3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ/ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ “ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ”

Στο πλαίσιο του 3ου  Εργαστηρίου Δεξιοτήτων  ασχοληθήκαμε μ’  ένα πρόγραμμα για το νερό από το θεματικό κύκλο: Φροντίζω το περιβάλλον, υποθεματική :  Αειφόρος Ανάπτυξη, Οικολογική Συνείδηση.

Τίτλος Προγράμματος: «Οι νερό…εξερευνητές» η σημασία της σωστής διαχείρισης νερού.

Κριτήριο επιλογής του θέματος αποτέλεσε το γεγονός ότι  το 75% του ανθρώπινου σώματος και το 75% του πλανήτη μας είναι νερό, στοιχεία που υποδηλώνουν τη σημασία του για την ανθρώπινη ζωή και την ζωή του πλανήτη μας. Το αγαθό αυτό θεωρείται δεδομένο ενώ δεν είναι. Και αυτό το θέμα περνάει ως εκπαιδευτικό μήνυμα σε κάθε παιδί.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα: σχεδιάστηκε από την εκπαιδευτική και επιστημονική ομάδα του Βιωματικού Σχολείου, του εκπαιδευτικού τμήματος του QualityNet Foundation, εξειδικευμένου Οργανισμού στα θέματα της Βιώσιμης Ανάπτυξης και ολοκληρώθηκε με την επιστημονική επιμέλεια της Ρενέση Παρασκευής (Φυσικός Περιβάλλοντος/ Υπεύθυνη σχεδιασμού Προγραμμάτων).

Με βάση το πρόγραμμα οι μαθητές μέσα από ευχάριστες βιωματικές, διαθεματικές, ανακαλυπτικές, ομαδικές και ατομικές δραστηριότητες, δράσεις και παιχνίδια θα αντιληφθούν τη σημασία και την αξία της προστασίας του περιβάλλοντος και της ορθής διαχείρισης του νερού για την ποιότητα της ζωής τους. Στην προσπάθεια αυτή, αρωγός είναι οπτικό και ακουστικό υλικό και βιωματικές δράσεις.

 Τα Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα ήταν:

Οι μαθητές:

  • να ενημερωθούν για τη σημασία του νερού και τη σωστή  διαχείριση του μέσω της βιωματικής εκπαίδευσης, τη διαδικασία της έρευνας και της απόκτησης της γνώσης μέσα από την εμπειρία
  • να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση
  • να παρακινηθούν, να προβληματιστούν και να αντιδράσουν
  • να πιστέψουν ότι η αλλαγή προς έναν καλύτερο κόσμο είναι κάτι το εφικτό
  • να εμψυχώσουμε τους μαθητές να γίνουν «οι ήρωες» αυτής της μεγάλης αλλαγής και να αναλάβουν ενεργό ρόλο στην εξοικονόμιση νερού και την προστασία του από την ρύπανση.

Αποτίμηση του προγράμματος

Τα παιδιά κατανόησαν τι σημαίνει σπατάλη νερού και τι εξοικονόμηση νερού. Συζητήσαμε για τους τρόπους εξοικονόμησης που μπορούμε να εφαρμόσουμε εμείς οι ίδιοι στο σπίτι μας και στο χώρο που κινούμαστε.

Για να εδραιωθεί όμως μια πρακτική και να γίνει συνήθεια χρειάζεται συνεχής επανάληψη. Για το λόγο αυτό, στείλαμε προς όλους τους γονείς και επισυνάπτουμε και εδώ οπτικοποιημένες χρηστικές  συμβουλές τις οποίες μπορούμε όλοι μας υιοθετήσουμε.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΝΕΡΟΥ αφισα

Παρακάτω ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες απο την εφαρμογή του προγράμματος

344454241 6174529785987124 1625924083979822309 n  344322245 261455259612992 5855477627016681893 n 344579311 578413964379416 4011793292264382109 n 345686664 222096810522108 4674316795727124474 n 345673063 172805135725944 2318721317983224997 n 345757146 191668790459573 7613091540121779069 n 344566579 617427856936972 2248066484380342826 n IMG ad1141bfeb98fb39afaf3cd86c752c5c V 344302287 259057233308043 1935058623617775973 n IMG ab59e30772e3904d702af445dbab4c48 V 344557664 636448237871170 4107020660563090898 n IMG 35b29fc7c66ef946b8c98c2c63ced6e3 V IMG 6acf2be0e1895d916f00271506d0a77b V IMG ac7d745aacf620353919688ca13407de V

Επίσης σημαντική είναι και η συμμετοχή του σχολείου μας στο Δίκτυο “Οικολογικά Σχολεία- Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης”  που έχει ως στόχο του την ευαισθητοποίηση, την εκπαίδευση και την αλλαγή στάσης των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον, μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες στη λήψη αποφάσεων, στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή των δράσεων, ώστε τα σχολεία να γίνουν κοινότητες αειφορικής συμβίωσης σε παιδαγωγικό αλλά και πρακτικό επίπεδο.

οικολογικα σχολεια

https://www.ecoschools.gr/

Δείτε παρακάτω τα νεα του Σχολέιου μας στο παραπάνω πρόγραμμα που αφορούν στην απεικόνιση τρόπων εξοικονόμησης νερού!!

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *