“Πίστεψέ το μπορείς…” make a wish
Το πρόγραμμα«Αστέρι της Ευχής», του φιλανθρωπικού οργανισμού Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος), δίνει την ευκαιρία σε μαθητές και άλλους υποστηρικτές να γράψουν μια ευχή σε ένα χάρτινο αστέρι, συμβάλλοντας στην εκπλήρωση των ευχών των παιδιών με σοβαρές ασθένειες. Το σχολείο μας με την συνεργασία γονέων,εκπαιδευτικών και μαθητών συμμετέχει στη δράση για να δώσει χαρά, ελπίδα και δύναμη σε αυτά τα παιδιά, βοηθώντας στην εκπλήρωση των ευχών τους και ενισχύοντας τον αγώνα τους για ζωή.
Παγκόσμια ημέρα δικαιωμάτων του παιδιού
Η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού εορτάζεται κάθε χρόνο στις 20 Νοεμβρίου για να τιμηθεί η υιοθέτηση της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) το 1989.Την ημέρα αυτή προβάλλεται η αναγκαιότητα της προστασίας των παιδιών, της διασφάλισης δικαιωμάτων όπως η εκπαίδευση, η υγεία και η προστασία από κάθε μορφής κακοποίηση, και της ενίσχυσης της φωνής τους στη λήψη αποφάσεων.
Τα παιδιά του σχολείου μας αφού αποτύπωσαν τις παλάμες τους σε χαρτόνι έγραψαν τα δικαιώματά τους
Φύτεψαν μια ελιά στην αυλή του σχολείου,σύμβολο ειρήνης ,φιλίας,ελπίδας,ενότητας, και κρέμασαν στα κλαδιά της,κορδέλες και κάρτες με τα δικαιώματά τους,για να θυμούνται αυτή την ιδιαίτερη μέρα.Ως αυριανοί ενεργοί υπεύθυνοι πολίτες υποσχέθηκαν να φροντίζουν το δεντράκι για να γευτούν αργότερα τους καρπούς του και να μεριμνούν συλλογικά για ένα υγιές,καθαρό περιβάλλον με την την ελπίδα ότι θα μεγαλώσουν σε έναν κόσμο γεμάτο ειρήνη, σοφία και προστασία!!
Επέτειος της εξέγερσης του Πολυτεχνείου( 17 Νοέμβρη 1973)
Τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο,εικόνες ,ιστορίες για τα γεγονότα της 17 Νοέμβρη 1973,για την εξέγερση των φοιτητών του Πολυτεχνείου που αγωνίστηκαν για την ελευθερία και τη δημοκρατία και συζητάμε για την σημασία και την αξία των δικαιωμάτων μας και την διεκδίκησή τους σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο.
Εκφράζονται με ζωγραφική ,τραγούδια και δημιουργούν πλακάτ με τα συνθήματα “ΨΩΜΙ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ” και με το σύμβολο της ΕΙΡΗΝΗΣ
Γιορτή των Αρχαγγέλων-Συμμετοχή στον διαγωνισμό ζωγραφικήςγια τον εορτασμό του Προστάτη της Πολεμικής Αεροπορίας
Με αφόρμηση την εορτή των αρχαγγέλων Μιχαήλ,Γαβριήλ (8 Νοεμβρίου) συζητήσαμε για τον ρόλο τους που αφορά την προστασία, την καθοδήγηση και την εκτέλεση των θείων εντολών.
Επίσης διαβάσαμε το μύθο”Δαίδαλος και Ίκαρος”,τον ζωγραφίσαμε,τον δραματοποιήσαμε και αναφερθήκαμε στην ανάγκη των ανθρώπων να πετάξουν από τα παλιά ακόμη χρόνια .Μιλήσαμε για τα αεροπλάνα είδαμε εικόνες της Πολεμικής Αεροπορίας και μάθαμε ότι Οι άνθρωποι που πετούν στα αεροπλάνα και προστατεύουν τον ουρανό μας έχουν προστάτη τον Αρχάγγελο Μιχαήλ. Όπως εκείνος φυλάει τους ανθρώπους, έτσι και οι πιλότοι φυλάνε την πατρίδα μας από ψηλά.
Κατασκευάσαμε τα δικά μας αεροπλάνα και ετοιμάσαμε μια αφίσα με θέμα:”ΦΤΕΡΑ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ”που στείλαμε στην 111 πτέρυγα μάχης Π.Α στη Ν.Αγχίαλο για τη συμμετοχή μας στο Διαγωνισμό ζωγραφικής
Eργαστήριο δεξιοτήτων ”Eγώ κι εσύ……Εσύ κι εγώ”
Κατά τη διάρκεια της ενασχόλησής μας με το εργαστήριο δεξιοτήτων”Eγώ κι εσύ……Εσύ κι εγώ”και της δράσης ενεργού πολίτη ”Στη δικιά μας τάξη, κάνουμε τη φιλία πράξη ” μιλήσαμε για την έννοια της φιλίας: τι σημαίνει φιλία, γιατί είναι σημαντική, πώς δείχνουμε τη φιλία μας,πώς δίνουμε λύση σε προβλήματα που προκύπτουν με τους φίλους μας, ποιος είναι ο πραγματικός φίλος και τι συναισθήματα μας δημιουργεί. Διαβάσαμε σχετικές ιστορίες και με αφόρμηση το παραμύθι ”Το παγκάκι της φιλίας”τα παιδιά ζωγράφισαν τα δικά τους παγκάκια της φιλίας,έγραψαν λέξεις που μας δίνουν δύναμη,χαρά.αισιοδοξία όταν είμαστε με τους φίλους μας ενωμένοι!
Στην αυλή τα παγκάκια μας μεταμορφώθηκαν σε παγκάκια της φιλίας,της παρέας, όπου ξεκουραζόμαστε, κάνουμε καινούριους φίλους,συμφιλιωνώμαστε, παίζουμε ,γελάμε,τραγουδάμε,περνάμε ωραία ! Πολύχρωμα λουλούδια ζωγράφισαν τα παιδιά στα παγκάκια και αναζητήσαμε λέξεις ενδυνάμωσης και θετικών συναισθημάτων όπως φιλία,συνεργασία,ειρήνη, αγάπη, αισιοδοξία, χαμόγελα, μοιράζομαι,αποδέχομαι,συγχωρώ………. για να τις γράψουμε στα δικά μας παγκάκια της αυλής γιατί”Μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί”!!!!!!!!!!!!!!!
Έτοιμη και η αφίσα μας ”Το δέντρο της φιλίας”για να μας θυμίζει τους κανόνες που συμφωνήσαμε να τηρούμε για να είμαστε χαρούμενοι στην παρεούλα μας
”Εγώ και οι άλλοι ..συνυπάρχουμε αρμονικά”βιωματική δράση απο την Πρόταση Ζωής
Την Πέμπτη 6/11/2025 υλοποιήθηκε βιωματική δράση στα νήπια από την Πρόταση Ζωής με θέμα :”Εγώ και οι άλλοι ..συνυπάρχουμε αρμονικά”.Στα πλαίσια της ενασχόλησής μας με τη δράση ενεργού πολίτη :”Στη δικιά μας τάξη, κάνουμε τη φιλία πράξη”και με το εργαστήριο δεξιοτήτων ”Εγώ κι εσύ…Εσύ κιεγώ”,επισκέφτηκαν το νηπιαγωγείο μας ,κατόπιν πρόσκλησής μας, η κ.Μαίρη Μπακατσέλου ψυχολόγος και ηκ.Ευφροσήνη Παχιού σύμβουλος ψυχικής υγείαςαπό την Πρόταση Ζωής και πραγματοποίησαν με τα νήπια δράση για τη φιλία ,τη διαφορετικότητα,την συνεργασία και την αρμονική συνύπαρξη μέσα από την αφήγηση του παραμυθιού τα 5 δαχτυλάκια.Τα νήπια αποτύπωσαν την παλάμη τους σε ζωγραφιά και ζωγράφισαν τα δαχτυλάκια,κάθε ένα ξεχωριστό,ιδιαίτερο,μοναδικό!!
Παγκόσμια ημέρα Αποταμίευσης
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης που γιορτάζεται κάθε χρόνο 31 Οκτωβρίου, διαβάσαμε το παραμύθι ”Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας”,μιλήσαμε για την σημασία και την αξία της αποταμίευσης αγαθών για μελλοντική χρήση.παίξαμε παιχνίδια στον υπολογιστή,μάθαμε την αξία των χρημάτων,ομαδοποιήσαμε χαρτονομίσματα ανάλογα με το χρώμα και την αξία τους και κατασκευάσαμε κουμπαράδες
Eπέτειος του ”ΟΧΙ”
Γιορτάσαμε την επέτειο του ”ΟΧΙ”,τιμώντας τους ήρωες του ’40 που με αυτοθυσία και γενναιότητα υπερασπίστηκαν με τον αγώνα τους τα ύψιστα ιδανικά της πατρίδας, της ελευθερίας και της δημοκρατίας.
Τα παιδιά με το τραγούδι τους”Ελάτε να γίνουμε φίλοι”στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα:
ΟΧΙ στον πόλεμο
ΝΑΙ στην Ειρήνη, την φιλία και την συνεργασία!
Συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2025
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (EUCODE WEEK 4 ALL) έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό, την υπολογιστική σκέψη και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτά σε όλους με ελκυστικό και διασκεδαστικό τρόπο.Στο νηπιαγωγείο με παιγνιώδη και βιωματικό τρόπο τα νήπια γνωρίζουν τις έννοιες του προγραμματισμού και της υπολογιστικής σκέψης με αποτέλεσμα να καλλιεργείται η ενεργητική τους συμμετοχή, δημιουργικότητα, πρωτοβουλία συνεργασία και αυτοπεποίθηση.
Συμμετείχαμε με 2 δραστηριότητες
1.Ο Έλμερ πάει στα βατόμουρα (cw25-WrtER)
Σκοπός της δραστηριότητας είναι να έρθουν σε επαφή τα παιδιά με την Bee-Bot και να μάθουν να τη χειρίζονται.
Η δραστηριότητα ξεκινάει με αφόρμηση το παραμύθι Έλμερ.
Στη συνέχεια δίνουμε στα παιδιά ένα φύλλο με τον Έλμερ και τα προτρέπουμε να ζωγραφίσουν τα κουτάκια με διαφορετικό χρώμα
Ακολούθως δημιουργούμε στο πάτωμα ένα πλαίσιο των 12 κουτιών (με χαρτοταινία) και το κάθε παιδί υποδυόμενο το bee- bot θα πρέπει να ακολουθήσει τη διαδρομή από τον Έλμερ στα βατόμουρα. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα ολοκληρώνεται τοποθετώντας τα παιδιά βελάκια ώστε να δημιουργήσουν τον κώδικα που θα οδηγήσει τον Έλμερ στα βατόμουρα.Επομένως σε ζευγάρια ένα γίνεται ρομπότ-Βeebot και το άλλο οδηγός που δείχνει στο ρομπότ-Βeebot τον κώδικα για να φτάσει στα βατόμουρα
Δίνουμε στα παιδιά ένα φύλλο για να αποτυπώσουν την παραπάνω διαδικασία στο χαρτί και τελειώνουμε τοποθετώντας το πλαίσιο του bee-bot ώστε τα παιδιά προγραμματίζοντάς το να ακολουθήσει τα βελάκια που τοποθέτησαν για να φτάσει στα βατόμουρα
2.Healthy Coding Bee – H Bee Bot μαθαίνει να τρώει σωστά (cw25-MakQ6)
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής στις 16 Οκτωβρίου, η μελισσούλα Bee Bot έχει ως αποστολή να φτιάξει ένα νόστιμο, υγιεινό και θρεπτικό γεύμα που θα το μοιραστεί με τα παιδιά! Ποιες τροφές όμως πρέπει να αγοράσει; Μέσα από μία σειρά εντολών, τα παιδιά θα καθοδηγούν το Bee Bot ώστε να αγοράσει υγιεινές τροφές κι έτσι, να φτιάξουν ένα θρεπτικό μεσημεριανό για να το μοιραστούν!
Στόχοι
• Να γνωρίσουν τις ομάδες τροφών και να διακρίνουν τα υγιεινά από τα λιγότερο υγιεινά.
• Να εφαρμόσουν έννοιες κατεύθυνσης και ακολουθίας μέσω προγραμματισμού.
• Να συνεργαστούν για την επίλυση ενός κοινού στόχου.
• Να κατανοήσουν τη δοκιμή και τη διόρθωση προγραμμάτων (debugging).
• Να συνδέσουν τον προγραμματισμό με έννοιες υγιεινής ζωής.
Συυζητάμε με τα παιδιά για την υγιεινή διατροφή και αφού τους δείξουμε εικόνες -κάρτες τροφίμων ζητάμε να τα χωρίσουν σε ομάδεςν (υγιεινά: μήλο, ψάρι, ντομάτα,μαρούλι,μπανάνες,πατάτα,ψωμί ολικής, κοτόπουλο,ψάρι / ανθυγιεινά:γλυκά, πατάτες τηγανητές, σοκολάτα)τοποθετώντας τις κάρτες σε δύο περιοχές-στεφάνια
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ EUCODE WEEK 4 ALL























































