ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ 2024-2025
Σύμφωνα με τον αρ. πρωτ. 005271/ΕΞ/13-06-2025 εγκρίθηκε ο εσωτερικός κανονισμός της σχολικής μας μονάδας για το σχολικό έτος 2024 2025
Σύμφωνα με τον αρ. πρωτ. 005271/ΕΞ/13-06-2025 εγκρίθηκε ο εσωτερικός κανονισμός της σχολικής μας μονάδας για το σχολικό έτος 2024 2025
Τα νήπια μας επισκέφτηκαν το 11ο Δημοτικού σχολείο Αχαρνών και ξεναγήθηκαν στους χώρους του. Η δασκάλα της Α΄ Δημοτικού τους διάβασε παραμύθι δικής της έμπνευσης σχετικό με την προστασία του νερού και οι μαθητές μας παρουσίασαν την αφίσα με τις προτάσεις τους για την εξοικονόμηση νερού τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι καθώς και το βίντεο που είχαν ετοιμάσει με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών στα πλαίσια της δράσης για τον ενεργό πολίτη “Νερομαχητές …..Λέμε όχι στην σπατάλη, ναι στην εξοικονόμηση”
Μέσα από στοχευμένες και συστηματικές δράσεις οι μαθητές του τμήματος ΥΒΠ2 ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα προστασίας και φροντίδας αδέσποτων ζώων. Αναγνώρισαν τις 5 βασικές αρχές που εξασφαλίζουν την ευζωία των ζώων συντροφιάς, όπως: φαγητό-νερό, στέγαση, υγεία-περίθαλψη, ασφάλεια, κατάλληλες συνθήκες διαβίωσης και κοινωνικοποίησης. Μερικές από τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν είναι:
Η πρώτη αποστολή για το μήνα Απρίλιο αφορούσε τον εορτασμό της Εθνικής Εβδομάδας για το Δάσος:
Δημιουργήσαμε μια αφίσα κολάζ με τους μαθητές μας. Αρχικά, οι μαθητές φωτογράφισαν το καμένο δάσος της Πάρνηθας κατά τη διάρκεια
μιας βόλτας με τους γονείς τους. Στη συνέχεια, συζητήσαμε τα συναισθήματα που τους προκάλεσαν οι φωτογραφίες (λύπη, θλίψη, θυμό).
Έπειτα, τους ζητήσαμε να ζωγραφίσουν πώς φαντάζονται ένα δάσος που θα τους προκαλούσε θετικά συναισθήματα, όπως χαρά και ευτυχία.
Από τα σχέδια των παιδιών, δημιουργήσαμε ένα ομαδικό κολάζ και στη συνέχεια οι μαθητές έγραψαν συνθήματα για την προστασία του εθνικού πάρκου της Πάρνηθας, όπως” Μην αφήνετε σκουπίδια”, “Μην πετάτε αναμμένα τσιγάρα”, “Μην κόβετε δέντρα”, “Μην σκοτώνετε τα ζώα“.
Η δεύτερη αποστολή αφορούσε τον κόσμο των εντόμων, Οι μαθητές κάθε σχολείου ψήφισαν το αγαπημένο τους έντομο. Τις περισσότερες ψήφους κέρδισε η μέλισσα και στη συνέχεια δημιουργήθηκε μια συνεργατική ιστορία με ηρωίδα μια μικρή μέλισσα τη Σούλα. Η ιστορία θα τελειώσει σε λίγες μέρες και μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ
Το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης είχε ως αφορμή το εργαστήριο δεξιοτήτων “Νερο…εξερευνητές!!!” και συνδέεται με την ενίσχυση της ενεργού πολιτειότητας, καθώς ενθαρρύνει τα παιδιά να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες, εμπλέκοντας τα σε συνθήκες επίλυσης προβληματικών καταστάσεων που αναφέρονται στο σύγχρονο ζήτημα της λειψυδρίας, ενώ παράλληλα ενσωματώνει τη δημιουργικότητα και την καινοτομία ως εργαλεία για τη μάθηση και την κοινωνική ευαισθητοποίηση. Στη δράση αυτή συμμετείχε με ενθουσιασμό το σύνολο των μαθητών του νηπιαγωγείου μας και είχε ως τελικό προϊόν τη δημιουργία αφίσας για την Παγκόσμια Ημέρα Νερού (22 Μαρτίου) και βίντεο που μπορείτε να δείτε εδώ
Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά για το σχολικό έτος 2025-26 παρατείνονται μέχρι και τις 31 Μαρτίου 2025.
Το βιωματικό πρόγραμμα «Οι Νερο….εξερευνητές!» αποσκοπεί στο να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες τη σημασία του νερού στη διατήρηση της βιοποικιλότητας, τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές του παραμέτρους, να γνωρίσουν τους βασικούς κανόνες για σωστή διαχείριση του νερού, αναγνωρίζοντας ως λύσεις του περιβαλλοντικού προβλήματος την προσέγγιση Σωστή Διαχείριση, Σημασία για τη Βιοποικιλότητα, Προστασία του περιβάλλοντος.
Είδαμε το νερό και την ξηρά στην υδρόγειο σφαίρα και στον παγκόσμιο χάρτη και φτιάξαμε τον δικό μας παγκόσμιο χάρτη. Εξερευνήσανε τα διαφορετικά μοντέλα υδάτων (λίμνη, πορθμός) και τα διαφορετικά μοντέλα ξηράς (νησί, ισθμός) και φτιάξαμε το δικό μας μοντέλο. Μιλήσαμε για τα διαφορετικά είδη νερού (αλμυρό, γλυκό, μεταλλικό, ιαματικό).Την σπουδαιότητα του για την διατήρηση της ζωής στον άνθρωπο, τα ζώα και τα φυτά. Τις χρήσεις του στην ζωή μας (πυροσβεστική, ύδρευση, άρδευση κ.α) αλλά και τις χρήσεις του εντός του σπιτιού μας (συσκευές που χρησιμοποιούν νερό).Εξερευνήσανε αντικείμενα που επιπλέουν και αντικείμενα που βυθίζονται στο νερό. Ακόμα, είδαμε υλικά που διαλύονται στο νερό και άλλα που δεν διαλύονται. Στην συνέχεια, ασχοληθήκαμε με την υγρή, στέρεη και αέρια κατάσταση του νερού, με την ρύπανση του νερού αλλά και με την οικονομία νερού Είδαμε το νερό σε διάσημους πίνακες ζωγραφικής και ακούσαμε συνθέσεις μουσικής εμπνευσμένες από το υγρό στοιχείο. Φτιάξαμε υδροφωνο και παίξαμε «λαλίτσα», ένα παραδοσιακό πνευστό όργανο που λειτουργεί με νερό. Ζωγραφίσαμε με νερό και λάδι. με νερό και αλάτι και νεροχρώματα. Με τη βοήθεια της BeeBot γνώρισαμε τον κύκλο του νερού, γίναμε οι ίδιοι σταγόνες της βροχής, σύννεφα και ποτάμια.
Προκειμένου να παρατηρήσουν τα παιδιά την ανάπτυξη των φυτών, οι γονείς μας γέμισαν με σπόρους και βολβούς διαφορετικών λουλουδιών και αρωματικών φυτών, όπως ζουμπούλια, βασιλικός, άνηθος, νάρκισσοι κ.ά. Μερικοί σπόροι και βολβοί φυτεύτηκαν σε μικρές γλάστρες και άλλοι σε διάφανα βάζα για να παρατηρούμε καθημερινά τις αλλαγές. Ήδη τα πρώτα λουλούδια άνθισαν!!
Ετοιμάσαμε και ένα άλμπουμ φωτογραφιών για να απολαύσετε τους μικρούς κηπουρούς!!
Πρωταγωνιστές στη συγκεκριμένη αποστολή υπήρξαν τα βότσαλα. Βότσαλα μεγάλα και μικρά, γκρίζα και λευκά που μεταμορφώθηκαν σε καμβά για να ζωγραφίσουν τα παιδιά αγαπημένες εικόνες. Στη συνέχεια κάθε ζωγραφισμένο βότσαλο έγινε έναυσμα για να διηγηθούμε ιστορίες φανταστικές με πειρατές και μακρινά ταξίδια. Τέλος οι πέτρες μας έγιναν ένα ηλεκτρονικό sudocu για να παίζουμε όποτε επιθυμούμε.