15ο Νηπιαγωγείο Γαλατσίου
Ολοήμερο τμήμα
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
«Για να μη πούμε το ψωμί … ψωμάκι»
ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2008-2009
ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Το θέμα κρίνεται κατάλληλο για μαθητές του νηπιαγωγείου, παρέχει τη δυνατότητα να εξετασθεί διαθεματικά και να σχεδιαστούν ευχάριστες και δημιουργικές δραστηριότητες.
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
« Για να μη πούμε το ψωμί … ψωμάκι»
· ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Ιανουάριος – Ιούνιος 2009
· ΣΤΑΔΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
– Ενημέρωση οικογένειας
– Έρευνα και συλλογή υλικού
– Μελέτη και ερμηνεία του υλικού
– Σχεδιασμός δραστηριοτήτων και υλοποίηση τους
– Εξαγωγή συμπερασμάτων
– Παρουσίαση αποτελεσμάτων στη σχολική κοινότητα και την τοπική κοινωνία
– Αξιολόγηση
ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ









ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Διαθεματική προσέγγιση
Μέθοδος project
Έρευνα πεδίου
Επισκέψεις
Καθορισμός δραστηριοτήτων με ενεργητική συμμετοχή των μαθητών
ΠΗΓΕΣ
· Βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες, παραμύθια, ίντερνετ, Μ.Μ.Ε., D.V.D και εκπαιδευτικά CD.ROΜ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Δανειστήκαμε τη βαλίτσα για την “ελιά” από το γραφείο Περιβαλλοντικής της Α Διεύθυνσης Αθήνας, είδαμε το περιεχόμενο και επεξεργαστήκαμε το υλικό.
Χωριστήκαμε σε ομάδες: ελαιόλαδο, λαχανικά, φρούτα, ψωμί, γαλακτοκομικά, γλυκά.
Επισκεφτήκαμε τη λαϊκή με την κάθε ομάδα και ψωνίσαμε φρούτα, λαχανικά και ελιές. Φτιάξαμε σαλάτα λαχανικών για το μεσημεριανό μας και φρουτοσαλάτα για το δεκατιανό. Ήπιαμε χυμό και φάγαμε ελιές.
Επισκεφτήκαμε τη λαϊκή με την κάθε ομάδα και ψωνίσαμε φρούτα, λαχανικά και ελιές. Φτιάξαμε σαλάτα λαχανικών για το μεσημεριανό μας και φρουτοσαλάτα για το δεκατιανό. Ήπιαμε χυμό και φάγαμε ελιές.
Παρακολουθήσαμε πρόγραμμα για το ψωμί και ζυμώσανε τα ψωμάκια τους, τα πήραν σπίτι και τα έψησαν
Με την ομάδα των γαλακτοκομικών επισκεφτήκαμε το σούπερ μάρκετ, αγοράσαμε τυριά, γάλα, βούτυρο, φάγαμε τυρί στο σχολείο κια φτιάξαμε γαλατόπιτα.
Με τις ομάδες του ψωμιού και των γλυκών επισκεφτήκαμε το φούρνο και το ζαχαροπλαστείο και ψωνίσαμε ανάλογα.
Στο τέλος της χρονιάς φτιάξαμε μπλουζάκια με το την οναμασία του σχολείου και τον τίτλο του προγράμματος με σχετική εικόνα.