Μπορείς να βρεις την Άνοιξη;

Πλέκει ο ήλιος ηλιαχτίδες

για την άνοιξη κοτσίδες,

της κεντάει η γη φουστάνι

κι άνθια όμορφα της βάνει.

Τι γλυκά τ΄αηδόνι ψέλνει

κι ο ουρανός φιλιά της στέλνει.

Για κοιτάτε, απ΄τη χαρά της

ρόδισαν τα μάγουλά της.

Τι λέτε; Αν πάμε βόλτα σε έναν κήπο, σε ένα πάρκο ή σε ένα δασάκι, θα το βρούμε αυτό το όμορφο κορίτσι του ποιήματος;

Λοιπόν …. ετοιμαστείτε, πάρτε τη μαμά και τον μπαμπά απ΄ το χέρι και ξεκινήστε να ψάχνετε το κορίτσι με το όνομα «Άνοιξη».

Τι θα χρειαστείτε:

  • Σακίδιο με νερό, φαγητό, χαρτομάντηλα, στρωσίδι για πικ νικ, κουτί για να αποθηκεύσετε αυτά που θα μαζέψετε
  • Καπέλο, αθλητικά ρούχα και παπούτσια
  • Το κινητό τηλέφωνο ενός μεγάλου για ηχογράφηση και φωτογράφιση
  • Χαρτιά ζωγραφικής , κηρομπογιές, μαρκαδόρους, μολύβια.

Τι θα κάνετε:

  1. Επισκεφθείτε τον κήπο, πάρκο ή δασάκι της αρεσκείας σας.
  2. Ακολουθείστε τις οδηγίες των καρτών με τη σειρά.

                                         «Τι κάνω στο σπίτι»

Στο σπίτι που θα γυρίσω κάνω ό,τι μου αρέσει από τα ακόλουθα, τίποτα ή και όλα. Εγώ αποφασίζω!

  • Παίξε «Ποιος το άκουσε πρώτος».

Οι παίχτες κάθονται ο ένας απέναντι από τον άλλο σε ένα τραπέζι ή στο πάτωμα, κρατώντας μια μυγοσκοτώστρα ή μια κουτάλα. Μπροστά τους  βρίσκονται οι φωτογραφίες των πουλιών που υπάρχουν στο αρχείο «Φωτογραφίες πουλιών». Με το τρία, ακούν την ηχογράφηση από τη βόλτα στο πάρκο. Όταν ακούγεται τιτίβισμα  πουλιού, οι παίχτες πρέπει να χτυπήσουν με τη μυγοσκοτώστρα μια φωτογραφία πουλιού. Μην μπερδευτείτε! Χτυπάμε μόνο τις φωτογραφίες πουλιών και τίποτα άλλο! Όποιος χτυπήσει πρώτος, παίρνει ένα πόντο. Στο τέλος μετράμε τους πόντους μας. Ποιος κέρδισε;

  • Φτιάξε ένα καδράκι για ενθύμιο της βόλτας.

Στο καδράκι βάλε το αποτύπωμα του δέντρου, τις ζωγραφιές από τα στοιχεία που μύρισες και ό,τι άλλο θέλεις από τα στοιχεία που μάζεψες στο κουτί. Γράψε ημερομηνία και τόπο για να το θυμάσαι!

  • Βάλε την Άνοιξη στο χαρτί.

Τύπωσε τις κοντινές φωτογραφίες των λουλουδιών που έβγαλες. Κόψε κάθε φωτογραφία λουλουδιού σε 3 -4 κομμάτια. Πάρε ένα χαρτί ζωγραφικής ή χαρτόνι και κόλλα πάνω του τα κομμάτια του λουλουδιού έτσι ώστε να το ξαναφτιάξεις, με τον ίδιο τρόπο που κάνουμε με τα παζλ. Αφού κολλήσεις τα  λουλούδια, ζωγράφισε ό,τι άλλο θέλεις για να δείξεις την Άνοιξη. Μπορείς να κολλήσεις και κάτι που έφερες μαζί σου στο κουτί. Βγάλε φωτογραφία τη ζωγραφιά σου και στείλτην στο μέηλ του σχολείου.

  • Φάε αυτό που τρώγεται.

Ρώτα τη μαμά και τον μπαμπά τι και πως να το φας! Να μερικές ιδέες! Το λεμόνι γίνεται δροσερή  λεμονάδα με πάγο και ζάχαρη. Η ρίγανη μπαίνει στη ντοματοσαλάτα και την κάνει μοσχομυριστή. Το μούσμουλο τρώγεται και είναι νόστιμο πολύ. Το χαμομήλι αποξήρανέ το στον ήλιο, βράστο και πιες το μαζί με μέλι.

  • Φτιάξε ένα μικρό γλυπτό.

Χρησιμοποίησε ό,τι μάζεψες στο κουτί σου και φτιάξε κάτι που «βγαίνει» από το χαρτί, κάτι  που να έχει όγκο. Μπορεί να είναι ένα ανθρωπάκι, ένα σπιτάκι, ένα αυτοκινητάκι και ό,τι άλλο σου πει η φαντασία σου. Φωτογράφησέ το, έλεγξε ότι φαίνεται καλά και στείλτο στο μέηλ του σχολείου. 

Καλή διασκέδαση!!!!!!!

 

ΕΝΑΣ ΕΝΑΣ Η ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΔΩ ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΘΕ ΟΜΟΡΦΗ ΣΤΙΓΜΗ!!!!!!

Αγαπημένα μας παιδιά σας ευχαριστούμε που φτιάχνετε τόσο όμορφα πράγματα και τα μοιράζεστε με όλους.

Η Εύα μας στέλνει ένα υπέροχο κολάζ

                                                               Μπράβο Εύα !!!!!!

 

Ο Αντώνης μας στέλνει κολάζ

Χειροτεχνίες

Πανέμορφο μαγιάτικο στεφάνι !!!!!

Και φανταστικές  κατασκευές!!!!!

Μπράβο Αντώνη!!!!!!

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΗ….

Οι αρχαίοι Έλληνες όταν ερχόταν η ώρα που θα νικούσε η Άνοιξη και οι λιακάδες θα παίρνανε την πρώτη θέση, γιόρταζαν τα Αδώνια. Ο ‘Αδωνης ήταν ένας θεός που ερχόταν από την Ανατολή. Ήταν ξακουστός για την μοναδική ομορφιά του και αγαπούσε πολύ το κυνήγι στα δάση. Μία μέρα όμως ένας αγριόχοιρος τον χτύπησε και από το αίμα του φύτρωσε η πρώτη ανεμώνη…

Οι αγρότες μας τώρα συνήθιζαν με τον ερχομό του Μάη να φτιάχνουν  στεφάνια μόνο με αγριολούλουδα  που δεν δίνουν καρπό… Τη πρωτομαγιά τα κορίτσια στόλιζαν τις στάμνες με λουλούδια και ράντιζαν το σπίτι και την αυλή…τραγουδώντας :

όξου ψύλλος και ποντίκι

μεσ’ αρνί με το κατσίκι….

 

ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΣΤΕΦΑΝΙ

Σας προτείνουμε να φτιάξετε ένα διαφορετικό στεφάνι με υλικά που θα βρείτε στο σπίτι…

ΥΛΙΚΑ:Θα χρειαστείτε μια χαρτοσακούλα, ή ένα κομμάτι εφημερίδα, κομμάτια από ύφασμα, κορδέλες, νήματα και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε…

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ: Κόψτε τη χαρτοσακούλα και διπλώστε τη.

Στρίψτε τη λωρίδα του χαρτιού και φτιάξτε ένα στεφάνι.

Αρχίστε να δένετε κορδελάκια γύρω γύρω…

Έτοιμο το πολύχρωμο στεφάνι σας….

ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ!!!!!!

Ακούστε το τραγούδι ¨κάτω στης μαργαρίτας το αλωνάκι” σε ποίηση Ο. Ελύτη και μουσική Γ.Μαρκόπουλου πατώντας το παρακάτω σύνδεσμο

https://www.youtube.com/watch?v=DaaEqweYACM

 

Η ΑΝΟΙΞΗ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ……

Μήπως μπορείτε να βρείτε το πουλάκι που κρύβεται στο δέντρο;

Μήπως μπορείτε να μετρήσετε πόσα κορδελάκια θα μαζέψει το πουλάκι για να φτιάξει τη

φωλιά του;

Για να φτιάξετε το δικό σας πουλάκι σε τρία στάδια ακολουθήστε τις οδηγίες που φαίνονται στο σχεδιάγραμμα…

Για να φτιάξετε μια δική σας φωλιά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κομμένα χαρτάκια, κλαράκια, πανάκια, κορδελάκια και ότι άλλο μπορείτε εσείς να φανταστείτε…

Στο τέλος, σας προτείνουμε να ακούσετε από το ” μικρό αναγνώστη” το παραμύθι  

                         “Το λελέκι και οι φίλοι του”

                        πατώντας στο παρακάτω σύνδεσμο

 

http://www.mikrosanagnostis.gr/library/pageflip25/Default.html

ΕΝΑΣ ΕΝΑΣ Η ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΔΩ ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΘΕ ΟΜΟΡΦΗ ΣΤΙΓΜΗ!!!!!!!!!!

Από σήμερα θα παρουσιάζουμε στην ιστοσελίδα μας αυτά που έφτιαξαν τα παιδιά μας στο σπίτι και θέλουν να τα μοιραστούν με όλους μας.

Η Τζωρτζίνα μας στέλνει τις ευχές της.


ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΤΖΩΡΤΖΙΝΑ   ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΙΟΡΤΗ ΣΟΥ

ΠΑΝΤΑ ΧΑΡΟΥΜΕΝΗ ΚΑΙ ΓΕΛΑΣΤΗ

Ο Ανδρέας τι φτιάχνει άραγε;;;;;;;

Για πολύ γενναίους ήρωες!!!!!

Και πολλές κατασκευές

ΜΠΡΑΒΟ ΑΝΔΡΕΑ !!!!!!

ΜΙΑ ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ ΕΥΧΕΤΑΙ…..

Η πασχαλίτσα ή αλλιώς λαμπρίτσα ή αλλιώς κοκκινέλη είναι ένα έντομο που σε πολλές χώρες  θεωρείται καλός οιωνός…σύμφωνα με παραδόσεις φέρνει γούρι και είναι από τα ελάχιστα έντομα που κάποιος θέλει να κρατήσει στο χέρι του…

Στην Άπω Ανατολή θεωρούν ότι αν την πιάσεις  και την αφήσεις ελεύθερη αυτή πετάει προς την αληθινή αγάπη…μεταφέροντας το μήνυμα του ενδιαφερόμενου…

Στην Ελλάδα η θέα μιας πασχαλίτσας είναι είτε πρόσκληση για να κάνει κάποιος μια ευχή ή σημάδι ότι μια ευχή θα πραγματοποιηθεί σύντομα….

Σας παροτρύνουμε λοιπόν να είστε πολύ προσεκτικοί μήπως και συναντήσετε καμία Πασχαλίτσα…και να έχετε ήδη σκεφτεί τις ευχές σας…  

…μέχρι όμως να βρείτε μια αληθινή πασχαλίτσα μπορείτε να φτιάξετε μια δική σας με χαρτί και μπογιές ….και μέσα να βάλετε τις ευχές σας…

ΑΓΑΠΗ

            ΧΑΜΟΓΕΛΑ    ΥΓΕΙΑ    ΕΥΤΥΧΙΑ        

                    ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ            

 

ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΚΡΥΜΜΕΝΩΝ ΑΥΓΩΝ

Όλοι μαζί σε ένα τραπέζι σχεδιάζουμε σε χαρτί (αν έχουμε προτιμούμε χαρτόνι ) το περίγραμμα 10 αβγών. Τα κόβουμε με ψαλιδάκι γύρω γύρω και τα διακοσμούμε.

Τα παιδιά έχουν μεγάλη φαντασία όταν δημιουργούν μοτίβα. Μπορείτε να βάλετε βούλες, γραμμές, αστεράκια, σταυρούς και ότι άλλο θέλετε.

Αφού τα ζωγραφίσετε χωρίζεστε σε 2 ομάδες και  ο αρχηγός του παιχνιδιού κρύβει τα αβγά  σε διάφορες κρυψώνες.

ΠΡΟΣΕΧΕ αρχηγέ να μη δουν τα σημεία που έβαλες τα αβγά…

Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία ο αρχηγός φωνάζει τις ομάδες και δίνει το σύνθημα για να ξεκινήσει το ψάξιμο.

Η ομάδα που θα βρει τα περισσότερα ΚΕΡΔΙΖΕΙ…

Για να το κάνετε ακόμα πιο ενδιαφέρον μπορείτε πάνω στα αβγουλάκια να βάλετε νούμερα και η νικήτρια ομάδα θα είναι αυτή που θα μαζέψει τους περισσότερους πόντους…

ΚΑΙ για να το κάνετε ακόμα πιο ΔΕΛΕΑΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΝΟΣΤΙΜΟ μπορείτε να κρύψετε σοκολατένια αβγά…

Εκεί σίγουρα θα νικήσουν τα ΠΑΙΔΙΑ…

 

ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ…

 

 

 

Ο ΛΑΓΟΣ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΑΥΤΙΑ….

Στο λαγό με τα μεγάλα αυτιά,

του αρέσει η σκανταλιά.

Κι όλο χώνεται στα σπίτια για να κάνει τη ζημιά.

Έσπασε όλα τα αυγά

που ήταν κόκκινα βαμμένα.

Την υπόλοιπη μπογιά έβαλε σε μία πενα

Έφαγε όλα τα κουλούρια

γύρισε όλα τα καλάθια

κι έβαλε στην κατσαρόλα μέσα στο φαί αγκάθια.

Σαν τελείωσε επήγε να κρυφτεί σε μια γωνιά

Και περίμενε κρυμμένος

να γυρίσουν τα παιδιά.

Απ τα γέλια τα πολλά

εκουνιόντουσαν τα αυτιά

Τα παιδιά ανακαλύψαν την κρυψώνα στο λεπτό.

Κι από τα αυτιά τραβήξαν το ζημιάρη το λαγό

του βαλαν σκούφο και ποδιά για να πλάσει τα κουλούρια και να βάψει τα αυγά…

                                                                                                                                  της Φυλιώς Νικολούδη                                                                                                                

Αγαπημένα μας παιδιά,

όταν θα ακούσετε αυτό το ποίημα,πάρτε τις μπογιές και τα μολύβια σας και ζωγραφίστε ότι σας άρεσε πιο πολύ………

και μετά βάλτε σκούφο και ποδιά και μαζί με τη μαμά και μαζί με το μπαμπά  ξεκινήστε για να πλάσετε  κουλούρια και να βάψετε τα αυγά!!!!!!

Να προσέχετε το λαγό………

ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΛΥΠΤΗ!!!

Παίξατε σήμερα με τις πλαστελίνες σας; Σας αρέσει αυτό το παιχνίδι νομίζω. Μήπως όμως μπορούμε να γίνουμε εμείς και κάποιος από την οικογένειά μας για λίγο πλαστελίνη;

Πως; Θα σας πω!

Θα γίνετε για λίγο γλύπτες, αυτοί δηλαδή που φτιάχνουν τα αγάλματα. Φανταστείτε ότι βρίσκεστε στο εργαστήριο σας και θέλετε να φτιάξετε ένα άγαλμα.

Το σώμα της μαμάς, του μπαμπά, της αδελφής, του αδελφού σας θα γίνει τώρα η πλαστελίνη, ή αλλιώς ο πηλός σας. Προσοχή αυτός είναι ένας πολύτιμος πηλός, μοναδικός και πρέπει να τον χρησιμοποιήσετε απαλά, με πολλή αγάπη και προσοχή.

 

 

Σκεφτείτε διάφορα σχήματα που μπορείτε να του δώσετε. Μπορείτε να φτιάξετε ένα άγαλμα χαρούμενο, λυπημένο, θυμωμένο, βαριεστημένο. Πώς θα φτιάξετε τα χέρια του; Τι στάση θα έχει το σώμα του; Θα είναι όρθιο ή καθιστό; Το πρόσωπό του πως θα μοιάζει; Πως θα φτιάχνατε με τον ζωντανό πηλό σας έναν στρατιώτη; Μια μπαλαρίνα; Ένα ζώο;

Τώρα αν θέλετε μπορείτε να αλλάξετε, να γίνετε εσείς ο πηλός και κάποιος άλλος ο γλύπτης.

 

Ζωγραφίστε μια δημιουργία σας. Τι δείχνει; Πως σας ήρθε η ιδέα να φτιάξετε αυτό το άγαλμα;

Αν ήταν σε ένα μουσείο τι τίτλο θα του δίνατε;