Χιονισμένα δεντράκια
Πολυτεχνείο – Κατασκευή
Αφού είδαμε μερικά γράφιτι του Banksy και παίξαμε με αυτά (έχω σβήσει στον υπολογιστή τα αντικείμενα, που πετούν το κανόνι, το όπλο κλπ. και ζητώ από τα παιδιά να μαντέψουν τι πετούν) φτιάξαμε το δικό μας “γκράφιτι”. Διαβάσαμε και αναλύσαμε το ποίημα “Οι σημαίες του Νοέμβρη) και αποφασίσαμε να το αποτυπώσουμε στον τοίχο. Το κάθε παιδί κόλλησε τη φωτογραφία του στον τοίχο (έσβησα το κορίτσι) και με ένα αυτοσχέδιο στένσιλ καρδιά γέμισε με τέμπερες τον υπόλοιπο τοίχο.
Ακολουθεί το φύλλο εργασίας, όπως το διαμορφώσαμε εμείς
Συμμετρία: Φτιάχνοντας πεταλούδες
Αφού μιλήσαμε με τα παιδιά για τη συμμετρία, κάναμε πειράματα με σχήματα και διάφορα σχέδια, κατασκευάσαμε συμμερικές πεταλούδες. Είχα έτοιμες πεταλούδε κομμένες σε χαρτόνι και το κάθε παιδί έβαλε στη μία πλευρά πιτσιλιές από διάφορα χρώματα. Διπλώσαμε την πεταλούδα (εξηγώντας ποιος είναι ο άξονας συμμετρίας) και με ένα μικρό πλάστη πατήσαμε να φύηει το έξτρα χρώμα. Στη συνέχεια στολίσαμε με τις πεταλούδες και λουλούδια και πασχαλίτσες την τζαμαρία του σχολείου.
Κατασκευή: Ανοιξιάτικο τοπίο
Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Νηπιαγωγείου
Πρόγραμμα etwinning: “Helping is a joy – I will be a rescuer”
Σε συνεργασία με ένα νηπιαγωγείο από τη Σλοβακία πραγματοποιήσαμε ένα πρόγραμμα etwinning, το οποίο είχε σαν θέμα τις υπηρεσίες εκτάκτου ανάγκης, την προστασία των παιδιών και τις πρώτες βοήθειες. Στο παρακάτω padlet είναι συγκεντρωμένες οι δραστηριότητες, που πραγματοποίησαν τα παιδιά.
https://padlet.com/chrismartinidou/helping-is-a-joy-i-will-be-a-rescuer-tya107vlrzghvbdz
Ακολουθούν τα φύλλα εργασίας που φτιάξαμε και χρησιμοποιήσαμε σε ατομικό επίπεδο:
Το πατρόν για το minibook: minibook
Το πατρόν για καρτέλες με τα απαραίτητα τηλέφωνα:
Κυκλώνω τα επικίνδυνα σημεία σε κάθε δωμάτιο του σπιτιού:
Από το sparky.org, μια ιστοτελίδα σχετική με την πυροσβεστική εκτυπώσαμε τις παρακάτω “αποστολές”
Κόβω τα κομμάτια και συνθέτω ένα πυροσβεστικό όχημα:
Steam worksheets:
STEAM Ρούντολφ φωτάκι νυκτός
“Σαν πέφτει το βραδάκι, έχει μύτη φωτεινή”
Έτσι λέει το τραγούδι του Ρούντολφ, έτσι κάναμε κι εμείς. Η πολύ καλή συνάδελφος, Νατάσα, μου έδωσε αυτή την ιδέα. Να κάνουμε μύτη του Ρούντολφ, που ανάβει. Είπαμε να το κάνουμε σαν μια κατασκευή, που θα κρατήσει στο χρόνο και θα την ευχαριστηθούν τα παιδιά. Αρχικά φτιάξαμε με τύπωμα χρησιμοποιώντας σφουγγαράκι, που το κόψαμε σε σχήμα τριγώνου, το κεφάλι του Ρούντολφ. Το αφήσαμε να στεγνώσει και κόψαμε τα χέρια μας, ώστε να γίνουν τα κέρατα. Πλαστικοποιήσαμε το κεφάλι, ώστε να μη χαλάσει και κολλήσαμε ματάκια, τα κέρατα, βάλαμε χιόνια με ασημόσκονη κι έναν φιόγκο. Στη βάση του κεφαλιού έκανα μια τρύπα.
Τα παιδιά πήραν από μια μπαταρία πλακέ στρόγγυλη κι ένα φωτάκι με δύο συρματάκια. Τους ρώτησα πώς μπορούμε να κάνουμε το λαμπάκι να ανάψει. Μετά από δοκιμές είδαμε ότι κάποιες φορές ανάβει, όταν ακουμπάμε τα συρματάκια στην μπαταρία. Για να μείνουν σταθερά αναμμένα, σκεφτήκαμε να τα κολλήσουμε με χαρτοταινία. Περάσαμε τα συρματάκια μέσα από το κόκκινο πομ πον, το οποίο είχα κολλήσει πάνω από την τρύπα, και από πίσω ένωσα τα συρματάκια με την μπαταρία και τα κολλήσαμε στην κατασκευή.
Έτσι η γιορτούλα μας το απόγευμα φωτιζόταν και από τους ταράνδους! Η κατασκευή αυτή μπορεί να διατηρηθεί για πολύ καιρό, αρκεί να αλλάζουν τις μπαταρίες.
Επίσης τα συρματάκια μπορούμε να τα λυγίσουμε, ώστε να τα κολλήσουμε με την μπαταρία στο πίσω μέρος της κατασκευής. Δε σπάνε.





































