Βράβευση και Χρηματοδότηση του 17ου Νηπιαγωγείου Δράμας από τον Διεθνή Διαγωνισμό Plastic Clever Schools: Ένα Σημαντικό Βήμα για τη Μείωση της Πλαστικής Ρύπανσης

Το 17ο Νηπιαγωγείο Δράμας διακρίθηκε στον διεθνή διαγωνισμό Plastic Clever Schools και αναγνωρίστηκε ως «Έξυπνο Σχολείο χωρίς Πλαστικά» λαμβάνοντας χρηματοδότηση από την Common Seas Com για την υλοποίηση ενός καινοτόμου προγράμματος μείωσης των πλαστικών απορριμμάτων. Ολοκλήρωσε με επιτυχία τα τρία απαιτούμενα στάδια δράσης (Inspire – Investigate – Act), αποδεικνύοντας τη δέσμευσή του στη βιωσιμότητα και την Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία. Η πορεία προς τον τίτλο “Plastic Clever School” ξεκίνησε με τη συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Μείωσης Απορριμμάτων (EWWR) και τη Διεθνή Ημέρα Δράσης «Έξυπνα Σχολεία χωρίς Πλαστικά». Οι μικροί μαθητές – οι “Plastic Hunters” μέσα από βιωματικές δράσεις, κατανόησαν τις επιπτώσεις της πλαστικής ρύπανσης και δεσμεύτηκαν να αναλάβουν δράση. Σταδιακά κατέγραψαν την ποσότητα και τα είδη πλαστικού μιας χρήσης στο σχολείο, διατύπωσαν συνθήματα, σχεδίασαν φυλλάδια για να διαδώσουν το μήνυμά τους παντού , ευαισθητοποίησαν τη σχολική και τοπική κοινότητα και υιοθέτησαν βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις μείωσης της χρήσης πλαστικών ειδών. Η επιλογή του 17ου Νηπιαγωγείου Δράμας ως αποδέκτη χρηματοδότησης ανάμεσα σε 80 σχολεία παγκοσμίως αποτελεί ιδιαίτερη τιμή και προσφέρει τη δυνατότητα εφαρμογής πρακτικών μέτρων για τη μείωση του πλαστικού αποτυπώματος.
Η χρηματοδότηση θα αξιοποιηθεί για:
1. Την εγκατάσταση Φίλτρου Βρύσης Πάγκου, το οποίο θα βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα του νερού και θα βοηθήσει στη δραστική μείωση της κατανάλωσης εμφιαλωμένων πλαστικών μπουκαλιών
2. Την αγορά επαναχρησιμοποιούμενων ανοξείδωτων ποτηριών και μπουκαλιών για μαθητές και προσωπικό που θα συμπληρώσουν την εγκατάσταση Φίλτρου Βρύσης Πάγκου 
3. Την διάθεση οικολογικών πάνινων τσαντών για τη μεταφορά βιβλίων της Σχολικής Βιβλιοθήκης ώστε οι μαθητές να γίνουν φορείς αλλαγής για τις οικογένειές τους και παράδειγμα στην τοπική κοινότητα.
Η βράβευση αυτή αποτελεί σημαντική αναγνώριση της συλλογικής προσπάθειας μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων.Το σχολείο γίνεται χώρος βιωσιμότητας εφαρμόζοντας μικρές αλλαγές με μεγάλο αντίκτυπο. Το 17ο Νηπιαγωγείο Δράμας δεν υλοποιεί απλώς μια δράση, αλλά προωθεί μια μακροπρόθεσμη αλλαγή κουλτούρας, ενισχύοντας την περιβαλλοντική συνείδηση των μαθητών , γονέων/κηδεμόνων , εκπαιδευτικών αλλά και της ευρύτερης κοινότητας. Με το σύνθημα «Τα παιδιά το ξέρουν καλά – Λένε όχι στα πλαστικά!», συνεχίζουμε δυναμικά, με στόχο ένα πιο βιώσιμο μέλλον για όλους!

Γιορτή 25ης Μαρτίου 2025

Με ιδιαίτερη συγκίνηση και περηφάνια γιορτάσαμε στο Νηπιαγωγείο μας την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου. Οι μαθητές μας παρουσίασαν τραγούδια θεατρικά δρώμενα και παραδοσιακούς χορούς. Η εκδήλωσή ολοκληρώθηκε με όλους τους μαθητές να ψάλλουν τον Εθνικό Ύμνο.

10ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Το Νηπιαγωγείο μας,  είχε την τιμή να συμμετέχει στο Φεστιβάλ κατά του Σχολικού Εκφοβισμού, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Κλειστό Δημοτικό Γυμναστήριο Δράμας «Δημήτριος Κραχτίδης». Πρόκειται για μια σημαντική εκπαιδευτική και κοινωνική δράση, που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων σχετικά με το φαινόμενο της Σχολικής Βίας, που συναντάται με ολοένα αυξανόμενη ένταση και συχνότητα στη σημερινή κοινωνία και επηρεάζει αρνητικά τη κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών. Οι μαθητές μας συμμετείχαν με το χορευτικό δρώμενο «Παπιτάμ – ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ», μεταφέροντας το μήνυμα της συνεργασίας, της αποδοχής και της ενσυναίσθησης. Μέσα από τη δράση αυτή, είχαν την ευκαιρία να ενώσουν τη φωνή τους με τις φωνές μαθητών από άλλα 910 σχολεία, να εκφραστούν, να αλληλεπιδράσουν και να κατανοήσουν τη σημασία της φιλίας και του σεβασμού στη σχολική κοινότητα. Η πρόληψη της σχολικής βίας ξεκινά από την προσχολική ηλικία, όπου τα παιδιά διαμορφώνουν τις πρώτες τους κοινωνικές σχέσεις και αντιλήψεις. Ως εκπαιδευτικοί, έχουμε την ευθύνη να καλλιεργήσουμε ένα σχολικό περιβάλλον που προάγει τη συνεργασία, την αλληλεγγύη και τη θετική επικοινωνία. Μέσα από στοχευμένα προγράμματα πρόληψης, ενισχύουμε την αυτοεκτίμηση των παιδιών και αναπτύσσουμε δεξιότητες που συμβάλλουν στη δημιουργία ενός ασφαλούς και δημοκρατικού σχολείου. Συγχαρητήρια στην ΠΕ Δράμας, το “Χαμόγελο του παιδιού” αλλά και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης της 2ης ΔΙΠΕ Ν. Δράμας[ Αλκιβιάδης Σαλπιγκτή](https://www.facebook.com/alkis.salpig?__cft__[0]=AZUN0msGbqByMEXJ0qHi3UwNFVI3LrJsqVfQsTDEqsQteZjrQB_p_LZyh1ZH7YRMpDDJOu7EgzUHUgkTagS2AItcSodNID4B2ggsg9rcpmWfiuNG421TLj6F8enG7yZ-sketPbAmDx25HNkWhFHUSMUkheognfv6kSXj6Ugde-CNMDkkAweTr3RPivLpkGQ0nBgFNp86C32-Sf3YjW8fadczNtwhR-OHMB3bDZ-JqhY_Z23OuOC144CDvnQCj16rX8o&__tn__=-]K-y-R)ς που για ακόμη μία χρονιά εξέπληξαν ευχάριστα όλους τους συμμετέχοντες με τις όμορφες και συγκινητικές δράσεις τους, κατά της σχολικής βίας! Εκδηλώσεις όπως το Φεστιβάλ κατά του Σχολικού Εκφοβισμού αποτελούν πολύτιμες ευκαιρίες ενημέρωσης και διαλόγου, αναδεικνύοντας τη σημασία της συλλογικής προσπάθειας για την πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου. Η συμμετοχή τόσων σχολείων από όλη την Ελλάδα επιβεβαιώνει τη δέσμευση της εκπαιδευτικής κοινότητας να εργαστεί προς αυτή την κατεύθυνση, διαμορφώνοντας ένα σχολείο χωρίς φόβο και αποκλεισμούς.

Κυρά Σαρακοστή

Η Κυρά Σαρακοστή και η παράδοσή της καλωσόρισαν σήμερα τους μαθητές μας στην τάξη, δίνοντάς τους την ευκαιρία να γνωρίσουν ένα παλιό ελληνικό έθιμο που λειτουργούσε ως αυτοσχέδιο ημερολόγιο για την περίοδο της Σαρακοστής.
Η Κυρά Σαρακοστή, φτιαγμένη άλλοτε από ζυμάρι και άλλοτε από χαρτί, χρησιμοποιούνταν παλαιότερα για την καταμέτρηση των εβδομάδων από την Καθαρά Δευτέρα έως την Κυριακή του Πάσχα. Η ιδιαίτερη μορφή της, με τα επτά πόδια, αντιστοιχεί στις επτά εβδομάδες της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, ενώ κάθε εβδομάδα που περνούσε, οι παλαιότεροι αφαιρούσαν ένα πόδι, μετρώντας έτσι τον χρόνο μέχρι το Άγιο Πάσχα.
Οι μαθητές μας, αφού ενημερώθηκαν για το έθιμο, συμμετείχαν με ενθουσιασμό στη δημιουργία της δικής τους Κυράς Σαρακοστής, τόσο ατομικά όσο και ομαδικά, ξεκινώντας έτσι συμβολικά την αντίστροφη μέτρηση προς τη μεγάλη γιορτή της Ανάστασης.

Σπύρος Βασιλείου (1903-1985)

Ο Σπύρος Βασιλείου (1903-1985) υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους και πιο δημοφιλείς καλλιτέχνες της ελληνικής ζωγραφικής του 20ού αιώνα, καθώς και ένας από τους πλέον αντιπροσωπευτικούς εκπροσώπους της γενιάς του ’30. Το έργο του χαρακτηρίζεται από την αρμονική συνύπαρξη της ελληνικής παράδοσης με τις σύγχρονες τάσεις της εποχής του.
Ένας από τους γνωστότερους πίνακές του απεικονίζει ένα τρίποδο τραπεζάκι, πάνω στο οποίο είναι τοποθετημένα λιτά Σαρακοστιανά εδέσματα. Στα πόδια του τραπεζιού διακρίνονται ένας χαρταετός και ένα ψάθινο καπέλο, στοιχεία που συνδέονται με τον εορτασμό της Καθαράς Δευτέρας και τη Σαρακοστιανή παράδοση.
Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν και να περιγράψουν τον πίνακα, ανακαλύπτοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Στη συνέχεια, μέσα από ένα διαδραστικό παιχνίδι, διαχώρισαν τα Σαρακοστιανά εδέσματα από τα Αρτύσιμα και τα τοποθέτησαν συμβολικά στο δικό τους τραπέζι. Τέλος, εμπνεύστηκαν από το έργο του Ζωγράφου και εκφράστηκαν δημιουργικά, αποτυπώνοντας τη δική τους εκδοχή ενός Σαρακοστιανού τραπεζιού.

“Μάρτης”

Την Τρίτη 4 Μαρτίου υποδεχτήκαμε επίσημα την Άνοιξη. Οι μαθητές μας γνώρισαν την άυλη πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας που θέλει, από την 1η έως τις 31 Μαρτίου, τα παιδιά να φορούν στον καρπό τους ένα βραχιολάκι από λευκή και κόκκινη κλωστή, τον γνωστό “Μάρτη”. Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, το βραχιολάκι αυτό προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, ώστε να μην καούν. Στο τέλος του μήνα, όταν δουν το πρώτο χελιδόνι, το αφαιρούν και το αφήνουν στα κλαδιά των δέντρων,για να το πάρουν τα πουλιά και να το χρησιμοποιήσουν στο χτίσιμο της φωλιάς τους.
Στη συνέχεια ο κάθε μαθητής επέλεξε τον δικό του “Μάρτη”, ανταλλάσσοντας ευχές για έναν καλό και ευοίωνο μήνα.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 25 Μαρτίου 2025 σύμφωνα με την Φ.6/23717/Δ1/4-03-2025 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ. Εγγραφές μετά την 25η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Από το σχολικό έτος 2021-2022, η φοίτηση των μαθητών/τριών που συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών είναι υποχρεωτική σε όλους τους Δήμους της χώρας. Συγκεκριμένα, για το σχολικό έτος 2025-2026 εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021 (Α’ Έτος εγγραφής – Προνήπια). Το βασικό υποχρεωτικό ωράριο τους μαθητές/τριες είναι από τις 8:15-8:30 έως τις 13:00.
Η εγγραφή μαθητή/τριας στο Β’ Έτος Εγγραφής – Νήπια του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα ωστόσο το νηπιαγωγείο θα ενημερώσει για την επικαιροποίηση των στοιχείων τους.
Για την εγγραφή του μαθητή/τριας οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής Πρώτης Εγγραφής στο Νηπιαγωγείο (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει ο μαθητής/τρια σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του. Χάρτης Νηπιαγωγείων
Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής
Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:
α) τα στοιχεία του μαθητή/τριας για το οποίο αιτείται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του μαθητή/τριας και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/άλλων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του μαθητή/τριας στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα (αποχώρηση στις 16:00) ή στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου –Διευρυμένο (αποχώρηση στις 17:30) ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (προσέλευση στις 7:45- 8:00),
ε) τα στοιχεία των συνοδών των μαθητών/τριών κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και
στ) επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του μαθητή/τριας».
ΠΡΟΣΟΧΗ: Στο Νηπιαγωγείο θα πρέπει να προσκομισθούν σε χρονικό διάστημα που θα οριστεί από την Διεύθυνση του Νηπιαγωγείου:
Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.),σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.) το οποίο μπορείτε να το βρείτε παρακάτω, συμπληρωμένο από τον γιατρό του παιδιού. (https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2016/adym.pdf)
Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
Βεβαίωση από ΚΕΔΑΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, ΕΦΟΣΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.
ΠΡΟΣΟΧΗ: ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΤΟΥ ΕΤΕΡΟΥ ΓΟΝΕΑ ΜΕ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ. Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».
Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

«Nα γίνομαι άνεμος για τον χαρταετό και χαρταετός για τον άνεμo» Οδυσσέας Ελύτης

Οι μαθητές μας μέσα από κατάλληλο εποπτικό υλικό έμαθαν για το έθιμο του Χαρταετού και της Καθαράς Δευτέρας. Δημιούργησαν τους δικούς τους χαρταετούς τους οποίους και πέταξαν με χαρά στην αυλή του σχολείου μας.

Αποκριές

Οι τελευταίες ημέρες ήταν αφιερωμένες στην περίοδο της Αποκριάς που αγαπάνε τόσο μικροί και μεγάλοι ! Οι μαθητές μας ήρθαν σε επαφή με το έθιμο και τους εορτασμούς της Αποκριάς ανά τον κόσμο , έφτιαξαν μάσκες , κλόουν, δούλεψαν ανάλογα φύλλα εργασίας , ζωγράφισαν , τραγούδησαν , χόρεψαν και έπαιξαν αποκριάτικα παιχνίδια .

Aποκριάτικο Πάρτι

Η ενασχόληση μας με την Αποκριά ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 27 -02-2025 με ένα Aποκριάτικο Πάρτι λίγες μέρες πριν υποδεχτούμε τη Σαρακοστή . Οι μαθητές μας ήρθαν στο σχολείο μασκαρεμένοι φέρνοντας εδέσματα που ετοίμασαν με τους γονείς /κηδεμόνες τους για τη δημιουργία μπουφέ . Αφού τίμησαν τις λιχουδιές τους συμμετείχαν σε διάφορα μουσικό κινητικά παιχνίδια και διασκέδασαν.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση