Γιορτή της μητέρας μέσα από παραμύθια – δώρα και χειροτεχνίες
Στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας επισκεφτήκαμε την Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λαμίας και παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα ” γνωριμία με τη βιβλιοθήκη” την παρουσίαση έκανε η προϊσταμένη της βιβλιοθήκης Γκόγια Ευαγγελία και η νηπιαγωγός Κανέλλου Αρετή
Με τη λήξη του προγράμματος εκπονήθηκε εκπαιδευτική δράση στο χώρο του Νηπιαγωγείου σε συνεργασία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία . Σκοπός αυτής της δράσης είναι η ανάδειξη της σημασίας της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στην προστασία του ευρύτερου περιβάλλοντος και του δάσους από φυσικές καταστροφές και πυρκαγιές.
Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το θέμα. Ακούν ήχους στο διαδίκτυο με θέμα το νερό και μαντεύουν από πού προέρχονται αυτοί οι ήχοι.
Καταιγισμός ιδεών. Ανίχνευση πρότερης γνώσης.
2η Δραστηριότητα:
Παγωμένη εικόνα – θεατρική τεχνική με την οποία τα παιδιά απεικονίζουν με το σώμα τους την εικόνα.
Κινητοποιούμε το συναίσθημα και την ενσώματη μάθηση.
3η Δραστηριότητα:
Η νηπιαγωγός με τη βοήθεια των παιδιών δημιουργούν εννοιολογικό χάρτη με κεντρικό θέμα τη λέξη νερό. Εκεί τα παιδιά καταθέτουν τις απόψεις τους για το συγκεκριμένο θέμα.
2ο Εργαστήριο
Τίτλος: «Μια σταγόνα παντού»
1η Δραστηριότητα:
Ανακαλύπτοντας τις καταστάσεις του νερού:
υγρό-στερεό-αέριο
Καταγράφουμε υποθέσεις- πειραματιζόμαστε και καταγράφουμε τα αποτελέσματα των πειραμάτων μας. Π.χ. βάζουμε νερό στην κατάψυξη και νερό στο μπρίκι και το βράζουμε.
Πως μπορούμε να πάμε από τη μία κατάσταση στην άλλη.
2η Δραστηριότητα:
Αλλάζει- αλλάζει… το νερό
Φύλλο εργασίας με τις τρεις καταστάσεις του νερού: στερεό-υγρό-αέριο
3η Δραστηριότητα:
Παίζοντας με τη διαλυτότητα Υποθέτουμε – παρατηρούμε συμπεραίνουμε ότι κάποια υλικά διαλύονται στο νερό και κάποια όχι.
Πείραμα Φύλλο εργασίας
3ο Εργαστήριο 1
Τίτλος: «Μικροί εξερευνητές σε δράση»
1η Δραστηριότητα:
Οι ιδιότητες του νερού: άχρωμο – άοσμο – άγευστο, δεν έχει σχήμα
Χρησιμοποιούμε διάφορα υλικά για να καταλήξουν τα παιδιά σε διαπιστώσεις μέσα από τη βιωματική προσέγγιση.
2η Δραστηριότητα:
Βύθιση – επίπλευση Συλλέγουμε υλικά και αρχίζουμε να πειραματιζόμαστε, ποια υλικά βυθίζονται και ποια επιπλέουν. Τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά και σε αυτό το πείραμα καταλήγοντας σε συμπεράσματα.
3η Δραστηριότητα:
Φύλλο εργασίας: Ποιο σώμα επιπλέει και ποιο βυθίζεται
4ο Εργαστήριο
Τίτλος: «Το ταξίδι του νερού στη βρύση μας»
1η Δραστηριότητα:
Ένα παράξενο ταξίδι Ο κύκλος του νερού μέσα από βίντεο στο διαδίκτυο.
2η Δραστηριότητα:
Πείραμα με τη δημιουργία σύννεφου βροχής
Τα παιδιά μαθαίνουν με απλό τρόπο πως δημιουργείται η βροχή
3η Δραστηριότητα:
Ο κύκλος του νερού με σχηματική αναπαράσταση (τα παιδιά εργάζονται ομαδικά για να δημιουργήσουν στο πάτωμα, τον κύκλο του νερού με τη βοήθεια υφασμάτων και εικόνων)
4η Δραστηριότητα:
Ακρόαση τραγουδιού στο διαδίκτυο με εικόνες για τον κύκλο του νερού
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
5η Δραστηριότητα:
Τα παιδιά δημιούργησαν ατομική εργασία με θέμα τον κύκλο του νερού με την τεχνική του κολλάζ.
5ο Εργαστήριο
Τίτλος: «Το νερό στον κόσμο»
1η Δραστηριότητα:
Έλλειψη νερού Τα παιδιά προβληματίζονται μέσα από εικόνες και βίντεο στο διαδίκτυο για την παρέμβαση του ανθρώπου και την οικολογική καταστροφή που προκαλεί με τις δραστηριότητές του. Αντιλαμβάνονται πως η λειψυδρία είναι φαινόμενο που αφορά όλους.
2η Δραστηριότητα:
Ας πειραματιστούμε Τα παιδιά πειραματίζονται. Μετρούν το νερό που καταναλώνουν όταν πλένουν τα χέρια τους με κλειστή βρύση και όταν πλένουν τα χέρια τους με ανοιχτή βρύση. Καταλήγουν σε συμπεράσματα για την σπατάλη νερού.
3η Δραστηριότητα:
Συζήτηση Προτείνουν λύσεις για την εξοικονόμηση νερού στο σπίτι, στο σχολείο στην αυλή και στον κήπο.
4η Δραστηριότητα:
Δημιουργούν ομαδική αφίσα για τους τρόπους εξοικονόμησης νερού και τη μείωση της λειψυδρίας. Την αφίσα την αναρτούν στην είσοδο του σχολείου για να ενημερώσουν τους γονείς τους και να τους ευαισθητοποιήσουν.
6ο Εργαστήριο
Τίτλος: «Αλλάζουμε;»
1η Δραστηριότητα:
Τα παιδιά αποφασίζουν να ενημερώσουν εκτός από τους γονείς και την κοινότητα για το φαινόμενο της λειψυδρίας.
Συζητούν τους τρόπους που μπορούν να το κάνουν αυτό.
Αποφασίζουν να φτιάξουν συνθήματα για να μπορέσουν να μεταδώσουν το μήνυμά τους πιο εύκολα. Ο ευκολότερος τρόπος να ακουστούν είναι μέσα από το ραδιόφωνο.
2η Δραστηριότητα:
Το σχολείο μας επισκέπτονται μέλη του ΟΦΥΠΕΚΑ και παρουσιάζουν στα παιδιά ένα διαδραστικό παραμύθι με θέμα το νερό και τη μόλυνση των υδάτινων πόρων. «Οι περιπέτειες του μικρού Βεντουζίνι» για την προστασία και την μόλυνση του νερού.
7ο Εργαστήριο
Τίτλος: «Το μήνυμά μας προς τα έξω!»
1η Δραστηριότητα:
Ώρα για προσωπική δέσμευση
Τα παιδιά δημιουργούν ομαδική αφίσα για το νερό, με κεντρικό σύνθημα «Άνθρωποι προσοχή, σώστε το νερό στη γη». Την κοινοποιούμε στο blog του σχολείου αλλά και στους γονείς.
2η Δραστηριότητα:
Το νηπιαγωγείο μας επισκέπτεται ύστερα από πρόσκληση των νηπιαγωγών, ένας τοπικός ραδιοφωνικός σταθμός προκειμένου να ηχογραφήσει τα συνθήματα των παιδιών και να τα μεταδώσει μέσα από την συχνότητά του στην ευρύτερη κοινότητα. Επιπλέον, η δουλειά των παιδιών αναρτήθηκε και στην ιστοσελίδα του ραδιοφωνικού σταθμού.
Από τα πολλά ψέματα σήμερα μεγάλωσε η μύτη του Πινόκιο
2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
Τα παιδιά του 14ου Νηπιαγωγείου έχουν βιβλιοεργαστήρι
Σύνθημά μας: «Κλείστε την τηλεόραση και ανοίξτε τη Βιβλιόραση»
Μετά την παγκόσμια ήμερα παιδικού βιβλίου παίξαμε με αινίγματα που φτιάξαμε και γνωρίσαμε και άλλα είδη βιβλίων .
Διαλέξαμε το βιβλίο που μας άρεσε το ξεφυλλίσαμε και ζωγραφίσαμε στο αντίστοιχο αίνιγμα την εικόνα που μας άρεσε.
Στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας φιλοξενήσαμε την ποιήτρια εκδότρια Βασιλική Νικοπούλου και μας παρουσίασε το παραμύθι “Η φλόγα της αλήθειας” της τοπικής συγγραφέα Ζαρκάδα Χυσάνθης που διαπραγματεύεται τα ψέματα που λένε τα παιδιά ή κρύβουν την αλήθεια
Τα πλαίσια της ” Πανελλήνια Ημέρα Σχολικής Φιλοζωίας” μας επισκέφτηκαν στο σχολείο οι φίλοι μας τα ζώα
Διαβάσαμε το παραμύθι “Τα Τρία Μικρά Λυκάκια” του Ευγένιου Τριβιζά
Πως μαθαίνουμε τους αριθμούς
Έπαινος για το αστέρι της ευχής από το “Κάνε μια ευχή Ελλάδας”
Ελεύθερες δημιουργίες -Μικροί ζωγράφοι σε μεγάλες επιφάνειες
Κατασκευές στη γωνία οικοδομικού υλικού -ελεύθερες δραστηριότητες
Eκπαιδευτική δράση ,στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων για την οδική ασφάλεια «Περπατώ περπατώ με ασφάλεια κυκλοφορώ», που πραγματοποιήθηκε στο Κυκλοφοριακό Πάρκο Λαμίας . Ταυτόχρονα έγινε ενημέρωση από αστυνομικούς υπαλλήλους του Τ.Τ Λαμίας .
Εκπόνηση εκπαιδευτικής δράσης στο χώρο του Νηπιαγωγείου σε συνεργασία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων που πραγματοποιούνται στο Νηπιαγωγείο μας με θέμα «Της Γης τα δάση αγαπώ , τα προστατεύω όσο μπορώ». Σκοπός αυτής της δράσης είναι η ανάδειξη της σημασίας της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στην προστασία του ευρύτερου περιβάλλοντος και του δάσους από φυσικές καταστροφές και πυρκαγιές.
ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ- ΚΑΡΤΕΣ -ΚΑΛΑΘΑΚΙΑ
ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ “Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΛΑΜΠΑΔΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ”
ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΛΑΜΠΑΔΕΣ ΚΑΙ ΛΥΣΑΜΕ ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ
ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΠΟΥ ΦΟΙΤΗΣΑΝ ΠΑΛΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ
ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΜΑΣΚΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΝΑΜΕ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ
ΜΑΣΚΕΣ
ΘΕΑΤΡΟ: ΤΑ ΣΚΗΝΙΚΑ ΦΤΙΑΓΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΚΟΚΚΙΝΟΛΑΙΜΗ ΚΑΙ ΤΑΪΣΤΡΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΟΥΛΑΚΙΑ
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ “Ο ΠΑΛΙΑΤΣΟΣ” ΤΟΥ ΝΟΤΗ ΜΑΥΡΟΥΔΗ
ΓΙΝΑΜΕ ΠΑΛΙΑΤΣΟΙ
ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ
Προετοιμαζόμαστε για το Αποκριάτικο πάρτυ χορεύοντας¨΄ΓΑΪΤΑΝΑΚΙ”
ΠΑΡΤΥ
ΔΡΑΣΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ
Την Τετάρτη 20 Μαρτίου παγκόσμια ημέρα αφήγησης πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος, εκδήλωση φιλαναγνωσίας σε συνεργασία με το 4ο, 5ο, 6ο, 8ο,14ο, 20ο,25ο, 27ο, 28ο Νηπιαγωγεία, το βιβλιοπωλείο “Βιβλιοαγορά Μπέτση” και τη συγγραφέα κ.Γιολάντα Τσορώνη- Γεωργιάδη.
Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τη συγγραφέα, να ακούσουν από την ίδια την αφήγηση ενός παραμυθιού που αναφέρονταν στην έννοια και την αξία της φιλίας, να τραγουδήσουν και να συμμετάσχουν σε δια δραστικά παιχνίδια.
Ευχαριστούμε γονείς, παιδιά και συναδέλφισσες που μας τίμησαν με την παρουσία τους!!! Και φυσικά τη συγγραφέα για την παρουσία της και την υπέροχη δια δραστική παρουσίαση του βιβλίου της
Φτιάξαμε τον δικό μας χιονάνθρωπο με την τεχνική της κιμωλίας
Κάναμε και παζλ
Μέσα από παιχνίδι φτιάξαμε σύνθετες λέξεις με το χιόνι
Με τη λήξη του προγράμματος για τα εργαστήρια δεξιοτήτων ” τρέχει-τρέχει το νερό”
φτιάξαμε τις αφίσες μας και επικοινωνήσαμε το μήνυμά μας στην ευρύτερη κοινότητα μέσω του τοπικού ραδιοφωνικού σταθμού Fm1 , έχοντας την ενυπόγραφη έγκριση των γονέων και την έγκριση της Δ/νσης ΠΕ Φθιώτιδας .
Επίσης μέλη του ΟΦΥΠΕΚΑ επισκέφτηκαν το νηπιαγωγείο μας και μας παρουσίασαν ένα δια δραστικό παραμύθι «Οι περιπέτειες του μικρού Βεντουζίνι» για την προστασία και την μόλυνση του νερού.
Γιατί κι εμείς τα παιδιά αγαπάμε
Με αφορμή το παραμύθι «Εσύ γέμισες ένα κουβαδάκι σήμερα;» Μιλήσαμε για την αγάπη και γεμίσαμε τα κουβαδάκια μας με καλές πράξεις και λέξεις αγάπης.
Στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας φιλοξενήσαμε στο Νηπιαγωγείο μας την τοπική συγγραφέα Μαντέ Τζωρτζίνα με το βιβλίο της “Ποταμοκατέβατα!” από τις εκδόσεις “χρόνος”. Σε συνεργασία με την ποιήτρια και εκδότρια Βασιλική Νικοπούλου.
Τίτλος: «Εγώ και εσύ μαζί, φίλοι καλοί μα διαφορετικοί»
Εργαστήριο 1ο
Ας γνωριστούμε παίζοντας
Παιχνίδια για το δέσιμο της ομάδας.
Με τη συνοδεία κατάλληλης μουσικής περπατούν στον χώρο και συστήνονται.
Ένα μπουκέτο με λουλούδια
Τα παιδιά φτιάχνουν λουλούδια και διακοσμούν την τάξη, ζωγραφίζοντας στο λουλούδι τους το αγαπημένο τους παιχνίδι.
2ο εργαστήριο
Όλοι έχουμε θέση σε αυτήν την τάξη.
Παρουσιάζουμε στα παιδιά εικόνες με προβληματικές καταστάσεις και εκείνα επιλέγουν τρόπους επίλυσης.
Εργαστήριο 3ο – Εσύ και εγώ μαζί.
Ανάγνωση και επεξεργασία παραμυθιού.
Αφήγηση του παραμυθιού «Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια», Pennart, 2000 και συζήτηση για τα συναισθήματα της πρωταγωνίστριας κατά την εξέλιξη της ιστορίας.
«Συνεχίζω το παραμύθι». Τα παιδιά ακούνε την ιστορία μέχρι ενός σημείου και καλούνται να δώσουν τη δίκη τους συνέχεια.
Εσύ και εγώ μαζί
Τα παιδιά δημιουργούν έναν πύργο από τουβλάκια όσα και τα παιδιά της τάξης και κολλούν σε κάθε ένα το όνομά τους. Καλούνται να αφαιρέσουν ένα τουβλάκι χωρίς να πέσει ο πύργος.
Εργαστήριο 4ο – Α) Ο εαυτός μου…
Ομαδικό παιχνίδι «Ο κατάσκοπος»
Τα παιδιά με την συνοδεία μουσικής κρύβουν το πρόσωπο τους και παρατηρούν «κατασκοπικά» τον διπλανό τους εντοπίζοντας ομοιότητες ως προς τα εξωτερικά χαρακτηριστικά. Συζήτηση…
Εργαστήριο 5ο – Β) … και οι άλλοι
Προβολή video: «Η εχθρόπιτα», συζήτηση…
Συζητούν και προτείνουν τα δικά τους υλικά για την πίτα της φιλίας.
Εργαστήριο 6ο -«Η ταυτότητά μου»
Αφήγηση του παραμυθιού «Βούλα, η μικρή καμηλοπάρδαλη που δεν είχε βούλες», Θάνος Κόσυβας.
Συζήτηση, προβληματισμός
– «Ταυτότητες»
Δημιουργούν τις δικές τους ταυτότητες
Εργαστήριο 7ο – «Όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι»
– Η οικογένειά μου
Τα παιδιά με τη βοήθεια των γονιών φέρνουν στο σχολείο φωτογραφίες της οικογένειάς τους κι τις παρουσιάζουν στην ολομέλεια
Με τη συνεργασία των γονιών δημιουργούν στο σπίτι, το γενεαλογικό δέντρο της οικογένειάς τους.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα