Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2024-2025

th

      Από τη Θεματική Ενότητα «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» θα δουλέψουμε με το εργαστήριο: Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο. Σκοπός του είναι η προώθηση και η ανάπτυξη της επικοινωνίας και της συνεργασίας στα παιδιά, είτε ανά ζεύγη είτε ανά ομάδες. Στόχο έχει να αναπτύξει διάφορες δεξιότητες του 21ου αι., όπως δεξιότητες μάθησης, επικοινωνίας, κριτικής σκέψης, συνεργασίας και δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης. Επίσης, στοχεύει στην ανάπτυξη και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής, όπως, τις κοινωνικές δεξιότητες, την ενσυναίσθηση, την προσαρμοστικότητα, την υπευθυνότητα, την πρωτοβουλία, τις δεξιότητες του Νου, τις στρατηγικές σκέψης, την επίλυση προβλημάτων, τη μελέτη περιπτώσεων και τις κατασκευές.

     Από τη Θεματική Ενότητα «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία» θα ασχοληθούμε με το εργαστήριο: Οι μικροί εξερευνητές. Αποτελεί ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα STEM-STE(A)M που σκοπό έχει τη δημιουργία ενός μαθησιακού περιβάλλοντος, όπου προωθείται η εξερεύνηση, η ανακάλυψη, η οικοδόμηση της γνώσης με τη χρήση πραγματικών προβλημάτων και καταστάσεων, οι οποίες σχετίζονται με τα βιώματα των παιδιών. Αποσκοπεί στο να αναπτύξει δεξιότητες απαραίτητες για τον ρόλο των μαθητών ως μελλοντικών πολιτών. Εφαρμόζει τη διερευνητική προσέγγιση, αφού τα παιδιά εξερευνούν και ανακαλύπτουν μνημεία της Ευρώπης, αξιοποιώντας το ενδιαφέρον τους. Οι  μαθητές εργάζονται βιωματικά, διερευνώντας, κατασκευάζοντας μνημεία και παρουσιάζοντας τα δεδομένα των αναζητήσεών τους και των αποτελεσμάτων των ερευνών τους. Επιπλέον, δίνει κίνητρα για συμμετοχή και διατήρηση της προσοχής των μαθητών, ενσωματώνοντας το παιχνίδι στην εκπαιδευτική διαδικασία. Έτσι, εμπλουτίζονται οι νοητικές αναπαραστάσεις των παιδιών και αναπτύσσονται δεξιότητες και πρακτικές υπολογιστικής σκέψης, κάνοντας χρήση διαδραστικών παιχνιδιών με κατάλληλα εκπαιδευτικά λογισμικά και εργαλεία της ρομποτικής εκπαίδευσης, όπως είναι η μελισσούλα Bee-bot. Ο εκπαιδευτικός έχει τον ρόλο του διαμεσολαβητή που βοηθάει τους μαθητές να αναπτύξουν την αυτονομία τους, να καλλιεργήσουν τη δημιουργική τους σκέψη, τη συνεργασία και την επικοινωνία τους. Αξιοποιεί την ομαδοσυνεργατική μάθηση και τις ρουτίνες  σκέψης.

Από τη Θεματική Ενότητα «Φροντίζω το Περιβάλλον Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία» θα ασχοληθούμε με το εργαστήριο: Προστάτεψε το δάσος – είναι πηγή ζωής. Σκοπός του είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση, η ανάληψη πρωτοβουλιών και η αλλαγή της συμπεριφοράς των παιδιών απέναντι σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και συγκεκριμένα στο δασικό οικοσύστημα. Μέσα από διαδικασίες επίλυσης προβλήματος, διερευνητικής μάθησης, αρχές διαφοροποιημένης διδασκαλίας και περιγραφικής αξιολόγησης, τονίζεται η σημαντικότητα του δάσους, οι παράγοντες που το απειλούν και τα μέτρα πρόληψης και προστασίας του. Στόχος του είναι η δημιουργία ενεργών πολιτών και η ανάπτυξη και καλλιέργεια των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αι., των δεξιοτήτων Ζωής, των δεξιοτήτων του Νου και των Ψηφιακών δεξιοτήτων. Ενθαρρύνεται η συνεργασία μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, της τοπικής κοινωνίας και ειδικών επιστημών, προκειμένου  να επιτευχθεί μια αποτελεσματική περιβαλλοντική δράση. Ο εκπαιδευτικός έχει τον ρόλο του συνερευνητή, του υποστηριχτή και του διευκολυντή.

Από τη Θεματική Ενότητα «Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην» θα δουλέψουμε με το εργαστήριο: Τον Κ.Ο.Κ. αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ. Σκοπός του είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τον τρόπο που κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί. Να αναπτύξει την ευαισθητοποίηση και δεξιότητες ασφαλούς  μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης κινδύνων του δρόμου, ώστε να δημιουργηθούν μελλοντικοί ενεργοί πολίτες με θετικές στάσεις και συμπεριφορές. Αποσκοπεί, μέσω της βιωματικής μάθησης, με δραστηριότητες που έχουν νόημα για τα ίδια τα παιδιά, να διδάξει τον τρόπο να μαθαίνουν και να σκέφτονται, ώστε να αποκτήσουν εμπιστοσύνη στην ικανότητά τους να μαθαίνουν και να μπορούν να δράσουν προς την κατεύθυνση της κοινωνικής αλλαγής. Προωθεί την ενεργή συμμετοχή των παιδιών και την αλληλεπίδρασή τους. Εξασκεί την ανάληψη πρωτοβουλιών, τη λήψη αποφάσεων, τον σεβασμό των δικαιωμάτων των άλλων και τον προγραμματισμό δραστηριοτήτων. Επίσης, καλλιεργεί αξίες και δεξιότητες αποδοτικής συνεργασίας και διαλλακτικότητας για την επίτευξη ενός κοινού στόχου. Το σχολείο, έτσι, συμβάλει στη διαμόρφωση πολιτών με συγκροτημένη ατομική και κοινωνική ταυτότητα, με δημοκρατικό ήθος, κριτική σκέψη και γνωστική αυτονομία.