ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ 2023

ΤΕΤΑΡΤΗ 18 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2023

ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ  ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ  ΚΑΘΕ ΤΜΗΜΑΤΟΣ  ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ

    326127732 877566136720919 8594819995634962797 n   326217491 857052622083172 1264156348272456814 n   325531789 850860639341153 3964041760485625519 n  326072969 577226754225995 1021526678073836724 n

 

326122402 5745270902176951 6320124104793984256 n

Τα τυχερά παιδιά που βρήκαν το φλουρί πήραν   δώρο  αγορασμένο από τους γονείς   του Νηπιαγωγείου μας

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΥΧΗ ΣΤΑ ΜΙΚΡΑ ΜΑΣ ΑΣΤΕΡΑΚΙΑ

Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΜΟΝΑΔΙΚΗ!!

Κάτω από τα τριανταφυλλένια πέλματά σου
δυο καρδιές-
η καρδιά της μητέρας
η καρδιά του πατέρα.
Πάτα γερά.
Δε θα πέσεις.
Γιάννης Ρίτσος

 

Δεξιότητες στόχευσης του προγράμματος

 

  •  Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα – 4Cs (συνεργασία, κριτική σκέψη, επικοινωνία, δημιουργικότητα)
  • Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία)

Σύνδεση με τη Βασική Θεματική

  •   Δικαιώματα του Παιδιού
  •  Αλληλοσεβασμός
  • Διαφορετικότητα
  •  Αντιμετώπιση διακρίσεων
  • Κοινωνική ευαισθησία

 

 Τίτλος Εργαστηρίου                                        «Η μονα-δική μου οικογένεια» 

 

Ο εκπαιδευτικός ζητά από τους μαθητές να ζωγραφίσουν την οικογένειά τους σε μία κόλλα Α4, δίνοντας ένα πρότυπο. Οι μαθητές κάνουν τη ζωγραφιά τους στο σπίτι και τη φέρνουν στην τάξη την πρώτη ημέρα του προγράμματος.
Στο πρώτο εργαστήριο, ο εκπαιδευτικός έχει αναρτήσει σε διάφορα σημεία της τάξης καρτελάκια με αριθμούς που αφορούν στο πλήθος των μελών μιας οικογένειας (πχ. καρτελάκια με αριθμούς από το 2 έως το 10). Κάθε μαθητής με τη ζωγραφιά της οικογένειάς του στα χέρια, ανάλογα με το πλήθος των μελών που εικονίζονται σε αυτήν, κατευθύνεται στον χώρο με το αντίστοιχο καρτελάκι.

Οι μαθητές αυτόματα δημιουργούν μικρότερες ή μεγαλύτερες ομάδες, ανάλογα με το πλήθος των μελών της οικογένειάς τους. Τους ζητείται να παρουσιάσουν την οικογένειά τους στην ομάδα τους με τη βοήθεια της ζωγραφιάς τους. Ο εκπαιδευτικός φροντίζει να διαχειριστεί κατάλληλα τις περιπτώσεις των παιδιών εκείνων που τυχόν θα μείνουν μόνα τους σε κάποιο καρτελάκι. Στο τέλος της δραστηριότητας, οι μαθητές αναρτούν τις ζωγραφιές τους σε συγκεκριμένο χώρο κάτω από το σχετικό καρτελάκι.

Ο εκπαιδευτικός καλεί τους μαθητές σε μια δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών  με θέμα «Τι είναι Οικογένεια» με στόχο την ανίχνευση των πρότερων ιδεών και αντιλήψεων των μαθητών

ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ

 

 

 

ΜΕΛΗ ΕΧΕΙ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ           ΔΙΠΛΗΣ ΕΙΔΟΔΟΥ ΜΕ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ     .ΧΑΡΗΣ 2           ΧΑΡΤΗΣ

Ο εκπαιδευτικός προβάλλει στην τάξη το διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια» της Ι. Μανάφη (άδεια Creative Commons). Όλοι μαζί συζητούν για τις οικογένειες των ζώων που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι.

Ενδεικτικές εργασΊες που ακολούθησαν μετά το διάβασμα του παραμυθιού:

ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΓΕΡΟ ΣΠΙΤΙ    ΓΙΑ ΕΝΑ ΓΕΡΟ ΣΠΙΤΙ     ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΕΝΟΣ ΓΕΡΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ 2      ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΕΝΟΣ ΓΕΡΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ

 

Τίτλος Εργαστηρίου  «Πες μας, Πιγκουίνε!» –

Συζητάμε για την πυρηνική οικογένεια (1+1=2) Με αφορμή το παραμύθι που διαβάστηκε στο 1ο Εργαστήριο, ο εκπαιδευτικός υποδέχεται τους μαθητές με το εύρημα ότι ένας από τους ήρωες του παραμυθιού, ο πιγκουίνος, τους στέλνει χαιρετισμούς με μια αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Γονέων, στην οποία είναι «τιμώμενα πρόσωπα» ο ίδιος και η οικογένειά του!
Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί η οικογένεια του πιγκουίνου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για τον πιγκουίνο, που αντλεί από τους Πόρους του προαναφερόμενου παραμυθιού, ή/και προβάλλει κάποιο σχετικό βίντεο (π.χ. αποσπάσματα από το βίντεο με τίτλο «Πιγκουίνοι» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων», 2009).
Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του πιγκουίνου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της πυρηνικής οικογένειας.

Ο εκπαιδευτικός μοιράζει σε κάθε «τετραμελή οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους. Παράλληλα συμπληρώνουν ένα φύλλο εργασίας καταγράφοντας τις λύσεις που έχουν σκεφτεί

ΠΑΙΔΙΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑ ΓΙΑ ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ         .jpg

20221109 075958    ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ       ΠΙΓΚΟΥΙΝΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΟΙΚ

 

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑ

 

 

Τίτλος Εργαστηρίου  «Πες μας, λύκε!» – Συζητάμε για την εκτεταμένη οικογένεια (1+1=11)

  • Στην έναρξη του 3ου Εργαστηρίου, ο εκπαιδευτικός συνεχίζοντας το εύρημα με τους ήρωες του παραμυθιού, ανακοινώνει στους μαθητές ότι ο λύκος τους στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων, στην οποία είναι «τιμώμενα πρόσωπα» οι γιαγιάδες του και οι παππούδες του.
    Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί η οικογένεια του λύκου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για τον λύκο από τους Πόρους του παραμυθιού ή πληροφοριακό υλικό από την ιστοσελίδα του Αρκτούρου ή/και προβάλλει κάποιο σχετικό βίντεο (π.χ. αποσπάσματα από το βίντεο με τίτλο «Λύκοι» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων», 2009).
    Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του λύκου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της εκτεταμένης οικογένειας.
  • Επίσκεψη γιαγιάς παππου και θείας στις τάξεις του νηπιαγωγείου όπου
  1. Διάβασαν παραμυθι στα παιδιά
  2. Κατασκεύασαν παιχνίδι μαζί με τα παιδιά – σβούρα
  3. έπαιξαν παραδοσιακά παιχνίδια στην αυλή του σχολείου.

 

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ  

  1. ΓΙΑΓΙΑΣ    ΠΑΡΑ 2      ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΓΙΑΓΙΑΓΙΑΓΙΑΣ ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

 

ΑΠΟ ΘΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΠΠΟΥ    ΑΠΟ ΘΕΙΑ 1

2       .jpg       ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ 3      ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ

 

Τίτλος Εργαστηρίου  «Πες μας, καγκουρό!» – Συζητάμε για τη μονογονεϊκή οικογένεια (1+1=1)

 

 

Στην έναρξη του 4ου Εργαστηρίου, ο εκπαιδευτικός ανακοινώνει στους μαθητές ότι ένας ακόμα ήρωας του παραμυθιού, το καγκουρό, τους στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας, στην οποία «τιμώμενα πρόσωπα» είναι το ίδιο και η μητέρα του.
Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί η οικογένεια του καγκουρό είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για το καγκουρό από τους Πόρους του παραμυθιού ή/και προβάλλει κάποιο σχετικό βίντεο (π.χ. αποσπάσματα από το βίντεο με τίτλο «Καγκουρό» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων», 2009).
Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του καγκουρό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της μονογονεϊκής οικογένειας.
Οι μαθητές χωρίζονται σε διμελείς ή τριμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία μονογονεϊκή οικογένεια με έναν γονέα (μητέρα ή πατέρα) και ένα ή δύο παιδιά. Οι ρόλοι μοιράζονται στην ομάδα με τη συνεργασία και συμφωνία όλων των μελών της.
Ο εκπαιδευτικός μοιράζει σε κάθε «οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους. Παράλληλα συμπληρώνουν ένα φύλλο εργασίας καταγράφοντας τις λύσεις που έχουν σκεφτεί.

Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια των μαθητών για τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει μια μονογονεϊκή οικογένεια στη λειτουργία της, αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν τα μέλη της. Καταγράφονται οι ιδέες των μαθητών σε έναν λευκοπίνακα Google Jamboard με χαρτάκια διαφορετικού χρώματος για τις θετικές και αρνητικές αναφορές των μαθητών.
Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ένα ατομικό εικαστικό έργο με θέμα «Πώς νιώθει το καγκουρό στην οικογένειά του;»

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

 

Τίτλος Εργαστηρίου  «Πες μας, κούκε!» – Συζητάμε για τη θετή οικογένεια (1+1=3)

 

Τίτλος Εργαστηρίου   «Πες μας, χελωνάκι!» – Συζητάμε για τα ορφανά παιδιά (1+1=0)

Επίσκεψη ψυχολόγου Σοφίας Ντίκα και παιδαγωγού κ. Τσαμπίκας  Καραγεώργη από το ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΔΗΜΟΥ ΡΟΔΟΥ  ΜΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΡΟΜΑ

  1.  Διάβασαν παραμύθι ενσυναίσθησης για τα ορφανά παιδιά και την θετή οικογένεια .
  2. Πραγματοποίησαν δραστηριότητες ενσυναίσθησης.
  3. Δημιουργία αφίσας.

ΓΙΑ ΤΑ ΟΡΦΑΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΟ       ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΕΡΓΑΣΙΑΑ        ΤΕΛΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ         ΨΥΧΟΛΟΓΟΥ

Κάλαντα στην γειτονιά.

Κάλαντα στην γειτονιά

Τα παιδιά μας αναβίωσαν το έθιμο των Χριστουγέννων τραγουδώντας κάλαντα στα μαγαζιά και στο Δημοτικό σχολείο της γειτονιάς

6b63ecd3cd2c389f40b5b47c0d14b4a5.0

cff515b908dd66ac57b7347c32816203.0

71c847b87bd507e638d994c53ad4ca87.0

5a3d334d3be7a3a4eaf8dd697406e9c8.0

Καλά  Χριστούγεννα και Καλή χρονιά !

ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 15 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΤΗΝ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ   Ο ΑΡΚΟΥΔΟΣ ΠΑΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ   ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΛΩΤΙΝΟΥ ΗΛΙΟΥ

ΜΙΑ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ   ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ .

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΚΑΙ  ΑΛΛΗΛΟΕΠΙΔΡΟΥΣΑΝ   ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ   ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΔΡΩΜΕΝΟΥ  .

ΜΕΤΑ  ΤΟ ΤΕΛΟΣ  ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΕΠΑΙΞΑΝ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

 

 

 

 

 

 

ΠΕΡΑΣΑΜΕ   ΠΑΡΑ  ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ!!

 

 

 

 

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Στο πλάισιο της Θεματικής “η Τάξη μου ‘τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας παρακολούθησαν την κουκλοθεατρική παράσταση ” Μια πετρόσουπα  ” βασισμένη στο ομώνυμο παραμύθι .Τα παιδιά ανακαλύπτουν ότι  η δυναμη της προσφοράς και της  αλληλεγύης φέρνει την ευτυχία.

 

 

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 15ΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΡΟΔΟΥ

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 15ΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΡΟΔΟΥ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-23

 

 

 

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

 

15ο    ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΡΟΔΟΥ                                               Δ/ΝΣΗ  Α΄ΘΜΙΑΣ  ΕΚΠ/ΣΗΣ ΔΩΔ/ΣΟΥ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ :9100249

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΕΔΡΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ : ΚΥΡΑ ΤΗΣ ΡΩ 40  85100 ΡΟΔΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 2241061763

e-mail  :    mail@15nip-rodou.dod.sch.gr

 

Προϊσταμένη Σχολικής Μονάδας : Χατζηχριστοδούλου Τσαμπίκα-Αικατερίνη

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες). Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

                                

 

Σύνταξη έγκριση και τήρηση του κανονισμού

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας (Πράξη 9η 6/10/2022) επικαιροποιήθηκε  ύστερα από εισήγηση της  Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου και νηπιαγωγό  του βασικού  προγράμματος του  1ου τμήματος  κ. Χατζηχριστοδούλου  Τσαμπίκα -Αικατερίνη    , με τη συμμετοχή  των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων την κ. Κοκκινά Μελπομένη νηπιαγωγό  βασικού προγράμματος 2ου τμήματος την κ. Ιορδανίδου Χριστίνα  νηπιαγωγό βασικού  προγράμματος  3ου τμήματος ,την     κ . Ανδρούδη    Ευαγγελία νηπιαγωγό του προαιρετικού ολοήμερου   προγράμματος  1ου τμήματος και την κ. Τσίχλα Μαρία νηπιαγωγό  του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος  2ου  τμήματος,  ,   και έχει υπογραφεί από τον  Εκπρόσωπο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Δήμος Ρόδου)   κ. Πετρίδη Ηλία   και τον  εκπρόσωπο γονέων  και κηδεμόνων  κ. Μανωλεδάκη   Φωτεινή  η οποία είναι εκπρόσωπος γονέων μέλος του Σχολικού Συμβουλίου για το σχολικό έτος 2022-2023 . Στο Νηπιαγωγείο μας δεν υπάρχει οργανωμένος σύλλογος γονέων και κηδεμόνων. .Εγκρίνεται από τον  τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου καθώς και από τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται με κάθε πρόσφορο μέσο στους γονείς/κηδεμόνες και  θα αναρτηθεί  στην ιστοσελίδα  του Νηπιαγωγείου. Η  τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας: της Διεύθυνσης του Νηπιαγωγείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων. Ο Κανονισμός, όταν κριθεί αναγκαίο, αναπροσαρμόζεται, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

 

                             

 

    Ταυτότητα και όραμα του σχολείου μας

 

Ο σκοπός του Νηπιαγωγείου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία είναι να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά μέσα στο πλαίσιο των ευρύτερων στόχων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Το Νηπιαγωγείο, ως δευτερογενής φορέας κοινωνικοποίησης του παιδιού (μετά την οικογένεια), θα  πρέπει να εξασφαλίζει  τις προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά να αναπτύσσονται και να κοινωνικοποιούνται ομαλά και πολύπλευρα.

Επιπλέον το σύγχρονο νηπιαγωγείο επιδιώκει το σεβασμό της προσωπικότητας του νηπίου, την ικανοποίηση των φυσικών και ψυχικών του αναγκών και το σεβασμό στις ατομικές του διαφορές. Και όλα αυτά μέσα σε μια ατμόσφαιρα στην οποία βασιλεύει η χαρά, το παιχνίδι, η δημιουργία και η πειθαρχημένη ελευθερία

 

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

 

Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό  κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του. Ταυτόχρονα οι δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών, και άλλων πρακτικών. Βασικοί στόχοι του Κανονισμού είναι οι μαθητές/μαθήτριες να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αναπτύσσοντας δεξιότητες οι οποίες έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία και ταυτόχρονα αποτελούν δεξιότητες ζωής, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συναίσθηση της ευθύνης, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αλληλοκατανόηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η προστασία της υγείας, καθώς και η εδραίωση της ισότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας. Μέσω των συμφωνημένων αρχών/κατευθύνσεων του Κανονισμού του Νηπιαγωγείου, επιδιώκεται:

  • Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων των μαθητών/μαθητριών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Να αναπτύσσεται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/μαθήτριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να δημιουργείται πλαίσιο συνθηκών για ουσιαστική μάθηση και εργασία.

 

 

 

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

Εγγραφές νηπίων

Η εγγραφή των προνηπίων γίνεται ηλεκρονικά με ευθύνη των γονέων μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας gov.gr .

Το πιστοποιητικό γέννησης του νηπίου εκδίδεται από την προϊσταμένη.

Οι γονείς υποχρεούνται να προσκομίσουν:

  • Το βιβλιάριο υγείας του παιδιού ή άλλο στοιχείο στο οποίο να φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα από το νόμο εμβόλια.
  • Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ).
  • Υπεύθυνη δήλωση του γονέα / κηδεμόνα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή μετακίνηση του νηπίου από και προς το σχολείο.
  • Αποδεικτικό στοιχείο, όπως προβλέπεται από το άρθρο 1, του Π.Δ. 200/98 (ΦΕΚ 161/1998), (πχ. λογαριασμός ΔΕΗ, μισθωτήριο οικίας, ή άλλο έγγραφο) από το οποίο, κατά την κρίση της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου, φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.

 

Στο νηπιαγωγείο εγγράφονται νήπια που συμπληρώνουν τη νόμιμη ηλικία. Στο νηπιαγωγείο φοιτούν δύο ηλικίες νηπίων. Η πρώτη ηλικία (νήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία πέντε (5) ετών. Η δεύτερη ηλικία (προνήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών

 

 

Διδακτικό  ωράριο

 

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του βασικού υποχρεωτικού προγράμματος και του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος, τα διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας ανά διδακτική ώρα καθώς και η έναρξη και λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ. (Π.Δ. 200/98 )

 

       Το σχολικό έτος των νηπιαγωγείων αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει στις 31 Αυγούστου του επόμενου έτους. Το διδακτικό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει στις 21 Ιουνίου του επόμενου έτους. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες αρχίζουν στις 11 Σεπτεμβρίου και λήγουν στις 15 Ιουνίου του επόμενου έτους, ημέρα κατά την οποία χορηγούνται τα αναμνηστικά στα νήπια. Όταν η 15η Ιουνίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες λήγουν την προηγούμενη Παρασκευή

 

Στο σχολείο μας λειτουργούν 3   τμήματα βασικού  υποχρεωτικού προγράμματος και 2 τμήματα  προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος.

Για το σχολικό έτος 2021-2022 το πρόγραμμα του σχολείου, διαμορφώνεται ως εξής:

Πρόωρη Υποδοχή (ισχύει μόνο για τους μαθητές/μαθήτριες που παρακολουθούν το ολοήμερο πρόγραμμα και είναι προαιρετικό)

Προσέλευση των μαθητών/τριών: 7:45-8:00

Υποχρεωτικό πρόγραμμα

  • Υποδοχή των μαθητών και των μαθητριών στο σχολείο: 8.15- 8:30.
  • Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13.00

Ολοήμερο προαιρετικό  πρόγραμμα

  • Έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 13:00.
  • Λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 16:00.

Πρόωρη αποχώρηση από το Ολοήμερο πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

Προκειμένου να διευκολυνθεί, κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η ομαλή προσαρμογή των μαθητών/τριών δύναται να εφαρμόζεται ευέλικτο ωράριο παραμονής στο Νηπιαγωγείο κατά τις πρώτες δύο εβδομάδες λειτουργίας (παρ. 7, άρθρο 2, Π.Δ. 79/2017). Επίσης, προβλέπεται η μεταφορά ωραρίου εργασίας σε απογευματινές ώρες έως δύο φορές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους για την οποία ενημερώνονται ο Συντονιστής/Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου και ο Διευθυντής/Διευθύντρια Εκπαίδευσης (άρθρο 16, παρ. 10 Π.Δ. 79/2017).

 

 

Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών

Η ώρα προσέλευσης των μαθητών και μαθητριών του Νηπιαγωγείου είναι 08:15 έως 08:30. Η ώρα προσέλευσης για την Πρωινή Υποδοχή στο Νηπιαγωγείο είναι 07:45 έως 08:00. Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη και ελεγχόμενη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου γενικότερα και διασφαλίζει την ασφάλεια των μαθητών και μαθητριών και του προσωπικού του σχολείου. Για λόγους ασφαλείας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η αυλόπορτα  και οι είσοδοι του σχολείου κλείνουν στις 8:30 ώστε να μην παρακωλύεται το παιδαγωγικό έργο του σχολείου. Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δεν αποχωρούν από το σχολείο πριν τη λήξη του ωραρίου. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως συμπληρώσει το σχετικό έντυπο (υπεύθυνη δήλωση). Εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου και να συμπληρώσει σχετικό έντυπο όπου θα αναγράφονται οι λόγοι (υπεύθυνη δήλωση).

Οι εκπαιδευτικοί υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του Σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης. Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών, παραμένουν έξω από την  είσοδο  του σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών που παρακολουθούν το σχολικό πρόγραμμα και παρεμποδίζει τη λειτουργία της σχολικής μονάδας. Σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών, το σχολείο δύναται να τροποποιήσει τη διαδικασία προσέλευσης/αποχώρησης ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η έκθεση γονέων και μαθητών στις καιρικές συνθήκες δίχως να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών.

 

 

 

 

Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το Νηπιαγωγείο εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη  της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου και υποβάλλεται προς έγκριση στον Προϊστάμενο εκπαιδευτικών θεμάτων της  Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας  Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου

 

 

ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ

 

Ι. Φοίτηση Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στα Νηπιαγωγεία είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από την εκπαιδευτικό της τάξης, η οποία καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και από την  Προϊσταμένη που τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘ( myschool). Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους.

  1. II. Σχολικοί χώροι Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Νηπιαγωγείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Το παιδαγωγικό υλικό του σχολείου μας εμπλουτίζεται και ανανεώνεται συστηματικά ώστε να επαρκεί πλήρως και είναι κατάλληλα επιλεγμένο για την απασχόληση και εκπαίδευση των μαθητών μας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Φροντίδα όλων είναι να διατηρούνται οι χώροι καθαροί. Τεράστια συμβολή σε αυτό έχει και η υπεύθυνη καθαριότητας του Νηπιαγωγείου.

III. Διάλειμμα Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/μαθήτριες βγαίνουν στο προαύλιο, όπως έχει καθοριστεί από το Ωρολόγιο Πρόγραμμα. Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές παραμένουν στις   τάξεις τους όπου εκεί πραγματοποιείται το διάλλειμα τους,. Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού και ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου.

 

 

Σχολικό πρόγραμμα

Η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο αποτελεί το πιο σημαντικό βήμα στη ζωή του παιδιού για τη μάθηση, την προσωπική ανάπτυξη και κοινωνικοποίησή του. Οι μαθητές και μαθήτριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία σεβόμενοι τους κανόνες του σχολείου, όπως διαμορφώνονται από τους ίδιους    και τους εκπαιδευτικούς της τάξης, όπως και το δικαίωμα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους για μάθηση. Τα παιδιά μαθαίνουν να συν-εργάζονται, να δημιουργούν, να αλληλεπιδρούν, να αυτενεργούν και να είναι υπεύθυνα.         Η συνεργασία μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

 

Συμπεριφορά – Δικαιώματα – Υποχρεώσεις

Η Προϊσταμένη

  • Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/διδασκουσών και των μαθητών/μαθητριών και είναι υπεύθυνη, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, για την ομαλή λειτουργία του σχολείου.
  • Ενημερώνει τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και τις αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων.
  • Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.
  • Είναι υπεύθυνη για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του Νηπιαγωγείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών.
  • Έχει την ευθύνη για τη διαμόρφωση θετικού κλίματος στο σχολείο, για την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας.

 

Οι εκπαιδευτικοί

  • Εκπαιδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της προσχολικής εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής και με την καθοδήγηση των Στελεχών της Εκπαίδευσης.
  • Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των μαθητών/μαθητριών.
  • Συνεργάζονται με τους μαθητές/μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
  • Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών
  • Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών /μαθητριών τους και τους προσφέρουν παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική.
  • Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.
  • Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.
  • Ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
  • Συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής προκειμένου να υποστηριχθούν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και οι οικογένειές τους.
  • Συνεργάζονται με την Προϊσταμένη, τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη Εκπαίδευσης για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών.
  • Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τις επιστήμες της αγωγής.

 

 

Οι μαθητές/μαθήτριες

  • Επιδεικνύουν σεβασμό, με τη στάση τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
  • Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης, συμμετέχουν ενεργά συνδιαμορφώνοντας την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή.
  • Προσέχουν ώστε να διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους και δείχνουν ενδιαφέρον για την υλική περιουσία του σχολείου.
  • Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).
  • Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο. Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα: 1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με όποιον έχουν διαφορά. 2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος. 3. Απευθύνονται στην Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.
  • Συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η ανακύκλωση υλικών.
  • Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Νηπιαγωγείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.

 

 

 

Γονείς και κηδεμόνες

  • Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του.
  • Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις, έντυπες ή ηλεκτρονικές, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.
  • Συνεργάζονται αρμονικά με τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες.
  • Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να νουθετεί, να επιπλήττει ή να τιμωρεί ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ στον χώρο του σχολείου. Όταν κάποιος μαθητής δημιουργεί πρόβλημα, πρέπει να το συζητούν πρώτα με την υπεύθυνη

νηπιαγωγό και στη συνέχεια – αν δεν επιλυθεί- με την Προϊσταμένη.

  • Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους όπως θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης – τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου

 

 

Παιδαγωγικός έλεγχος

Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, την Προϊσταμένη της σχολικής μονάδας, το Σύλλογο Διδασκόντων και τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται. Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους.

 

 

 

Εκπαιδευτικές Δράσεις

  • Τα νήπια και προνήπια του σχολείου μας ενθαρρύνονται στην χρήση των νέων τεχνολογιών. Κάθε τάξη διαθέτει Η.Υ ή laptop  που παρέχεται στα παιδιά για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τα νήπια υπό την επίβλεψη των υπεύθυνων Νηπιαγωγών τηρούν τους κανόνες χρήσης των Ν.Τ. ώστε να γίνεται σωστή και κυρίως ασφαλή χρήση τους.
  • Στο σχολείο μας λειτουργεί δανειστική βιβλιοθήκη. Σκοπός της Δ.Β., η οποία κατέχει βασική θέση στον πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου μας έχει σκοπό να αναπτύξουν τα παιδιά θετική στάση απέναντι στην χρήση του βιβλίου. Είναι απαραίτητο κάποιο πρόσωπο της οικογένειας να ασχοληθεί με την ανάγνωση, το σχολιασμό του βιβλίου. Τα βιβλία πρέπει να επιστρέφονται στην ίδια καλή κατάσταση που δανείζονται. Οι γονείς και τα παιδιά έχουν την ευθύνη για την διατήρηση τους δηλαδή να μη λερωθούν, να μη σχιστούν, να μην χαθούν. Σε περίπτωση καταστροφής ή απώλειας οι γονείς είναι υποχρεωμένοι για την αντικατάσταση του.
  • Σχολικές γιορτές Τα νήπια και τα προνήπια συμμετέχουν στις ενδοσχολικές εκδηλώσεις όπως εθνικές-θρησκευτικές εορτές, θεατρικές παραστάσεις λήξης σχολικού έτους κ.ά. Αυτές αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής κάθε σχολικού έτους. Στον εορτασμό των εθνικών  επετείων  τα τμήματα του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος δεν λειτουργούν.
  • Διδακτικές επισκέψεις έξοδοι έχουν παιδαγωγικό και μορφωτικό χαραχτήρα όπως προβλέπεται από το αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου. Αυτές πραγματοποιούνται σύμφωνα με όλες τις κείμενες διατάξεις εντός του σχολικού ωραρίου υπό την ευθύνη της προϊσταμένης και των εκπαιδευτικών του σχολείου μας. Θα υπάρχει έγκαιρη ενημέρωση προς τους γονείς και γραπτή έγκρισή τους.

 

  • Προγράμματα  Σχολικών  Δραστηριοτήτων εκπονούνται κατά τη διάρκεια της χρονιάς βασιζόμενοι πάντα στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των παιδιών υπό την επίβλεψη της Σχολικής Συμβούλου ή των Υπευθύνων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων.
  • Στο νηπιαγωγείο μας γίνονται παιδαγωγικές δράσεις για κοινωφελείς σκοπούς. Οι δράσεις αυτές συμβάλλουν στη συνεργασία του σχολείου με κοινωνικούς φορείς (φιλανθρωπικοί σύλλογοι και οργανώσεις, φιλοζωική κ.ά.) και στην σύνδεση του με την τοπική κοινωνία

 

                       

 

   Σχολικές εκδηλώσεις-  Αργίες

 

Τα νηπιαγωγεία  δε λειτουργούν:

  • Τα Σάββατα και τις Κυριακές
  • Την 28η Οκτωβρίου (Εθνική εορτή)
  • Την 14η Νοεμβρίου, γιορτή του Κωνσταντίνου του Υδραίου, πολιούχου της πόλεως Ρόδου.
  • Τη 17η Νοεμβρίου, ημέρα κατά την οποία γίνονται εκδηλώσεις για την επέτειο του Πολυτεχνείου, σε όλα τα νηπιαγωγεία, μέσα στο πρωινό ωράριο εργασίας, στις οποίες παίρνει μέρος όλο το διδακτικό προσωπικό. Όταν η 17η Νοεμβρίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εκδηλώσεις γίνονται την προηγούμενη Παρασκευή.
  • Από 24 Δεκεμβρίου μέχρι και 7 Ιανουαρίου (διακοπές Χριστουγέννων).

 

  • Την Καθαρή Δευτέρα
  • Την 7η Μαρτίου (Ενσωμάτωση Δωδεκανήσου)
  • Την 25η Μαρτίου (Εθνική εορτή)
  • Από τη Μ. Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή της Διακαινησίμου (διακοπές Πάσχα),
  • Την 1η Μαΐου
  • Την εορτή του Αγίου Πνεύματος
  • Από 22 Ιουνίου μέχρι και 31 Αυγούστου (θερινές διακοπές)
  • Τα Νηπιαγωγεία παραμένουν, επίσης, κλειστά, όταν οι Νηπιαγωγοί παρακολουθούν υποχρεωτικά σεμινάρια της Σχολικής Συμβούλου και κατά τις εκλογές (Δημοτικές, Βουλευτικές, Συνδικαλιστικές).

 

  • Ο εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου, 17 Νοεμβρίου, 7ης Μαρτίου και 25ης Μαρτίου, γίνεται μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών των δυο τμημάτων. Στις Εθνικές γιορτές, αλλά και στις θρησκευτικές, μετά τη λήξη της γιορτής αποχωρούν τα παιδιά και δε λειτουργεί το Ολοήμερο.

ΕΙΔΙΚΌΤΕΡΑ

  • Οι εκδηλώσεις για την επέτειο της εθνικής εορτής της 28ης Οκτωβρίου πραγματοποιούνται στις 27 Οκτωβρίου, ημέρα κατά την οποία τιμάται και η ελληνική σημαία, για τη 7η Μαρτίου (Ενσωμάτωση Δωδεκανήσου), στις 6 Μαρτίου και για την επέτειο της εθνικής εορτής της 25ης Μαρτίου στις 24 του ίδιου μήνα. Σε περίπτωση που η 28η Οκτωβρίου, η 7η Μαρτίου και η 25η Μαρτίου είναι Σάββατο, Κυριακή ή Δευτέρα, οι εκδηλώσεις γίνονται την προηγούμενη Παρασκευή.
  • Έκτακτες εορταστικές εκδηλώσεις πραγματοποιούνται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ή του οικείου Νομάρχη, όταν πρόκειται για εκδήλωση τοπικού ενδιαφέροντος.
  • Εκκλησιασμός νηπίων μπορεί να γίνει, ύστερα από απόφαση  του Συλλόγου  διδασκόντων, εφόσον το επιτρέπουν οι συνθήκες

 

 

 

 

Άλλα θέματα

 Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών

Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια. .

 

 

Φάρμακα

Απαγορεύεται η χορήγηση φαρμάκων από το εκπαιδευτικό προσωπικό, όπως ορίζει η κείμενη νομοθεσία. Παρέχονται όμως οι πρώτες βοήθειες και ενημερώνονται τηλεφωνικά οι γονείς του παιδιού ή το ΕΚΑΒ (σε περίπτωση εξαιρετικού περιστατικού).

 

 

 

Προετοιμασία γεύματος-Γεύμα

Το γεύμα των μαθητών/μαθητριών παρασκευάζεται στο σπίτι με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους. Ο/η νηπιαγωγός στο ολοήμερο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, βοηθά και καθοδηγεί τους μαθητές και τις μαθήτριες ώστε να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες που αφορούν στη διαδικασία του γεύματος και να εξυπηρετούνται αυτόνομα. Σε κάθε περίπτωση δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στους μαθητές μέχρι να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης.

 

 

 

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ- ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Ι. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας.                                                                                          Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών . Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό. Για οποιοδήποτε αίτημά τους, οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στον/την εκπαιδευτικό της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται  στην Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.

ΙI. Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων.                                                                                  Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων:

  • Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
  • Μια φορά τουλάχιστον το τρίμηνο σε προκαθορισμένη από τον/την εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα, για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/μαθητριών.
  • Κάθε φορά που ο/η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση.
  • Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων.
  • Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Νηπιαγωγείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και υπεύθυνων δηλώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων/δράσεων/εκδηλώσεων κ.λπ..
  • Επίσης, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει τακτικά να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου, ή να αξιοποιούν κάθε πρόσφορο μέσο επικοινωνίας που παρέχεται από το Νηπιαγωγείο και να ενημερώνονται για τα θέματα του Νηπιαγωγείου.
  • Τέλος, οι γονείς/κηδεμόνες σε έκτακτες περιπτώσεις θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι.

 

Στο Νηπιαγωγείο μας δεν υπάρχει συγκροτημένος   Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων

 

 

Ένα ανοιχτό στην κοινωνία, συνεργατικό και δημοκρατικό σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας ­ μαθητών/μαθητριών ,εκπαιδευτικών, Προϊσταμένης ,Γονείς και Κηδεμόνες,  Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης –προκειμένου να επιτύχει στην αποστολή του

 

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ

 

Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται  το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών και  για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στην αρχή της σχολικής χρονιάς και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης, ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση κρίσης οι μαθητές/μαθήτριες παραδίδονται μόνο στους γονείς/κηδεμόνες τους ή στα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για την παραλαβή των μαθητών/τριών από τη σχολική μονάδα.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ -ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Νηπιαγωγείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του. Θέματα που ανακύπτουν στην εκπαιδευτική καθημερινότητα και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Προϊσταμένη και το Σύλλογο Διδασκόντων.

Το Νηπιαγωγείο μας διατηρεί οποτεδήποτε το δικαίωμα να συμπληρώσει ή να τροποποιήσει τις διατάξεις του κανονισμού, εφόσον το κρίνει επιβεβλημένο ή σκόπιμο. Για οποιαδήποτε μεταβολή στο περιεχόμενο του κανονισμού μετά την αρχική του έγκριση η προϊσταμένη του σχολείου έχει την υποχρέωση να ενημερώσει όλους τους συντελεστές της σχολικής ζωής.

 

 

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ

Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται  το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών και  για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στην αρχή της σχολικής χρονιάς και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης, ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση κρίσης οι μαθητές/μαθήτριες παραδίδονται μόνο στους γονείς/κηδεμόνες τους ή στα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για την παραλαβή των μαθητών/τριών από τη σχολική μονάδα.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

 

 

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ -ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Νηπιαγωγείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του. Θέματα που ανακύπτουν στην εκπαιδευτική καθημερινότητα και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Προϊσταμένη και το Σύλλογο Διδασκόντων.

Το Νηπιαγωγείο μας διατηρεί οποτεδήποτε το δικαίωμα να συμπληρώσει ή να τροποποιήσει τις διατάξεις του κανονισμού, εφόσον το κρίνει επιβεβλημένο ή σκόπιμο. Για οποιαδήποτε μεταβολή στο περιεχόμενο του κανονισμού μετά την αρχική του έγκριση η προϊσταμένη του σχολείου έχει την υποχρέωση να ενημερώσει όλους τους συντελεστές της σχολικής ζωής.

 

 

 

 

 

 

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2022-2023 ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ

Αγαπητοί Γονείς
Σας ενημερώνουμε ότι ο αγιασμός του νέου σχολικού έτους θα γίνει την Δευτέρα 12/9/2022
 και ώρα 9.00 π.μ στον αύλειο χώρο του νηπιαγωγείου μας.
Μετά τον αγιασμό θα ακολουθήσει η ενημέρωση  γονέων.
Καλή σχολική χρονιά!

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

15ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΡΟΔΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ

Εγγραφές στο διευρυμένο ολοήμερο νηπιαγωγείο  από 1/9/2022 έως και 12/9/2022

Καλούνται οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών του νηπιαγωγείου μας που έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα του διευρυμένου ολοήμερου και θα λειτουργεί ως τις 5.30 μ.μ να επικοινωνήσουν με την διεύθυνση του νηπιαγωγείου ώστε να εγγράψουν τα παιδιά τους ,εφόσον το επιθυμούν, στα τμήματα του διευρυμένου ολοήμερου προκειμένου αυτά να σχηματιστούν εγκαίρως και να ξεκινήσουν την λειτουργία τους  άμεσα, με την έναρξη του σχολικού έτους.

Η ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ

ΧΑΤΖΗΧΡΙΣΤΟΔΟΥ      ΤΣΑΜΠΙΚΑ -ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ