Κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά αναπτύχθηκαν στο νηπιαγωγείο προγράμματα, δράσεις και διδακτικές πρακτικές σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών και τον Οδηγό του/της Νηπιαγωγού.
Υλοποιήθηκαν τα παρακάτω Εργαστήρια Δεξιοτήτων:
1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων Τίτλος: “Ομάδα Δράσης μαθητών για την προστασία των ζώων συντροφιάς” του συλλόγου “Δίκτυο Τέχνης και Δράσης”.
- Θεματική: :”Φροντίζω το περιβάλλον “
- Υποθεματική “Οικολογική Συνείδηση, φιλοζωία και δικαιώματα των ζώων”.
Βασικός του στόχος είναι η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών και των μαθητών γύρω από το θέμα της κακοποίησης και εγκατάλειψης των ζώων συντροφιάς έτσι ώστε να ενισχυθούν οι μηχανισμοί πρόληψης. Επιπρόσθετα το εργαστήριο αυτό στοχεύει στην αναγνώριση των εννοιών “δεσποζόμενο” και “αδέσποτο ζώο”, την ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και της αγάπης προς τα ζώα συντροφιάς καθώς και την κατανόηση των υποχρεώσεων απέναντι τους. Τέλος , επιδιώκει την καλλιέργεια δεξιοτήτων ώστε οι μαθητές να αναλάβουν δράσεις και πρωτοβουλίες ενημέρωσης της σχολικής και τοπικής κοινότητας για την πρόληψη της εγκατάλειψης τους και την προστασίας τους.
https://blogs.sch.gr/14nipagp/2025/01/01/1o-ergastirio-dexiotiton-2024-2025/
2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων Τίτλος: STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική”
- Θεματική: «Δημιουργώ και Καινοτομώ -Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με τίτλο
- Υποθεματική : “ STEM/STEAM Ρομποτική
Στόχοι του εν λόγω προγράμματος είναι τα παιδιά, να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική.
https://blogs.sch.gr/14nipagp/2025/03/16/2o-ergastirio-dexiotiton-2024-2025/
3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων Τίτλος: “Καραβάνια χωρίς σύνορα: Αναζητώντας την πατρίδα της καρδιάς μας”
- Θεματική: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
- Υποθεματική : “Ανθρώπινα δικαιώματα και αξιοπρέπεια, αλληλοσεβασμός και σεβασμός στην διαφορετικότητα, συνεργασία/ συνεργατικότητα”
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει σκοπό να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/-τριες του Νηπιαγωγείου με θέματα που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα, τον αλληλοσεβασμό στην διαφορετικότητα, την ενσυναίσθηση και την κοινωνική ευαισθησία.
https://blogs.sch.gr/14nipagp/2025/06/01/3o-ergastirio-dexiotiton-2024-2025/
4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων Τίτλος: «Μες στο σπίτι ας προσέχω ατυχήματα μην έχω»
- Θεματική: Ζω καλύτερα- Ευ Ζην
- Υποθεματική : Διατροφή- Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει σκοπό τα παιδιά να αναγνωρίζουν τις επικίνδυνες συμπεριφορές στο σπίτι, τους τρόπους προστασίας, καθώς και κανόνες ασφαλείας (γνώσεις), να αυτορυθμίζουν τη συμπεριφορά τους (δεξιότητες) καθώς και να αναπτύξουν υπευθυνότητα (στάσεις).
https://blogs.sch.gr/14nipagp/2025/06/01/3o-ergastirio-dexiotiton-2024-2025/
Υλοποιήθηκαν οι παρακάτω Δράσεις Ενεργού Πολίτη:
Στα πλαίσια υλοποίησης Δράσεων Ενεργού Πολίτη 2024-2025 υλοποιήσαμε την δράση με τίτλο: “Με τον παππού και την γιαγιά θυμάμαι ιστορίες από τα παλιά! ” με θέμα την Κοινωνική αλληλεγγύη-υποστήριξη ευπαθών ομάδων και την εντάξαμε στο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης του σχολείου μας με τίτλο: “Με ένα βιβλίο αγκαλιά μαθαίνω πράγματα πολλά!” https://blogs.sch.gr/14nipagp/draseis-energoy-politi/
Εφαρμόστηκαν διδακτικές πρακτικές και στρατηγικές διερευνητικής μάθησης και υλοποιήθηκαν οι παρακάτω διερευνήσεις που κατεύθυναν την μαθησιακή διαδικασία προς την εργαστηριακή και βιωματική μάθηση για την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων επικοινωνίας, συνεργασίας, δημιουργικότητας, κριτικής σκέψης.
https://blogs.sch.gr/14nipagp/2024/10/25/28i-oktovrioy-1940/
https://blogs.sch.gr/14nipagp/2025/03/30/25i-martioy-1821-2/
Διερευνητική μάθηση εφαρμόστηκε και σε όλα τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.
Εφαρμόστηκαν διδακτικές πρακτικές και στρατηγικές διαφοροποιημένης μάθησης
https://blogs.sch.gr/14nipagp/2025/06/02/vivlio-poiisis/
Καινοτόμες διδακτικές πρακτικές (πχ ομαδοσυνεργατικές τεχνικές, συνθετικές εργασίες- projects, εννοιολογικοί χάρτες, χρήση σύγχρονων διαδικτυακών λογισμικών, χρήση διεπιστημονικών εκπαιδευτικών υλικών κ.ά.) ανάλογα με τους διδακτικούς στόχους και τις ανάγκες του/της κάθε μαθητή/τριας.
https://blogs.sch.gr/14nipagp/2025/05/24/schedio-drasis-2024-2025/
Υλοποιήθηκαν προγράμματα και δράσεις που λειτουργούν υποστηρικτικά και αντισταθμιστικά για όλα τα παιδιά.
Δράσεις με εκπαιδευτικό, περιβαλλοντικό, πολιτιστικό κ.α περιεχόμενο:
https://blogs.sch.gr/14nipagp/category/oi-draseis-mas/
Αξιοποιήθηκε ο υπάρχων τεχνολογικός εξοπλισμός για την ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία για την υποστήριξη και βελτίωση της επικοινωνίας και συνεργασίας με άλλους.
- Ρομποτική με το ρομποτάκι beebot
- Πειράματα για τα νερό με διάφορα υλικά
- Δημιουργία Ψηφιακής Βιβλιοθήκης
- Κατασκευή με την χρήση προγράμματος ( wordart)
- Βιβλίο ποίησης με την βοήθεια προγράμματος (book creator)
https://blogs.sch.gr/14nipagp/2025/03/16/2o-ergastirio-dexiotiton-2024-2025/
https://blogs.sch.gr/14nipagp/2025/02/02/enarxi-leitoyrgias-tis-daneistikis-vivliothikis/
https://blogs.sch.gr/14nipagp/2025/01/01/1o-ergastirio-dexiotiton-2024-2025/#prettyPhoto[2647]/27/
https://blogs.sch.gr/14nipagp/2025/06/02/vivlio-poiisis/
Αξιοποιήθηκε ποικιλία μεθόδων/τεχνικών/εργαλείων αξιολόγησης και ανατροφοδότησης ανάλογα με τους στόχους και το περιεχόμενο του μαθήματος (π.χ. αρχική-τελική, διαμορφωτική, αυτοαξιολόγηση, ετεροαξιολόγηση, παιδαγωγική τεκμηρίωση, διάγραμμα K-W-L-H) με βάση τα χαρακτηριστικά των μαθητών/- τριών για την υποστήριξη της μάθησης όλων των παιδιών.
https://blogs.sch.gr/14nipagp/2025/03/16/2o-ergastirio-dexiotiton-2024-2025/#prettyPhoto[2977]/0/
Διαμορφώθηκε εκπαιδευτικό υλικό για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά και τη διαθεματική προσέγγισή της.
- Βιβλίο σεισμού (βιβλίο φυσαρμόνικα) https://blogs.sch.gr/14nipagp/2024/10/#prettyPhoto[2511]/14/
- Εικονογράφηση και δημιουργία βιβλίου με βάση το τραγούδι “Γύρω γύρω μήλα, στη μέση πορτοκάλι” για την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικής Βίας https://blogs.sch.gr/14nipagp/files/2025/03/IMG_9563.jpg
- Εγχειρίδιο για την ορθή χρήση του βιβλίου https://blogs.sch.gr/14nipagp/2025/06/06/egcheiridio-gia-tin-orthi-chrisi-toy-vivlioy/
- Δημιουργία ομαδικών αφισών (ενδεικτικά τεκμήρια) : https://blogs.sch.gr/14nipagp/files/2025/03/IMG_9556.jpg https://blogs.sch.gr/14nipagp/files/2025/06/afisa-3.jpg
https://blogs.sch.gr/14nipagp/files/2025/02/173814901221384.jpg
Εφαρμόστηκε η περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών/μαθητριών με δημιουργία και τήρηση Ατομικών Φακέλων Προόδου.