Η ΕΔΕΑΥ (Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης) αποτελεί έναν καινοτόμο θεσμό του εκπαιδευτικού συστήματος στην οργάνωση της υποστήριξης των μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή με άλλου τύπου δυσκολίες στο σχολικό περιβάλλον και γενικά στην οργάνωση της παροχής της εκπαίδευσης και στη λειτουργία του σχολείου.
Η ΕΔΕΑΥ αποτελεί πρωτοβάθμιο όργανο για την εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών/τριών σε σχολικές μονάδες γενικής εκπαίδευσης.
Η ΕΔΕΑΥ αποτελείται από:
• τον Διευθυντή του Σχολείου,
• την εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής του Τμήματος Ένταξης,
• την Ψυχολόγο και
• την Κοινωνικό Λειτουργό
και στόχο έχει:
α) την αντιμετώπιση των δυσκολιών ή εμποδίων, την επίλυση προβλημάτων εκπαίδευσης και την ανταπόκριση στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών
β) την ανάπτυξη ενός σχολείου για όλους τους μαθητές/τριες χωρίς διακρίσεις
Οι αρμοδιότητες της ΕΔΕΑΥ περιλαμβάνουν:
α) τη διερεύνηση τυχόν δυσκολιών των μαθητών στο σχολικό πλαίσιο,
β) τη διαμόρφωση του προγράμματος διαφοροποιημένης διδασκαλίας,
γ) την πραγματοποίηση συνεργατικής, διεπιστημονικής αντιμετώπισης των δυσκολιών του/της μαθητή/τριας με τους πόρους που είναι διαθέσιμοι στο Σχολείο, στο σπίτι και στην κοινότητα για επιπρόσθετες παρεμβάσεις και παραπέμπει μαθητές που χρειάζονται υποστήριξη σε ειδικές δημόσιες Υπηρεσίες (βλ. ΚΕΣΥ, Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα, Κέντρα Ψυχικής Υγιεινής κ.α.).
Προκειμένου τα μέλη της ΕΔΕΑΥ να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στους μαθητές/τριες που το έχουν ανάγκη, είναι απαραίτητη η σύμφωνη γνώμη των Γονέων τους. Για το λόγο αυτό θα ζητηθεί από τον Γονέα/Κηδεμόνα του/της μαθητή/τριας να υπογράψει μια υπεύθυνη δήλωση ότι αποδέχεται τη συνεργασία με την ΕΔΕΑΥ.
Επισημαίνεται ότι τα μέλη της ΕΔΕΑΥ εμπλέκονται με τρόπο διακριτικό και προσαρμοσμένο στις ανάγκες τόσο του μαθητή όσο και της οικογένειάς του και η διαχείριση των προσωπικών πληροφοριών διέπεται από το επαγγελματικό απόρρητο. Οι προγραμματισμένες συναντήσεις γίνονται στο χώρο του Σχολείου εντός του ωραρίου λειτουργίας του, με σεβασμό πάντα στην προσωπικότητα του μαθητή και του Γονέα/Κηδεμόνα.