Το πρόγραμμα «Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης’’ του WWF Ελλάς, με τη συνδρομή του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου μέσα από ποικίλες δραστηριότητες αποδεικνύει πως αν τρεφόμαστε υγιεινά, κάνουμε καλό και στο περιβάλλον.
Στόχος του προγράμματος είναι να εκπαιδεύσει τα παιδιά της χώρας να υιοθετήσουν διατροφικές συνήθειες που κάνουν καλό στην υγεία τους και στο περιβάλλον. Επίσης τα παιδιά κατανοούν το οικολογικό αποτύπωμα της διατροφής, μαθαίνουν να τρέφονται πιο υγιεινά, πώς να μειώσουν την σπατάλη τροφίμων, και παροτρύνονται να ακολουθήσουν ένα διατροφικό πρότυπο που θα τα βοηθήσει να αναπτυχθούν σωστά και ταυτόχρονα να γίνουν συνειδητοποιημένοι αυριανοί πολίτες.
Οι μαθητές ξεκινούν το Διατροφικό τους ταξίδι τους σύμφωνα με το Παγκόσμιο διατροφικό ρολόι και κόβοντας εισιτήριο σε κάθε σταθμό που επισκέπτονται.
Ξεκινάνε από τον σταθμό’’ Μια σούπερ νόστιμη μέρα’’ οι μαθητές/τριες μαθαίνουν την αξία της τροφής ως καύσιμο’’ για τον ανθρώπινο οργανισμό ,καταγράφουν τα αγαπημένα τους φαγητά και μαθαίνουν να αξιολογούν και να αναπτύσσουν κριτήρια για την υγιεινή και οικολογική διατροφή. Ενημερώνονται για τις επιπτώσεις της παχυσαρκίας και της καθιστικής ζωής.
Στον σταθμό ‘’Μια μερίδα πλανήτη παρακαλώ’’ μαθαίνουν την έννοια του οικολογικού αποτυπώματος της τροφής ( τι στοίχισε η παραγωγή της τροφής στο περιβάλλον) και ιχνηλατούν τη διαδρομή της τροφής μέσα από την ιστορία ενός κόκκου ρυζιού και τις επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Στον επόμενο σταθμό ‘’ Ανθρώπινες πυραμίδες νόστιμες και υγιεινές’’ εισάγεται η διπλή πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής. Από την μια είναι η πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής που κάνει καλό στην υγεία και από την άλλη η περιβαλλοντική πυραμίδα (ανεστραμμένη ) που δείχνει ποιες τροφές έχουν την λιγότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση κατά τη διαδικασία παραγωγής τους. Οι μαθητές/τριες διαπιστώνουν ότι οι τροφές που κάνουν καλό στην υγεία μας έχουν και μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα (φρούτα, λαχανικά, δημητριακά.)
Συνεχίζουν με τον σταθμό ‘’Τρέξε τρέξε μικρούλη’’ τονίζεται η αξία της άσκησης για την καλή υγεία , η σωστή ενυδάτωση και ότι καλό είναι να χρησιμοποιείται το παγούρι και όχι τα πλαστικά μπουκάλια που λερώνουν τον πλανήτη. Οι μαθητές/τριες ανακαλύπτουν ότι η βιοποικιλότητα κινδυνεύει από την σύγχρονη διατροφή. Όπως η παραγωγή φοινικέλαιου για την χρήση σε σνακ. Μπισκότα, γλυκά , καταστρέφει πολλά τροπικά δάση της Ινδονησίας που είναι το σπίτι των Ουρακοτάγκων.
Στο σταθμό ‘’Κάθε πράγμα στον καιρό του και ο Κολιός τον Αύγουστο’’ μαθαίνουν για την διατροφική αξία των ψαριών την εποχικότητα τους έτσι ώστε να μην κινδυνεύουν να χαθούν πολλά είδη ψαριών. Θυμούνται πότε ωριμάζουν τα φρούτα και τα λαχανικά, , πότε πρέπει να καταναλώνονται και καλό θα είναι να μην προτιμούνται τα εισαγόμενα ή τα προϊόντα θερμοκηπίου γιατί αφήνουν μεγάλο οικολογικό αποτύπωμα στον πλανήτη.
Στον προτελευταίο σταθμό ‘’Όλος ο κόσμος σε ένα χάμπουργκερ’’ τονίζεται η επιβάρυνση στον πλανήτη της υπερβολικής κατανάλωσης κρέατος , που όσο θρεπτικό και να είναι το κρέας θα πρέπει να γίνεται με μέτρο.
Στο κλείσιμο του προγράμματος για να ανακεφαλαιώσουν τις γνώσεις, τις στάσεις και τις αξίες που αποκόμισαν διοργάνωσαν ένα εικονικό πάρτι χρησιμοποιώντας πιο υγιεινές τροφές και υλικά με μικρό οικολογικό αποτύπωμα.
Μπορείτε να δείτε την υλοποίηση του προγράμματος στο παρακάτω βίντεο.
- Ημέρα Μαγειρικής.
- ΄΄Μένει Μυστικό΄΄-Καμπάνια για την σεξουαλική κακοποίηση των παιδιών.
- Ζωγραφίζω το σώμα μου.
- Μια μέρα… Καλλιτεχνική!
- Διδακτική επίσκεψη του ΣΤ1 στο χώρο πολιτισμού της Δημοτικής Αγοράς.
- ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ.
- Συναντώντας τον ΄΄Οδυσσέα΄΄
- Ανακαλύπτοντας το παρελθόν -Σχεδιάζοντας το Μέλλον.
- Κύτταρο-Δημιουργία με πλαστελίνες.
- ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ: ΟΞΕΑ – ΒΑΣΕΙΣ – ΑΛΑΤΑ
- Ανθρώπινο σώμα- Μια τέλεια μηχανή.
- Υγεία και Άθληση
- Δυναμώνω την φωνή μου!
- Καλές πρακτικές διαχείρισης της τάξης
- Ανακαλύπτοντας το παρελθόν , σχεδιάζοντας το μέλλον. Τάξη Στ1.
- Επαγγέλματα που χάθηκαν στον χρόνο.
- Ο δισκοβόλος του Μύρωνα.
- Το ταξίδι της Φυγής και της Ελπίδας.
- Οι μαθητές/τριες του τμ. Δ1 μαθαίνουν να σώζουν ζωές- Kids save lives.
- ”Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης’’ του WWF Ελλάς.
- Δράσεις του Τμήματος Ένταξης
- ΘΕΜΑΤΙΚΗ: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ. Τμήμα ΣΤ1. «Το ταξίδι της φυγής και της ελπίδας».
- ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ. ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ. ΣΤ1
- ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ-Εργαστήρια δεξιοτήτων του τμ. Δ1
- Φτιάχνουμε μια ταινία stop motion animation – Τα επαγγέλματα πίσω από την κάμερα.