ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ -2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ Ε’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Με ιδιαίτερη χαρά πραγματοποιήθηκε η δεύτερη συνάντηση των νηπίων του 16ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης με τα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης του 107ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του κοινού σχεδίου δράσης των δύο σχολείων για την ομαλή μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό σχολείο.
Η δράση υλοποιήθηκε σε δύο φάσεις, με βασικό στόχο την αλληλεπίδραση, τη συνεργασία και την ανάπτυξη θετικών σχέσεων μεταξύ των παιδιών.
Α΄ Φάση
Τα νήπια επισκέφθηκαν τη βιβλιοθήκη του Δημοτικού Σχολείου, όπου η υπεύθυνη εκπαιδευτικός αφηγήθηκε με διαδραστικό τρόπο, και με τη συμμετοχή των παιδιών, το παραμύθι Ο Αρλεκίνος της αγαπημένης συγγραφέα Ζωρζ Σαρή.
Στη συνέχεια, τα νήπια εκφράστηκαν καλλιτεχνικά, με πολύτιμους βοηθούς τα παιδιά της Ε΄ τάξης, δημιουργώντας σε ένα κλίμα χαράς, αποδοχής και συνεργασίας.
Β΄ Φάση
Την επόμενη ημέρα, η δράση συνεχίστηκε στον χώρο του Νηπιαγωγείου. Με το ίδιο θεματικό πλαίσιο, τα παιδιά εργάστηκαν ομαδικά για τη δημιουργία ενός χάρτινου Αρλεκίνου, ο οποίος προσφέρθηκε με αγάπη ως δώρο στα παιδιά της Ε΄ τάξης του Δημοτικού.
Κεντρικό γνωστικό αντικείμενο αποτέλεσαν τα σχήματα στην τέχνη, οι ιδιότητές τους και οι τρόποι αξιοποίησής τους στη δημιουργία.
Κατά τη διάρκεια της δράσης άρχισαν να αναπτύσσονται συνδέσεις, δεσμοί φιλίας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης, ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας των νηπίων και καλλιεργώντας θετικές προσδοκίες για το επόμενο σχολικό τους βήμα.
Η εμπειρία αυτή ανέδειξε τη δύναμη της συνεργασίας μεταξύ σχολικών βαθμίδων και επιβεβαίωσε πως, όταν τα παιδιά συναντιούνται μέσα από τη δημιουργία και το παιχνίδι, η μετάβαση στο Δημοτικό γίνεται μια τρυφερή και χαρούμενη διαδρομή μάθησης.
















