Σε συνεργασία με το Ελληνικό Τμήμα της Διεθνούς Αμνηστίας και του ΣΕΠ ΚΕΔ Λέσβου
………………………………………………………………………………………………
Μαθήματα για τα ανθρώπινα δικαιώματα μέσα από παιχνίδια
………………………………………………………………………………………
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
……………………………………………………………………………………
Βιωματικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες με στόχο τα παιδιά να προσεγγίσουν τα ανθρώπινα δικαιώματα με παιγνιώδη τρόπο, πραγματοποίησαν σήμερα μαθητές των Δ’ και Στ’ τάξεων του σχολείου, μαζί με τους μαθητές του Τμήματος Προσφύγων που λειτουργεί στο σχολείο μας. Η πρωτοβουλία του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας στην Αθήνα, που τίμησε σήμερα 10/12 την Παγκόσμια Ημέρα Ανθρωπίνων με δράσεις που υλοποίησε στο σχολείο μας , με στόχο να ασκηθούν οι μαθητές σε δεξιότητες, οι οποίες σχετίζονται με την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων όπως η ενσυναίσθηση, η συνεργασία, η αποδοχή κλπ.
Μαζί με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και τα παιδιά από τη Δομή Υποστήριξης της Εκπαίδευσης Προσφύγων και τους Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων της Κλειστής Ελεγχόμενης Δομής Λέσβου. Όλοι μαζί έμαθαν μέσα από το παιχνίδι τη σημασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, βίωσαν την αξία της συνεργασίας και της αλληλεγγύης και ονειρεύτηκαν έναν κόσμο που όλοι οι άνθρωποι μπορούν ελεύθερα να φωνάξουν ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ!
Η εκπρόσωπος της Διεθνούς Αμνηστείας, υπεύθυνη εκπαίδευσης Μάρω Γούναρη, μίλησε αρχικά στους μαθητές για τα ανθρώπινα δικαιώματα και στη συνέχεια κάλεσε τα παιδιά να χωριστούν σε μεικτές ομάδες ελληνόπουλων και προσφύγων για να παίξουν, με στόχο την βιωματική ευαισθητοποίηση των μαθητών στα ανθρώπινα δικαιώματα.
Σε ένα από τα επιδαπέδια παιχνίδια , ήταν τα παιδιά, που έριχναν το ζάρι και προχωρούσανε προς το τέρμα. Κατά τη διάρκεια συναντούσαν διάφορα εμπόδια, τα οποία για να τα ξεπεράσουν έπρεπε να ανταποκριθούν σε «δοκιμασίες»: να απαντήσουν σε ένα γρίφο για ανθρώπινα δικαιώματα, να αντιστοιχίσουν μια εικόνα με το δικαίωμα, να κάνουν παντομίμα κλπ. (εμπέδωση κάποιων από τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα και συνειδητοποίηση ότι πολλές φορές χρειάζεται αγώνας για τα ανθρώπινα δικαιώματα)
Σε άλλο ομαδικό παιχνίδι τα παιδιά πετώντας ένα κουβάρι ο ένας στον άλλο δημιούργησαν ένα δίκτυο στο οποίο συνεργάστηκαν για να ισορροπήσουν μια μπάλα. Τα πράγματα έγιναν πιο δύσκολα όταν κάποια παιδιά χαλάρωσαν το σκοινί ή έφυγαν από τον κύκλο (η αξία της συνεργασίας και της συμπερίληψης).