Μάρτης είναι …

DSC06930

Ήρθε και ο πρώτος μήνας της Άνοιξης!!!!

“Μάρτης είναι, νάζια κάνει, πότε κλαίει, πότε γελάει”

Οπότε κι εμείς,  για καλό και για κακό, φορέσαμε τα βραχιολάκια μας για να μη μας κάψει ο ήλιος.

Παίξαμε με τα εικονόλεξα της Τάνιας

DSC06893 DSC06895 DSC06896

Φτιάξαμε χελιδόνια για να φέρουν την Άνοιξη στην τάξη μας

DSC06891 DSC06892

Συμπληρώσαμε ομαδικά την ακροστοιχίδα του Μάρτη απ’ την Ανθή

DSC06915 DSC06919 DSC06920 DSC06925

Φτιάξαμε και τα χελιδονίσματα και πήγαμε και τα είπαμε και σε άλλα τμήματα του νηπιαγωγείου

DSC06900 DSC06902 DSC06908 DSC06910

Με αφορμή την παροιμία “Μάρτης είναι, νάζια κάνει, πότε κλαίει, πότε γελάει”

μιλήσαμε για τα συναισθήματα, μια και συνέπεσε το αντίστοιχο μάθημα των Βημάτων για το χαρούμενο και το λυπημένο, όπως ο Μάρτης.

Είδαμε τις εικόνες και κάναμε υποθέσεις για το τι κάνει κάποιον χαρούμενο και τι λυπημένο

DSC06927 DSC06928

Κάποια απ’ αυτά που είπαν τα παιδιά

για το ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ:

Η μαμά του, του κάνει όλες τις χάρες

Τον αφήνουν να φάει παγωτό ή σοκολάτα

Παίξανε με κάποιο φίλο του πάρα πολύ ωραία

Νίκησε σ’ έναν αγώνα ή ένα παιχνίδι

Είναι καλοκαίρι και πήγε στη θάλασσα

Ήρθε η άνοιξη

Γέννησε η μαμά του …

για το ΛΥΠΗΜΕΝΟΣ:

Δεν του δίνουν σοκολάτες ή γλυκά ή παγωτό

Δεν τον αφήνουν να παίξει

Δεν τον αφήνουν να πάει βόλτα ή στις κούνιες

Κάποιος τον μάλωσε

Είναι άρρωστος

Έχασε στη μπάλα ή σ’ έναν αγώνα

Δεν του αγοράσανε κουνελάκι …

Κόψαμε και το Μ του Μάρτη, το ζωγραφίσαμε και το κολλήσαμε σ’ ένα χαρτί κι από πάνω ζωγραφίσαμε ένα προσωπάκι χαρούμενο κι ένα λυπημένο

DSC06931 DSC06932 DSC06933 DSC06934 DSC06935 DSC06936 DSC06937 DSC06938 DSC06939 DSC06940 DSC06941 DSC06942 DSC06943 DSC06944 DSC06945 DSC06946 DSC06947 DSC06948

Καλώς ήρθες, Μάρτη!!!!

Επίσκεψη στο Οικολογικό Πάρκο Ψυχικού

Σήμερα πήγαμε επίσκεψη στο Οικολογικό Πάρκο Ψυχικού για να παρακολουθήσουμε πρόγραμμα απ’ τους εθελοντές της WWF.

DSC06796

Στο πρώτο μέρος του προγράμματος αφού κάναμε κινητικά παιχνίδια και παιχνίδια γνωριμίας, μιλήσαμε για τη φύση,  το σήμα της WWF, το συμπαθέστατο πάντα, πού ζει, τι τρώει, από τι κινδυνεύει, παρατηρήσαμε τι υπάρχει τριγύρω μας στο πάρκο και γίναμε εξερευνητές! Χωριστήκαμε σε ομάδες και μαζέψαμε τους “θησαυρούς” που βρήκαμε στο πάρκο, φύλλα, καρπούς, κλαδάκια…

DSC06798 DSC06800 DSC06803 DSC06804 DSC06808 DSC06809 DSC06811 DSC06812 DSC06815 DSC06816 DSC06817

Τους θησαυρούς, τους κολλήσαμε στην παλέτα μας, την οποία πήραμε μαζί μας.

DSC06819 DSC06820

 

Μετά από ένα μικρό διάλειμμα …

DSC06821

…περάσαμε στο δεύτερο μέρος, όπου παρακολουθήσαμε βίντεο από απειλούμενα είδη, όπως το πάντα και τη φάλαινα όρκα, αλλά και τον ιππόκαμπο. 

DSC06823 DSC06825 DSC06826 DSC06829 DSC06830

Μιλήσαμε για τα σκουπίδια, τη χωματερή, την ανακύκλωση και τα ανακυκλώσιμα υλικά και μάθαμε σε ποιο κάδο μπαίνει το κάθε τι.

 

DSC06831 DSC06833 DSC06838 DSC06839

 

Και … ήρθε η ώρα που περίμεναν με ανυπομονησία τα παιδιά …

να πληρώσουν το “εισιτήριο” (ένα ανακυκλώσιμο υλικό που είχαν φέρει απ’ το σπίτι) για να μπουν στο τρενάκι του πάρκου!!!!

 

DSC06840 DSC06841 DSC06842 DSC06844 DSC06845 DSC06846 DSC06847 DSC06848 DSC06849

Περάσαμε πολύ ωραία!!!!

Συγχαρητήρια στους εθελοντές της WWF και στο Δήμο Ψυχικού για τα προγράμματα που οργανώνουν!!!!

Καλή Σαρακοστή!!!

Διασκεδάσαμε και φέτος στο αποκριάτικο πάρτι μας. Μερικές φωτογραφίες μας.

DSC06629 DSC06630 DSC06632 DSC06633 DSC06634 DSC06636 DSC06637 DSC06650 DSC06651 DSC06652 DSC06657 DSC06659 DSC06662 DSC06665

 

DSC06724 DSC06725 DSC06726 DSC06727 DSC06729 DSC06731 DSC06732 DSC06733 DSC06734 DSC06741 DSC06743

Ζωγραφίσαμε τι είμαστε μασκαρεμένοι σε φύλλο της Εύης Καρελλα, http://stasinipiagogio.blogspot.gr/2015/02/blog-post_16.html

DSC06747 DSC06748 DSC06749 DSC06751 DSC06752 DSC06753 DSC06754 DSC06755 DSC06756 DSC06757

Μιλήσαμε για τις 7 εβδομάδες της Σαρακοστής, τα φαγητά που είναι νηστίσιμα και φτιάξαμε τις δικές μας Σαρακοστές για να μετράμε και στο σπίτι το χρόνο που έχουμε μέχρι το Πάσχα.

DSC06773 DSC06774 DSC06775 DSC06776 DSC06777 DSC06778 DSC06779 DSC06780 DSC06781 DSC06782 DSC06783 DSC06784 DSC06785 DSC06786 DSC06787 DSC06788 DSC06789

 

Αναλύσαμε τις 7 εβδομάδες με το αριθμητήριο και είπαμε ότι έχουν 7 μέρες η κάθε βδομάδα

DSC06790 DSC06792 DSC06794 DSC06795

Η κυρία Σπυριδούλα έφτιαξε τη Σαρακοστή της τάξης μας, η οποία αντί για πόδια έχει πιάτα με νηστίσιμα φαγητά.

Προτάθηκαν μερικά ονόματα απ’ τα παιδιά, ψήφισαν και τελικά ονομάστηκε

Σαρακοστούλα Ομορφούλα

DSC06852 DSC06853 DSC06857 DSC06858 DSC06860 DSC06861 DSC06862 DSC06873

 η Ευτυχία αφαιρεί την πρώτη εβδομάδα το πρώτο πιάτο και το βάζουμε στην ποδιά της

DSC06885 DSC06886 DSC06912 DSC06887

Καλή Σαρακοστή!!!!

 

Χαρταετοί

Ξεκινάμε την ανάρτησή μας με το ομώνυμο κομμάτι του Μίκη Θεοδωράκη

Τα παιδιά μίλησαν το πρωί με την κυρία Σπυριδούλα για τα έθιμα της Καθαράς Δευτέρας

DSC06606

Αφού συζήτησαν γι’ αυτά, επικεντρώθηκαν στο έθιμο του χαρταετού και τα παιδιά είπαν πού θα ήθελαν να πετάξουν αν ήταν χαρταετοί. Η κυρία Σπυριδούλα έγραψε την επιθυμία του κάθε παιδιού σε ένα κόκκινο σύννεφο κι αυτό θα το κολλήσουμε στη μια πλευρά του χαρταετού που θα φτιάξουν.

Φέτος, όμως, σκεφτήκαμε να δούμε πώς κατασκευάζεται ένας “κανονικός” χαρταετός. Αναφέραμε ότι πιο παλιά, δεν αγόραζαν χαρταετούς αλλά τους έφτιαχναν μόνοι τους, όπως και πάρα πολλά παιχνίδια βέβαια.

Έτσι προσκαλέσαμε στην τάξη μας τον κύριο Σταύρο για να μας δείξει πώς φτιάχνει ένα χαρταετό.

Έφερε στην τάξη τα υλικά του και ξεκινήσαμε.

Μετράει πόσα χαρτιά θα χρειαστούν για να μπει η “μάνα” του χαρταετού, όπως μας είπε ότι λέγεται ο σκελετός του, τα 3 ξύλα που είναι ενωμένα στη μέση και “μοιάζουν με τις ακτίνες του ήλιου”.

DSC06607

Ενώνει με σκοινί τις ακτίνες και δημιουργούνται 6 ισόπλευρα τρίγωνα. Τι σχήμα έχει ο χαρταετός μας;;;; μετρήσαμε και βρήκαμε ότι είναι εξάγωνο.

DSC06609

Κολλάει τα χαρτιά για να χωρέσει η “μάνα”

DSC06610DSC06611

τοποθετεί το σκελετό και κόβει τα περισσεύματα του χαρτιού.

Μετά σε κάθε σκοινί γυρίζει και κολλάει την αντίστοιχη πλευρά του χαρτιού.

DSC06612 DSC06613 DSC06614

Ήρθε η ώρα να βοηθήσουμε κι εμείς! Διπλώνουμε χαρτιά σα βεντάλια και του τα δίνουμε να τα ψαλιδίσει για να φτιάξουμε την ουρά του χαρταετού μας.

DSC06615 DSC06616 DSC06617 DSC06618 DSC06619

Ήρθε η ώρα να το “ζυγίσει”

Δένει απ’ το κέντρο και δύο συνεχόμενες γωνίες 3 σκοινιά, ίσα μεταξύ τους, τα ζύγια, για να μπορεί να πετάει ο χαρταετός μας, ίσια και ψηλάααα!!!!

DSC06621 DSC06622 DSC06623

Είμαστε έτοιμοι!!!!

DSC06624

Μια χαρά τα καταφέραμε!!!!!!!!!

DSC06627 DSC06628

Ευχαριστούμε κύριε Σταύρο!!!!

… κι εμείς θα σε κεράσουμε απ’ τη γαλατόπιτα που φτιάξαμε 😉

Να κι ένας χαρταετός απ’ τους δικούς μας.

Ο Δημήτρης αν ήταν χαρταετός και πέταγε ψηλά θα παρακολουθούσε τους αγώνες μπάσκετ του Παναθηναϊκού….

DSC06758 DSC06759

 

 

Διαβάσαμε το βιβλίο

“Ήταν ένα μικρό χαρτάκι”

της Αντιγόνης Παρούση και του Αλέξη Κυριτσόπουλου

και ζωγραφίσαμε τις πιθανές μεταμορφώσεις του μικρού χαρτιού μέχρι ν’ αποφασίσει να γίνει χαρταετός

DSC06764 DSC06765 DSC06766 DSC06767 DSC06768 DSC06769 DSC06770 DSC06771 DSC06772

Καλά Κούλουμα!!!!!!

Σε αποκριάτικους ρυθμούς!!!!

Συνεχίζουμε σε αποκριάτικους ρυθμούς στο σχολείο μας!!!

Η καθιερωμένη ανάγνωση των ιστοριών του κάθε μήνα της Λότης Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου,

“Τα παιχνίδια του Φλεβάρη”

και οι ζωγραφιές μας

DSC06549 DSC06550 DSC06551 DSC06552 DSC06553 DSC06554 DSC06555

Υποδυόμαστε τη “γριά” απ’ το τραγούδι

Mια γριά, τσικιρικιτρόμ, τρακατρούμ, τρακατρόμ

μια γριά μπαμπόγρια λάχανα μαγείρευε

κει που τα μαγείρευε

κει της ήρθε μια βοή

για να πάει να παντρευτεί

δίνει μια του τέντζερη

κι άλλη μια του καπακιού.

– Φάτε κότες λάχανα

και σεις γάτες τα ζουμιά

γιατί εγώ θα παντρευτώ

και θα νοικοκυρευτώ.

DSC06572 DSC06573 DSC06574 DSC06575 DSC06576 DSC06577 DSC06578

Κ … όπως Κλόουν

DSC06579 DSC06580 DSC06581 DSC06582 DSC06583 DSC06584 DSC06585 DSC06586

“πώς το τρίβουν το πιπέρι”

DSC06592 DSC06593

το γαϊτανάκι μας

DSC06587 DSC06588

Κλόουν από cd

DSC06594 DSC06595 DSC06596

Λόγω Τυρινής βδομάδας φτιάξαμε τη γαλατόπιτά μας

DSC06598 DSC06599 DSC06600 DSC06601 DSC06602 DSC06603

Και τα λιοντάρια μας!!!

DSC06604 DSC06605

Μην τρομάζετε!!!!!!!!!!!
Δεν τα κάναμε όλα σε μια μέρα 😉

Η αμυγδαλιά

Η φετινή μας ενασχόληση με την αμυγδαλιά

“Διαβάσαμε” το εικονόλεξο της Τάνιας για το μύθο της Αμυγδαλιάς

--¥-6--¥-7--¥-8
Είδαμε κλαδί αμυγδαλιάς, εικόνες, αμύγδαλα καθαρισμένα και μη, προϊόντα με αμύγδαλα, δοκιμάσαμε,
διαβάσαμε το ποίημα του Γ. Δροσίνη για την αμυγδαλιά και το ακούσαμε  (είδαμε) στο youtube 

 

Φτιάξαμε τις ατομικές μας αμυγδαλιές με παλάμες και ποπ κορν
και μια ομαδική με τα χαρτάκια απ’ τα σοκολατάκια που φάγαμε 😉

Καλή Τσικνοπέμπτη!!!!!!!

Έχουμε ξεκινήσει κι εμείς τα αποκριάτικά μας!!!!!

Φτιάξαμε κλόουν να στολίσουμε την τάξη μας

Τα παιδιά μίλησαν για τις μάσκες με την κυρία Σπυριδούλα σε διάφορες εποχές, σε διαφορετικά μέρη και με διαφορετική χρήση για να το συνδέσουμε με το πρόγραμμα της Μυθολογίας που θα ασχοληθούμε αλλά γι’ αυτό θα μιλήσουμε σε άλλη ανάρτηση.

Μιλήσαμε για τις Απόκριες, τι σημαίνει η λέξη, το Τριώδιο, το καρναβάλι, τις ονομασίες των τριών βδομάδων (Προφωνή, Κρεατινή, Τυρινή). Για τις μεταμφιέσεις και τις παρελάσεις, το κάψιμο του Καρνάβαλου και είδαμε βιντεάκια με Κουδουνάτους, άρματα και κάψιμο Καρνάβαλου.

Το χτεσινό κλείσιμο του σχολείου λόγω χιονιού δε μας βοήθησε να οργανώσουμε καλύτερα την Τσικνοπέμπτη αλλά έστω και βιαστικά, πήραμε να ψήσουμε λουκάνικα για να “τσικνιστεί” η τάξη μας, και πατατάκια, φτιάξαμε και γυαλιά για να δούμε τον κόσμο πιο χαρούμενα, ήρθαν και τα παιδιά της κυρίας Μαρίας με τις βενετσιάνικες μάσκες τους, φάγαμε, ήπιαμε, χορέψαμε και διασκεδάσαμε.

 

Καλή Τσικνοπέμπτη σε όλους!!!!!!!!!!!!!

Χιόνισε, αλλά ……..

Χιόνισε, επιτέλους, αλλά ….

“κυρία, θα βγούμε να παίξουμε χιονοπόλεμο;;; θα φτιάξουμε και χιονάνθρωπο, δε φέρατε … καρότο!!!”, ….

“ναι παιδιά θα βγούμε, αν το στρώσει”…

Πώς να τους χαλάσεις τ’ όνειρο;;;; Είναι σπάνιο το χιόνι στην Αθήνα κι ακόμα πιο σπάνιο να το “στρώνει”.

Εμείς όμως το διασκεδάσαμε σήμερα, είμαστε και λιγότεροι! παίξαμε πολύ ώρα, τραγουδήσαμε, χορέψαμε

DSC06519 DSC06520

 

και φτιάξαμε τους δικούς μας χιονάνθρωπους για να παίζουμε κουκλοθέατρο

DSC06521 DSC06522

 

το πατρόνσάρωση

Ευκαιρία, να σας δείξουμε και τα “χειμωνιάτικά” μας από προηγούμενες μέρες

παιχνίδια με το τραγούδι του χειμώνα

DSC06363 DSC06368

Πολική αρκούδα με αφρό ξυρίσματος και ατλακόλ και η βάση από χοντρό αλάτι

DSC06359 DSC06360 DSC06361

Ομαδική εργασία με τα ζώα των πάγων

DSC06421 DSC06423 DSC06424 DSC06425 DSC06426 DSC06428 DSC06429 DSC06432

 

Περπατάμε όπως οι πιγκουίνοι

DSC06381 DSC06382 DSC06384

Τα σπιτάκια του χριστουγεννιάτικου σκηνικού μας στολίζουν τώρα την τάξη μας DSC06358

Ζώα σε χειμερία νάρκη από πλαστελίνη

DSC06353 DSC06354

οι αρκούδες κοιμούνται στη φωλιά τους (χαρτοσακούλα)

DSC06464 DSC06465 DSC06466 DSC06467

Βιβλία σε ρόδες

Είχαμε τη χαρά, και φέτος, να έρθει στο σχολείο μας μια βαλίτσα γεμάτη θησαυρούς!!! Μια βαλίτσα γεμάτη γνώσεις, χαρά, διασκέδαση, σκέψεις, ιδέες, συναισθήματα!!! Μια βαλίτσα γεμάτη … Περιβάλλον!!!

DSC06435

 

Ήρθαν και φέτος τα βιβλία σε ρόδες !!!!!!!!!!

Μια υπέροχη πρωτοβουλία της Πύρνα, μιας μη κερδοσκοπικής πολιτιστικής αστικής εταιρείας που σε συνεργασία με το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, δημιούργησαν και διακινούν μικρές θεματικές βιβλιοθήκες σε δημόσια σχολεία σε όλη την Ελλάδα.

Η δική μας βαλίτσα, που έρχεται μέσω της Α’ Δ/νσης Π. Ε. Αθήνας, είχε για θέμα της το Περιβάλλον. 27 βιβλία σχετικά με το θέμα, μας κράτησαν συντροφιά για αρκετές μέρες. Μπορείτε να δείτε τους τίτλους των βιβλίων εδώ .

Τα ξεφυλλίσαμε, τα πήραμε σπίτι μας, τα διαβάσαμε, ζωγραφίσαμε, παίξαμε, γίναμε φίλοι.

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τη βαλίτσα, τις ελεύθερες ώρες  ξεφύλλιζαν τα βιβλία και πολλά δανείστηκαν βιβλία στο σπίτι, και 4 και 5 φορές!!!

DSC06301 DSC06302 DSC06303 DSC06304

 

Οι ζωγραφιές μας μετά την ανάγνωση του βιβλίου του

Κώστα Μάγου

“Μια νύχτα στη χωματερή”

DSC06331 DSC06332 DSC06333 DSC06334 DSC06335 DSC06336 DSC06337

Τα σχόλια και οι ζωγραφιές των παιδιών στο “ημερολόγιο εντυπώσεων”

Κωνσταντίνα: Πέρασα πολύ ωραία με το βιβλίο για τους δεινόσαυρους

Γιάννης Π.: Ευχαριστώ για τα βιβλία που δανείστηκα με τις ωραίες εικόνες που είδα

Φραντζέσκα: Ευχαριστώ που δανείστηκα αυτά τα ωραία βιβλία! Ήταν υπέροχα!

Μελίνα: Ευχαριστώ γιατί διάβασα το βιβλίο με το βουβάλι πολλές φορές

Βαγγέλης: Ήταν όλα τα βιβλία ωραία

Άρης: Μου αρέσουν τα βιβλία που έχουν πολλά χρώματα

Κωνσταντίνος Δ.: Μου άρεσε που για πρώτη φορά ήρθε μια βαλίτσα με ρόδες γεμάτη βιβλία στην τάξη μας

Αναστάσης: Ευχαριστώ για το βιβλίο με τους δεινόσαυρους

DSC06433 DSC06434 DSC06437

 

Ευχαριστούμε πολύ!!!!!!!!!!!

DSC06436

 

Σας περιμένουμε ξανά!!!!!!!!!!!!!

Καλώς ήρθες 2015 !!!!

Καλώς ορίσαμε κι εμείς το 2015 !!!!

Να είναι ευτυχισμένο και χαρούμενο για όλους !!!!

 

Τα παιδιά διάβασαν με την κα Σπυριδούλα απ’ τα βιβλία της Λότης Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου, τις “σκανταλιές του Γενάρη”, συζήτησαν και μέτρησαν τα παγωτά που έφαγε ο Γενάρης.

DSC06277 DSC06278 DSC06279 DSC06280 DSC06281 DSC06282 DSC06284 DSC06286 DSC06290DSC06296

Είπαν την παροιμία “Του Γενάρη το φεγγάρι μοιάζει σα μαργαριτάρι” και συμπλήρωσαν το φύλλο εργασίας της Ανθής Ζήση

DSC06293 DSC06294 DSC06295

Μετά παίξαμε, επ’ ευκαιρία, με τις καταλήξεις, το παιχνίδι της Καλλιόπης Παπουτσάκη με τις κάλτσες που κρεμάμε στο αντίστοιχο τζάκι

DSC06305

 

Παίξαμε με τους αριθμούς του 2015, το βάλαμε στη σωστή σειρά

αντιστοιχίσαμε στον κάθε αριθμό το πλήθος που δηλώνει

και σε φύλλο εργασίας

DSC06338 DSC06339 DSC06340 DSC06341 DSC06342 DSC06343 DSC06344 DSC06345 DSC06346 DSC06347 DSC06348 DSC06349 DSC06350 DSC06351 DSC06352

 

Φυσικά φτιάξαμε τη βασιλόπιτά μας, όπως κάθε χρονιά

DSC06362

 

DSC06355 DSC06356 DSC06357

 

ξανασχηματίσαμε το 2015 με smarties

DSC06369 DSC06370 DSC06371 DSC06372 DSC06373 DSC06374 DSC06375 DSC06376

Τυχερός ο Πάτρικ!!!! Και του χρόνου!!!

Και η βασιλόπιτα του κλασσικού μας τμήματος με την κα Μαρία

DSC06364 DSC06367

Καλή Χρονιά!!!!!