2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2023-2024

Ολοκληρώσαμε το δεύτερο εργαστήριο δεξιοτήτων από την θεματική ενότητα  “Ζω καλύτερα-Ευ ζην” με τίτλο “Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο νηπιαγωγείο”. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα πρόληψης και αγωγής υγείας που σχεδιάστηκε από το Κέντρο Πρόληψης Πυξίδα και συμβάλει στην εκπαίδευση των παιδιών σε δεξιότητες επικοινωνίας και στην ένταξή τους στην ομάδα της τάξης. Στοχεύει στην καλλιέργεια της αυτογνωσίας και της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών(αναγνώριση, έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων).

Διαπραγματεύεται 4 θεματικές ενότητες, που αναπτύσσονται σε 10 συναντήσεις που αφορούν την  ομαδικότητα, τις υγιείς συνήθειες, την αυτοεκτίμηση και τα συναισθήματα.

Εισάγοντας το πρόγραμμα παρουσιάσαμε μ’ ένα θεατρικό τρόπο στα παιδιά τον Πυξιδούλη και την Πυξιδούλα , καθώς και το μαγικό τους αντικείμενο και αφηγηθήκαμε την ιστορία τους…τα πυξιδάκιαΣτη συνέχεια μέσα από την ιστορία ορίσαμε τους κανόνες του προγράμματος. Συγκεκριμένα ότι θα καθόμαστε όλοι σε έναν κύκλο που είναι μαγικός, θα μιλάει μόνο αυτός που κρατάει το μαγικό αντικείμενο, ένα μαγικό ραβδί, θα ακούμε και θα σεβόμαστε ο ένας τον άλλον και θα συζητάμε διάφορα πράγματα, θα παίζουμε κ.λ.π…ο μαγικός κύκλοςο μαγικός κύκλος3

γνωριμιατα αντκείμεναΖωγραφίσαμε τον Πυξιδούλη και την Πυξιδούλα, καθώς και το μαγικό τους αντικείμενο…

ζωγραφική πυξιδούλη 1ο πυξ1

Ζωγραφίσαμε την Πυξιδοχώρα, την χώρα που ζει ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα και φτιάξαμε την ομαδική αφίσα της Πυξιδοχώρας…

ζωγραφική πυξιδοχώραςπυξιδη αφίσα της πυξιδοχώρας

Έπειτα, όποιο παιδί κρατάει το μαγικό αντικείμενο, μπορεί να πει τι άλλο επιθυμεί να έχει αυτός ο μαγικός κύκλος και πώς να συμπεριφερόμαστε μεταξύ μας, έτσι ώστε να περνάμε όλοι καλά. Αφού καταγράψαμε όλες τις απαντήσεις των παιδιών, φτιάξαμε μία ομαδική αφίσα και την ονομάσαμε «οι χρυσοί κανόνες της ομάδας μας»

οι χρυσοί κανόνες 1οι χρυσοί κανόνες 2 1αφισα 1

χρυσοί κανόνες 2 1Παίξαμε την “μαγική κουβέρτα”…παιχνίδι ζωων 6 1παιχνιδι ζωων 6 1παιχνιδι ζωων 3 1παιχνίδι ζωων 2 1

Παίξαμε “το χορό της βροχής”…

χορο1χορο2χορο3χορο4χορο5 1

και φτιάξαμε τους δικούς μας βροχοποιούς…

βροχοποιος 1βροχοποιός2βρχοποιος 3βροχοποιοςβροχοποιοί

Για να καταλάβουν τα παιδιά ότι όλοι έχουν κοινά χαρακτηριστικά που τους κάνουν να μοιάζουν, να εξοικειωθούν με τη λειτουργία της ομάδας και να αισθανθούν σημαντικά μέλη της ομάδας, παίξαμε στο μαγικό μας κύκλο “το σπασμένο τηλέφωνο”…

σπασμενο τηλεφωνο1σπασμένο τηλεφωνο2

και “το κύκλο με τα κοινά”…

παιχνίδι κοινων 2παιχνίδι κοινών 1

Ζωγραφίσαμε τα κοινά που έχουμε με τους φίλους μας ή αυτά που μάθαμε για αυτούς μέσα από την δράση…

κοινά με φίλους 1οι φίλες 1

Μιλώντας για την μοναδικότητα και την διαφορετικότητα, διαβάσαμε τον Έλμερ και τον βοηθήσαμε να βρει τα χρώματα που έχασε στη βροχή…ελμερ 1

Φτιάξαμε τις καρδιές με τα θετικά χαρακτηριστικά του εαυτού μας…

καρδιέςποστιτ

και μια ομαδική αφίσα με τους “μοναδικούς και διαφορετικούς” εαυτούς μας…

εαυτοίΚατασκευάσαμε τα βιβλιαράκια για τους εαυτούς μας και κάθε παιδί που επιθυμούσε παρουσίασε το βιβλιαράκι του στο μαγικό κύκλο της ομάδας…

βιβλβιβλιαράκιβ1β2β3β4β5β6β7β8β9δειχνω το βιβλιαράκι 1

Για να μάθουν τα παιδιά να αξιολογούν και να κρίνουν αυτό που είναι καλό από αυτό που είναι κακό, για να ενισχύσουν την κριτική τους σκέψης και για να υιοθετήσουν υγιείς συνήθειες, παίξαμε “την λιμνούλα του ψαρέματος”…ψαράκια2ψαράκια1ψαράκια4

ψαράκια3 1Παίξαμε “παντομίμα”…παιχνιδι ζωων 7 1Μιλήσαμε για τα συναισθήματα και ζωγραφίσαμε το συναίσθημά μας…φυλλο εργασιών 3

φυλλο εργ 3συναισθ

Τα παιδιά έφεραν τα αγαπημένα προσωπικά τους αντικείμενα και τα παρουσίασαν στο μαγικό κύκλο…

αντικείμεναΤέλος, αποχαιρετίσαμε τον Πυξιδούλη και την Πυξιδούλα με “μια μαγική κλήρωση”…

αντικειμενα1

αντικείμενα 5αντικειμενα2

και τους γράψαμε τις δικές μας ευχές…ευχες

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *