Την προηγούμενη σχολική χρονιά, το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στη δράση του Ενεργού Πολίτη, με τίτλο : ” Νοιάζομαι και δρω , καπάκια συλλέγω στο λεπτό”, δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά να γνωρίσουν στην πράξη την αξία της προσφοράς, της αλληλεγγύης και της κοινωνικής ευθύνης.
Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, συζητήσεις και μικρές πρωτοβουλίες, τα παιδιά έμαθαν πώς μπορούν να συμβάλλουν θετικά στην κοινωνία, ακόμη και σε μικρή ηλικία. Η δράση αυτή αποτέλεσε γέφυρα επικοινωνίας με τον Σύλλογο Παραπληγικών και Κινητικά Αναπήρων Νομού Πέλλας, ενισχύοντας την έννοια της συμπερίληψης και της αλληλοστήριξης.
Με μεγάλη χαρά λάβαμε σήμερα το ευχαριστήριο μήνυμα του Συλλόγου, το οποίο μας συγκίνησε ιδιαίτερα.
Εμείς με τη σειρά μας ευχαριστούμε θερμά το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 17ου Νηπιαγωγείου Ιλίου για την έμπρακτη στήριξή τους, ώστε να φτάσουν τα δέματα στον προορισμό τους. Η συμμετοχή όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας στη δράση του Ενεργού Πολίτη αποτελεί φωτεινό παράδειγμα για το πώς η εκπαίδευση μπορεί να καλλιεργήσει αξίες ζωής και να δημιουργήσει μια κοινωνία πιο ανθρώπινη και αλληλέγγυα.
Η εμπειρία αυτή μας υπενθύμισε ότι η εκπαίδευση δεν περιορίζεται μόνο στη γνώση, αλλά ανοίγει δρόμους για την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και της κοινωνικής ευθύνης. Ευχαριστούμε όλους όσοι συνέβαλαν στη δράση και υποσχόμαστε να συνεχίσουμε με νέες πρωτοβουλίες που θα ενισχύουν την έννοια του ενεργού πολίτη.
Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.
Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.
Η συμμετοχή του σχολείου μας στην Εurope Code Week 2025 έχει τον παρακάτω τίτλο:
Μια αποστολή με pixel εικόνες, αγαπημένα χρώματα και έξυπνες αποστολές
Αν θέλετε και εσείς να δηλώσετε συμμετοχή στη συμμαχία μας ο κώδικας είναι:cw25-kizG5
Στο νηπιαγωγείο μας, οι μικροί μαθητές συμμετέχουν σε μια δημιουργική αποστολή γεμάτη χρώμα, φαντασία και λογική!
Η δράση αποτελεί συνέχεια της συμμετοχής μας στην Εβδομάδα Κώδικα 2024, με κώδικα συμμαχίας: cw24-6AJt4 και βασίζεται στη δημιουργική αξιοποίηση της τεχνικής pixelart ως μέσο έκφρασης, παρατηρητικότητας και λογικής σκέψης.
Με τη βοήθεια του BeeBot και των χρωματιστών εικόνων, τα παιδιά εξασκήθηκαν στην αλγοριθμική σκέψη, τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα.
Μια δράση γεμάτη φαντασία, χρώμα και ενθουσιασμό! Κάθε παιδί λύνοντας τους γρίφους με τις οδηγίες που βρίσκονται στην παρουσίαση με τίτλο :«Στο σπίτι μου αν θες να φτάσεις, τους γρίφους στο κουτί, να λύσεις μην ξεχάσεις!» καλείται να επιλέξει την αγαπημένη του εικόνα pixelart από τις διαθέσιμες οι οποίες είναι σχεδιασμένες σε πλέγμα κουτιών (grid), και τη χρωματίζει ακολουθώντας έναν αριθμητικό οδηγό.
Οι εικόνες βρίσκονται στην παρουσίαση με τίτλο: «Μια αποστολή με pixel εικόνες, αγαπημένα χρώματα και έξυπνες αποστολές»
Κάθε εικόνα αποτελείται από αριθμούς που αντιστοιχούν σε συγκεκριμένα χρώματα. Με κάθε σωστό χρώμα, αποκαλύπτεται η τελική εικόνα – ένας γρίφος που λύνεται με προσοχή και χαμόγελο! Μέσα από τη διαδικασία του χρωματισμού, τα παιδιά αναγνωρίζουν μοτίβα, ακολουθούν οδηγίες και ολοκληρώνουν την εικόνα βήμα-βήμα, όπως σε έναν γρίφο.
Οι εικόνες περιλαμβάνουν απλά και αναγνωρίσιμα θέματα (μήλο, λουλούδι, σύννεφο, ήλιος, καραβάκι, ουράνιο τόξο), ώστε να είναι οικείες και ευχάριστες για τα παιδιά. Η επιλογή γίνεται με βάση το προσωπικό τους ενδιαφέρον ή το αγαπημένο τους χρώμα, ενισχύοντας την αυτονομία και τη δημιουργικότητα.
Η δραστηριότητα:
- Ενισχύει τη συγκέντρωση και την παρατηρητικότητα
- Αναπτύσσει δεξιότητες οπτικής αναγνώρισης και χωρικής αντίληψης
- Προάγει τη λογική σκέψη μέσα από την αποκωδικοποίηση αριθμών και χρωμάτων
- Ενθαρρύνει την αισθητική έκφραση και τη χαρά της δημιουργίας.
Η ολοκλήρωση της εικόνας λειτουργεί ως «λύση» του γρίφου, ενώ η συνολική εμπειρία εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο παιχνιδιού και εξερεύνησης, με τελικό στόχο τη σύνδεση της εικόνας με την αποστολή: να φτάσουν στο «σπίτι» της μάγισσας Χρωματούσας , μέσα από χρώμα, φαντασία και έξυπνες επιλογές. Η δράση μπορεί να συνδυαστεί με ρομποτική (BeeBot) ή να λειτουργήσει αυτόνομα ως εικαστική-λογική δραστηριότητα.
ΥΛΙΚΟ ΔΡΑΣΗΣ: ΕΙΚΟΝΕΣ ΗΡΩΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ https://drive.google.com/file/d/1cK8p6zrkgwf6qSclVsQs51A6vneYTQ4A/view?usp=sharingPIXEL ART ΕΙΚΟΝΕΣ
Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει με επιπλέον δραστηριότητα που έχει τίτλο:
“Teaching Shapes in Kindergarten~Mathematics in Early Education”
Διδάσκοντας Προγραμματισμό στο Νηπιαγωγείο σχετικά με τα Γεωμετρικά σχήματα. H εβδομάδα ξεκίνησε με τις βασικές γνώσεις Προγραμματισμού στο Νηπιαγωγείο και την εκμάθηση και αναγνώριση των Γεωμετρικών Σχημάτων.
τι συμβολίζουν οι αλγόριθμοι,(βελάκια πάνω, κάτω, δεξιά και αριστερά)και πως μας βοηθούν στον Προγραμματισμό και στην κωδικοποίηση.
Πρώτη δραστηριότητα: Σχετική με μοτίβα!!
Τα παιδιά θα συμπληρώσουν πρώτο φύλλο εργασίας με τα γεωμετρικά σχήματα σχετικά με το χρώμα.
1)κύκλος- πράσινο
2) τρίγωνο – κίτρινο
3)πράσινο – τετράγωνο
Δεύτερη δραστηριότητα : Να σχεδιάσουν το αντίστοιχο σπίτι με τα αντίστοιχα χρώματα που δείχνουν τα γεωμετρικά σχήματα.
1)Κόκκινο – τρίγωνο
2)Κίτρινος – κύκλος
3)Κίτρινο – τετράγωνο
4)Γαλάζιο – τετράγωνα μικρότερα
Σε ατομικά φύλλα εργασίας τα παιδιά ήρθανε σε μια πρώτη επαφή με τον αλγόριθμο( βελάκια πάνω, κάτω, δεξιά και αριστερά) και σχηματίζοντας την διαδρομή οδήγησαν το ρομποτάκι στον κύκλο.
Στη συνέχεια γνωρίσαμε τη Bee-Bot που μας ενθουσίασε πολύ!! Σε αυτοσχέδιο ταμπλό βοηθάμε τη μελισσούλα να φτάσει σε κάρτες με γεωμετρικά( κύκλος, τρίγωνο, τετράγωνο, οβάλ, ορθογώνιο παραλληλόγραμμο).
Οι παραπάνω δραστηριότητες καλλιεργούνε στα παιδιά με παιγνιώδη τρόπο δεξιότητες προγραμματισμού, κωδικοποίησης, διερεύνησης και επίλυσης προβλημάτων.
“Η μελισσούλα Bee-Bot δημιουργεί έναν ομαδικό πίνακα ζωγραφικής”
«Τα παιδιά προγραμματίζουν το Bee-Bot ώστε να κινηθεί πάνω σε έναν μεγάλο καμβά και να αφήσει γραμμές με μαρκαδόρο. Κάθε ομάδα προσθέτει τις δικές της γραμμές, δημιουργώντας όλοι μαζί έναν ομαδικό πίνακα ζωγραφικής που συνδυάζει ρομποτική και τέχνη.»
Διδακτικοί Στόχοι
- Εξοικείωση με βασικές έννοιες προγραμματισμού- Ανάπτυξη δεξιοτήτων προγραμματισμού (αλγοριθμική σκέψη, ακολουθία εντολών, κατεύθυνση, βήματα).
- Ανάπτυξη συνεργατικών δεξιοτήτων και ομαδικής δημιουργίας.
- Σύνδεση ρομποτικής με την τέχνη και την έκφραση συναισθημάτων.
- Αναγνώριση και δημιουργία γεωμετρικών σχημάτων και μοτίβων.
- Bee-Bot (ή παρόμοιο ρομποτάκι).
- Μεγάλο χαρτί του μέτρου/χαρτόνι στο πάτωμα ή πάνω σε τραπέζι.
- Μαρκαδόροι/ξυλομπογιές στερεωμένοι στο Bee-Bot (π.χ. με ταινία).
- Χάρακες ή αυτοκόλλητες ταινίες για οριοθέτηση του καμβά.
- Μουσική (προαιρετικά).
Βήματα Δραστηριότητας
- Εισαγωγή: Συζήτησε με τα παιδιά ότι η μελισσούλα θα «ζωγραφίσει» γραμμές πάνω σε έναν μεγάλο πίνακα.
- Σχεδιασμός: Η ομάδα αποφασίζει ποιο μοτίβο θέλει να δημιουργήσει (π.χ. τετράγωνο, τρίγωνο, γραμμές που τέμνονται).
- Προγραμματισμός: Κάθε παιδί ή μικρή ομάδα δίνει εντολές στο Bee-Bot (μπροστά, πίσω, αριστερά, δεξιά) ώστε να δημιουργήσει μια γραμμή.
- Εκτέλεση: Το Bee-Bot κινείται και αφήνει το ίχνος του στον καμβά.
- Συνεργασία: Οι ομάδες εναλλάσσονται, προσθέτοντας τις δικές τους γραμμές στο κοινό έργο.
- Αναστοχασμός: Στο τέλος, τα παιδιά παρατηρούν τον πίνακα και συζητούν πώς οι γραμμές ενώθηκαν σε ένα ομαδικό έργο.
Ρόλος Εκπαιδευτικού
- Καθοδηγεί με ερωτήσεις και παραδείγματα.
- Ενθαρρύνει τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα.
- Υποστηρίζει τις ομάδες που δυσκολεύονται με τις εντολές.
Ρόλος Μαθητών
- Συνεργάζονται σε ομάδες.
- Δίνουν εντολές στο Bee-Bot.
- Δημιουργούν γραμμές και σχήματα στον καμβά.
- Συμμετέχουν στη συζήτηση και στον αναστοχασμό.
«Το τερατάκι των χρωμάτων και η Bee bot εξερευνούν τα συναισθήματα- Συμμαχία We ALL Can Code»
Στα τετράγωνα του επιδαπέδιου πλέγματος τοποθετούμε τις κάρτες με τα χρωματιστά τερατάκια-κάθε ένα αντιστοιχεί σε ένα συναίσθημα.
• Ένα παιδί ρίχνει το ζάρι με τα χρωματιστά τερατάκια.
• Το τερατάκι που θα τύχει δείχνει το συναίσθημα που πρέπει να επισκεφτεί η Bee Bot. Το παιδί δείχνει με τις εκφράσεις του προσώπου και με το σώμα του το συγκεκριμένο συναίσθημα.
• Η ομάδα , αφού αναγνωρίσει το συναίσθημα , προγραμματίζει τη Bee Bot για να πάει στο αντίστοιχο τετράγωνο του συναισθήματος.
• Όταν φτάσει, η ομάδα περιγράφει κάτι που τους κάνει να νιώθουν έτσι (π.χ. Θυμώνω όταν πρέπει να φύγω από την παιδική χαρά
ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2025-2026
Σεπ 25 9
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες και παιδιά
Σας καλωσορίζουμε στο Νηπιαγωγείο μας και σας ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά με ευκαιρία για νέες γνώσεις, φιλίες και εμπειρίες.
Την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 08:50 π.μ. θα πραγματοποιηθεί ο αγιασμός για τα παιδιά που θα φοιτήσουν στο 17ο Νηπιαγωγείο Ιλίου, στον προαύλιο χώρο του 9ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες θα προσέλθουν στις 8:45 π.μ. από την είσοδο του κεντρικού κτιρίου του νηπιαγωγείου επί της οδού Πλουτάρχου και θα συνοδεύονται από τους γονείς τους.
Στη συνέχεια θα γίνει ενημέρωση σχετικά με τη λειτουργία του σχολείου, χωρίς την παρουσία παιδιών ανά τμήμα. Θα ενημερωθείτε για το πρόγραμμα των συναντήσεων.
Σας ευχόμαστε μια όμορφη και δημιουργική σχολική χρονιά.
Η Σύμβουλος Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών 1ης Θέσης ΔΙ.Π.Ε. Γ’ Αθήνας κ. Έλλη Ναούμ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της ,διοργάνωσε επιμορφωτική ημερίδα εκπαιδευτικών ,τη Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 08.00 π.μ.-14.00, στην αίθουσα θεάτρου του Πολυδύναμου Κέντρου Δήμου Ιλίου «Μίκης Θεοδωράκης», Ηροδότου, & Πωγωνίου , Ίλιον 131 23, με θέμα:
” Εμβαθύνοντας στο πρόγραμμα σπουδών για την προσχολική εκπαίδευση”
Αναδεικνύοντας στο δεύτερο μέρος της ημερίδας τον πλούτο της εκπαιδευτικής πρακτικής μέσω παρουσιάσεων από τους/τις εκπαιδευτικούς από τη σχολική χρονιά 2024/5: εκπαιδευτικών σεναρίων εφαρμόζοντας το διδακτικό μοντέλο 5Ε συνδυάζοντας την ενεργό συμμετοχή των γονέων και κηδεμόνων, όπως, ένα λαογραφικό μουσείο, δράσεων του ενεργού πολίτη, εκπαιδευτικών παρεμβάσεων και θεματικών προσεγγίσεων για τη διαχείριση της τάξης, τη μετάβαση στο δημοτικό σχολείο, την εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία, την ενσυναίσθηση, την ανάπτυξη του προφορικού και γραπτού λόγου με αφορμή το βάζο των ιδεών, και την ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας μέσω και της αξιοποίησης της ρομποτικής και εθνικών κ ευρωπαϊκών προγραμμάτων e-twinning. 5 νηπιαγωγεία μας από 9 από την υπόλοιπη Ελλάδα ένωσαν τις δυνάμεις τους και δημιούργησαν ένα εθνικό e-twinning με τίτλο «ΜΑΖΙ στη Χαρά» εμπνέοντας τη συγκρότηση δικτύων για τον από κοινού σχεδιασμό και εφαρμογή αντίστοιχων δράσεων.
Τέλος, για άλλη μια χρονιά ακόμα, συμμετείχε το 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Ιλίου παρουσιάζοντας με παραστατικό τρόπο μια διαφοροποιημένη προσέγγιση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Παίζω με τον Φρίξο» , γιατί η συμπερίληψη ξεκινά από εμάς τους εκπαιδευτικούς.
Τα νηπιαγωγεία με την ενεργό συμμετοχή τους καθ΄ όλη τη διάρκεια της Ημερίδας, δημιούργησαν ένα θετικό κλίμα με γόνιμες ανταλλαγές απόψεων και διάθεση για εποικοδομητικές συνεργασίες και συνέργειες και συνέχιση της προσπάθειας για διάχυση του παιδαγωγικού έργου των νηπιαγωγείων στην ευρύτερη κοινότητα!
Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην επιμορφωτική ημερίδα με την παρουσίαση του εκπαιδευτικού προγράμματος ,που είχε αναλάβει το Υποχρεωτικό τμήμα 1, το σχολικό έτος 2024-2025 και τίτλο:
«Στο σπίτι μου αν θέλεις να φτάσεις, τους γρίφους στο κουτί να λύσεις μην ξεχάσεις»,
Κυριακή Αβραμίδου, Ελένη Κουμουλίδου, 17ο Νηπ. Ιλίου.
https://gamma.app/docs/2-u6v15i5wongfzzy


















