ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ 2024
17 Νοέμβρη, ημέρα μνήμης για όσους αγωνίστηκαν και θυσιάστηκαν για την ελευθερία και τη Δημοκρατία. Αναφερθήκαμε στα γεγονότα του Πολυτεχνείου, τα κατανοήσαμε με την απόδοση του παιδικού βιβλίου “Ντενεκεδούπολη” της Ευγενίας Φακίνου σε παιχνίδια ρόλων, κατασκευάσαμε αφίσες , δημιουργήσαμε το περιστέρι της “Ειρήνης”, γνωρίσαμε τα χαρακτικά έργα της Βάσως Κατράκη και εμνευστήκαμε από αυτά και τραγουδήσαμε επετειακά τραγούδια όπως : “Ένα το Χελιδόνι”, “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”, “Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία”.
Γνωριμία με τον Ιταλό Ζωγράφο της Αναγέννησης Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο (Giuseppe Arcimboldo 1527- 1593).
Οι μαθητές μας στα πλαίσια των δράσεων για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και το Αειφόρο Σχολείο γνώρισαν τον Ιταλό Ζωγράφο της Αναγέννησης Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο (Giuseppe Arcimboldo 1527- 1593). Ο Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο έγινε γνωστός κυρίως για τις συνθέσεις του που απεικονίζουν φρούτα, λαχανικά, λουλούδια, πουλιά, εργαλεία και άλλα αντικείμενα, στη μορφή προσωπογραφίας. Αφού παρακολουθήσαμε μία μικρή εισαγωγή στο μαγικό κόσμο του Ιταλού ζωγράφου ασχοληθήκαμε με τα έργα του για τις Τέσσερις Εποχές -The four Seasons. Παρατηρήσαμε τους πίνακες και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε ποια εποχή του χρόνου αναπαριστούν, καταγράψαμε τα διάφορα υλικά (φρούτα, λαχανικά, λουλούδια) από τις προσωπογραφίες, εμπνευστήκαμε και δημιουργήσαμε τα δικά μας μοναδικά έργα.
15 Νοεμβρίου 2024 – Διεθνής Ημέρα Δράσης “ Plastic Clever Schools”!
Επίσκεψη στη Βιοτεχνία Αποξήρανσης Φρούτων και Λαχανικών «Ιδιότροπα» στα Κοκκινόγεια Δράμας
Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος E-Twinning “Cricket or an ant?”, των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων Α΄ Θεματικού Κύκλου , Υποενότητα Υγεία – Διατροφή τίτλος «Τρέφομαι Υγιεινά, Μεγαλώνω σωστά», και των δράσεων Αειφόρου Σχολείου οι μαθητές μας επισκέφτηκαν τη Βιοτεχνία Αποξήρανσης Φρούτων και Λαχανικών «Ιδιότροπα» στα Κοκκινόγεια Δράμας. Γνώρισαν την αποξήρανση φρούτων και λαχανικών ως τον αρχαιότερο και πιο υγιεινό τρόπο διατήρησης των νωπών αγροτικών προϊόντων. Έμαθαν τη διαδικασία αποξήρανσης χωρίς χημικά ή συντηρητικά. Επεσήμαναν τη σημασία κατανάλωσης ντόπιων εποχικών προϊόντων από τις μικρές τοπικές αγροτικές αγορές που προωθούν τις τοπικές ποικιλίες και βιοποικιλότητα και τέλος αντιλήφθηκαν τη σημασία υιοθέτησης μιας καλύτερη διατροφής σκεπτόμενοι τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και το μέλλον για τον πλανήτη.
7 Νοεμβρίου – Outdoor Classroom Day
To Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην Ημέρα Υπαίθριας Τάξης (Οutdoor Classroom Day) με παιχνίδια κάτω από τα Φθινοπωρινά Δέντρα. Για τη δράση μας αυτή μας αποδόθηκε Βραβείο Συμμετοχής. Οι Outdoor Classroom Days είναι ένα παγκόσμιο κίνημα που σκοπεύει να κάνει τον χρόνο παραμονής και παιχνιδιού σε εξωτερικούς χώρους, καθημερινότητα κάθε παιδιού. Δύο ημέρες δράσης κάθε χρόνο, οι εκπαιδευτικοί βγάζουν τα παιδιά σε εξωτερικούς χώρους για να παίξουν και να μάθουν.Τα παιδιά μας περνούν λιγότερο χρόνο σε εξωτερικούς χώρους από ποτέ. Ο χρόνος σε εξωτερικούς χώρους την Ημέρα της Υπαίθριας Τάξης και κάθε μέρα κάνει τα παιδιά πιο χαρούμενα και υγιή. Η σύνδεση με τη φύση παρέχει ευκαιρίες διασύνδεσης της γνώσης με την πραγματικότητα ενισχύει την ανάληψη πρωτοβουλιών, την ικανότητα επίλυσης προβλήματος, την κριτική σκέψη και εξοπλίζει τους μικρούς μαθητές με δεξιότητες ζωής!
«Μέλισσες σε δράση»
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Φτώχειας ( Στόχος 1 από τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης) και στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων Α΄ Θεματικού Κύκλου , Υποενότητα Υγεία – Διατροφή τίτλος «Τρέφομαι Υγιεινά, Μεγαλώνω σωστά» σε συνεργασία με το ΚΕΠΕΑ Παρανεστίου συμμετείχαμε στο πρόγραμμα «Μέλισσες σε δράση»που υλοποιήθηκε στον χώρο του Νηπιαγωγείου μας από εκπρόσωπο μελών του ΚΕΠΕΑ. Οι μαθητές μας γνώρισαν τα οφέλη των μελισσών στον άνθρωπο, το περιβάλλον και τον πολιτισμό από την αρχαιότητα έως σήμερα και ευαισθητοποιήθηκαν σε δράσεις για την προστασία του πληθυσμού τους. Επεσήμαναν τη συνεισφορά της μέλισσας στην ανθρωπότητα και την επιβίωσή της και αναφέρθηκαν στην επικονίαση ως θεμελιώδη διαδικασία για την διατήρηση των οικοσυστημάτων. Αναγνώρισαν ότι η προστασία των μελισσών προστατεύει τη βιοποικιλότητα και ότι η ποικιλία των ζωικών και φυτικών ειδών είναι ουσιαστικής σημασίας για την ανθρώπινη ύπαρξη και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη βιώσιμη ανάπτυξη και την εξάλειψη της φτώχειας. Παρακολούθησαν εκπαιδευτικό βίντεο και έμαθαν για τη δομή και τους νόμους της ζωής των μελισσών, τα μελισσοκομικά εργαλεία και τη στολή του μελισσοκόμου, τα μελισσοκομικά φυτά, τη διατροφική και θρεπτική αξία του μελιού, του βασιλικού πολτού και της γύρης. Ευχαριστούμε πολύ το ΚΕΠΕΑ Παρανεστίου!
31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ
Στα πλαίσια των δράσεων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Ε-Twinning “ Ant or Cricket?” και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης, οι μαθητές μας γνώρισαν την έννοια της αποταμίευσης και την αξία της στη ζωή μας.
31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ
Στα πλαίσια των δράσεων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Ε-Twinning “ Ant or Cricket?” και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης, οι μαθητές μας γνώρισαν την έννοια της αποταμίευσης και την αξία της στη ζωή μας.
“Τhe Greek Flag”
Οι μαθητές μας συμμετείχαν στη δράση”Τhe Greek Flag” στα πλαίσια του E-Twinning project “WELCOME”
28η Οκτωβρίου- Η επέτειος του “ΟΧΙ”
ΟΙ μαθητές μας έψαλλαν τον Εθνικό Ύμνο στην έπαρση της σημαίας , απήγγειλαν ποιήματα, τραγούδησαν επετειακά τραγούδια, γνωρίσαν τον χάρτη της πατρίδας μας, κατασκεύασαν σημαίες, δραματοποίησαν το έργο της Γαλάτειας Σουρέλη «Ο γίγαντας και ο νάνος», έπαιξαν παιχνίδια ρόλων, γνωρίσαν τη Σοφία Βέμπο και τη συμβολή της στον πόλεμο του 1940 και αναγνώρισαν την αξία της ΕΙΡΗΝΗΣ.