![be97b8dba](https://blogs.sch.gr/14nipchan/files/2021/08/be97b8dba.jpg)
Ένα από τα eTwinning έργα που υλοποιήθηκαν την σχολική χρονιά 2020-2021 ήταν το έργο “The Child’s Code is Game”, στο οποίο μαζί με εμάς συμμετείχαν νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία από την Τουρκία, την Ιταλία, την Ρουμανία και την Πολωνία. Φέτος ήταν η χρονιά της κωδικοποίησης και του προγραμματισμού για το νηπιαγωγείο μας, και τα παιδιά ήταν τόσο ενθουσιασμένα που ούτε η καραντίνα δεν κατάφερε να τα πτοήσει!
Το logo που δημιουργήσαμε με τα παιδιά στο wordart.com
και η αφίσα του έργου που έγινε στο postermywall
Την αφίσα μας την κάναμε παζλ στο jigsaw planet και παίξαμε ατελείωτα στις ελεύθερες δραστηριότητες!
Η ασφάλεια στο διαδίκτυο (e-Security) αποτελεί απαραίτητο στοιχείο για την προστασία τόσο των παιδιών όσο και των ενηλίκων στον ψηφιακό κόσμο, ενώ παράλληλα χρησιμοποιεί τεχνολογία όπως υπολογιστές, tablet και κινητά τηλέφωνα. Επίσης, οι διαδικτυακές πλατφόρμες, οι τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών αποτελούν σημαντικό μέρος της καθημερινής μας ζωής.
Ως εκ τούτου, και με αφορμή την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, οι μαθητές μας ενημερώθηκαν για τους κινδύνους που μπορεί να έχει η επαφή μας με το διαδίκτυο μέσα από ενδιαφέρουσες και βιωματικές δραστηριότητες.
Προβολή σχετικής παρουσίασης στην τάξη
Κωδικοποίηση των αρχικών S(afer) I(nternet) D(ay) Chrome Music Lab
Δημιουργία Κώδικα με Μουσική! Με την εφαρμογή Song Maker του Chrome Music Lab!
https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/59934853735
Δραστηριότητα κώδικα χωρίς ρομπότ
Χορογραφία βασισμένη σε απλούς αλγορίθμους
Εισαγωγή δραστηριοτήτων κώδικα με τη χρήση ρομποτικού εξοπλισμού
Ο Ρόμπι ( First Kids Coding and Robotics ) σώζει την Χελώνα από την φωτιά
Ο Ρόμπι πάει διακοπές! Ευχές για χαρούμενο καλοκαίρι!
To ποντικάκι Colby αξιοποιήθηκε στην εκμάθηση κανόνων κυκλοφοριακής αγωγής
Εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας Quiver!
Το Quiver είναι μια εφαρμογή χρωματισμού επαυξημένης πραγματικότητας που δημιουργεί συναρπαστικές, καθηλωτικές εμπειρίες χρωματισμού για άτομα όλων των ηλικιών! Χρησιμοποιήσαμε την τελευταία λέξη της τεχνολογίας AR ( Augmented Reality: Επαυξημένη Πραγματικότητα) για να δημιουργήσουμε και να αναπαραστήσουμε τον κύκλο ζωής της πεταλούδας!
Πειραματισμός με την εφαρμογή Τεχνητής Νοημοσύνης Α.Ι. for Oceans
Συμμετείχαμε στην Ώρα του Κώδικα του Code.org με το A(rtificial) I(ntelligence) for Oceans! Πρώτα οι μαθητές ταξινομούν αντικείμενα είτε ως “ψάρια” είτε ως “όχι ψάρια” για να προσπαθήσουν να απομακρύνουν τα σκουπίδια από τον ωκεανό. Στη συνέχεια, θα πρέπει να επεκτείνουν το σύνολο δεδομένων εκπαίδευσής τους για να συμπεριλάβουν άλλα θαλάσσια πλάσματα που ανήκουν στο νερό ενώ στο δεύτερο μέρος της δραστηριότητας, οι μαθητές θα επιλέξουν τις δικές τους ετικέτες για να εφαρμοστούν σε εικόνες τυχαία παραγόμενων ψαριών. Αυτά τα δεδομένα κατάρτισης χρησιμοποιούνται για ένα μοντέλο μηχανικής μάθησης που θα πρέπει στη συνέχεια να είναι σε θέση να επισημάνει νέες εικόνες από μόνο του. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης λόγω του Covid-19, αλλά άρεσε τόσο στα παιδιά που την επαναλάβαμε και δια ζώσης κατά την ενασχόληση μας με την Ημέρα του Περιβάλλοντος!
Κωδικοποίηση με αλγοριθμικά μοτίβα
Κωδικοποίηση της σημαίας της χώρας μου
Στην διαδικτυακή εφαρμογή ZaplyCode κωδικοποιήσαμε με pixel και στη συνέχεια μεταφέραμε σε γραφικό επίπεδο
Κωδικός: Κέικ!!!
Αποκωδικοποιούμε τη συνταγή και φτιάχνουμε λαχταριστά κέικ. Και μάλιστα εξ αποστάσεως!!!
Τη συνταγή μοιραστήκαμε και με τους φίλους μας από τα υπόλοιπα σχολεία. Το μόνο που χρειάζεται ήταν να λύσουν τον κώδικα!
https://www.liveworksheets.com/nd1781287lh
Muzogram: o μουσικός μας κώδικας!
Κάθε μέλος του έργου δημιουργεί τον ρυθμικό κώδικα του μέρους του τραγουδιού που του ανήκει με τους μαθητές του. Ο κώδικας ρυθμού μουσικής που δημιουργήθηκε κωδικοποιείται με παιδιά που χρησιμοποιούν την τεχνική μουζογράφημα.
Κωδικοποίηση online με το Kodable!
Το Kodable εισάγει τα παιδιά σε βασικές έννοιες στον προγραμματισμό υπολογιστών μέσω μιας σειράς παιχνιδιών που έχουν σχεδιαστεί για να αναπτυχθούν μαζί τους από το νηπιαγωγείο έως την πέμπτη τάξη. Οι μαθητές προχωρούν μέσα από τα επίπεδα μαθαίνοντας έννοιες προγραμματισμού καθώς παίζουν. Εμείς γιορτάσαμε την Ημέρα της Γης μαζί με τους ήρωες της εφαρμογής και καταφέραμε να καθαρίσουμε το περιβάλλον και να αποσπάσουμε το βραβείο μας! Αξίζει να αναφερθεί ότι και αυτή η δραστηριότητα έγινε και στην διάρκεια της τηλεκπαίδευσης και δια ζώσης.
Στη σελίδα https://www.liveworksheets.com/zz1834709nm?fbclid=IwAR1HTU-i33MKmUWDVv-3bEhOr_nehbAvYH3DiwV δημιουργήσαμε φύλλο εργασίας για να το παίξουν οι φίλοι μας από τα συνεργαζόμενα σχολεία!
Δημιουργία ηλεκτρονικής τάξης στο Kodable – Κάρτες Μαθητών
Τελειώνοντας το έργο, ζητήθηκε από κάθε σχολείο να φτιάξει το δικό του σλόγκαν για την ερώτηση “Τι είναι λοιπόν ο κώδικας;” Το σύνθημα του 14ου Νηπιαγωγείου Χανίων ήταν “Ο κώδικας είναι παιδική υπόθεση”!
Δραστηριότητες από όλα τα σχολεία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα μπορείτε να δείτε στην παρακάτω διαδικτυακή έκθεση που δημιουργήθηκε στο artsteps!
https://www.artsteps.com/embed/60bb64b45c38c5d57d19cc62/560/315
Συνεργατικά παραγόμενα του έργου
Σημαίες
ebook με δραστηριότητες κώδικα χωρίς χρήση υπολογιστή
https://www.storyjumper.com/book/read/105321236/THE-CHILD-CODE-IS-GAMEOCUUN-KODU-OYUN#
Μουσικοί κώδικες
Εορτασμός Ημέρας eTwinning με συνεργατικό βίντεο
Οι περιπέτειες της Λόλα: συνεργατική ιστορία με τις εφαρμογές που χρησιμοποιήθηκαν στο έργο
https://www.storyjumper.com/book/read/109858786/60b986f0b2c84
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους εταίρους μας για την υπέροχη συνεργασία σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος! Πολλές ακόμα δραστηριότητες ήταν προγραμματισμένες να γίνουν, οι συνθήκες που διαμορφώθηκαν λόγω της πανδημίας όμως δεν μας επέτρεψαν να τις ολοκληρώσουμε. Τίποτε από όλα αυτά φυσικά δεν θα γινόταν χωρίς τους υπέροχους μαθητές μας αλλά και τους γονείς τους, που ήταν πολύτιμοι βοηθοί σε κάθε βήμα μας!
Πολλά συγχαρητήρια και καλή πρόοδο!
Keep coding!!!