ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ

 

2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού κι Εφηβικού Βιβλίου 

Τι σημαίνει «παγκόσμια ημέρα»;

Γιορτάζουν τα βιβλία;

Γιατί 2 Απριλίου;

Κάπως έτσι ξεκινήσαμε να μιλάμε για τη γιορτή των βιβλίων!!!

Μάθαμε για τον μεγάλο συγγραφέα Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, προς τιμήν του οποίου επέλεξαν οι ημέρα γέννησης του να καθιερωθεί ως παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου και γνωρίσαμε πολλά από τα βιβλία του.

Φυσικά, μάθαμε και για άλλους σπουδαίους συγγραφείς έλληνες και ξένους και φτιάξαμε αστείους σελιδοδείκτες.

 

Την επόμενη ημέρα, τα παιδιά έφεραν στο σχολείο τα αγαπημένα τους βιβλία και τα παρουσίασαν στους συμμαθητές τους. Μιλήσαμε για τα μέρη του βιβλίου – εξώφυλλο, οπισθόφυλλο, τίτλος, συγγραφέας και φτιάξαμε το εξώφυλλο του δικού τους βιβλίου με έναν χαρακτήρα, ή ήρωα που θα ήθελαν να έχει η δική τους ιστορία και φτιάξαμε την πρώτη σελίδα του βιβλίου τους.

 

Διαβάσαμε το βιβλίο «Αστέρης, ο ζωηρός βιβλιοφάγος» της Emma Yarlett. Στο τέλος του βιβλίου ανακαλύψαμε πως ο Αστέρης το τερατάκι, το είχε σκάσει και ψάξαμε μέσα στο νηπιαγωγείο να τον βρούμε. Τελικά ανακαλύψαμε πως ο Αστέρης είχε φέρει όλη την οικογένειά του στο σχολείο μας!!!

 

 

Πήραμε μέρος στην “ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗ

ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΛΑΜΙΑΣ”

«Φτιάξε το δικό σου ποίημα  – Φτιάξε τη δική σου εικόνα» 

Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λαμίας με αφορμή τις δύο Παγκόσμιες Ημέρες της Άνοιξης, την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης που γιορτάζεται στις 21 Μαρτίου και την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού κι Εφηβικού Βιβλίου που γιορτάζεται στις 2 Απριλίου, καλεί τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να εκφραστούν με ένα ποίημα και στη συνέχεια τους στίχους του ποιήματος να τους κάνουν εικόνα με μία ζωγραφιά.

Η δική μας δράση με ένα ποίημα ” Μικρό Βιβλίο”

Το γράψαμε και το απαγγείλαμε

 

 Ζωγραφίσαμε τους στίχους 

 

Και το κάναμε έντυπο βιβλίο

 

Το παραδώσαμε στην 

ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΛΑΜΙΑΣ

 

 Τέλος το κάναμε σε ηλεκτρονική μορφή 


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

 

Δραστηριότητες για το Πάσχα

 

Φτιάξαμε τη πολύχρωμη κοτούλα μας

 

Παίξαμε “Το κυνήγι των πασχαλινών αυγών”

Τραγουδήσαμε και καλοδεχτήκαμε τα παιδία που ήρθαν να μας πούνε το τραγούδι του “Λαζάρου”

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΡΤΙΟΥ

Μετά τις Απόκριες και την καθαρή Δευτέρα μιλήσαμε με τα παιδιά για την Σαρακοστή. Ακούσαμε το τραγουδάκι και προσπαθήσαμε να μάθουμε το ποίημα της… τέλος φτιάξαμε την κυρά Σαρακοστή για την πάρουν τα παιδιά στο σπίτι τους.

 

CODE WEEK “Ο προγραμματισμός στην τάξη”



Λήψη αρχείου

 

Άνοιξη

Καλωσορίσαμε την άνοιξη στο σχολείο μας και βάλαμε και τα μαρτάκια μας

 

6 Μαρτίου 

«Ημέρα κατά τις σχολικής βίας και του εκφοβισμού

Παρακολουθήσαμε σε βίντεο το παραμύθι «Γύρω-γύρω μήλα στη μέση πορτοκάλι», του Γιώργου Σακελλαρίδη.

 

Συζητήσαμε για τα συναισθήματα του πορτοκαλιού και το δραματοποιήσαμε.

Δημιουργήσαμε και το σύνθημά μας…

«Στοπ στη ΒΙΑ»

 

Ο Θεός Απόλλωνας και η Μουσική

 

Γράψαμε  το δικό μας τραγούδι

 

 

 

Tο τραγουδήσαμε και με μουσικά όργανα

Με μουσικά όργανα

 

Βιωματικό εργαστήριο με τη συνεργασία του κυρίου  Κυρίτση Αντώνη  γονέα  του σχολείου μας που τον ευχαριστούμε πολύ

Μας έδειξε τα μέρη της κιθάρας και την επεξεργαστήκαμε

Και φυσικά μας έπαιξε με την κιθάρα του.

 

Δραστηριότητες για την “25η Μαρτίου”

Ένας κρίνος στην τάξη μας!
Τι συμβαίνει όταν της απρόσεκτης κυρίας της πέφτουν οι μαρκαδόροι πίσω από τις συρταριέρες; Ανακαλύπτουμε ένα λουλούδι… αναζητούμε στο internet και μαθαίνουμε ότι είναι κρίνος. Το λουλούδι που πρόσφερε ο Αρχάγγελος Γαβριήλ στη Μαρία!!!

Και κάπως έτσι κάναμε την εισαγωγή μας στο θέμα και μιλήσαμε για τη θρησκευτική πλευρά της 25ης Μαρτίου! Φυσικά φτιάξαμε και ένα βιτρό με σχετική απεικόνιση.

 

Θεατρικό παιχνίδι “Ο Ευαγγελισμός”

 

Μιλήσαμε για την Ελληνική σημαία, τα χρώματά της και τις 9 γραμμές της. Μάθαμε πως είναι ίσες με το σύνθημα της ελληνικής επανάστασης «Ελευθερία ή Θάνατος». Στη συνέχεια φτιάξαμε και το λάβαρο με το σύνθημα.

 

Στο νηπιαγωγείο μας εμφανίστηκαν 2 κουτιά σε κάθε τάξη. Τα ανοίξαμε με μεγάλη περιέργεια. Στο εσωτερικό τους βρήκαμε την Ελληνική σημαία, ένα παραμύθι και μερικά άσπρα χαρτιά. Διαβάσαμε τον τίτλο του παραμυθιού «Τα ελληνάκια» και συμφωνήσαμε ότι μιλάει για του Έλληνες. Διαβάσαμε το παραμύθι και παρατηρήσαμε τις εικόνες, τα χρώματα και τα σχέδια. Μιλήσαμε για τις παραδοσιακές φορεσιές και μέσω του Διαδικτύου βρήκαμε εικόνες με παραδοσιακά κεντήματα και σεμεδάκια. Τέλος αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε τα άσπρα χαρτιά για να φτιάξουμε τα δικά μας σεμεδάκια, εμπνευσμένα από τις εικόνες του παραμυθιού.

 

Είδαμε πίνακες ζωγραφικής που αναπαριστούν στιγμές από εκείνη την εποχή και μάθαμε για τις κακουχίες και τη δύσκολη ζωή την εποχή της τουρκοκρατίας. Εκφράσαμε συναισθήματα με τη βοήθεια των πινάκων και ζωγραφίσαμε ευτυχισμένες εικόνες ειρήνης!

 

Χειροτεχνία το Δάφνινο στεφάνι

 

Απαντήσαμε σε αινίγματα που έχουν σχέση με την 25η Μαρτίου και χρησιμοποιήσαμε το bee bot για να μετακινηθούμε στις εικόνες.

 

Η Γιορτή μας

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΧ ΕΤΟΣ 2025-2026



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Σ’ΑΓΑΠΩ κι αγαπώ κι όλον τον κόσμο

Ο Αδάμ ,η Εύα και το φίδι ιστορία από τη βίβλο

Μάθαμε για την κριτική σκέψη για ότι ακούμε.

 

Την ιστορία την κάναμε θεατρικό παιχνίδι.

Καλώς το Καρναβάλι

Αποκριάτικος πυρετός εργασιών και κατασκευών

 

Τσικνοπέμπτη Μάσκες «Εξωγήινοι» με αφορμή τα εργαστήρια δεξιοτήτων με θέμα το διάστημα…

 

Και χειροτεχνίες…

Κλόουν

Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο Αρλεκίνος – Ζωρζ Σαρή”

 

Γίναμε εμείς Αρλεκίνοι

Αρλεκίνος με pixelart

Αποκριάτικο πάρτυ…   «Λίμπο»

 

«Γαϊτανάκι»

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ – Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Τίτλος : «Με την Αφροδίτη και τον Άρη , πάω βόλτα στο φεγγάρι»

1ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Γνωριζόμαστε από κάπου; Το παιχνίδι με τις ερωτήσεις»

1η Δραστηριότητα:

Παιχνίδι γνωριμίας με μουσική. Η νηπιαγωγός τοποθετεί σε διαφορετικά σημεία της τάξης κάρτες με εικόνες από πλανήτες του ηλιακού συστήματος. Τα παιδιά κινούνται ανάμεσα στις εικόνες  και τις παρατηρούν. Στη συνέχεια με τη μουσική γίνονται ζευγάρια και κάθονται στην ολομέλεια, τοποθετώντας και τις εικόνες στο κέντρο.

 

2η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά συζητούν για τις εικόνες που παρατήρησαν. Αναζητούμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών: τι γνωρίζουν για το διάστημα και τι θα ήθελαν να μάθουν. Καταγράφουμε τις ιδέες  τους σε ένα χαρτόνι.

 

3η Δραστηριότητα:

Βλέπουμε βίντεο από το Youtube και συγκεκριμένα από το “National Geographic” για το Ηλιακό σύστημα και συζητάμε για τον Ήλιο και τους πλανήτες.

4η Δραστηριότητα:

Παίζουμε ψηφιακά puzzle με τον Ήλιο, τη Γη και όλους τους πλανήτες στο ψηφιακό εργαλείο jigsawplanet.

 

2ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά…Υπάρχει ζωή εκεί έξω;»

1η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά βλέπουν βίντεο με τους πλανήτες και απαντούν σε ερωτήσεις της νηπιαγωγού σχετικά με το υπό διερεύνηση θέμα.

2η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά δημιουργούν πίνακα αναφοράς με τους πλανήτες και αναπαριστούν σε χαρτί την τροχιά των πλανητών σε θέση με τον ήλιο.

 

3η Δραστηριότητα:

Η νηπιαγωγός δίνει εικόνες των πλανητών στα παιδιά και με βιωματικό τρόπο αναπαριστούν την κίνηση των πλανητών.

4η  Δραστηριότητα:

Τα παιδιά σε ανοιχτό φύλλο εργασίας ζωγραφίζουν όσα κατανόησαν από τις προηγούμενες δραστηριότητες σχετικά με τους πλανήτες.

5η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά χρησιμοποιούν χαρτί, ψαλίδι και μαρκαδόρους και δημιουργούν έναν πύραυλο.

 

3ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας…»

1η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά παρακολουθούν βίντεο με την κίνηση του Ήλιου και απαντούν σε ερωτήματα της νηπιαγωγού για την κίνηση, το σχήμα του, με την επιφάνεια.

2η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά παρακολουθούν βίντεο με τον Μύθο του Φαέθωνα.

3η Δραστηριότητα:

Με τη βοήθεια της νηπιαγωγού, τα παιδιά χωρίζουν τον μύθο σε κομμάτια όσα και τα παιδιά και ζωγραφίζουν ελεύθερα στο χαρτί ένα κομμάτι της ιστορίας.

 

4η  Δραστηριότητα:

Τα παιδιά αποφασίζουν να ψηφιοποιήσουν την ιστορία με τη βοήθεια της νηπιαγωγού με το εργαλείο storyjumber, και να το στείλουν στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο των γονιών τους.


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

5η  Δραστηριότητα:

Συζητάμε με τα παιδιά για τον Ήλιο και τις συνέπειές του στη ζωή των ανθρώπων αλλά και όλου του πλανήτη. Τα παιδιά μεταφέρουν σε ανοιχτό φύλλο εργασίας τις ιδέες τους.

4ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Ήλιε, Γη, Σελήνη, Μέρα ή Νύχτα;»

1η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά παρακολουθούν βίντεο με την κίνηση της Γης γύρω από τον άξονά της.

2η Δραστηριότητα:

Η νηπιαγωγός έχει ετοιμάσει ένα πείραμα με φακό,  έτσι ώστε τα παιδιά να αντιληφθούν καλύτερα την εναλλαγή μέρας και νύχτας. Τα παιδιά πειραματίζονται, αναρωτιούνται και καταλήγουν σε συμπεράσματα.

3η Δραστηριότητα:

Παίζουμε με τις σκιές του Ήλιου στα αντικείμενα. Τα παιδιά διαλέγουν αντικείμενα μέσα από την τάξη και με τη βοήθεια ενός φακού κάνουν υποθέσεις για τη θέση της σκιάς κάθε φορά. Αποτυπώνουν σε χαρτί τη σκιά των αντικειμένων με μαρκαδόρο. Καθώς μετακινείται το φως επάνω στα αντικείμενα μετακινείται ταυτόχρονα και η σκιά. Έτσι, τα παιδιά διαπιστώνουν την πορεία του Ήλιου στον ουρανό κατά τη διάρκεια της ημέρας.

4η Δραστηριότητα:

Συζητάμε με τα παιδιά για το πώς περνάνε τη μέρα και τη νύχτα, πράγματα που κάνουν τη μέρα και τη νύχτα. Χωρίζουμε το λευκό χαρτί Α4 στη μέση και ζωγραφίζουν με μαρκαδόρους τις συνήθειές τους το πρωί και το βράδυ.

5η Δραστηριότητα:

Δίνουμε φύλλο εργασίας στο σπίτι, συνεργασία με τους γονείς,  ώστε να ζωγραφίσουν τα παιδιά όσα κάνουν μία ολόκληρη ημέρα. Το φύλλο εργασίας το επιστρέφουν στο σχολείο και το παρουσιάζουν στην ολομέλεια.

5ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Όμορφες κόρες του Χρόνου»

1η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά παρακολουθούν βίντεο για τη δημιουργία των 4 εποχών από το Πλανητάριο που δείχνει την κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο.

2η Δραστηριότητα:

Συζήτηση με τα παιδιά για τις 4 εποχές και πως τις ξεχωρίζουν. Τα παιδιά αναφέρουν χαρακτηριστικά των εποχών.

3η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά σε φύλλο εργασίας που έχει δημιουργήσει η νηπιαγωγός αποτυπώνουν τις 4 εποχές ζωγραφίζοντας χαρακτηριστικά αντικείμενα για αυτές. Τα παιδιά πρέπει να ζωγραφίσουν τις εποχές με τη σωστή σειρά όπως δημιουργούνται στο χρόνο.

 

4η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά σε επιδαπέδια πίστα, μεταμορφώνονται σε ρομποτάκια και προσπαθούν λύνοντας αινίγματα και με τις σωστές κινήσεις να μεταφερθούν στη σωστή εποχή. Στη συνέχεια, χρησιμοποιούν το ρομποτάκι bee bot και το προγραμματίζουν ανάλογα με την εικόνα που θέλουν το μετακινήσουν στην πίστα.

 

6o Εργαστήριο

Τίτλος: «Ταξίδι στη Σελήνη»

1η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά παρακολουθούν βίντεο της Nasa για την κίνηση της Σελήνης γύρω από τη Γη, τις φάσεις της Σελήνης και το σεληνιακό τοπίο.

2η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά ταξιδεύουν φανταστικά με έναν πύραυλο. Γίνονται αστροναύτες και περπατούν στη σελήνη. Ανακαλύπτουν πετρώματα και τα συλλέγουν.

3η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά με αλεύρι, κακάο, και πέτρες δημιουργούν το σεληνιακό τοπίο όπως το παρατήρησαν στα βίντεο που παρακολουθήσαμε

4η Δραστηριότητα:

Με κομμάτια από πίτες  τα παιδιά δημιουργούν τις φάσεις της Σελήνης, ακολουθώντας την πορεία από την αύξουσα φάση, ως τη φθίνουσα

5η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά ζωγραφίζουν με άσπρο χρώμα τη σελήνη και κάνουν τυπώματα από καπάκι μαρκαδόρου για να δημιουργήσουν τους κρατήρες της.

 

7ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Τι γνωρίζαμε και τι μάθαμε;»

1η Δραστηριότητα:
Τα παιδιά επισκέπτονται με τη συνοδεία των γονιών τους το «Κακογιάννειο Αστεροσχολείο Υπάτης». Εκεί ξεναγούνται στους χώρους, παρακολουθούν εκπαιδευτικά βίντεο και ενημερώνονται από ειδικούς για θέματα που αφορούν το διάστημα.

2η Δραστηριόητα:

Ακούμε την ιστορία «Φεγγαροσκεπαστής» του Puybaret Eric.

3η Δραστηριότητα:

Κοινοποίηση στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο των γονιών την αφίσα που δημιούργησαν όλα μαζί τα παιδιά για το παραμύθι.

4η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά αξιολογούν ατομικά το πρόγραμμα ζωγραφίζοντας ανάλογα πολλά ή λίγα αστεράκια.

5η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά με αφορμή τις Απόκριες μεταμφιέζονται σε εξωγήινους.

6η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά σε μικρές ομάδες έρχονται στη γωνιά του υπολογιστή και παίζουν quiz και παιχνίδια εμπέδωσης για το ηλιακό σύστημα.

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

 Καλωσορίζουμε το 2025!!!

 

 Ο Σκίουρος μας έδωσε την αφορμή να σκεφτούμε τους δικούς μας στόχους για το 2025!!!

Ο Στόχος του Σκίουρου για τη Nέα Xρονιά

Ευκαιρία να μιλήσουμε για τους τακτικούς αριθμούς βάζοντας στη σειρά τα ζωάκια που εμφανίζονται στο παραμύθι

Σκεφτήκαμε τη θέλουμε και ανάψαν πυροτεχνήματα 

Στη συνέχεια βάλαμε τους δικούς μας στόχους για το 2025

 Εκτός από προσωπικούς στόχους, τα παιδιά ζήτησαν και ευχήθηκαν τη νέα χρονιά όλα τα παιδιά του κόσμου να έχουν…

 

Κοπή Βασιλόπιτας

 

Ζώα σε χειμερία νάρκη

Παρακολουθήσαμε πολλά και διαφορετικά βίντεο για τα ζώα που τον χειμώνα δυσκολεύονται να επιβιώσουν και προβληματιστήκαμε. Βρήκαμε τις φωλιές τους και κάναμε το αντίστοιχο φύλλο εργασίας…

Παρακολουθήσαμε το βίντεο

Η ΑΡΚΟΥΔΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΡΟΧΑΛΙΖΕΙ

 

και φτιάξαμε την αρκούδα μας που ακόμα κοιμάται…

Τα παιδιά αποφάσισαν ομαδικά να ετοιμάσουν και να διακοσμήσουν ταϊστρες για τα πουλιά που επιβιώνουν με δυσκολία τον χειμώνα, προσφέροντας λίγη τροφή…

 

Τέλος, αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια μακέτα για τις φωλιές των ζώων τώρα τον χειμώνα…Τα παιδιά ανέλαβαν να βάψουν, να ζωγραφίσουν, να κόψουν και να γράψουν…

 

Μέσα από τη μυθολογία  φτιάξαμε την Θεά Ήρα και το σύμβολό της που ήταν το Παγώνι

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δραστηριοτήτων γνωρίσαμε το Γαλαξία μας 

Από το γάλα της Ήρας δημιουργήθηκε ο Γαλαξίας

Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, ο Γαλαξίας σχηματίστηκε από την Ήρα, η οποία έχυσε γάλα στον ουρανό (εξού και το όνομα), όταν ανακάλυψε πως ο Δίας την ξεγέλασε και τάιζε τον νεαρό Ηρακλή.

Εμείς φτιάξαμε τον δικό μας Γαλαξία

 

Τραγουδήσαμε τον Αστροναύτη από

Αστροναύτης – Iro Twinkles – Original Παιδικά τραγούδια

και κάναμε τη  δική μας θεατρική χορογραφία

 

ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ

Παρακολουθήσαμε βίντεο για τη ζωή των 3 Ιεραρχών

Διαβάσαμε σοφά λόγια που είπαν και τα συζητήσαμε…

Ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα με τα σοφά λόγια του Ιωάννη του Χρυσόστομου που αφορούν τη φιλία και τα γράψαμε για τα πάρουμε στο σπίτι και να τα θυμόμαστε πάντα…

 

 

Με αφορμή την εορτή των 3 Ιεραρχών ασχοληθήκαμε με τον αριθμό 3…

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ -Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Τίτλος : «Παίζω τρέχω και γελώ με την ομάδα μου δημιουργώ»

1ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Ας γνωριστούμε-ποιοι είμαστε;»

1η Δραστηριότητα:

Αισθητικοκινητική δράση-χρήση σώματος για ζέσταμα. Περπάτημα ελεύθερα και στο stop λένε το όνομά τους.

 

2η Δραστηριότητα:

Αισθησιοκινητική δράση-χρήση σώματος ως εκφραστικό μέσο.

Κινούνται με μουσική. Στο stop με το άγγιγμα της νηπιαγωγού λέει το παιδί το όνομά του και κάνει μία κίνηση που την επαναλαμβάνει όλη η ομάδα.

3η Δραστηριότητα:

Το δέντρο της ομάδας μας (κολλάζ).

Κάνουν τα παιδιά το περίγραμμα του χεριού τους και μέσα σ’ αυτό ζωγραφίζουν κάτι που τους αρέσει. Το κόβουν και συμπληρώνουν τα κλαδιά του δέντρου με την παλάμη τους λέγοντας το κάθε παιδί ποιος είναι και τι του αρέσει.

 

2ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας»

1η Δραστηριότητα:

Συζήτηση για τους κανόνες σωστής λειτουργίας της ομάδας. Επίδειξη εποπτικού υλικού.

2η Δραστηριότητα:

Κατασκευή κολλάζ με το συμβόλαιο-κανόνες της ομάδας μας. Επίσης, τα παιδιά κάνουν ένα φύλλο εργασίας στο οποίο καλούνται να βρουν τη σωστή συμπεριφορά.

3η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά κινούνται στο χώρο με μουσική. Μόλις σταματήσει η μουσική, τότε η νηπιαγωγός δίνει οδηγία: «όταν συναντώ κάποιον θα λέω κάτι θετικό/όμορφο που έχω και μου αρέσει στον εαυτό μου».

Άλλη οδηγία: «όταν συναντώ κάποιον του λέω κάτι θετικό/όμορφο που καταφέρνω».

Άλλη οδηγία: «χαιρετώ αυτόν που έχω δίπλα μου με μία ευγενική κίνηση και του χαρίζω μια φράση».

 

3ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Είναι όλα γύρω μου ίδια ή διαφορετικά;»

1η Δραστηριότητα:

Στον χώρο έχουν τοποθετηθεί αραιά παντού πράσινα χαρτιά Α4 και μαρκαδόροι. Η νηπιαγωγός δίνει ρυθμούς για περπατήματα στα παιδιά χωρίς να πατήσουν τα χαρτιά. Καλύπτονται όλες οι πιθανές διαδρομές στο χώρο της αίθουσας.

 

2η Δραστηριότητα:

Η νηπιαγωγός ζητάει από τα παιδιά να ζωγραφίσουν ό,τι τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούνε τη λέξη διαφορετικότητα. Ακολουθεί παρουσίαση των ιχνογραφημάτων.

3η Δραστηριότητα:

Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη και ανίχνευση πρότερων γνώσεων των παιδιών. Οπτικοποίηση πρότερων γνώσεων, ώστε να επαναδομηθούν αποτελεσματικά οι έννοιες και οι νέες γνώσεις, αλλά και να αποτελέσουν σύγκριση στην τελική αξιολόγηση.

4ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Ομοιότητες και διαφορές στη φύση και στα ζώα»

 

1η Δραστηριότητα:

Εικόνες από φυτά, δέντρα, ζώα. Συζήτηση. Η νηπιαγωγός προτρέπει τα παιδιά στην ολομέλεια να εντοπίσουν τις ομοιότητες και τις διαφορές σε κάθε εικόνα.

 

Η νηπιαγωγός με τα παιδιά προσεγγίζει το θέμα της διαφορετικότητας μέσα από την ιστορία του David McKee: «Έλμερ. Ο παρδαλός ελέφαντας».

Διαβάζουμε την ιστορία και ακολουθεί συζήτηση.

Μέσα από τον Έλμερ κατανοήσαμε ότι δεν πρέπει να φοβόμαστε να κρατήσουμε τη διαφορετικότητά μας, τη μοναδικότητά μας.

 

Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας

3η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον Έλμερ και τον εαυτό τους «Διαφορετικοί και Μοναδικοί».

 

 

5ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Ο Picasso και η Margaret Keane-Πρόσωπα και συναισθήματα»

 

1η Δραστηριότητα:

Παρουσίαση πινάκων Picasso και Margaret Keane. Η νηπιαγωγός καλεί τα παιδιά να παρατηρήσουν αυτά τα ιδιαίτερα πρόσωπα, να σκεφτούν τι τα εντυπωσιάζει στο καθένα από αυτά και να συζητήσουν για το πόσο διαφορετικοί είμαστε μεταξύ μας οι άνθρωποι.

 

2η Δραστηριότητα:

Η νηπιαγωγός φωτοτυπεί διάφορα πρόσωπα και ζητά από τα παιδιά να σχεδιάσουν χαρακτηριστικά και να τα χρωματίσουν.

 

Η νηπιαγωγός αναφέρει ότι μπορεί να διαφέρουμε στην εμφάνιση όμως έχουμε κάτι κοινό: τα συναισθήματα. Ακολουθεί συζήτηση με ερωτήσεις όπως: πότε νιώθετε χαρούμενοι; πότε λυπημένοι; Κτλ

Όλοι νιώθουμε τα ίδια συναισθήματα αλλά ο καθένας έχει διαφορετικούς λόγους που του προκαλούν τα κάθε συναίσθημα.

Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγραφίζουν τα συναισθήματά τους.

6ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Η αξία της Διαφορετικότητας»

 

1η Δραστηριότητα:

Παρακολούθηση βίντεο και επεξεργασία του παραμυθιού που διαπραγματεύεται την διαφορετικότητα «Το Κάτι Άλλο» της Καθρίν Κέιβ.

 

Το Κάτι Άλλο- θεατροποιημένη αφήγηση- Παραμύθι μύθοι και Ρεβύθι

https://www.youtube.com/watch?v=YMD36stpfq8

 

2η Δραστηριότητα:

Εικαστική αποτύπωση της ιστορίας.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

3 Δεκεμβρίου παγκόσμια ημέρα ανθρώπων με αναπηρία

Μέσα από το βιωματικό παιχνίδι προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τις ιδιαίτερες ανάγκες που έχουν οι συνάνθρωποί μας και να βρούμε τρόπους να γίνουμε όλοι μαζί μια ομάδα

Η αλληλοβοήθεια και η ενσυναίσθηση το σύνθημά μας

 

Ελεύθερο παιχνίδι με ομαδική προσπάθεια 

Συμμετοχή του σχολείου μας με τη συμπαράσταση των γονέων στο πρόγραμμα “Κάνε μια ευχή Ελλάδας”

Χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες

Μια φάτνη που βρήκαν το πρωί τα παιδιά μέσα στην τάξη έδωσε την αφορμή να μιλήσουμε για τα Χριστούγεννα και την ιστορία της γέννησης. Στη συνέχεια και αφού είδαμε σχετικά βίντεο, τα παιδιά αποτύπωσαν σε χαρτί όσα τους έκαναν εντύπωση.

Οι γονείς των παιδιών έγραψαν όμορφες ευχές στα τζάμια του σχολείου και έτσι γέμισαν με αγάπη και ζεστασιά τις καρδιές μας…

Τα παιδιά ετοίμασαν τα χριστουγεννιάτικα στολίδια τους για να στολίσουν το δεντράκι του σχολείου

 

Στόλισαν με τις χειροτεχνίες τους την τάξη

Φτιάξαμε το Χριστουγεννιάτικο δάσος

Τις Χριστουγεννιάτικες μπάλες

 

Και τον Αι Βασίλη

 

Με τη βοήθεια των παιδιών γράψαμε ευχές. Στη συνέχεια ετοίμασαν τις κάρτες τους, έγραψαν μέσα τις ευχές

 

Πήραν και ένα δωράκι στο σπίτι…

Τέλος, με αφορμή τη χριστουγεννιάτικη παράστασή μας μιλήσαμε για το έθιμο των καλικαντζάρων…

 

Χριστουγεννιάτικη γιορτή

Η δια δραστική Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας με την ομάδα “Παραμυθομικρούληδες”

Ήμασταν καλά παιδιά και ο Αι Βασίλης μας έφερε δώρα 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

 

Τον Οκτώβριο συμμετείχαμε στο EU Code Week( στην Εβδομάδα Κώδικα της ΕΕ ) με τη δραστηριότητα:

“Το χελωνάκι ψάχνει την τροφή του”

Στο δάπεδο υπάρχουν στεφάνια ψυχοκινητικής .Μέσα σε ένα από αυτά υπάρχουν τα λαχανικά που πρέπει να φάει το χελωνάκι .Σε άλλα στεφάνια υπάρχουν φαγητά που δεν τρώει.

Τα παιδιά γίνονται ρομποτάκια και βοηθούν το χελωνάκι να επιλέξει το σωστό δρόμο για να φτάσει στην τροφή του.

Αλλάζουμε τη θέση των τροφών και τα παιδιά σχεδιάζουν καινούργιες διαδρομές για να βοηθήσουν το χελωνάκι.

Λάβαμε Πιστοποιητικό Συμμετοχής



Λήψη αρχείου

 

ΟΛΥΜΠΟΣ 

Το πιο ψηλό βουνό της Ελλάδας

Μυθολογία “Το σπίτι των Θεών ”

 

Με φαντασία και δημιουργικότητα φτιάξαμε το Παιχνίδι Air Hockey 

 

Δραστηριότητες για την επέτειο της “17 Νοέμβρη”

Αρχικά γνωρίσαμε τις βαθμίδες της εκπαίδευσης μέσα από δημιουργικό παιχνίδι

Με το βιβλίο «Η κυρά Δημοκρατία» της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου, κάναμε την εισαγωγή στα γεγονότα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου και τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας.

Αφού διαβάσαμε το βιβλίο, τα παιδιά εκφράστηκαν με διαφορετικούς τρόπους

Προσπαθήσαμε να μεταφερθούμε στα γεγονότα εκείνης της εποχής ακούγοντας τον ραδιοφωνικό σταθμό των φοιτητών και έτσι μάθαμε και τα συνθήματά τους

Κάναμε γλωσσικές δραστηριότητες με το σύνθημα των φοιτητών…

 

Οι χειροτεχνίες μας…

Τα κεντρικό σύνθημα του Πολυτεχνείου μας μετέφερε σε εκείνη την εποχή και γίναμε φοιτητές…

Οι φοιτητές με την ντουντούκα φωνάζουν συνθήματα

 

Στιγμές από τη γιορτή μας

 

Ελεύθερο παιχνίδι  . Όταν η φαντασία γίνεται δημιουργία .

Το ορθογώνιο

Το Πολυτεχνείο μας έδωσες την αφορμή να μιλήσουμε για το ορθογώνιο παραλληλόγραμμο. Βρήκαμε αντικείμενα μέσα στο σχολείο που έχουν σχήμα ορθογώνιο…

Μεταμορφώσαμε ένα ορθογώνιο χαρτί σε ορθογώνια αντικείμενα που έχουμε στο σπίτι μας…

Στη συνέχεια, μελετήσαμε τον Ολλανδό ζωγράφο Μοντριάν, που ζωγράφιζε με σχήματα. Μελετήσαμε τους πίνακες του και τα χρώματα που χρησιμοποιεί και γίναμε και εμείς μικροί ζωγράφοι

 

Μυθολογία και Ηλεκτρισμός

Μάθαμε για το Θεό  Δία και τα σύμβολά του

Με αφορμή το σύμβολο του κεραυνού μιλήσαμε για τον ηλεκτρική ενέργεια

Παρατηρήσαμε τα καλώδια και τα σύρματα που φέρνουν το ρεύμα στο σχολεί0 μας

Παρακολουθήσαμε “Το ταξίδι της ηλεκτρικής ενέργειας”

Αποτυπώσαμε το ταξίδι του ρεύματος στο χαρτί 

Φτιάξαμε τη δική μας λάμπα

Διαβάσαμε το βιβλίο Ο φίλος μας ο Ηλεκτρισμός”

Όλα ξεκίνησαν όταν ένα παιδί έφερε στο σχολείο ένα σαλιγκάρι που βρήκε έξω στο δρόμο… τα παιδιά έδειξαν αμέσως μεγάλο ενδιαφέρον…

Τα παιδιά πρότειναν να αναζητήσουμε πληροφορίες από το Ίντερνετ για την κατασκευή φωλιάς…

Μετά φτάναμε ιστόγραμμα για να καταγράψουμε τις πρότερες γνώσεις τους και για αυτά που θέλουν να μάθουν

Ξεκινήσαμε με τη διατροφή των σαλιγκαριών. Κάθε μέρα τους βάζαμε κάτι διαφορετικό

 Μάθαμε για τον κύκλο της ζωής του και την ανατομία του…

Ακούσαμε το παραμύθι «Τομ, το σαλιγκάρι»

 

Σε ένα φύλλο χαρτί γράψαμε τους ήρωες του παραμυθιού…και τους ζωγραφίσαμε

 Μοιράσαμε ρόλους και γίναμε μικροί ηθοποιοί…

 

Ακολούθησαν δραστηριότητες σειροθέτησης…

 

 Ζωγραφίσαμε σαλιγκάρια έξω στην αυλή…

Και στο χαρτί αντιστοιχίζοντας χρώματα…

 Το σαλιγκάρι μας έδωσε τον κύκλο . Βρήκαμε αντικείμενα στο σχολείο που έχουν κυκλικό σχήμα…

…και έξω από το σχολείο και τα ζωγραφίσαμε…

Φτιάξαμε και τον «κύριο Κυκλούλη» Και ανακαλύψαμε ότι η μπάλα είναι κύκλος και παίξαμε παιχνίδια με αυτήν…

Ανακαλύψαμε έναν ακόμα ζωγράφο που αγαπούσε τους κύκλους, τον Βασίλι Καντίνσκι. Μελετήσαμε τους πίνακες του. Παίξαμε παιχνίδια με τους κύκλους και φτιάξαμε το αγαπημένο μας σαλιγκάρι με κύκλους…