Κανονισμός Λειτουργίας

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες του 15ου Δημοτικού Σχολείου Ρόδου

Με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς 2022-2023 σας ευχόμαστε υγεία, δύναμη, αισιοδοξία και πρόοδο για τα παιδιά σας.

Η παρούσα ανακοίνωση έχει στόχο να σας ενημερώσει για σημαντικά θέματα που αφορούν την καθημερινή λειτουργία του σχολείου και κυρίως την ασφάλεια των μαθητών/τριών μας.

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων και των μελών του Σχολικού Συμβουλίου του σχολείου μας. Έχει κοινοποιηθεί στον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου μας, καθώς και στον Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του σχολείου και στα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται με την έναρξη του σχολικού έτους στον ιστότοπο του σχολείου.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της διεύθυνσης του σχολείου, των εκπαιδευτικών,  του βοηθητικού  προσωπικού, των μαθητών, των  γονέων και κηδεμόνων.

Διοίκηση Σχολείου

Όργανα διοίκησης του σχολείου μας είναι ο Διευθυντής κ. Γκουτζιαμάνης Γεώργιος, η Υποδιευθύντρια κα Χριστοπούλου Αικατερίνη, η Υποδιευθύντρια Τζιμούλη Ειρήνη και ο Σύλλογος Διδασκόντων/σκουσών. Η ομαλή λειτουργία του Σχολείου, ο συντονισμός της σχολικής ζωής, η τήρηση των νόμων, των εγκυκλίων και των υπηρεσιακών εντολών καθώς και των αποφάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων/σκουσών είναι ευθύνη της Δ/νσης. Ο Σύλλογος Διδασκόντων/σκουσών αποτελεί το συλλογικό όργανο για τη χάραξη κατευθύνσεων για την καλύτερη εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής και την καλύτερη λειτουργία του σχολείου. Έχει την ευθύνη για την εφαρμογή του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος, την υγεία και προστασία των μαθητών, την καθαριότητα των σχολικών χώρων και την οργάνωση της σχολικής ζωής.

Άφιξη μαθητών/τριών

  • Η επιτήρηση των μαθητών /τριών αρχίζει στις 8:00 π.μ. Οι μαθητές/τριες οφείλουν να προσέρχονται στο σχολείο έγκαιρα, πριν από το χτύπημα του κουδουνιού (8.00 π.μ. έως τις 8.15 π.μ.).

Εάν φτάσουν αργότερα, κατά την ώρα της προσευχής ή της έπαρσης της σημαίας, καλό είναι να επιδεικνύεται ο απαραίτητος σεβασμός (οι μαθητές/τριες παραμένουν στη θέση που βρίσκονται χωρίς να πηγαινοέρχονται).

Πέντε λεπτά μετά το χτύπημα του κουδουνιού της έναρξης των μαθημάτων – 08.20 π.μ. – οι αυλόπορτες του σχολείου θα παραμένουν κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου. Με αυτόν τον τρόπο διαφυλάσσεται η ασφάλεια των μαθητών και αποτρέπεται η αναίτια είσοδος και έξοδος αυτών από τον προαύλιο χώρο, καθώς και η είσοδος ατόμων που ουδεμία σχέση έχουν με τη λειτουργία του.

Οι μαθητές/τριες είναι υποχρεωμένοι να τηρούν το ωράριο του καθημερινού σχολικού προγράμματος, καθώς και κάθε άλλο είδος σχολικών εκδηλώσεων.

Δυστυχώς έχει παρατηρηθεί κατ’ επανάληψη ότι τα ίδια παιδιά αργοπορούν να έλθουν στο σχολείο και μπαίνουν στην αίθουσα αφού έχει αρχίσει το μάθημα. Η καθυστέρηση της προσέλευσης, όπως καταλαβαίνετε, επηρεάζει αρνητικά τη λειτουργία του σχολείου και ειδικότερα της τάξης. Είναι σημαντικό για τα παιδιά να έχουν ένα καλό πρωινό χωρίς βιασύνη και άγχος κι αυτό επιτυγχάνεται όταν πηγαίνουν νωρίς για ύπνο την προηγούμενη μέρα. Οι αργοπορημένοι/νες μαθητές/τριες πριν μπουν στην τάξη τους θα πρέπει πρώτα να περνούν από το γραφείο του διευθυντή.

  • Οι γονείς κατά την προσέλευσή τους, το σχολικό έτος 2022-2023, για την αποφυγή συνωστισμού, αφήνουν τους μαθητές των Α΄, Γ΄, Ε΄ τάξεων στην είσοδο της οδού Κωνσταντινουπόλεως και των Β΄, Δ΄ και ΣΤ΄ τάξεων στην είσοδο της Κυρά της Ρω. Οι μαθητές/τριες συγκεντρώνονται στην αυλή για την πρωινή προσευχή – συγκέντρωση.

Αποχώρηση μαθητών/τριών

  • Οι γονείς και κηδεμόνες σε υπεύθυνη δήλωση που έχουν υπογράψει έχουν ενημερώσει για τον τρόπο με τον οποίο θα αποχωρούν τα παιδιά τους από το σχολείο.

Οι μαθητές/τριες που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αναχώρησή τους δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι στην περίπτωση καθυστέρησης του κηδεμόνα.

Οι γονείς και κηδεμόνες που συνοδεύουν τους/τις μαθητές/τριες κατά την αποχώρησή τους, θα πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους. Και για το σχολικό έτος 2022-2023, για την αποφυγή συνωστισμού, η αποχώρηση των μαθητών γίνεται ως εξής: Α΄, Γ΄, Ε΄ από την έξοδο της οδού Κωνσταντινουπόλεως, Β΄, Δ΄, ΣΤ΄ από την έξοδο της οδού Κυρά της Ρω. Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στον γονέα ή κηδεμόνα.

Μαθητές/τριες δεν παραδίνονται σε αγνώστους παρά μόνο στους γονείς τους ή σε τρίτα πρόσωπα, τα οποία έχουν οριστεί με υπεύθυνη δήλωση των γονέων.

  • Οι μαθητές/τριες δε φεύγουν σε καμία περίπτωση πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αναχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια) γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και φυσικά αφού ενημερωθεί γι’ αυτό ο/η εκπαιδευτικός της τάξης ή ο διευθυντής και αφού υπογράψει στο τετράδιο πρόωρης αποχώρησης τη σχετική υπεύθυνη δήλωση.

Ωράριο μαθημάτων

Τα μαθήματα αρχίζουν καθημερινά στις 8:15 π.μ. και ολοκληρώνονται στις 13:15 μ.μ. για το πρωινό σχολείο και στις 17.30 μ.μ. για τα ολοήμερα τμήματα.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΩΡΑΡΙΟ

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (έναρξη 08.15 – λήξη 13.15)

ΩΡΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ                     

08:00 − 08:15 (15΄) Υποδοχή μαθητών

08:15 − 09:40 (90΄) 1η διδακτική περίοδος

09:40 − 10:00 (20΄) Διάλειμμα

10:00 − 11:30 (90΄) 2η διδακτική περίοδος

11:30 − 11:45 (15΄) Διάλειμμα

11:45 − 12:25 (40΄) 5η διδακτική ώρα

12:25 − 12:35 (10΄) Διάλειμμα

12:35 − 13:15 (40΄) 6η διδακτική ώρα Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος

 13:15 − 13:20 (5΄) Μετάβαση μαθητών Ολοήμερου στην  αίθουσα σίτισης.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΛΟΗΜΕΡΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ (έναρξη 13:20΄ – λήξη 16.00)

ΩΡΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ

13:20΄− 14:00΄ (40΄) (1η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος  «Γεύμα – Διατροφική Αγωγή» )

14:00΄− 14:10’ (10΄) Διάλειμμα

14:10΄− 14:55 (45΄) (2η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος  Μελέτη-Προετοιμασία

14:55΄− 15:05’ (10’΄) Διάλειμμα

15:05’΄− 15:50’ (45΄) 3η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος Μελέτη-Προετοιμασία

15.50΄- 15.55΄ (5΄) Διάλειμμα

15.55΄-16.40΄(45΄) 4η ώρα Διευρυμένου Ολοήμερου Προγράμματος (Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι)

16.40΄-16.45΄(5΄) Διάλειμμα

16.45΄-17.30΄(45΄) 5η ώρα Διευρυμένου Ολοήμερου Προγράμματος (Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι) 

 

  • Οι γονείς/κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται για πιθανές αλλαγές από τις ανακοινώσεις του σχολείου.

Επισήμανση: Πριν από τις 08:00 και μετά τη λήξη των μαθημάτων στις 13:15 το σχολείο δε φέρει ευθύνη για τα παιδιά, που παραμένουν στον χώρο, χωρίς την επιτήρηση των γονέων.

 

Συνεργασία δασκάλων – γονέων

  • Οι δάσκαλοι/λες των τάξεων έχουν ορίσει συγκεκριμένη μέρα και ώρα που δέχονται τους γονείς για συζήτηση – ενημέρωση. Η ενημέρωση για το σχολικό έτος 2022-2023 μπορεί να γίνεται δια ζώσης με προσυνεννόηση με τους/τις εκπαιδευτικούς και τηλεφωνικά ή διαδικτυακά. Η παρουσία και η παραμονή των γονιών και κηδεμόνων των μαθητών/τριών εντός του αύλειου χώρου και των αιθουσών του σχολείου την ώρα του μαθήματος δεν επιτρέπεται. Την ευθύνη για την τήρηση της νομιμότητας φέρει ο Διευθυντής του σχολείου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος για την ασφάλεια των παιδιών να διατηρεί τις θύρες εισόδου και εξόδου του σχολείου κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του (Π.Δ.79/2017). Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι γονείς μπορούν να προσέρχονται στο σχολείο μόνο εάν συντρέχει σοβαρός λόγος (τηρώντας όλα τα μέτρα ασφάλειας).
  • Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει, παιδαγωγικό, διδακτικό ή διοικητικό, ο γονιός-κηδεμόνας απευθύνεται στον εκπαιδευτικό της τάξης ή της ειδικότητας. Σε περίπτωση που παρίσταται ανάγκη,  απευθύνεται στον διευθυντή του σχολείου και στη συνέχεια, όταν κρίνεται σκόπιμο, στον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου ή τον Δ/ντή Εκπ/σης για παιδαγωγικά ή διοικητικά θέματα.
  • Γονείς οι οποίοι έχουν πάρει διαζύγιο οφείλουν να προσκομίζουν στο σχολείο αντίγραφο της απόφασης με την οποία ορίζεται ο γονέας που έχει την επιμέλεια του παιδιού. Δεν αποκλείεται από τον σχολικό χώρο ούτε από τη δυνατότητα ενημέρωσης για την πρόοδο του παιδιού του ο γονέας που διατηρεί τη γονική μέριμνα χωρίς να ασκεί επιμέλεια (Φ7/517/127893/Γ1/13-10-2010).
  • Το σχολείο πρέπει να είναι ενημερωμένο για κάθε σοβαρό πρόβλημα, όχι μόνο του ίδιου του παιδιού αλλά και της οικογένειάς του, το οποίο μπορεί να επηρεάσει την ψυχοπνευματική εξέλιξή του. Η γνώση της οικογενειακής και της κοινωνικής κατάστασης των μαθητών/τριών επιτρέπει στον/στην εκπαιδευτικό να αντιμετωπίσει με ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς τα ιδιαίτερα προβλήματα των μαθητών/τριών του και να κατανοήσει τη συναισθηματική και ψυχολογική κατάστασή τους.
  • Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί άλλο παιδί εκτός της οικογένειάς του στον χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει ενημερώστε τον/την εκπαιδευτικό της τάξης ή τον διευθυντή οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα.
  • Οι γονείς οφείλουν να δείχνουν την αρμόζουσα προσοχή και στο θέμα των αδικαιολόγητων απουσιών των παιδιών. Η ελλιπής φοίτηση των μαθητών/τριών και μάλιστα χωρίς σοβαρή αιτία, υπονομεύει το σχολικό έργο και δυσχεραίνει την πρόοδό τους. Σε περίπτωση που ένας/μία μαθητής/τρια απουσιάζει, θα πρέπει να ενημερώνεται η Δ/νση για τον λόγο της απουσίας ιδιαίτερα όταν αυτή είναι πολυήμερη.

 

Θέματα υγείας μαθητών/τριών

  • Όπως όλοι/ες γνωρίζουμε ο χειμώνας είναι η αγαπημένη εποχή των ιώσεων, καθώς τόσο το κοινό κρυο­λόγημα όσο και η γρίπη παρουσιάζονται με μεγάλη συχνότητα. Είναι σημαντικό εάν ένα παιδί αρρωστήσει να παραμένει στο σπίτι, αφενός για να μην ταλαιπωρείται το ίδιο και αφετέρου για να αποφευχθεί η διάδοση μεταδοτικών ασθενειών. Η επιστροφή του στο σχολείο θα πρέπει να γίνει αφού ολοκληρωθεί η θεραπεία και οι γονείς έχουν πρώτα συμβουλευτεί τον γιατρό τους.
  • Τα παιδιά που εμφανίζουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19 (βήχας, δυσκολία στην αναπνοή, μυαλγίες, ρίγος, πονοκέφαλος, καταβολή δυνάμεων, δυσκαταποσία, απώλεια γεύσης ή/και οσμής, ναυτία/έμετος, κοιλιακό άλγος, διαρροϊκές κενώσεις) δεν πρέπει να προσέρχονται στο σχολείο. Συστήνεται προς τους γονείς ο έλεγχος των παιδιών για ενδεχόμενη εμφάνιση συμπτωμάτων (πιθανώς και με θερμομέτρηση) πριν την αναχώρησή τους από το σπίτι.
  • Εάν ένας/μια μαθητής/μαθήτρια εμφανίσει έστω και ήπια συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19 εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και ειδοποιείται το σχολείο με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων.
  • Ένα συνηθισμένο κρούσμα στα σχολεία είναι οι ψείρες. Τα τελευταία χρόνια θεωρείται ότι οι ψείρες είναι τόσο κολλητικές όσο και το κοινό κρυολόγημα αφού σχεδόν το 80 έως 90% των παιδιών κάποια στιγμή θα κολλήσουν. Όλες οι κοινωνικοοικονομικές ομάδες μπορούν να προσβληθούν και οι ψείρες δεν αποτελούν ένδειξη κακής υγιεινής. Οι ψείρες μεταδίδονται με τη στενή επαφή των μαθητών/τριών όταν παίζουν.

Τα παιδιά που έχουν κολλήσει ψείρες δεν πρέπει να αποκλείονται από το σχολείο είναι όμως πολύ σημαντικό  οι γονείς όλου του σχολείου να ελέγχουν τα παιδιά τους και να τα θεραπεύσουν εγκαίρως, διότι αν ένας/μία μαθητής/τρια δε θεραπευτεί σύντομα, θα μεταδώσει τις ψείρες και στους/στις  συμμαθητές/τριες του.

  • Το Ατομικό Δελτίο Υγείας αποτελεί σημαντικό θεσμό για την υγεία των μαθητών/τριών και την πρόληψη ανεπιθύμητων περιστατικών, κατά τη συμμετοχή τους στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και γενικότερα στις σχολικές δραστηριότητες. Το Α.Δ.Υ. συμπληρώνεται για τους μαθητές των Α’ & Δ’ τάξεων και πρέπει να προσκομιστεί στο σχολείο μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου. Η μη έγκαιρη ή παράλειψη κατάθεσης του Α.Δ.Υ. έχει ως αποτέλεσμα το Σχολείο να μη γνωρίζει την κατάσταση υγείας του μαθητή και τον αποκλεισμό του από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής καθώς και άλλων σχετικών σχολικών δραστηριοτήτων (Φ.6/304/75662/Γ1 – ΦΕΚ Β 1296 – 21.05.2014).

Φθορές στον χώρο του σχολείου

  • Οι μαθητές/τριες δεν καταστρέφουν και δεν προκαλούν φθορές σε αντικείμενα, παιδαγωγικό υλικό και κτιριακές εγκαταστάσεις του σχολείου. Σε περίπτωση υλικής φθοράς, με αποδεδειγμένη υπαιτιότητα μαθητή/τριας, η αποκατάσταση επιβαρύνει τον γονέα-κηδεμόνα.
  • Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δείχνουν τα παιδιά στα βιβλία που δανείζονται από τη σχολική βιβλιοθήκη. Σε  περίπτωση  φθοράς  ή  απώλειας  του βιβλίου,  ο γονιός-κηδεμόνας αντικαθιστά  το βιβλίο αγοράζοντάς το ή   καταβάλει το  ποσό της αξίας του βιβλίου για αγορά νέου.

Προσωπικά Αντικείμενα μαθητών/τριών

  • Οι μαθητές/τριες οφείλουν να φροντίζουν τα προσωπικά τους αντικείμενα. Δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο πολύτιμα ή επικίνδυνα αντικείμενα, μεγάλα χρηματικά ποσά, αντικείμενα που η κατοχή τους αντίκειται στη μαθητική τους ιδιότητα. Εάν χαθεί κάποιο προσωπικό αντικείμενο στο σχολείο, πρέπει να αναφερθεί στη Διεύθυνση του σχολείου. Στην περίπτωση επίσης που οι μαθητές/τριες βρουν κάποιο αντικείμενο το παραδίδουν στον Διευθυντή.
  • Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου (137003/Δ1/25-08-2016 απόφαση του ΥΠΠΕΘ). Εάν παραστεί ανάγκη οι δάσκαλοι/λες θα ειδοποιήσουν τους γονείς. Τα παιδιά επίσης μπορούν να επικοινωνούν με τους γονείς τους, αν αυτό είναι αναγκαίο, από το τηλέφωνο του σχολείου. Εάν οι γονείς για κάποιο λόγο θέλουν να διαβιβαστεί κάποια επείγουσα εντολή στα παιδιά τους μπορούν να παίρνουν στο τηλέφωνο του σχολείου που είναι: 22410 61186.

 

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες είμαστε σίγουροι/ρες πως με τη δική σας συμπαράσταση και κατανόηση θα μπορέσουμε να προσφέρουμε στα παιδιά σας αυτό που πραγματικά τους οφείλουμε.

Ας κάνουμε όλοι/ες μαζί αυτή τη σχολική χρονιά τον χώρο του σχολείου μας ένα εργαστήρι ελπίδας, χαράς και δημιουργικότητας για όλους τους/τις μαθητές/τριές μας!

 

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη συνεργασία,

Οι Εκπαιδευτικοί και

Ο Διευθυντής  του σχολείου

Γκουτζιαμάνης Γεώργιος

Εγκρίνεται:

Ο ΣΕΕ 2ου ΠΕΚΕΣ Νοτίου Αιγαίου                                Ο Διευθυντής Π.Ε. Δωδεκανήσου

   Ματζάνος Δημήτριος                                                 Ψαράς Χαράλαμπος