Επιστροφή στο νηπιαγωγείο

Αγαπητοί γονείς,

Διανύοντας πρωτόγνωρες μέρες στον τομέα της παγκόσμιας Δημόσιας Υγείας, αλλά και της πληθυσμιακής υγιεινής, είναι σημαντικό να προσπαθήσουμε να μη χάνουμε την ελπίδα μας και να επιστρέψουμε στην κανονικότητα της καθημερινότητάς μας, χωρίς να αμελούμε την τήρηση των ατομικών κανόνων υγιεινής για τη διασφάλιση της υγείας μας και των αγαπημένων μας προσώπων.

Τα παιδιά είναι το μέλλον μας και δεν δύναται να διακοπεί επ’ άριστον η εκπαίδευση και κοινωνικοποίηση τους. Τα πρώτα χρόνια της ζωής των παιδιών είναι τα βασικότερα για τη διάπλαση της ψυχοσύνθεσης και του χαρακτήρα τους, πόσο μάλλον για την υγεία τους.

Για να γίνει ομαλά η επιστροφή των παιδιών στο νηπιαγωγείο είναι καλό να έχουμε υπόψη μας τα παρακάτω:

  1. Κατά την προσέλευση του παιδιού στη μονάδα, να γίνεται η υποδοχή του παιδιού από το ίδιο σταθερά άτομο, ώστε το παιδί να αναπτύξει το αίσθημα της ασφάλειας και της οικειότητας.
  2. Οι γονείς θα πρέπει να ενημερώνουν τους παιδαγωγούς σχετικά με τις προτιμήσεις των νηπίων και ειδικά για όσες το ηρεμούν.
  3. Το προσωπικό των μονάδων προσχολικής αγωγής είναι κοντά στους γονείς, και τους ενημερώνει με ευαισθησία και ειλικρίνεια για τη συμπεριφορά του παιδιού.
  4. Τα παιδιά έχουν ανάγκη να βιώνουν στην καθημερινότητά τους σε ένα περιβάλλον που εμπνέει ασφάλεια. Οπότε οι γονείς θα πρέπει να έχουν διασφαλίσει ότι το παιδί τους νιώθει ασφαλές στην προσχολική μονάδα, έχοντας οικειότητα με το προσωπικό και προετοιμάζοντας συναισθηματικά τα νήπια για την επιστροφή τους σε μία νέα καθημερινότητα, υπό νέους κανόνες.
  5. Συζητώντας με απλά και αληθινά λόγια, δύναται να καλλιεργηθεί το αίσθημα ασφάλειας στα παιδιά σχετικά με την επιστροφή στο σχολείο. Πρέπει να νιώθουν ασφαλή και χαρούμενα στο σχολείο. Δεν τους μεταδίδουμε τυχόν φοβίες μας. Τους μεταδίδουμε μόνο συνήθειες καλής ατομικής υγιεινής.
  6. Παράλληλα, κατά την άφιξή μας, αλλά και κατά την αποχώρηση, είναι απαραίτητο να τηρούμε τους κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης και να ακολουθούμε τις οδηγίες του προσωπικού. Είναι σημαντικό να μην συνωστιζόμαστε έξω από τις μονάδες και να υιοθετούμε νέους τρόπους επικοινωνίας, με γονείς, συμμαθητές και εκπαιδευτικούς.
  7. Μέσω του παραδειγματισμού, τα παιδιά μαθαίνουν και υιοθετούν ευκολότερα και πιο σταθερά συμπεριφορές μπορούν να προάγουν την υγεία και την προσωπικότητά τους.
  8. Δεν ξεχνάμε ότι κανένα παιδί με συμπτώματα ίωσης ή αλλεργίας, δεν θα πρέπει να προσέρχεται σε εκπαιδευτικές μονάδες προσχολικής αγωγής. Ακόμα και μία απλή ίωση ή αδιαθεσία, μπορεί να ρίξει το ανοσοποιητικό σύστημα του παιδιού και να το καταστήσει πιο επιρρεπές στη μόλυνση από τον Covid-19.
  9. Τα παιδιά, το προσωπικό αλλά και οι γονείς θα πρέπει να τηρούν σταθερά όλους τους κανόνες ατομικής υγιεινής, αποφεύγοντας κάθε επαφή των χεριών με το πρόσωπο, αλλά και με εκκρίσεις. Το σωστό πλύσιμο των χεριών διδάσκεται από τις μικρότερες ηλικίες με μορφή παιχνιδιού σε συνδυασμό με τραγουδάκια, με αποτέλεσμα τα παιδιά να το ενσωματώνουν στην καθημερινότητά τους. Και οι γονείς από το σπίτι θα πρέπει να συνεχίσουν την προσπάθεια αυτή.
  10. Όλα τα παιχνίδια και οι επιφάνειες απολυμαίνονται και οι εκπαιδευτικοί ενσωματώνουν την τήρηση των αποστάσεων στις δραστηριότητες του σταθμού.
  11. Δεν ξεχνάμε ότι ο στόχος για την διατήρηση της Δημόσιας Υγείας επιτυγχάνεται μέσω της ατομικής προσπάθειας, υπευθυνότητας και ευσυνειδησίας. Ας πάρουμε λοιπόν όλοι μαζί για το κοινό καλό ένα ελπιδοφόρο μέλλον γεμάτο υγεία.

Δεν φοβόμαστε, προστατευόμαστε.

Νέα δεδομένα, νέες συνθήκες, ο στόχος ένας.

Καλή ψυχοσωματική κατάσταση υγείας για όλους,

Ασφαλή παιδιά, Ελπίδα για το μέλλον.

Η πρόληψη σώζει ζωές

Με εκτίμηση

Παναγούλα Δαβέρου