4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2024 – Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ
Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία οι μαθητές και μαθήτριες του Νηπιαγωγείου μας πραγματοποίησαν διάφορες δράσεις: προβληματίστηκαν, συζήτησαν, παρακολούθησαν οπτκοακουστικό υλικό που στάλθηκε από το ΥΠΑΙΘΑ και το ΚΕΔΑΣΥ, επιχείρησαν να μπουν στην θέση ατόμων με αναπηρία, επικοινώνησαν χρησιμοποιώντας τη Νοηματική Γλώσσα ( Καλημέρα -Καλώς ήρθες-Είσαι καλά;), αναγνώρισαν τη γραφή BRAILE σε κουτιά από φάρμακα και κατασκεύασαν αφίσα με τίτλο «Όλοι Διαφορετικοί όλοι Ίσοι». Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία καθιερώθηκε το 1992 με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ και τιμάται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου, δίνοντας την ευκαιρία σε όλους μας να εστιάσουμε την προσοχή μας στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία. Στην εκπαίδευση τιμάμε την ημέρα αυτή με δράσεις και δραστηριότητες που στοχεύουν στην απόκτηση δεξιοτήτων αναγνώρισης, αποδοχής, διαχείρισης και σεβασμού στην ετερότητα, στην αποδοχή των ατόμων με αναπηρία ως μέρος της ανθρώπινης ποικιλομορφίας και της μοναδικότητας του καθενός μας, στην ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα σεβασμού των δικαιωμάτων των παιδιών με αναπηρία όπως είναι το δικαίωμά τους να διατηρούν την ταυτότητά τους, την αξιοπρέπειά τους και η ισότητα των ευκαιριών.
3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία πραγματοποιήθηκε ένα εξαιρετικό μάθημα Ρομποτικής με το υλικό Steam Park της First Lego League. Η ιστορία έχει ως εξής : Ο μικρός Ματ πάνω στο αναπηρικό του αμαξίδιο επισκέπτεται με τη γιαγιά του το Λούνα Πάρκ. Είναι όμως λυπημένος γιατί δεν έχει πρόσβαση στα παιχνίδια του πάρκου. Τότε έρχονται οι φίλοι του που έχουν πολλές ιδέες όπως να βάλουν μία ράμπα από Lego που δεν εξυπηρετεί τελικά, να βάλουν σκαλοπάτια για να φτάσει τη ράμπα αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Τέλος τα καταφέρνουν χρησιμοποιώντας το βαρούλκο ως αναβατόριο. Γιορτάζουν την επιτυχία τους και ο Ματ χαμογελάει.
Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για το έργο Ε-Twinning “Reduce & Save”
Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για το έργο Ε-Twinning “Reduce & Save” του σχολικού έτους 2023-2024 στο οποίο συμμετείχε το Νηπιαγωγείο μας ως συνεργαζόμενο σχολείο. Συγχαρητήρια στους μαθητές μας για την αξιέπαινη προσπάθειά τους και στην ΠΕ06 Αγγλικών του Νηπιαγωγείου μας κ. Υπερμαχία Χριστοδούλου για τον εξαιρετικό συντονισμό του έργου.
Σχολικός Μαραθώνιος «Πάμε Ανακύκλωση» για το Σχολικό Έτος 2024-2025
20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Με αφορμή την «Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού» στις 20 Νοεμβρίου 2024 οι μαθητές μας συμμετέχουν στον Διαγωνισμό της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Α.Μ.Θ με τίτλο : “Το Καλύτερο Δέντρο των Δικαιωμάτων”. Κατασκεύασαν με έμπνευση και μεράκι μια ανάγλυφη αφίσα όπου τα Δικαιώματά τους απεικονίζονται με μορφές από πλαστελίνη και ξύλο. Η δράση αυτή στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τα Δικαιώματα των Παιδιών, στην αναγνώριση της αξίας τους και τη σημασία της προστασίας και της προάσπισής τους.
Επίσκεψη εκπροσώπου του Πελίτι στο Νηπιαγωγείο
Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Ε- Twinning “ Cricket or Ant”, των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων «Τρέφομαι Υγιεινά, Μεγαλώνω σωστά», και των δράσεων Αειφόρου Σχολείου οι μαθητές μας είχαν τη χαρά να υποδεχτούν τον κ. Σαϊνατούδη Παναγιώτη – (Panagiotis Sainatoudis) εκπρόσωπο του Πελίτι , της εναλλακτικής κοινότητας που φροντίζει να συλλέξει να συντηρήσει και να διαδώσει παραδοσιακούς σπόρους. Ο κ. Σαϊνατούδης μας έδωσε πολύτιμες συμβουλές που αφορούν τη συλλογή και διατήρηση παραδοσιακών ποικιλιών σπόρων και τη συντήρηση τροφίμων χωρίς ηλεκτρική ενέργεια. Αναφέρθηκε στην Τράπεζα Σπόρων στην έδρα του Πελίτι στο Παρανέστι Δράμας και εξήγησε τον κύκλο της ζωής ενός φυτού μέσα από παιχνίδια ρόλων. Οι μαθητές μας του χάρισαν μία κάρτα που φιλοτέχνησαν οι ίδιοι και ο κ. Σαϊνατούδης χάρισε στη σχολική μας μονάδα το εξαιρετικό βιβλίο του «Βαδίζοντας προς τη Διατροφική Αυτάρκεια» και ένα παραμύθι με τίτλο: « Ο Λεπτοκαράκης και η μικρή Νεράιδα».
ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ 2024
17 Νοέμβρη, ημέρα μνήμης για όσους αγωνίστηκαν και θυσιάστηκαν για την ελευθερία και τη Δημοκρατία. Αναφερθήκαμε στα γεγονότα του Πολυτεχνείου, τα κατανοήσαμε με την απόδοση του παιδικού βιβλίου “Ντενεκεδούπολη” της Ευγενίας Φακίνου σε παιχνίδια ρόλων, κατασκευάσαμε αφίσες , δημιουργήσαμε το περιστέρι της “Ειρήνης”, γνωρίσαμε τα χαρακτικά έργα της Βάσως Κατράκη και εμνευστήκαμε από αυτά και τραγουδήσαμε επετειακά τραγούδια όπως : “Ένα το Χελιδόνι”, “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”, “Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία”.
Γνωριμία με τον Ιταλό Ζωγράφο της Αναγέννησης Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο (Giuseppe Arcimboldo 1527- 1593).
Οι μαθητές μας στα πλαίσια των δράσεων για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και το Αειφόρο Σχολείο γνώρισαν τον Ιταλό Ζωγράφο της Αναγέννησης Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο (Giuseppe Arcimboldo 1527- 1593). Ο Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο έγινε γνωστός κυρίως για τις συνθέσεις του που απεικονίζουν φρούτα, λαχανικά, λουλούδια, πουλιά, εργαλεία και άλλα αντικείμενα, στη μορφή προσωπογραφίας. Αφού παρακολουθήσαμε μία μικρή εισαγωγή στο μαγικό κόσμο του Ιταλού ζωγράφου ασχοληθήκαμε με τα έργα του για τις Τέσσερις Εποχές -The four Seasons. Παρατηρήσαμε τους πίνακες και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε ποια εποχή του χρόνου αναπαριστούν, καταγράψαμε τα διάφορα υλικά (φρούτα, λαχανικά, λουλούδια) από τις προσωπογραφίες, εμπνευστήκαμε και δημιουργήσαμε τα δικά μας μοναδικά έργα.