Oι «Μικροί Εξερευνητές» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα STEM-STE(Α)M και αποσκοπεί στο να προετοιμάσει τους μαθητές/τριες της να αναπτύξουν δεξιότητες απαραίτητες για το μελλοντικό ρόλο τους ως πολίτες του κόσμου. Ο σκοπός αυτός υλοποιείται με τη δημιουργία ενός μαθησιακού περιβάλλοντος, όπου οι μαθητές εξερευνούν, ανακαλύπτουν, οικοδομούν τη γνώση με τη χρήση πραγματικών προβλημάτων και καταστάσεων, οι οποίες σχετίζονται με τα βιώματά τους.
Βασικός παράγοντας στην υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος καλλιέργειας δεξιοτήτων είναι ο εκπαιδευτικός. Ο ρόλος του είναι του διαμεσολαβητή που θα βοηθήσει τους μαθητές στην ανάπτυξη της αυτονομίας τους, στην καλλιέργεια της δημιουργικής σκέψης και της συνεργασίας
Οι μαθητές/τριες μαθαίνουν για τέσσερα από τα μνημεία της παγκόσμιας κληρονομιάς όπως είναι η Ακρόπολη στην Αθήνα, ο πύργος του Άιφελ στην Γαλλία, Το Κολοσσιαίο στην Ρώμη και το Σιμπέλιους στο Ελσινκι της Φιλανδίας, δουλεύουν σε ομάδες και συγκεντρώνουν υλικό για το κάθε ένα από τα παραπάνω μνημεία. Το ταξινομούν ανάλογα με την χρονική περίοδο κατά χώρα , χρόνο, υλικά κατασκευής, ποιοι τα κατασκεύασαν κ.τ.λ. και αναρτούν στον ψηφιακό πίνακα linoit φωτογραφίες και στοιχεία για το μνημείο που ήταν υπεύθυνη η ομάδα τους.
Επίσης ο εκπαιδευτικός δείχνει στους μαθητές/τριες πως μπορεί να δημιουργήσουν ένα ηχογραφημένο μήνυμα με την εφαρμογή (voki) , μαθαίνουν να δημιουργούν μια ομιλούσα μορφή avatar την Κατερίνα η οποία είναι ξεναγός. https://avatarmaker.com/ μέσω του λογαριασμού του εκπαιδευτικού φτιάχνουν ψηφιακά παζλ με την εφαρμογή https://www.jigsawplanet.com/
Οι μαθητές/τριες σε ομάδες περιηγούνται και εντοπίζουν στο χάρτη με την βοήθεια της διαδικτυακής εφαρμογής google earth https://www.google.com/intl/el/earth/
τα μνημεία της Ευρώπης. Έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν τον δικό τους διαδραστικό χάρτη, να εξοικειωθούν με τα σύμβολα και τα εργαλεία των χαρτών σε ψηφιακό περιβάλλον (σμίκρυνση μεγέθυνση, εντοπισμός θέσης), να αναγνωρίσουν στο χάρτη τα ονόματα των πόλεων και των χωρών.
Ο εκπαιδευτικός δείχνει στους μαθητές ένα παιχνίδι προγραμματισμού του bee bot https://beebot.terrapinlogo.com/ Ένα προγραμματισμένο ρομπότ( μελισσούλα) μετακινείται σύμφωνα με τις οδηγίες των μαθητών. Κάθε ομάδα πειραματίζεται και μαθαίνει πως μπορεί να προγραμματιστεί η κίνηση του ρομπότ μέσα από την εφαρμογή αυτή. Επειδή η εφαρμογή αυτή ήταν κατόπιν συνδρομής οι μαθητές σχεδίασαν σε ένα χαρτί ένα τετραγωνισμένο πλαίσιο . Πάνω στα κουτάκια τοποθετούνται εικόνες από τα μνημεία της Ευρώπης που διδάχτηκαν.
Οι μαθητές/τριες σε ομάδες ζωγραφίζουν ψηφιακά τα μνημεία σύμφωνα με τα γεωμετρικά σχήματα που αποτελούνται τα μνημεία.
Στο τέλος δημιουργούν μια αφίσα με τα μνημεία κολλώντας φωτογραφίες και πληροφορίες ψηφιακά χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα e-me και την εφαρμογή e-me content.
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1181945
Επίσης δημιουργούν ένα διαδραστικό video μέσω της ψηφιακής εφαρμογής (move maker) την οποία μπορούν να ανεβάσουν στην ιστοσελίδα της σχολικής μονάδας για να διαφημίσουν τα μνημεία.
https://youtu.be/3q6pjiOSuNs μνημεία
Το εργαστήριο ολοκληρώνεται με την απονομή βραβείου του καλύτερου ξεναγού σε όλους τους μαθητές.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός : Μποτίνη Γεωργία.
- Ημέρα Μαγειρικής.
- ΄΄Μένει Μυστικό΄΄-Καμπάνια για την σεξουαλική κακοποίηση των παιδιών.
- Ζωγραφίζω το σώμα μου.
- Μια μέρα… Καλλιτεχνική!
- Διδακτική επίσκεψη του ΣΤ1 στο χώρο πολιτισμού της Δημοτικής Αγοράς.
- ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ.
- Συναντώντας τον ΄΄Οδυσσέα΄΄
- Ανακαλύπτοντας το παρελθόν -Σχεδιάζοντας το Μέλλον.
- Κύτταρο-Δημιουργία με πλαστελίνες.
- ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ: ΟΞΕΑ – ΒΑΣΕΙΣ – ΑΛΑΤΑ
- Ανθρώπινο σώμα- Μια τέλεια μηχανή.
- Υγεία και Άθληση
- Δυναμώνω την φωνή μου!
- Καλές πρακτικές διαχείρισης της τάξης
- Ανακαλύπτοντας το παρελθόν , σχεδιάζοντας το μέλλον. Τάξη Στ1.
- Επαγγέλματα που χάθηκαν στον χρόνο.
- Ο δισκοβόλος του Μύρωνα.
- Το ταξίδι της Φυγής και της Ελπίδας.
- Οι μαθητές/τριες του τμ. Δ1 μαθαίνουν να σώζουν ζωές- Kids save lives.
- ”Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης’’ του WWF Ελλάς.
- Δράσεις του Τμήματος Ένταξης
- ΘΕΜΑΤΙΚΗ: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ. Τμήμα ΣΤ1. «Το ταξίδι της φυγής και της ελπίδας».
- ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ. ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ. ΣΤ1
- ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ-Εργαστήρια δεξιοτήτων του τμ. Δ1
- Φτιάχνουμε μια ταινία stop motion animation – Τα επαγγέλματα πίσω από την κάμερα.