Στην έναρξη και καθ’όλη την διάρκεια της σχολικής χρονιάς πραγματοποιήσαμε δράσεις ανάπτυξης σχέσεων μεταξύ μαθητών/τριών.
Οι εκπαιδευτικοί σε συνεργασία με τους μαθητές συνέταξαν το “συμβόλαιο” της τάξης (κανόνες) καθώς και δραστηριότητες “δεσίματος” της ομάδας και καλλιέργειας κλίματος συνεργασίας, εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού.
- Φρόντισαν ώστε οι κανόνες που ρυθμίζουν τη σχολική ζωή να είναι απόρροια συναίνεσης όλων των συμμετεχόντων (εκπαιδευτικών, μαθητών) στην εκπαιδευτική διαδικασία https://blogs.sch.gr/14nipagp/2024/09/27/protes-meres-sto-scholeio/
- Συνεργάστηκαν με τους/τις μαθητές/-τριες για την οργάνωση εκδηλώσεων και άλλων δραστηριοτήτων.
https://blogs.sch.gr/14nipagp/2024/11/23/ekpaideytiki-drasi-quot-i-paparoyna-to-eskase-quot/
https://blogs.sch.gr/14nipagp/2024/12/20/imera-antallagis-vivlion/
https://blogs.sch.gr/14nipagp/2025/03/19/quot-schediase-to-asteri-soy-kane-mia-eychi-ellados-quot/
https://blogs.sch.gr/14nipagp/2024/12/11/make-a-wish-kane-mia-eychi-ellados/
https://blogs.sch.gr/14nipagp/2025/04/07/6os-marathonios-anagnosis-apo-tis-ekdoseis-metaichmio/
https://blogs.sch.gr/14nipagp/2025/04/28/mathitiko-festival-agias-paraskeyis-2025/
https://blogs.sch.gr/14nipagp/2025/06/02/vivlio-poiisis/
https://blogs.sch.gr/14nipagp/2024/12/11/pagkosmia-imera-atomon-me-anapiria
- Εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων κοινωνικής και προσωπικής μάθησης και ανάπτυξης των παιδιών.
- Ενίσχυση των διαύλων επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/-τριών, και ενθάρρυνση των μαθητών/-τριών να συμμετέχουν σε συλλογικές εργασίες και να συνεργάζονται αποτελεσματικά σε ομάδες διαφορετικής σύνθεσης και δυναμικότητας, ώστε να γίνονται όλοι και όλες αποδεκτοί από τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους ανεξάρτητα από την εθνική τους καταγωγή, το χρώμα τους ή τις μαθησιακές δυσκολίες που έχουν
Σημαντικός υπήρξε ο ρόλος του 3ου εργαστηρίου δεξιοτήτων με τίτλο : “Καραβάνια χωρίς σύνορα, η πατρίδα της καρδιάς μας” https://blogs.sch.gr/14nipagp/2025/06/01/3o-ergastirio-dexiotiton-2024-2025/
μέσα από το οποίο καλλιεργήθηκαν δεξιότητες ενσυναίσθησης, αλληλεγγύης και σεβασμού στην διαφορετικότητα.
- Εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων κοινωνικής και προσωπικής μάθησης και ανάπτυξης των παιδιών
https://blogs.sch.gr/14nipagp/category/ergastiria-dexiotiton/
https://blogs.sch.gr/14nipagp/draseis-energoy-politi/
Επιπλέον οι εκπαιδευτικοί φρόντισαν ιδιαίτερα για:
- την υιοθέτηση θετικής συμπεριφοράς μέσα στην τάξη, όπως είναι για παράδειγμα η διαθεσιμότητα και η άμεση ανταπόκριση στις ανάγκες των παιδιών, η υποστήριξη και η ενθάρρυνση της προσπάθειας των παιδιών, καθώς και η επιβράβευση του αποτελέσματος που επιτυγχάνουν με έμφαση στην ανάπτυξη εσωτερικών κινήτρων απέναντι στη μάθηση
- την εφαρμογή και την τήρηση κανόνων συμπεριφοράς και λειτουργίας της τάξης, την έκφραση θετικών συναισθημάτων προς τα παιδιά και την ήπια μεταχείριση ανεπιθύμητων συμπεριφορών
- ευαισθησία ως προς την επικοινωνία και τη συναισθηματική επαφή τους με τα παιδιά, εμπιστοσύνη, σεβασμός, αποδοχή, ισότιμη αντιμετώπιση, διάθεση για συνεργασία και φροντίδα
- τον τόνο της φωνής, τη μη λεκτική συμπεριφορά, τη στάση του σώματος, τις χειρονομίες, και τη διαθεσιμότητα της/ του νηπιαγωγού́