14 Νηπιαγωγείο Αθηνών

'... με το λύχνο του άστρου στους ουρανούς εβγήκα ...'

cropped sxedio

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ 2020-2021

Όλες οι αιτήσεις εγγραφών στο σχολείο μας έγιναν αποδεκτές. Εάν πατήσετε το σύνδεσμο παρακάτω θα δείτε όλα τα ονόματα.  Τις επόμενες μέρες θα αναρτηθούν και στην πόρτα του σχολείου (Σίνα 70).

https://blogs.sch.gr/14nipathin/files/2020/06/ΜΑΘΗΤΕΣ-2020-2021.pdf

Κλειστά θα παραμείνουν την Παρασκευή (28/09/2018) όλα τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Δήμους Π.Ε Κεντρικού Τομέα Αθηνών

Λόγω των ιδιαίτερα έντονων και επικίνδυνων καιρικών φαινομένων και της επαγόμενης δυσκολίας λειτουργίας των σχολείων και μετακίνησης των μαθητών, αύριο, Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου θα παραμείνουν κλειστά όλα τα σχολεία Α’Βάθμιας και Β’Βάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Αττικής, με απόφαση της Περιφερειάρχη, Ρένας Δούρου, όπως και της Αντιπεριφερειάρχη Κ.Τ. Αθηνών, Ερμίνας Κυπριανίδου.

Διαβάστε εδώ την απόφαση σχετικά με τη μη λειτουργία των σχολείων την Παρασκευή 28/9/2018.

Έκτακτα μέτρα – δε θα λειτουργήσουν τα εξής σχολεία

Έκτακτα μέτρα λαμβάνει ο δήμος Αθηναίων λόγω των έκτακτων καιρικών φαινομένων, θέτοντας σε ετοιμότητα όλο τον μηχανισμό του.

Μετά από συνεργασία με τις διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, ο δήμος Αθηναίων ανακοινώνει ότι την Πέμπτη 16 Νοεμβρίου, προληπτικά για την ασφάλεια των μαθητών, δεν θα λειτουργήσουν 20 σχολεία που βρίσκονται κοντά σε ρέματα στις περιοχές Ακαδημία Πλάτωνος, Σεπόλια, Γκύζη και Άνω Κυψέλη.

Πιο συγκεκριμένα, δε θα λειτουργήσουν τα εξής Δημοτικά σχολεία της Αθήνας:  105ο , 102ο , 134ο , 29ο, 172ο , 14ο , 36ο , 56ο , 66ο , 60ο , 162ο και 58ο .

Επίσης, δε θα λειτουργήσουν τα παρακάτω Γυμνάσια και Λύκεια: Το Μουσικό Γυμνάσιο Αθηνών, το 3οκαι 9ο ΕΠΑΛ, το 66ο Γυμνάσιο Αθηνών, το 38ο Γυμνάσιο και 38ο ΓΕΛ, το 23ο και 24ο Γυμνάσιο, το 23ο ΓΕΛ , το 39ο Γυμνάσιο και 39ο ΓΕΛ, καθώς και το 72ο Γυμνάσιο.

Οι πολίτες για οποιαδήποτε πληροφορία μπορούν να απευθύνονται όλο το 24ωρο στον τετραψήφιο τηλεφωνικό αριθμό του δήμου Αθηναίων 1595, ενώ όχημα της Δημοτικής Αστυνομίας θα βρίσκεται σε ετοιμότητα για τη μεταφορά σε ασφαλείς χώρους, ατόμων που το έχουν ανάγκη.

Πηγή: Δήμος Αθηναίων

έναρξη σχ. έτους – αγιασμός

Αγαπητά παιδιά και γονείς

Σας ενημερώνουμε ότι ο καθιερωμένος Αγιασμός με την έναρξη του σχολικού έτους, θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 11-09-2017, μαζί με το συστεγαζόμενο 14ο Δημοτικό σχολείο, στον επάνω προαύλιο χώρο του σχολείου, στις 08:30 π.μ.
Αμέσως μετά τον αγιασμό, θα συγκεντρωθούμε όλοι στην αίθουσα του νηπιαγωγείου, για να συζητήσουμε για θέματα σχετικά με την έναρξη του σχολικού έτους.

Ευχόμαστε σε όλους μας, Καλή Χρονιά!

 

εγγραφες 2017-18

Από τη φετινή σχολική χρονιά αλλάζει η ημερομηνία των εγγραφών στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά σχολεία. Θα γίνονται πλέον από 2 έως 19 Μαΐου.

Καλούνται οι γονείς και κηδεμόνες που τα παιδιά τους έχουν γεννηθεί τα έτη 2012 και 2013 να κάνουν αίτηση εγγραφής στο νηπιαγωγείο της περιοχής τους.

Για τα έγγραφα που απαιτούνται πατήστε εδώ

(παρακαλούμε να έρχονται για εγγραφές αποκλειστικά και μόνο όσοι ανήκουν στα γεωγραφικά όρια του νηπιαγωγείου μας τα οποία περιγράφονται σαφώς στον σύνδεσμο)

Οι εγγραφές θα πραγματοποιούνται από 11:00 π.μ. μέχρι 12:00 στο χώρο του νηπιαγωγείου μας.

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση αφήστε το σχόλιό σας και θα σας απαντήσουμε άμεσα.

499f599cc52bf9dde967c4eae7e2daae_2014-clipartpanda-com-about-kindergarten-kids-clipart_3300-2550

η διάρκεια της γοητείας

Δυο παιδιά που παλεύουν να πιάσουν το φως. Ξανά και ξανά, χωρίς να κουράζονται, χωρίς να απογοητεύονται. Η διάρκεια της γοητείας, αυτό είναι νιότη.

Ο φακός αδυνατεί να τα συλλάβει. Ξεφεύγουν χορεύοντας πάνω στις αισθήσεις, σε μια απόδραση στον αδύνατο, πραγματικό κόσμο που φτιάχνουν.

Keith Carter. Fireflies. 1992

Keith Carter. Fireflies (πυγολαμπίδες). 1992

 

μία οικογένεια των ανθρώπων, τροφή για όλους

Βασισμένο σε μια αρχαία ιστορία που αφορά στην πείνα και το μοίρασμα, αυτό το ανιμέισον είναι τμήμα της καμπάνιας της οργάνωσης Caritas: “Μία οικογένεια των ανθρώπων, τροφή για όλους”. Η “αλληγορία των κουταλιών” μας διδάσκει ότι όταν παλεύουμε να θρέψουμε μόνο τους εαυτούς μας, όλοι μένουμε πεινασμένοι. Ενώ όταν εστιάζουμε στην πείνα του διπλανού μας, ανακαλύπτουμε ότι υπάρχουν τρόποι να θραφούν όλοι.

(Based on an ancient story about hunger and sharing, this animated video is part of Caritas’ “One Human Family, Food for All” campaign. The “allegory of the spoons” teaches us that when we struggle to feed only ourselves, everyone goes hungry. But when we focus on our neighbour’s hunger, we discover there are ways to feed everyone.)

‘μάγεμα κι όνειρο’ είναι το σκηνικό των ‘ελεύθερων πολιορκημένων’

Η παράστασή μας που έγινε την Τρίτη στις 9 το πρωί και την παρακολούθησαν και οι γονείς των παιδιών, ήταν μία ιδιαίτερη εμπειρία για όλους μας. Τα παιδιά αγάπησαν το στίχο του Σολωμού, ένιωσαν το λόγο του, άκουσαν τους ήχους του, είδαν τις εικόνες του, μύρισαν τα αρώματα που πλημμύρισαν την αίθουσα.

SAM_4068

Σε όσες παραστάσεις έχουμε ανεβάσει στο σχολειό μας, το σκηνικό το φτιάχνουν τα παιδιά. Το παιδικό σχέδιο είναι πάντα ωραιότερο από το ‘παιδικίζον’ σχέδιο του δασκάλου (που τις περισσότερες φορές είναι κιτς), εκτός από την περίπτωση που θα τύχει ο δάσκαλος να είναι ένας σημαντικός ζωγράφος. Αλλά ακόμη και τότε θα πρέπει το έργο να είναι των παιδιών, γιατί μόνο τότε θα νιώσουν δική τους την παράσταση, αντί να μετέχουν στην παράσταση που τους ετοίμασε και επέβαλε κάποιος άλλος.

SAM_4074
Έτσι και φέτος συζητήσαμε με τα παιδιά για το σκηνικό και αποφάσισαν να ζωγραφίσουν το Μεσολόγγι. Τους έδειξα το έργο του Παναγιώτη Ζωγράφου, το οποίο παρατήρησαν και μελέτησαν.

Παναγιώτη Ζωγράφου, "Το Μεσολόγγι"

Παναγιώτη Ζωγράφου, “Το Μεσολόγγι”

Βάσει αυτού έφτιαξαν το δικό τους συλλογικό έργο πάνω σε ανακυκλωμένο χαρτί του μέτρου (μάλιστα το χαρτί το είχαμε χρησιμοποιήσει σε προηγούμενη γιορτή από την πίσω πλευρά και έτσι κάναμε και οικονομία και ανακύκλωση).
Απλώσαμε το χαρτί στο πάτωμα και τα παιδιά επέλεξαν ποιο τμήμα του έργου θα ζωγραφίσουν. Έτσι κάθισαν γύρω από το χαρτί, σχεδίασαν πρώτα με μολύβια και ζωγράφισαν με νερομπογιές.

“Μάγεμα η φύσις κι όνειρο στην ομορφιά και χάρη”, λέει ο Σολωμός.
Μάγεμα κι όνειρο είναι το έργο των παιδιών μας!

σκηνικό λεπτομέρεια, η πόλη

σκηνικό λεπτομέρεια, η πόλη

σκηνικό λεπτομέρεια, η έξοδος

σκηνικό λεπτομέρεια, η έξοδος

σκηνικό, λεπτομέρεια, τρία καράβια - κοιτάξτε το μικρό καραβάκι!

σκηνικό, λεπτομέρεια, τρία καράβια – κοιτάξτε το μικρό καραβάκι!

σκηνικό, λεπτομέρεια, ένα μικρό νησάκι στη λιμνοθάλασσα

σκηνικό, λεπτομέρεια, ένα μικρό νησάκι στη λιμνοθάλασσα

Σχετικά άρθρα:

Ελεύθεροι πολιορκημένοι“, “Κρεμώντας τη λύρα …“, “Έπαιξε με τον ίσκιο της γαλάζια πεταλούδα

 

“έπαιξε με τον ίσκιο της, γαλάζια πεταλούδα”

Διονύσιος Σολωμός

Ελεύθεροι Πολιορκημένοι

Σχεδίασμα Β’ – απόσπασμα

“Και μες στης λίμνης τα νερά, όπ’ έφθασε μ’ ασπούδα,
έπαιξε με τον ίσκιο της γαλάζια πεταλούδα,
που ευώδιασε τον ύπνο της μεσα στον άγριο κρίνο”

SAM_4078

Όπως περιέγραψα σε προηγούμενο άρθρο, στα πλαίσια της παράστασης πραγματοποιήσαμε πολλές παράλληλες δράσεις, έτσι ώστε η παράσταση να γίνει η αφορμή για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο εργασίας.

SAM_4081

SAM_4080

SAM_4082

Μία από τις δράσεις ήταν η ανάλυση κάθε αποσπάσματος των Ελεύθερων Πολιορκημένων που έλεγαν τα παιδιά. Το ποίημα είναι πλούσιο σε εικόνες εξαιρετικής ομορφιάς. Μία από αυτές είναι η εικόνα της πεταλούδας που παίζει με τον ίσκιο της πάνω στη λιμνοθάλασσα. Τα παιδιά εμπνεύστηκαν από τον ως άνω στίχο του Σολωμού, και ζωγράφισαν τον ποιητικό λόγο.

SAM_4086

SAM_4085

SAM_4084

SAM_4083

“κρεμώντας τη λύρα, τη δίκαιη στον ώμο”

Σήμερα, για άλλη  μια φορά, ο Αλέξης άφησε στη βαλίτσα του ένα γρίφο, ο οποίος μας οδήγησε στο σημείο όπου είχε κρύψει ένα χάρτη θησαυρού. Ο χάρτης οδήγησε στην ανακάλυψη μιας τσάντας όπου υπήρχαν 24 λύρες (όργανα) φτιαγμένα από χαρτόκουτα. Είναι οι λύρες από το σχεδίασμα των ελεύθερων πολιορκημένων:

“Το χάραμα επήρα του ήλιου το δρόμο
κρεμώντας τη λύρα τη δίκαιη στον ώμο”

Έδειξα στα παιδιά έργα του Μιρό και εμπνευσμένοι από τα έργα του, αλλά και από τη δική τους φαντασία, ζωγράφισαν τις λύρες τους. Το αποτέλεσμα είναι θαυμαστό!

Εικόνα3320

Εικόνα3321

Εικόνα3311

Εικόνα3310

Και κάποιες από τις λύρες στην τελική τους εκδοχή. Είναι χάρμα οφθαλμών!

SAM_4089 SAM_4090 SAM_4091 SAM_4092

SAM_4094

Σημείωση: Εάν θέλουμε μπορούμε να προσθέσουμε χορδές από λεπτό σχοινί.

.

Σύνδεσμοι:

Βικιπαίδεια, Λύραυλος, η ιστορία της λύρας

Σχετικό άρθρο:

Ελεύθεροι Πολιορκημένοι

ξενιτεμένο μου πουλί

21 Μαρτίου είναι η παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού και της ξενοφοβίας. Έχω γράψει και αλλού ότι οι ημέρες αφιερώματα δεν έχουν κανένα νόημα εάν δε συνοδεύονται από ευρύτερη δουλειά πάνω στο αντικείμενο του κάθε αφιερώματος.

Σχετικά με τη σημερινή ημέρα απλώς θα ήθελα να ανεβάσω ένα εξαιρετικό  τραγούδι, από την πρώτη και καλύτερη (πάντα κατά τη γνώμη μου) εκτέλεσή του. Είναι το “Ξενιτεμένο μου πουλί”, σε ερμηνεία του Γιώργου Μπαγιώκη, από το δίσκο “Μαντζουράνα στο κατώφλι” του Χρήστου Λεοντή (μουσική) και του Γιώργου Αρμένη (στίχοι), που κυκλοφόρησε το 1980.

Το τραγούδι το χαρίζουμε σε όλα τα ‘ξενιτεμένα πουλιά’ άλλων πατρίδων, που ζουν σε τούτη εδώ τη χώρα. Το χαρίζουμε σε όσα ‘ξενιτεμένα πουλιά’ δεν μπορούν να γυρίσουν στις πατρίδες τους γιατί ο πόλεμος και η φτώχεια θερίζουν, και τους διαβεβαιώνουμε ότι θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να αισθανθούν σε τούτο εδώ τον τόπο, την αλληλεγγύη που δικαιούνται.

Σύνδεσμοι:

Υλικό για την ημέρα εδώ

ελεύθεροι πολιορκημένοι

 

Προσωπογραφία του Διονυσίου Σολωμού από άγνωστο καλλιτέχνη. Μουσείο της Ιστορικής και Εθνολογικής Εταιρείας.

Προσωπογραφία του Διονυσίου Σολωμού από άγνωστο καλλιτέχνη. Μουσείο της Ιστορικής και Εθνολογικής Εταιρείας.

 

Η γιορτή της 25ης Μαρτίου είναι μία πολύ καλή ευκαιρία για να γνωρίσουν τα νήπια τον θαυμαστό λόγο, τη μουσική και τη δύναμη των εικόνων, των Ελεύθερων Πολιορκημένων, του Διονυσίου Σολωμού. Για αυτό φέτος η γιορτή μας έχει μόνο αποσπάσματα από τα σχεδιάσματα των Ελεύθερων Πολιορκημένων.

Η μουσική που επέλεξα είναι από το ομώνυμο έργο του Γιάννη Μαρκόπουλου, όπως και από το Άξιον Εστί (το δοξαστικόν), του Μίκη Θεοδωράκη και του Οδυσσέα Ελύτη.
το εξώφυλλο του δίσκου βινυλίου που κυκλοφόρησε το 1977

το εξώφυλλο του δίσκου βινυλίου που κυκλοφόρησε το 1977

Έχω ανεβάσει εδώ, το κείμενο της γιορτής με την επιλογή από τα σχεδιάσματα, για όποιον/α συνάδελφο θα ήθελε να το ανεβάσει στο νηπιαγωγείο του/της. Έχω χωρίσει το κείμενο σε 24 τμήματα, όσα είναι και τα νήπια της τάξης μας φέτος. Προσπάθησα να είναι ανάλογου μεγέθους και αξίας τμήματα, έτσι ώστε να μην υπάρχει στη γιορτή πρωταγωνιστής και κομπάρσοι, αλλά μια ομάδα που συλλογικά δούλεψε ένα έργο.

 

χειρόγραφο του Σολωμού

χειρόγραφο του Σολωμού

 

Η γιορτή μας δεν είναι ένα πάρεργο (και εάν ήταν δε θα είχε κανένα νόημα να γίνει), αλλά το κέντρο του ενδιαφέροντός μας αυτή την περίοδο. Ενδεικτικά αναφέρω κάποιες δράσεις που γίνονται παράλληλα με το θεατρικό δρώμενο:

Διονυσίου Σολωμού: "Άπαντα", τόμος Α, εκδόσεις Ίκαρος

Διονυσίου Σολωμού: “Άπαντα”, τόμος Α, εκδόσεις Ίκαρος

α) Πήγα στο σχολείο την έκδοση με τα άπαντα του Σολωμού, όπως και διάφορες ειδικές εκδόσεις εφημερίδων για την επανάσταση, ενώ παράλληλα τα νήπια έφεραν από το σπίτι όσα σχετικά βιβλία είχαν και έτσι φτιάξαμε μία καλή θεματική βιβλιοθήκη. Ένα από τα βιβλία αυτά είναι “Ο Μάγκας” της Πηνελόπης Δέλτα, από το οποίο διαβάσαμε τα κεφάλαια που αναφέρονται στο Μεσολόγγι.
Εκδόσεις Εστία

Εκδόσεις Εστία

β) Καταγράψαμε τις άγνωστες λέξεις και φτιάξαμε το γλωσσάρι του έργου (των Ελεύθερων Πολιορκημένων). Μιλήσαμε για την ιστορία και την εξέλιξη της γλώσσας.
Martin J. Heade (Αμερικανός ζωγράφος του 19ου αι.) Μια μπλε πεταλούδα παίζει με το φως και τη σκιά της.

Martin J. Heade (Αμερικανός ζωγράφος του 19ου αι.) Μια μπλε πεταλούδα παίζει με το φως και τη σκιά της.

γ) Οι εικόνες που μέσα από τη γλώσσα ζωγραφίζει ο Σολωμός είναι ιδιαίτερης αισθητικής, ομορφιάς και ευαισθησίας. Αυτές οι εικόνες ενέπνευσαν τα παιδιά τα οποία ζωγράφισαν ελεύθερα με διάφορα υλικά, το έργο.
Λευκή λήκυθος που απεικονίζει μία Μούσα που παίζει αρχαία κιθάρα.

Λευκή λήκυθος που απεικονίζει μία Μούσα που παίζει αρχαία κιθάρα.

γ) “Το χάραμα επήρα του ήλιου το δρόμο, κρεμώντας τη λύρα τη δίκαιη στον ώμο” λέει ο ποιητής και κάθε παιδί θα φτιάξει από χαρτόνι τη δική του λύρα.
αεροφωτογραφία του Μεσολογγίου σήμερα

αεροφωτογραφία του Μεσολογγίου σήμερα

δ) Είδαμε αεροφωτογραφίες και χάρτες του Μεσολογγίου και βάσει αυτών τα παιδιά ζωγράφισαν την πολιορκία (ατομικό έργο).
Θεόδωρος Βρυζάκης: Η έξοδος του Μεσολογγίου

Θεόδωρος Βρυζάκης: Η έξοδος του Μεσολογγίου

ε) Τη Δευτέρα τα παιδιά θα ζωγραφίσουν το σκηνικό της γιορτής (συλλογικό έργο), για το οποίο έχουν ήδη αποφασίσει ότι θα είναι το Μεσσολόγγι, όπως φαίνεται στο ακόλουθο έργο του Παναγιώτη Ζωγράφου, το οποίο και έχουν ήδη μελετήσει.
Παναγιώτη Ζωγράφου, "Το Μεσολόγγι"

Παναγιώτη Ζωγράφου, “Το Μεσολόγγι”

στ) Στη γραμμή του χρόνου βάλαμε την ημερομηνία (1821) και τα παιδιά ζωγράφισαν δύο τσολιαδάκια, για να συμβολίζουν την Επανάσταση.
'παρηγοριά', Θ. Βρυζάκης

‘παρηγοριά’, Θ. Βρυζάκης

ζ) Ακούσαμε την απαγγελία (στην αρχή του συνδέσμου απαγγέλει η Ειρήνη Παππά) του Πειρασμού, συζητήσαμε για την απαγγελία, αυτοσχεδιάσαμε και αναζητήσαμε τον καλύτερο τρόπο για να απαγγείλουμε τα δικά μας αποσπάσματα.
 .
Σύνδεσμοι:
Ελεύθεροι πολιορκημένοι (όλο το έργο εδώ, εδώ και εδώ)
Αφιερώματα: 1,2,3
Ένα πολύ καλό αφιέρωμα για τις πεταλούδες στην τέχνη εδώ
.
Σχετικά άρθρα:

Νύχτα σπαρμένη μάγια

Η ιστορία, η επανάσταση και η ποίηση

Ρέτζιο Εμίλια: οι εκατό γλώσσες των παιδιών

Υπάρχουν σχολεία και εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που μας εμπνέουν στο σχολείο μας. Ένα από αυτά είναι το σχολείο Ρέτζιο Εμίλια.

Όλα ξεκίνησαν μετά τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο, όταν ο Loris Malaguzzi αποφάσισε να φτιάξει ένα σχολείο για τους κατοίκους της επαρχίας Ρέτζιο Εμίλια, στην Ιταλία. Αν και το σχολείο αρχικά απευθυνόταν σε ενήλικες, με τον καιρό άλλαξε και έγινε σχολείο προσχολικής αγωγής, γιατί ο Malaguzzi κατάλαβε ότι η προσχολική ηλικία είναι η σημαντικότερη για τη διαμόρφωση της προσωπικότητας, στην οποία στόχευε ως εκπαιδευτικός.

l_f623c1c0-7161-11e2-9218-f36ac8e00012

Με τα χρόνια το σχολείο έγινε δημοφιλές και η φήμη του πέρασε τα σύνορα της Ιταλίας. Σήμερα, πολλά σχολεία σε όλο τον κόσμο ακολουθούν την εκπαιδευτική προσέγγιση του Ρέτζιο Εμίλια. Η φιλοσοφία του σχολείου του Ρέτζιο Εμίλια μπορεί να συνοψισθεί στις ακόλουθες αρχές. Πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά

  • να αποφασίζουν για την κατεύθυνση της μάθησής τους
  • να μαθαίνουν από τις εμπειρίες που αποκτούν μέσω των αισθήσεών τους
  • να εξερευνούν το περιβάλλον τους (φύση και άλλους ανθρώπους)
  • να εκφράζονται

Είναι ένα σχολείο στο οποίο οι μαθητές οι γονείς, οι δάσκαλοι και η φύση μετέχουν από κοινού.

1dfb27536746d662b14104aabc926201

Πέντε απλές οδηγίες για να διακοσμηθεί μία σχολική αίθουσα βάσει της προσέγγισης του Ρέτζιο Εμίλια, είναι οι ακόλουθες:

1) Απλότητα στη φόρμα και Ουδετερότητα στα χρώματα

IMG_7804-600x600

2) Καλή οργάνωση του χώρου

classroom october

3) Διάκριση των επιμέρους χώρων

IMG_7176

4) Χώροι-Προκλήσεις για εξερεύνηση

l_9e287e30-6a77-11e2-bf2e-57cfdd200010

5) Η Ομορφία είναι κυρίαρχη

IMG_7805-600x370

Πηγές – Σύνδεσμοι:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

οι πυραμίδες με τα δικά μας ιερογλυφικά

Στην πορεία μας στην αρχαία Αίγυπτο, η τέχνη, η φαντασία και η δημιουργικότητα είναι συνοδοιπόροι. Χρησιμοποιώντας χαρτόνια ή λευκά χαρτιά, νερομπογιές ή μαρκαδόρους, πλαστικά ή ξύλινα τουβλάκια, τα παιδιά δημιούργησαν το δικό τους αρχαίο αιγυπτιακό κόσμο.

1) Τα παιδιά έγραψαν τα δικά τους ιερογλυφικά γράμματα πάνω στις πυραμίδες που τους χάρισε ο Αλέξης.

Εικόνα3283

Εικόνα3282

Εικόνα3281

Εικόνα3280

Εικόνα3279

Εικόνα3278

2) Κατασκεύσαν μία αιγυπτιακή πόλη από ξύλινα τουβλάκια και πυραμίδες από πλαστικά. Εικόνα3292

το κόκκινο είναι το παλάτι, τα κίτρινα τα απλά κτίρια, τα γαλάζια ο Νείλος

το κόκκινο είναι το παλάτι, τα κίτρινα τα απλά κτίρια, τα γαλάζια ο Νείλος

3)Ζωγράφισαν εμπνευσμένοι από τις έρευνές μας

οι δούλοι μεταφέρουν πέτρες για να χτίσουν την πυραμίδα, ενώ δεξιά είναι ο Καίσαρας και η Κλεοπάτρα

οι δούλοι μεταφέρουν πέτρες για να χτίσουν την πυραμίδα, ενώ δεξιά είναι ο Καίσαρας και η Κλεοπάτρα

η Κλεοπάτρα έξω από την πυραμίδα της

η Κλεοπάτρα έξω από την πυραμίδα της

οι δύο καρχαρίες είναι σε 'σαρκοφάγο, εντός της πυραμίδας, και οι δυο αιγύπτιοι τους προσέχουν

οι δύο καρχαρίες είναι σε ‘σαρκοφάγο, εντός της πυραμίδας, και οι δυο αιγύπτιοι τους προσέχουν

Σχετικό άρθρο:

όταν ο Αλέξης συνάντησε την Κλεοπάτρα

όταν ο Αλέξης συνάντησε την Κλεοπάτρα

 

τρεις από τους χάρτες του Αλέξη

τρεις από τους χάρτες του Αλέξη

Ο Αλέξης (Ακριθάκης) έγινε με τον καιρό ο αγαπημένος φίλος και συνεργάτης μας. Κάθε μέρα μας αφήνει έναν γρίφο στη βαλίτσα του, και κάθε μέρα ο γρίφος αυτός μας οδηγεί σε νέες ανακαλύψεις.

Μέσα από τους γρίφους του λοιπόν οδηγηθήκαμε στον αρχαίο αιγυπτικό χάρτη και αρχίσαμε να μελετάμε τη ζωή των Αρχαίων Αιγυπτίων (3.100 – 30 πχ). Στο ταξίδι με τη χρονομηχανή, επόμενος σταθμός μετά τους Πρωτόγονους ήταν η Αίγυπτος. Προτίμησα λοιπόν να μας οδηγήσει σε αυτούς, με παιγνιώδη τρόπο, ο Αλέξης.

ο χάρτης- κάτοψη της αίθουσας μας που μας εισάγει στην αρχαία Αίγυπτο

ο χάρτης- κάτοψη της αίθουσας μας που μας εισάγει στην αρχαία Αίγυπτο

Τα παιδιά έφεραν όσα βιβλία είχαν για την Αίγυπτο στο σπίτι τους και στήσαμε μία επαρκή επιστημονική βιβλιοθήκη για τις αναζητήσεις μας.

Εικόνα3286

Εικόνα3294

Μια μέρα ο γρίφος τους Αλέξη μας οδήγησε στην αυλή του σχολείου όπου, σε μια τσάντα βρήκαμε χαρτονένιες πυραμίδες. Κάθε παιδί έγραψε τα δικά του ιερογλυφικά γράμματα στην πυραμίδα του.

είναι η κάτοψη του σχολείου μας και της αυλής μας

είναι η κάτοψη του σχολείου μας και της αυλής μας

Μια άλλη μέρα ο γρίφος μας οδήγησε στην ανακάλυψη του δαχτυλιδιού της Κλεοπάτρας.

η θήκη του δαχτυλιδιού της Κλεοπάτρας

η θήκη του δαχτυλιδιού της Κλεοπάτρας

Την Πέμπτη, μέσω του γρίφου, βρήκαμε ένα κείμενο που αποκωδικοποιούσε τα σύμβολα (ιδεογράμματα) των ιερογλυφικών που ήταν γραμμένα στον πρώτο αιγυπτικό χάρτη.

Κάτω δεξιά είναι γραμμένο σε ιερογλυφικά το 'μήνυμα του χάρτη'

Κάτω δεξιά είναι γραμμένο σε ιερογλυφικά το ‘μήνυμα του χάρτη’

Σήμερα, ο Αστερίξ και ο Οβελίξ μας ξενάγησαν στο βασίλειο της Κλεοπάτρας.

ο χάρτης που ζωγράφισε ένα παιδί με τον κρυμμένο θησαυρό

ο χάρτης που ζωγράφισε ένα παιδί με τον κρυμμένο θησαυρό

Και η περιπέτεια συνεχίζεται.

Σύνδεσμος:

Αν θέλετε να παρακολουθήσετε σε κινούμενο σχέδιο το έργο Αστερίξ και Κλεοπάτρα των Γκοσινί (σενάριο) και Ουντερζό (εικονογράφηση), πατήστε εδώ.

Σχετικά άρθρα:

Αρχαία Αίγυπτος, Μια μέρα στη χώρα του Νείλου

Σελίδα 2 από 12

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση