Μέσα από το βιωματικό παιχνίδι προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τις ιδιαίτερες ανάγκες που έχουν οι συνάνθρωποί μας και να βρούμε τρόπους να γίνουμε όλοι μαζί μια ομάδα
Η αλληλοβοήθεια και η ενσυναίσθηση το σύνθημά μας
Ελεύθερο παιχνίδι με ομαδική προσπάθεια
Συμμετοχή του σχολείου μας με τη συμπαράσταση των γονέων στο πρόγραμμα “Κάνε μια ευχή Ελλάδας”
Χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες
Το Χριστουγεννιάτικο δάσος
Ο Αι Βασίλης έρχεται ξανά
Οι γονείς στολίζουν τα παράθυρα με ευχές
Χριστουγεννιάτικη γιορτή
Η δια δραστική Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας με την ομάδα “Παραμυθομικρούληδες”
Ήμασταν καλά παιδιά και ο Αι Βασίλης μας έφερε δώρα
Τον Οκτώβριο συμμετείχαμε στο EU Code Week( στην Εβδομάδα Κώδικα της ΕΕ ) με τη δραστηριότητα:
“Το χελωνάκι ψάχνει την τροφή του”
Στο δάπεδο υπάρχουν στεφάνια ψυχοκινητικής .Μέσα σε ένα από αυτά υπάρχουν τα λαχανικά που πρέπει να φάει το χελωνάκι .Σε άλλα στεφάνια υπάρχουν φαγητά που δεν τρώει.
Τα παιδιά γίνονται ρομποτάκια και βοηθούν το χελωνάκι να επιλέξει το σωστό δρόμο για να φτάσει στην τροφή του.
Αλλάζουμε τη θέση των τροφών και τα παιδιά σχεδιάζουν καινούργιες διαδρομές για να βοηθήσουν το χελωνάκι.
Με φαντασία και δημιουργικότητα φτιάξαμε το Παιχνίδι Air Hockey
Δραστηριότητες για την επέτειο της “17 Νοέμβρη”
Αρχικά γνωρίσαμε τις βαθμίδες της εκπαίδευσης μέσα από δημιουργικό παιχνίδι
Με το βιβλίο «Η κυρά Δημοκρατία» της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου, κάναμε την εισαγωγή στα γεγονότα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου και τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας.
Αφού διαβάσαμε το βιβλίο, τα παιδιά εκφράστηκαν με διαφορετικούς τρόπους
Προσπαθήσαμε να μεταφερθούμε στα γεγονότα εκείνης της εποχής ακούγοντας τον ραδιοφωνικό σταθμό των φοιτητών και έτσι μάθαμε και τα συνθήματά τους
Κάναμε γλωσσικές δραστηριότητες με το σύνθημα των φοιτητών…
Οι χειροτεχνίες μας…
Τα κεντρικό σύνθημα του Πολυτεχνείου μας μετέφερε σε εκείνη την εποχή και γίναμε φοιτητές…
Οι φοιτητές με την ντουντούκα φωνάζουν συνθήματα
Στιγμές από τη γιορτή μας
Ελεύθερο παιχνίδι . Όταν η φαντασία γίνεται δημιουργία .
Το ορθογώνιο
Το Πολυτεχνείο μας έδωσες την αφορμή να μιλήσουμε για το ορθογώνιο παραλληλόγραμμο. Βρήκαμε αντικείμενα μέσα στο σχολείο που έχουν σχήμα ορθογώνιο…
Μεταμορφώσαμε ένα ορθογώνιο χαρτί σε ορθογώνια αντικείμενα που έχουμε στο σπίτι μας…
Στη συνέχεια, μελετήσαμε τον Ολλανδό ζωγράφο Μοντριάν, που ζωγράφιζε με σχήματα. Μελετήσαμε τους πίνακες του και τα χρώματα που χρησιμοποιεί και γίναμε και εμείς μικροί ζωγράφοι
Μυθολογία και Ηλεκτρισμός
Μάθαμε για το Θεό Δία και τα σύμβολά του
Με αφορμή το σύμβολο του κεραυνού μιλήσαμε για τον ηλεκτρική ενέργεια
Παρατηρήσαμε τα καλώδια και τα σύρματα που φέρνουν το ρεύμα στο σχολεί0 μας
Παρακολουθήσαμε “Το ταξίδι της ηλεκτρικής ενέργειας”
Αποτυπώσαμε το ταξίδι του ρεύματος στο χαρτί
Φτιάξαμε τη δική μας λάμπα
Διαβάσαμε το βιβλίο “Ο φίλος μας ο Ηλεκτρισμός”
Όλα ξεκίνησαν όταν ένα παιδί έφερε στο σχολείο ένα σαλιγκάρι που βρήκε έξω στο δρόμο… τα παιδιά έδειξαν αμέσως μεγάλο ενδιαφέρον…
Τα παιδιά πρότειναν να αναζητήσουμε πληροφορίες από το Ίντερνετ για την κατασκευή φωλιάς…
Μετά φτάναμε ιστόγραμμα για να καταγράψουμε τις πρότερες γνώσεις τους και για αυτά που θέλουν να μάθουν…
Ξεκινήσαμε με τη διατροφή των σαλιγκαριών. Κάθε μέρα τους βάζαμε κάτι διαφορετικό
Μάθαμε για τον κύκλο της ζωής του και την ανατομία του…
Ακούσαμε το παραμύθι «Τομ, το σαλιγκάρι»
Σε ένα φύλλο χαρτί γράψαμε τους ήρωες του παραμυθιού…και τους ζωγραφίσαμε
Μοιράσαμε ρόλους και γίναμε μικροί ηθοποιοί…
Ακολούθησαν δραστηριότητες σειροθέτησης…
Ζωγραφίσαμε σαλιγκάρια έξω στην αυλή…
Και στο χαρτί αντιστοιχίζοντας χρώματα…
Το σαλιγκάρι μας έδωσε τον κύκλο . Βρήκαμε αντικείμενα στο σχολείο που έχουν κυκλικό σχήμα…
…και έξω από το σχολείο και τα ζωγραφίσαμε…
Φτιάξαμε και τον «κύριο Κυκλούλη» Και ανακαλύψαμε ότι η μπάλα είναι κύκλος και παίξαμε παιχνίδια με αυτήν…
Ανακαλύψαμε έναν ακόμα ζωγράφο που αγαπούσε τους κύκλους, τον Βασίλι Καντίνσκι. Μελετήσαμε τους πίνακες του. Παίξαμε παιχνίδια με τους κύκλους και φτιάξαμε το αγαπημένο μας σαλιγκάρι με κύκλους…
Mετά το λιοντάρι την καμηλοπάρδαλη και το βάτραχο ήρθε στην παρέα μας ο φίλος μας το χελωνάκι και το βοηθήσαμε να βρει το δρόμο για το φαγητό του (Steam )code week
Πήγε δεξιά- αριστερά -πάνω – κάτω στο πλάι
Μετά του φέραμε πολύ φαγητό αλλά δεν τα έτρωγε όλα και τα ξεχωρίσαμε
Παιχνίδια με το αρχικό γράμμα μας
Στολίζω το πρώτο γράμμα του ονόματός μου με κύκλους
Το βρήκαμε και το βάλαμε και σε πολύχρωμο καμβά
Εγώ είμαι εγώ…
Βρίσκω το αρχικό μου γράμμα και το συνθέτω
Μουσικές καρέκλες με το αρχικό μου γράμμα
Με αφορμή το βίντεο από το βιβλίο «Ας πούμε αυτή τη λέξη», της Μαρίας Κουτσανοπούλου μάθαμε πως υπάρχουν λέξεις που είναι μικρές αλλά έχουν μεγάλη δύναμη
Τα παιδιά ζωγράφισαν τι τα εντυπωσίασε από το παραμύθι και έγραψαν τις πολύτιμες λέξεις
Πήραμε τις λέξεις και άλλες τις βάλαμε στο βάζο με τα γλυκά λογάκια και άλλες στον κάδο σκουπιδιών
13 Οκτωβρίου – Διεθνής Ημέρα Μείωσης των Φυσικών Καταστροφών
Ασκήσεις σεισμού
Φθινοπωρινά τυπώματα
Αγγλικά
Μαθαίνω τα χρώματα με την Kiki -Χρώματα
Ελεύθερο παιχνίδι με πολύ φαντασία
Εθνική Γιορτή 28ης Οκτωβρίου : Δραστηριότητες
«Το κουτί του πολέμου» ήρθε στο σχολείο μας μια μέρα…
Τα παιδιά δούλεψαν ομαδικά και μετέτρεψαν εικόνες πολέμου σε εικόνες Ειρήνης
Με τη βοήθεια του Χάρτη και τα πιόνια κάναμε αναπαράσταση της μάχης στης Ηπείρου τα βουνά .
Και γνωρίσαμε το γεωγραφικό διαμέρισμα της Ηπείρου.
Με τα χρώματα από τη στολή του φαντάρου φωνάξαμε ΑΕΡΑ
Το «ΟΧΙ» των φαντάρων στα βουνά της Πίνδου
Οι κατασκευές και οι χειροτεχνίες μας για την επέτειο του «ΟΧΙ»
Ημέρα γιορτής για την Εθνική Επέτειο της “28ης Οκτωβρίου”- Παρέλαση
31 Οκτωβρίου Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης
Γνωρίσαμε το νόμισμα του Ευρώ
Την Ευρώπη μέσα από τον Παγκόσμιο Χάρτη -την Ευρωπαϊκή Ένωση και τον μύθο της Ευρώπης
Γιορτή της μητέρας μέσα από παραμύθια – δώρα και χειροτεχνίες
Στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας επισκεφτήκαμε την Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λαμίας και παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα ” γνωριμία με τη βιβλιοθήκη” την παρουσίαση έκανε η προϊσταμένη της βιβλιοθήκης Γκόγια Ευαγγελία και η νηπιαγωγός Κανέλλου Αρετή
Διαδικτυακή συνάντηση των συνεργαζόμενων νηπιαγωγείων και παρουσίαση παραμυθιών που δημιουργήσαν τα παιδιά
Μάιος ο μήνας των λουλουδιών
Ολοκλήρωση του σχεδίου δράσης “ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ” με δημιουργία αφίσας με κάποια από τα βιβλία που διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε
Τίτλος : «Περπατώ , Περπατώ με ασφάλεια κυκλοφορώ»
1o Εργαστήριο
Τίτλος: «Το Συμβούλιο της τάξης»
1η Δραστηριότητα:
Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το θέμα. Μέσα από ερωτήσεις και συζήτηση στην ολομέλεια ανιχνεύουμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών για το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας.
Καταιγισμός ιδεών.
Ανίχνευση πρότερης γνώσης.
2η Δραστηριότητα:
Δείχνουμε εικόνες με την κυκλοφορία στους δρόμους και προβληματιζόμαστε. Μέσα από τις απαντήσεις των παιδιών σχεδιάζουμε το πλάνο της δράσης μας. Ποιο όνομα θα θέλαμε να δώσουμε στο σχέδιό μας;
3η Δραστηριότητα:
Τα παιδιά ζωγραφίζουν σε ανοιχτό φύλλο εργασίας τον τρόπο που έρχονται καθημερινά στο σχολείο.
2ο Εργαστήριο
Τίτλος: «Αποκωδικοποιώντας τον Κώδικα»
1η Δραστηριότητα:
Παρακολούθηση βίντεο του παραμυθιού: «Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.», Πιτσιδοπούλου Ελένη. Με τη βοήθεια του βιβλίου μαθαίνουμε τα σήματα και συζητάμε για τη χρησιμότητά τους
2η Δραστηριότητα:
Τα παιδιά ομαδοποιούν τα σήματα οδικής κυκλοφορίας ανάλογα με το χρώμα και το σχήμα και ακολουθεί συζήτηση. Εμπλουτίζουμε τις γνώσεις μας με καινούριες έννοιες και λέξεις.
3η Δραστηριότητα:
Παρακολουθούμε το σχετικό βίντεο για να μάθουμε τα σήματα
Το παραμύθι μας δίνει την αφορμή για ερωτήματα για τον εξοπλισμό του ποδηλάτου, την οδική μας συμπεριφορά ως ποδηλάτες, τον ποδηλατόδρομο της πόλη μας κ.α.
Δίνεται στα παιδιά φύλλο εργασίας για εμπέδωση.
4η Δραστηριότητα:
Τα παιδιά αποφασίζουν να αποτυπώσουν σε χαρτί με όποιον τρόπο θέλουν, σε συνεργασία με τους γονείς τους, ένα συγκεκριμένο σήμα που συναντούν στο δρόμο. Τα σήματα αυτά παρουσιάζονται στην τάξη και γίνονται βιβλίο που μετατρέπεται και σε ψηφιακή μορφή.
Παρουσιάζουμε στην ολομέλεια της τάξης εικόνες οδικών ατυχημάτων και καλούμε τα παιδιά να σκεφτούν και να εκφράσουν την εκδοχή τους για το πώς προκλήθηκαν. Επίσης, τα παιδιά κατέθεσαν και δικές τους προσωπικές εμπειρίες από περιστατικά που έχουν βιώσει.
Καταγράφουμε τις απόψεις τους σε χαρτί.
2η Δραστηριότητα:
Τα παιδιά κόβουν και ζωγραφίζουν το δικό τους τιμόνι. Έξω στην αυλή «κυκλοφορούν» σαν οχήματα και με τη βοήθεια της νηπιαγωγού χρησιμοποιούν το χάρτινο φανάρι. Με το πράσινο χρώμα προχωράνε, με το πορτοκαλί επιβραδύνουν και με το κόκκινο σταματάνε.
5o Εργαστήριο
Τίτλος: «Τα χρώματα των φαναριών»
1η Δραστηριότητα:
Κατασκευή χάρτινου φαναριού «ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης» και εκμάθηση κανόνων σωστής κυκλοφορίας στο δρόμο.
6o Εργαστήριο
1η Δραστηριότητα:
Eκπαιδευτική δράση που πραγματοποιήθηκε στο Κυκλοφοριακό Πάρκο Λαμίας
Το νηπιαγωγείο μας επισκέφθηκε το Κυκλοφοριακό Πάρκο Λαμίας όπου εκεί τα παιδιά ενημερώθηκαν από αστυνομικούς υπαλλήλους του Τ.Τ. Λαμίας για θέματα που αφορούν την ασφαλή κυκλοφορία στους δρόμους. Στη συνέχεια, κάναμε πράξη τις γνώσεις που μάθαμε. Ανεβήκαμε στα ποδηλατάκια και κυκλοφορήσαμε στο πάρκο όπως όριζαν τα σήματα που συναντούσαμε!
2η Δραστηριότητα:
Όταν επιστρέψαμε στο νηπιαγωγείο τα παιδιά αποτύπωσαν σε χαρτί όσα τους έκαναν εντύπωση από την επίσκεψη.
7o Εργαστήριο
Τίτλος: «Το μήνυμά μας προς τα έξω!»
Ώρα για προσωπική δέσμευση
Τα παιδιά δημιουργούν ομαδική αφίσα συνθέτοντας μια εικόνα με δρόμους, πεζούς, οχήματα και σήματα όπου όλα λειτουργούν σύμφωνα με τους κανόνες του Κ.Ο.Κ.
«Πεζοί και οδηγοί, στο δρόμο ΠΡΟΣΟΧΗ!» ήταν το μήνυμα που θέλησαν να συνοδεύει την αφίσα και αυτό που θέλησαν να διαδώσουν στο σπίτι και στην οικογένειά τους.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή