images

Οι δασκάλες Τασούλα Λεονταρίδου (Α2΄) και Δόμνα Πογρεβνόι (Γ1΄) σχεδίασαν και

πραγματοποίησαν μια συνδιδασκαλία σε δύο φάσεις, με αφορμή την κοινή ενότητα στη

Μελέτη Περιβάλλοντος με θέμα «Η επικοινωνία». Στόχοι της δράσης ήταν να κατανοήσουν

τα παιδιά τη σημασία της αποτελεσματικής επικοινωνίας στην καθημερινή ζωή, να

αναγνωρίσουν τα διάφορα είδη επικοινωνίας και να εξασκήσουν τις επικοινωνιακές τους

δεξιότητες.

Στην 1 η φάση, συναντήθηκαν όλα τα παιδιά, συστήθηκαν, μίλησαν μεταξύ τους. Στη

συνέχεια απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με την επικοινωνία, διατύπωσαν υποθέσεις,

έπαιξαν παιχνίδι ρόλων. Στο τέλος, οι μαθητές και μαθήτριες της Γ΄τάξης βοήθησαν τα

παιδιά της Α΄τάξης σε μια εργασία τους.

Στη 2 η φάση, δεχτήκαμε την επίσκεψη της νηπιαγωγού, εκπαιδευμένης στην Ελληνική

Νοηματική Γλώσσα και στην Ελληνική Γραφή Braille , Έλενας Σπαρτοπούλου. Τα παιδιά

ήρθαν σε επαφή με τη νοηματική γλώσσα, έμαθαν το αλφάβητο και κάποιες φράσεις,

συστήθηκαν, συνομίλησαν στη νοηματική. Επίσης, είχαν την ευκαιρία να «διαβάσουν» με

την αφή το αλφάβητο Braille καθώς και κάποιες λέξεις.

20240415 091940 20240415 091415 1  20240415 083538 20240411 091418 20240415 101040 20240415 100924 20240415 093912 20240415 093823 20240415 093752 20240415 093717   20240415 09253920240411 08351320240415 09251720240411 083537 1 20240415 093352 20240415 09141520240415 091408

 

Χωρίς τίτλο

Στα πλαίσια της διαδικασίας μετάβασης των νηπίων στην επόμενη σχολική βαθμίδα πραγματοποιήθηκε
ενδοσχολική δράση από την ψυχολόγο του σχολείου μας Δερμαντζοπούλου Βασιλεία και την
κοινωνική λειτουργό Τσιγκούλη Σεβαστή και τα παιδιά του Ε1 τμήματος με την εκπαιδευτικό τους
Φωτεινού Δέσποινα στις 19 Μαρτίου 2024. Αφού δημιουργήθηκαν ομάδες από τους μαθητές και τις
μαθήτριες του τμήματος, διανεμήθηκε φυλλάδιο εργασίας με θέμα τα συναισθήματα της χαράς, της
λύπης, του θυμού, του φόβου, της κόπωσης και της πλήξης.
Κάθε ομάδα όφειλε να αναπαραστήσει με μορφή σύντομου θεατρικού δρώμενου τα παραπάνω
συναισθήματα, τα οποία υποθετικά θα αναγνώριζε στα πρόσωπα των μαθητών της πρώτης τάξης
(τωρινά νήπια). Κύριος στόχος της δράσης η αναγνώριση των δυσκολιών της μετάβασης και η
αποτελεσματική παρέμβαση των μαθητών της έκτης τάξης (σημερινής πέμπτης δημοτικού) ώστε η
διαδικασία να είναι απρόσκοπτη, επιτυχής και χαρούμενη!
Τα παιδιά απόλαυσαν τη δράση και έκαναν στοχευμένες παρεμβάσεις αποδεικνύοντας ότι μπορούν
και θέλουν να καταλάβουν τους μικρούς μαθητές και θα προσπαθήσουν να τους εντάξουν με τον
καλύτερο τρόπο στο νέο σχολείο!



Λήψη αρχείου

Χωρίς τίτλο 4

Στα πλαίσια της διαδικασίας μετάβασης των νηπίων στην επόμενη σχολική βαθμίδα
η δασκάλα του Ε1’ του 15 ου Δ. Σχ. Θεσσαλονίκης, Φωτεινού Δέσποινα και η νηπιαγωγός του
76 ου Νηπιαγωγείου Σκούφου Κωνσταντία, προχώρησαν σε μια από κοινού διδασκαλία με
αντικείμενο τον ηλεκτρισμό. Πιο συγκεκριμένα τα παιδιά του δημοτικού είχαν
κατασκευάσει ηλεκτρικά κυκλώματα, τα οποία παρουσίασαν στους μικρούς μαθητές του
νηπιαγωγείου και εξήγησαν τη χρησιμότητα κάθε στοιχείου του κυκλώματος και τη ροή
του ηλεκτρικού ρεύματος. Οι μαθητές πειραματίστηκαν με διάφορα υλικά ώστε να
διαπιστώσουν ποια από αυτά είναι αγωγοί και ποια μονωτές και γιατί είναι σημαντικό να
τα διακρίνουν στην καθημερινότητά τους. Στο τέλος ζωγράφισαν τα δικά τους κυκλώματα
ηλεκτρισμού χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα σύμβολα.
«Ήταν μια αλλιώτικη μέρα στο σχολείο», μας είπαν στο τέλος τα παιδιά, αφού
μικροί και μεγάλοι έδειξαν να απολαμβάνουν τη διαδικασία, ενώ η μεταξύ τους γνωριμία
και επαφή αναμένεται να διευκολύνει τη συνεργασία, τη φιλία και την κοινή τους πορεία
στη σχολική ζωή τα επόμενα χρόνια!



Λήψη αρχείου

 

 

Χωρίς τίτλο 3

Στα πλαίσια της μετάβασης των νηπίων στην επόμενη
σχολική βαθμίδα οι νηπιαγωγοί του 76 ου νηπιαγωγείου Πλαστήρα
Γεωργία, Γεωργιάδου Πόλυ και Σώνη Έφη μαζί με τους μαθητές
τους επισκέφτηκαν την τάξη του Ε2 για να τους παρουσιάσουν μία
δράση τους. Μέσα από ένα παραμύθι με ένα παπάκι που χάθηκε
από τη μαμά του, πληροφόρησαν τους μεγάλους μαθητές του Ε2 τι
πρέπει να κάνουν αν χαθούν από τους γονείς τους.
Οι μικροί «δάσκαλοι» μας έκαναν να νιώσουμε εμείς μικροί
μπροστά στις ικανότητές τους αλλά και να αποβάλλουμε κάθε
φόβο όταν βρισκόμαστε σε δύσκολες καταστάσεις καθώς πλέον
ξέρουμε να τις αντιμετωπίζουμε!!!

 

20240313 112433 20240313 115518 20240313 112212 20240313 114433

20240313 115625 20240313 113841

images

Στα πλαίσια της μετάβασης στην επόμενη σχολική βαθμίδα
στις 12/03/2023 πραγματοποιήθηκε μία δράση ανάμεσα στην
ψυχολόγο του σχολείου μας Δερμαντζοπούλου Βασιλεία και την
κοινωνική λειτουργό Τσιγκούλη Σεβαστή και τους μαθητές του Ε2
τμήματος με την εκπαιδευτικό τους Μαυρουδή Μαρία.
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και τους μοιράστηκε από
ένα συναίσθημα: του θυμού, της χαράς, της λύπης, της κούρασης
και του φόβου. Οι μαθητές έπρεπε σε παιχνίδι ρόλων να
αναπαραστήσουν το συναίσθημα που τους είχε δοθεί.Τα θεατρικά
δρώμενα εξέπληξαν όλους όσους συμμετείχαν στη δράση για την
ενσυναίσθηση που επέδειξαν οι μαθητές καθώς και την
ομαδικότητά τους.
Η δράση ολοκληρώθηκε αφήνοντας σε όλους την γλυκιά
αίσθηση ότι οι μαθητές του δημοτικού θα δώσουν τον καλύτερό
τους εαυτό προκειμένου να κάνουν τα παιδιά της πρώτης να
νιώσουν ότι μπορούν να στηριχθούν σε αυτά και να
αντιμετωπίσουν μαζί κάθε προβληματισμό.

20240312 091946 20240312 084338 20240312 082712 20240312 08272420240312 08385520240312 083753Άτιτλο20240312 083905

Χωρίς τίτλο 2

Στα πλαίσια της μετάβασης των νηπίων στην επόμενη
σχολική βαθμίδα νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και παιδιά ενώθηκαν κατά
του σχολικού εκφοβισμού.
Οι μαθητές του 76 ου νηπιαγωγείου και η νηπιαγωγός
Πλαστήρα Γεωργία έγραψαν ένα δικό τους τραγούδι για τον
εκφοβισμό και το μελοποίησαν με τη βοήθεια της μουσικού του
σχολείου μας Χρυσάφη Βασιλικής. Την ημέρα κατά του σχολικού
εκφοβισμού στις 6/03/2024 το τραγούδησαν μαζί με τα παιδιά
του 15 ου δημοτικού και του 69 ου δημοτικού στέλνοντας το μήνυμα
κατά του εκφοβισμού και την ανάγκη να μιλάμε, όταν μας συμβαίνει
κάτι κακό.
Η όμορφη εικόνα όλων των παιδιών του συγκροτήματος να
ενώνουν τις φωνούλες τους, έδειξε σε όλους τη δύναμη που
κρύβεται πίσω από τα παιδιά, όταν ενώνονται για το κοινό καλό.

20240306 115236 20240306 115431 20240306 115724 20240306 121012

Χωρίς τίτλο 1

Στα πλαίσια της διαδικασίας μετάβασης των νηπίων στην επόμενη σχολική βαθμίδα, η εκπαιδευτικός του Ε2 τμήματος του 15 ου δημοτικού, Μαυρουδή Μαρία και οι νηπιαγωγοί του 76 ου Νηπιαγωγείου Πλαστήρα Γεωργία, Γεωργιάδου Πόλυ και Σώνη Έφη, οργάνωσαν και πραγματοποίησαν στις 29/02/2024 ακόμη μία κοινή διδασκαλία ηλεκτρισμού. Οι μαθητές του Ε2 με τα ηλεκτρικά τους κυκλώματα αλλά και διάφορα υλικά πήγαν στο νηπιαγωγείο και πειραματίστηκαν μαζί με τα νήπια και διαχώρισαν
τα υλικά σε αγωγούς και μονωτές. Στη συνέχεια συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας με αγωγούς και μονωτές, ζωγράφισαν τα ρούχα του ηλεκτρολόγου και κατέταξαν στον διαδραστικό πίνακα διάφορα
υλικά σε αγωγούς και μονωτές.
Για άλλη μία φορά η χαρά και ο ενθουσιασμός ήταν διάχυτα σε όλη τη διάρκεια της διδασκαλίας. Η νέα γνώση ήταν συναρπαστική. Νέες φιλίες δημιουργήθηκαν ανάμεσα σε μεγάλους και μικρούς μαθητές και σχέσεις εμπιστοσύνης έβαλαν τις βάσεις τους!!!

 

20240307 211737 20240305 124812 20240229 112424 20240229 112207 20240229 112528 20240229 112559 20240229 110138 20240229 111947 20240229 112145 20240229 112052

Ο Μάρτης μάς έκανε ποδαρικό με συνδιδασκαλία των δύο τμημάτων της Α΄ τάξης
στο μάθημα των Μαθηματικών. Σκοπός ήταν η αισθητοποίηση της αξίας ενός
αριθμού ανάλογα με τη θέση του. Επιμέρους στόχοι ήταν προσθέσεις και
αφαιρέσεις μέσα στη δεκάδα, προσθέσεις και αφαιρέσεις ολόκληρων δεκάδων, η
κατασκευή άβακα με απλά υλικά και η ανάπτυξη συνεργασίας και θετικού κλίματος
μεταξύ των παιδιών.
Οι δασκάλες της Α΄ τάξης, Σοφία Ταρπανίκα (Α 1), Αναστασία Λεονταρίδου (Α 2) και
Μαρία Τσαμπλή (εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης) οργάνωσαν και υλοποίησαν
βιωματικές και διαδραστικές δραστηριότητες. Στο τέλος του μαθήματος τα παιδιά
είπαν:
« Μας άρεσε που ήμασταν μεγάλη παρέα, που συνεργαστήκαμε.
Κάναμε μάθημα παίζοντας.
Γίναμε περισσότερο φίλοι.
Μου άρεσε που τα βρίσκαμε εύκολα (τις απαντήσεις) και που ήσασταν τρεις
δασκάλες.
Διασκεδάσαμε και μάθαμε.
Θέλουμε να το ξανακάνουμε.»
Λοιπόν, θα το ξανακάνουμε…!!!

 

20240301 084743 20240301 084733 20240301 090750 1 20240301 084816 20240301 09052320240301 084812

images

Στα πλαίσια της διαδικασίας μετάβασης των νηπίων στην επόμενη σχολική βαθμίδα, η εκπαιδευτικός του Ε2 τμήματος του 15ου δημοτικού, Μαυρουδή Μαρία και οι νηπιαγωγοί του 76ου Νηπιαγωγείου Πλαστήρα Γεωργία, Γεωργιάδου Πόλυ και Σώνη Έφη,  οργάνωσαν και πραγματοποίησαν μια κοινή διδασκαλία ηλεκτρισμού. Οι μαθητές του Ε2 πήραν τα ηλεκτρικά τους κυκλώματα και συναντήθηκαν με τα παιδιά του νηπιαγωγείου.

Διδάξαμε και διδαχτήκαμε ηλεκτρισμό αλλά και αγάπη, φροντίδα, χαρά, ενθουσιασμό!!!

 

1 2 3 4 5

 

Χωρίς τίτλο 1

Σήμερα τα παιδιά του σχολείου μας ενημερώθηκαν από τον πυρονόμο κ. Νίκο
Αγγελίδη για τους τρόπους προστασίας μας όταν βρισκόμαστε στο ασανσέρ και αυτό
κινείται ή αν ακινητοποιηθεί, τη συμπεριφορά μας μέσα στο Ι.Χ. μας αλλά και για τις
κινήσεις που θα πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση που εκδηλωθεί φωτιά στο σπίτι μας
ή σε ανοιχτό χώρο.
Ευχαριστούμε τον 3 ο Πυροσβεστικό Σταθμό για την ανταπόκριση στο κάλεσμά μας
καθώς και τον κύριο Νίκο Αγγελίδη για την παρουσίαση.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 15 ου Δημοτικού Σχολείου

τεστ