My Colorful Emotions (Ο Πολύχρωμος Εαυτός Μου) #AI & STEAM

Screenshot 11 1

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αποτελεί το πρώτο Εργαστήριο Δεξιοτήτων της φετινής μας χρονιάς το οποίο ανήκει στη θεματική ενότητα “Ζω καλύτερα – Ευ ζην”, με υποθεματική την “Ψυχική και συναισθηματική υγεία – Πρόληψη” και έχει θέμα τα συναισθήματα.

Παράλληλα, είναι το ετήσιας διάρκειας eTwinning έργο μας στο οποίο θα συνεργαστούμε με σχολεία από Ελλάδα, Ρουμανία, Λιθουανία Ιταλία και Πολωνία.

Τα προβλήματα συμπεριφοράς γίνονται όλο και πιο συνηθισμένα στις τάξεις μας σήμερα, καθώς οι μαθητές δυσκολεύονται να επιλύσουν τις συγκρούσεις σε διάφορα περιβάλλοντα. Για να επιτύχουν οι μαθητές στο σχολείο, στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία και στην προσωπική τους ζωή, πρέπει να αποκτήσουν κοινωνικές-συναισθηματικές δεξιότητες. Προκειμένου να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες τους και να τους βοηθήσει να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους, το σχολείο πρέπει να προωθήσει ένα υποστηρικτικό περιβάλλον που θα ενισχύσει τη συναισθηματική εκπαίδευση, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για την υγιή ανάπτυξη ενός παιδιού.

Μασκότ του προγράμματος είναι “Το τερατάκι των χρωμάτων”, ο ήρωας του βιβλίου της Anna Llenas, το οποίο θα βοηθήσει τα παιδιά να καλλιεργήσουν τη συναισθηματική τους νοημοσύνη. Η μασκότ μας θα ενθαρρύνει τους μαθητές να χρησιμοποιούν διάφορα εργαλεία, όπως παιχνίδια, βιβλία, ρομποτική, τεχνητή νοημοσύνη, γραφή και τεχνικές χαλάρωσης, για να αναπτύξουν ενσυναίσθηση ο ένας για τον άλλον αλλά και για τον εαυτό τους.

690FEA59301AF1913AE9929A48A6D887

Στόχος μας είναι να γνωρίσουν οι μαθητές μας μέσω της συμμετοχής τους σε αυτό το πρόγραμμα, τα βασικά συναισθήματα, να μάθουν να κατανοούν τα συναισθήματα των άλλων ανθρώπων και να διαχειρίζονται τα δικά τους, ενώ ταυτόχρονα θα εξοικειωθούν με την εφαρμογή δραστηριοτήτων Τέχνης, STEAM και Τεχνητής Νοημοσύνης.

Διαβάσαμε το βιβλίο και κυριολεκτικά το λατρέψαμε! Μας ενέπνευσε να οργανώσουμε τις ρουτίνες μας και να χρησιμοποιήσουμε την ιστορία του για να δημιουργήσουμε το ημερολόγιο και το παρουσιολόγιο μας! Γράψαμε μάλιστα την δική μας καλημέρα βασισμένη στο πώς περνάει την εβδομάδα του το τερατάκι!

387455255 705256818143503 3499857486149175580 n 1     IMG 20231014 103319

IMG 20231010 123939  IMG 20231010 123834 IMG 20231204 143015

Για τις ανάγκες του έργου δημιουργήσαμε ένα βίντεο για να μας γνωρίσουν οι συμμαθητές μας από τα συνεργαζόμενα σχολεία:

Και αφού είδαμε και τα βίντεο των άλλων σχολείων και γνωρίσαμε τους νέους φίλους μας, θελήσαμε να μάθουμε περισσότερα για τις δασκάλες τους οι οποίες έφτιαξαν μια παρουσίαση για να μας συστηθούν!

Σε πρώτη φάση κρίθηκε αναγκαία η δημιουργία ενός ερωτηματολογίου για την αρχική διερεύνηση των αντιλήψεων των παιδιών για τα συναισθήματα, το οποίο θα μας παρέχει σημαντικές πληροφορίες σχετικά με το πώς τα παιδιά αντιλαμβάνονται τα συναισθήματα, ποιες είναι οι σκέψεις τους και πώς αντιδρούν σε διάφορες συναισθηματικές καταστάσεις. Γνωρίζοντας τις αντιλήψεις τους, θα μπορέσουμε να προσαρμόσουμε τη διδασκαλία και τις δραστηριότητες μας ώστε να προάγουμε την κατανόηση και τη διαχείριση των συναισθημάτων τους. Στις φωτογραφίες που ακολουθούν μπορείτε να δείτε τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου και τα πρώτα αποτελέσματα που μας έδωσε η αποδελτίωση του. Στο τέλος του προγράμματος θα επανέλθουμε προκειμένου να αξιολογήσουμε τα αποτελέσματα που θα μας δώσει τότε.

386894040 6892794037503459 2645559527963941516 ncollage 1

 

Η δημιουργία του λογότυπου του προγράμματος ήταν μια διαδικασία που επίσης απολαύσαμε! Βοηθήσαμε τα παιδιά να αντιληφθούν τη σημασία που έχει να δώσουμε στο συνεργατικό αυτό πρόγραμμα μια ταυτότητα, μια εικόνα που θα το κάνει εύκολα αναγνωρίσιμο σε σχέση με άλλα έργα και θα δημιουργήσει και έναν κοινό κώδικα επικοινωνίας με τους συμμαθητές μας που μιλάνε μια διαφορετική από εμάς γλώσσα. Κάθε σχολείο έπρεπε να προτείνει το δικό του λογότυπο και στη συνέχεια ακολούθησε ψηφοφορία από όλα τα σχολεία για να αναδειχθεί αυτό που συγκέντρωσε τις περισσότερες προτιμήσεις.

Οι ιδέες των μαθητών μας πολλές, εκείνη που επικράτησε όμως ήταν η δημιουργία ενός λαβυρίνθου, που συμβολίζει τα μπερδεμένα συναισθήματα που έχει στην ιστορία μας το τερατάκι, τον οποίο θα τον βοηθήσει να περάσει η ηρωίδα του βιβλίου και μαζί και εμείς για να τον οδηγήσουμε στην έξοδο όπου θα έχει καταφέρει πλέον να βάλει σε τάξη τα συναισθήματα του και να βρει την αρμονία και στην καρδιά και στο μυαλό του. Η δημιουργία του λαβυρίνθου μετά από πολλές δοκιμές και αλλαγές αποφασίστηκε από τα παιδιά να γίνει με γλωσσοπίεστρα.

 

Logo creation

Screenshot 39 1

Στον παρακάτω ψηφιακό πίνακα padlet μπορείτε να δείτε τα λογότυπα που πρότειναν οι φίλοι μας από τα συνεργαζόμενα σχολεία. Ήταν όλα τόσο όμορφα που δεν ξέραμε ποιο να πρωτοδιαλέξουμε!

Μετάβαση στο padlet.com

Η ώρα της κρίσης έφτασε! Ψηφίσαμε και ηλεκτρονικά και σε έντυπο.

IMG 20231110 160851 εικόνα Viber 2023 11 24 21 56 35 779

406349994 1077197160125732 3694863151918692031 n 406129829 1753866301703227 6315755304992425024 n

IMG 20231110 160707 IMG 20231110 160807 348354690 195446453536361 4065950028679294768 n 399184079 374051075059788 9122416001271576514 n 1 399751871 1779102532605613 7278459358160756801 n 1 400432226 6939536256111959 3621933718130382273 n 1

Και νικητής μετά την ψηφοφορία όλων των σχολείων αναδείχτηκε….. το λογότυπου του 29ου Νηπιαγωγείου Σερρών! Αυτό που ψήφισαν σε συντριπτική πλειοψηφία και τα δικά μας παιδάκια!

Screenshot 11

Τέλος, δημιουργήθηκε ένα συνεργατικό ηλεκτρονικό βιβλίο με αναδιήγηση και εικονογράφηση της ιστορίας από τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων. Τα παιδιά απέδωσαν με το δικό τους μοναδικό τρόπο την ιστορία και το αποτέλεσμα είναι πραγματικά εκπληκτικό!

Ελπίζουμε να καταφέραμε να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον σας για τη συνέχεια! Το τερατάκι μας έχει πολλά ακόμα να μάθει στο ταξίδι αυτό…