακαλύψουν και να παρουσιάσουν τέσσερις ξεχωριστούς προορισμούς:
📍 Ισπανία  (Espagne)
📍 Λουξεμβούργο (Luxembourg)
📍 Γουαδελούπη (Guadeloupe)
📍 Ελβετία (Suisse)
Μέσα από δημιουργικές εργασίες, ψηφιακές παρουσιάσεις, εικαστικές δημιουργίες και ομαδική δουλειά, οι μαθητές μας ταξίδεψαν με τη φαντασία και τη γνώση, έμαθαν για την κουλτούρα άλλων χωρών, συνεργάστηκαν και ανέπτυξαν τη γλωσσική τους ικανότητα στα γαλλικά.
Το πρότζεκτ υλοποιήθηκε σε συνεργασία με 13 σχολεία από την Ελλάδα, τη Γαλλία και τις Η.Π.Α. και συμμετείχαν συνολικά πάνω από 250 μαθητές!
Ανάμεσα στα συμμετέχοντα σχολεία ήταν δημόσια και ιδιωτικά από Αθήνα, Πάτρα, Βόλο, Σύρο, Σάμο, Σαντορίνη, αλλά και σχολεία από τη Λυών της Γαλλίας και από τη Νέα Υόρκη, αναδεικνύοντας τον διεθνή χαρακτήρα του project.
 Το σχολείο μας είχε δυναμική και ξεχωριστή παρουσία, χάρη στην ενθουσιώδη συμμετοχή των παιδιών μας.
🎓 Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν!
Η συνέπεια, η δημιουργικότητα και η φαντασία τους μας εντυπωσίασαν και απέδειξαν πως, όταν η μάθηση γίνεται παιχνίδι και ταξίδι, το αποτέλεσμα είναι μαγικό!
👏 Θερμά συγχαρητήρια επίσης στους γονείς για τη στήριξή τους και τη συνεργασία!
Το σχολείο μας συνεχίζει να επενδύει σε δράσεις που ενισχύουν τη γλωσσομάθεια, την πολιτισμική συνείδηση και την ενεργή συμμετοχή των μαθητών.
🎓 Το έργο μας θα παρουσιαστεί στο 1ο Επιστημονικό Συνέδριο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας με τίτλο: “Η ποιότητα στην εκπαίδευση – Προωθώντας μια δυναμική προσέγγιση”, αναδεικνύοντας τη σημασία της διασχολικής συνεργασίας και της δημιουργικής μάθησης.
 
Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός 
 
Βάσια Χασιώτη

 

«Ένα Σύμπαν στα Χέρια μας: Το Ταξίδι του Myth2Space»

Σύνθεση Ηλιακού Συστήματος

Στο πλαίσιο του προγράμματος Myth2Space, οι μαθητές κατασκεύασαν το δικό τους τρισδιάστατο ηλιακό σύστημα.
Όλοι οι πλανήτες τοποθετήθηκαν σε σειρά, από αριστερά προς τα δεξιά, μέσα σε χάρτινο κουτί, αναπαριστώντας την απόστασή τους από τον Ήλιο.
Ο Ήλιος, αν και δεν ήταν δυνατό να τοποθετηθεί στο κέντρο, τοποθετήθηκε στην άκρη του κουτιού, ενώ στο φόντο υπήρχε ο γαλαξίας που είχε δημιουργήσει το κάθε παιδί με τέμπερα, στο πλαίσιο της γνωριμίας με τον Γαλαξία που έγινε στην αρχή του προγράμματος.
Μικρά φωτάκια αναπαριστούσαν τα αστέρια και ενίσχυσαν την αίσθηση βάθους και μαγείας.
Το κουτί μετατράπηκε έτσι σε ένα μοναδικό προσωπικό σύμπαν, αποτυπώνοντας τη γνώση και τη φαντασία κάθε μαθητή.

Ψηφιακό Υλικό και Κάρτες

Όλες οι παρουσιάσεις που είχαν δημιουργηθεί για να συνοδεύουν κάθε δραστηριότητα, καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, μετατράπηκαν σε QR codes για εύκολη πρόσβαση.
Μέσα από την πλατφόρμα Canva δημιουργήθηκαν κάρτες για κάθε πλανήτη, με εικόνα και μια παιχνιώδη πρόταση.
Οι κάρτες επικολλήθηκαν εξωτερικά στο κουτί κάθε παιδιού, ενισχύοντας τη σύνδεση φυσικού και ψηφιακού περιεχομένου.

Καθώς το ταξίδι μας στο Ηλιακό Σύστημα φτάνει στο τέλος του, μια γλυκιά συγκίνηση μας πλημμυρίζει. Κάθε κουτί δεν είναι απλώς μια κατασκευή, αλλά μια σύνθεση γνώσης, μύθου και φαντασίας, γεμάτη ανακαλύψεις, χαμόγελα και δημιουργική έκφραση.
Ίσως το ταξίδι να τελείωσε. Ίσως όμως… μόλις άρχισε – γιατί κάθε παιδί, κρατώντας το δικό του σύμπαν στα χέρια, κουβαλά μαζί του τη σπίθα της εξερεύνησης, της απορίας και του θαυμασμού για το άγνωστο που πάντα μας περιμένει.

Μια συνάντηση καρδιάς: Οι γονείς συζητούν για τη μετάβαση των παιδιών τους

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Κατασκευάζοντας γέφυρες από και προς το Δημοτικό σχολείο», πραγματοποιήθηκε με επιτυχία ενημερωτική-συμβουλευτική συνάντηση για γονείς, με εισηγήτρια την ψυχολόγο κα Κατερίνα Μαρίνη.

Η συνάντηση επικεντρώθηκε στις συναισθηματικές και ψυχοκοινωνικές προκλήσεις που συνοδεύουν τη μετάβαση των παιδιών είτε στην Α΄ Δημοτικού είτε στο Γυμνάσιο. Η ψυχολόγος χώρισε τους παρευρισκόμενους σε δύο ομάδες, ανάλογα με τη βαθμίδα φοίτησης των παιδιών τους την επόμενη χρονιά, και τους κάλεσε να αποτυπώσουν πώς φαντάζονται τη ζωή του παιδιού τους στο νέο σχολικό περιβάλλον.

Ακολούθησε μια ουσιαστική και ειλικρινής συζήτηση, όπου οι γονείς μοιράστηκαν σκέψεις, φόβους και προσδοκίες. Η κα Μαρίνη τόνισε τη σημασία της συναισθηματικής σύνδεσης με το παιδί, της ενθάρρυνσης μέσα από την αγάπη και της σταδιακής ανάθεσης ευθυνών, ιδιαίτερα για τα παιδιά της Στ΄ τάξης που βρίσκονται στο κατώφλι της εφηβείας.

Ήταν μια συνάντηση με ουσία, συναίσθημα και ειλικρίνεια — μια γέφυρα κατανόησης ανάμεσα σε γονείς και παιδιά, λίγο πριν το επόμενο μεγάλο τους βήμα.

Συμμετοχή του 18ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ KA210

World to World: Different and United – Εκπαιδευτικό ταξίδι στην Ισπανία
Το 18ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου είχε την τιμή να συμμετάσχει στη δεύτερη κινητικότητα του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA210 – World to World: Different and United, με θέμα τη συμπερίληψη και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Τη σχολική μας μονάδα εκπροσώπησαν η Διευθύντρια κα Φαίη Παπαδάκη και η Συντονίστρια του Προγράμματος κα Βάσια Χασιώτη, οι οποίες ταξίδεψαν στην πόλη Cambrils της Καταλονίας στην Ισπανία, όπου φιλοξενήθηκαν από το σχολείο Institut Escola Joan Ardèvol.
🏫 Ημέρα 1η – Τελετή Υποδοχής και Ξενάγηση
Η πρώτη ημέρα ξεκίνησε με μια θερμή τελετή υποδοχής και μια λεπτομερή ξενάγηση στους χώρους του σχολείου. Οι διοργανωτές – Enric, Carmen, Claudia, Sylvia και Sergi – μάς καλωσόρισαν με εγκάρδια διάθεση και είχαν φροντίσει για την άρτια οργάνωση όλων των δραστηριοτήτων. Εντυπωσιαστήκαμε από τη σύγχρονη παιδαγωγική προσέγγιση και το περιβάλλον μάθησης που προάγει τη συνεργασία, την αποδοχή και τη δημιουργικότητα.
100010491510001050891000105117100010463410001046651000104629
💬 Ημέρα 2η – Συμμετοχική Δημοκρατία στη Σχολική Ζωή
Τη δεύτερη ημέρα, είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μία συνεδρίαση του μαθητικού συμβουλίου, στο οποίο συμμετείχαν εκπρόσωποι από όλες τις τάξεις. Τα παιδιά παρουσίασαν τις προτάσεις τους για τη βελτίωση της σχολικής ζωής και την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης. Ήταν μια εξαιρετική επίδειξη ενεργής συμμετοχής, δημοκρατικού διαλόγου και καλλιέργειας υπευθυνότητας από πολύ μικρές ηλικίες.
10001055291000105509
🎭 Ημέρα 3η – Τέχνη, Αποδοχή και Εκπαιδευτική Συνεργασία
Η τρίτη ημέρα περιλάμβανε την παρακολούθηση μιας δραματοποιημένης αφήγησης με τίτλο “Kalòpsia: A Planet Not So Different”. Μέσα από τη θεατρική έκφραση και τη φαντασία, αναδείχθηκαν ζητήματα διαφορετικότητας, ενσυναίσθησης και συμπερίληψης. Στη συνέχεια, οι συμμετέχουσες χώρες παρουσίασαν καλές εκπαιδευτικές πρακτικές και στρατηγικές που εφαρμόζουν για να προάγουν την αποδοχή όλων των μαθητών/ριών μέσα στο σχολικό πλαίσιο.
1000105164
📜 Ημέρα 4η – Αξιολόγηση και Πιστοποίηση
Η τελευταία ημέρα ξεκίνησε με συνάντηση εκπαιδευτικής αξιολόγησης, όπου ανταλλάξαμε απόψεις και ανατροφοδοτήσεις για τις δράσεις του προγράμματος. Η ημέρα κορυφώθηκε με μια συγκινητική τελετή απονομής πιστοποιητικών συμμετοχής, που σφράγισε αυτήν την εξαιρετική εμπειρία μάθησης και συνεργασίας. Επισκεφθήκαμε ακόμη τα εικαστικά εργαστήρια των μαθητών, όπου παρατηρήσαμε τη δημιουργική προσέγγιση της τέχνης στην καθημερινή σχολική ζωή.
10001056751000105743

🏛️ Πολιτισμικές Εμπειρίες: Reus & Tarragona
Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στην Καταλονία, είχαμε την τύχη να επισκεφθούμε δύο μοναδικές πόλεις:
🏘️ Reus
Γνωστή για τη σύνδεσή της με τον αρχιτέκτονα Antoni Gaudí, η πόλη Reus μάς υποδέχθηκε με εντυπωσιακά δείγματα μοντερνιστικής αρχιτεκτονικής, όπως η Casa Navàs του Lluís Domènech i Montaner. Επιπλέον, γευτήκαμε τοπικές σπεσιαλιτέ και μάθαμε για τη παραδοσιακή παραγωγή βερμούτ της περιοχής. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους Enric, Carmen, Marina και Adrian, που ήταν εξαιρετικοί ξεναγοί!
1000105360
🏛️ Tarragona
Στην Tarragona, ταξιδέψαμε πίσω στον χρόνο μέσα από τα Ρωμαϊκά μνημεία, όπως το Αμφιθέατρο, αλλά και τον Καθεδρικό Ναό, που ενώνει ρωμανικά και γοτθικά στοιχεία. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην Carmen και στην Claudia για την εξαιρετική ξενάγηση!
1000104982 11000104944
🎭 Ξεχωριστή εμπειρία αποτέλεσε η γνωριμία με το φαινόμενο των Castellers – τους παραδοσιακούς ανθρώπινους πύργους, που έχουν αναγνωριστεί από την UNESCO ως Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά της Ανθρωπότητας. Οι Castells ενσαρκώνουν αξίες όπως συνεργασία, εμπιστοσύνη, αλληλεγγύη και κοινή προσπάθεια. Ευχαριστούμε την Sylvia για την υπέροχη εμπειρία που μας πρόσφερε!
1000104787

🌟 Συμπεράσματα και Ευχαριστίες
Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε σημείο αναφοράς για την εκπαιδευτική μας κοινότητα, ενισχύοντας το ευρωπαϊκό πνεύμα και τη διαπολιτισμική κατανόηση. Ευχαριστούμε θερμά το Institut Escola Joan Ardèvol, και ιδιαιτέρως τους Enric, Carmen, Claudia, Sylvia, Sergi, καθώς και όλους τους συναδέλφους από τις συνεργαζόμενες χώρες για την εμπνευσμένη αυτή συνάντηση.
Το 18ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου συνεχίζει δυναμικά την πορεία του στον ευρωπαϊκό χάρτη της εκπαίδευσης, προάγοντας την πολυπολιτισμικότητα, την αποδοχή και τον σεβασμό ως βασικές αξίες του αυριανού ενεργού πολίτη.
Η συντονίστρια  Erasmus+
Βάσια Χασιώτη

ΚΕΝΤΡΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

AFISA-KDAP-AMAROYSIOYScreenshot 4



Λήψη αρχείου

Πρόσκληση σε συζήτηση με ψυχολόγο: Υποστηρίζοντας την ομαλή μετάβαση των παιδιών στις επόμενες σχολικές βαθμίδες

Prosklhsh 3 1

Κανονισμός λειτουργίας Σχολικής Βιβλιοθήκης

Η σχολική μας βιβλιοθήκη είναι ένας αγαπημένος χώρος γνώσης, φαντασίας και δημιουργικότητας για όλους τους μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας.

Σύντομα θα είναι πάλι κοντά μας. Για να λειτουργεί σωστά και να τη χαιρόμαστε όλοι, δημιουργήσαμε έναν απλό και κατανοητό κανονισμό, ειδικά διαμορφωμένο για όλους/-ες μας τους μαθητές και τις μαθήτριες.

Η ομάδα της Σχολικής Βιβλιοθήκης



Λήψη αρχείου

Συνδυαστική δράση στο Ε1: Περιβάλλον και Παράδοση στο ίδιο τραπέζι

1000019570 Οι μαθητές του Ε1 αποφάσισαν να συνδυάσουν την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση με τη θρησκευτική παράδοση μέσα από μια ξεχωριστή δράση: την αναπαράσταση των «Γευμάτων Αγάπης» των πρώτων Χριστιανών.

Ενώσαμε λοιπόν τα θρανία μας και δημιουργήσαμε ένα κοινό τραπέζι, στο οποίο όλοι οι μαθητές γευμάτισαν μαζί. Στην κορυφή του τραπεζιού τοποθετήθηκε η εικόνα της Παναγίας, προσδίδοντας ιδιαίτερο νόημα στη στιγμή.

Βασικό στοιχείο του γεύματός μας ήταν οι ελιές που οι ίδιοι οι μαθητές είχαν μαζέψει από τα ελαιόδεντρα του σχολικού προαυλίου και διατήρησαν σε βάζα για αρκετούς μήνες.

Η εμπειρία ήταν μοναδική και άφησε σε όλους τις καλύτερες εντυπώσεις. Μια δράση με νόημα, που ενώνει τη γνώση, την πίστη και το σεβασμό προς το περιβάλλον!

10000195721000019571

Ρομποτική- Ανιχνευτής Μετάλλων

Στα πλαίσια του μαθήματος Πληροφορικής , οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης , με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών Πληροφορικής, Σοφίας Περάκη, Θεοδοσίας Δουσαΐτη και χρησιμοποιώντας το kit ρομποτικής Microbit , κατασκεύασαν και προγραμμάτισαν έναν ανιχνευτή μετάλλων.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση