Τον Μάιο ολοκληρώσαμε το 4ο εργαστήριο δεξιοτήτων (από την Θεματική Ενότητα: Ζω καλύτερα – Ευ Ζην), με τίτλο: «Ιππότες της Οδικής Ασφάλειας, Ιππότης Ευγένιος» από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Π. Μυλωνάς
Αρχικά κάναμε μια συζήτηση καταιγισμού ιδεών σχετικά με το τι γνωρίζουν τα παιδιά και το τι θα ήθελαν να μάθουν γύρω από την κυκλοφοριακή αγωγή. Παίξαμε διάφορα παιχνίδια ρόλων με σκοπό τα παιδιά να κατανοήσουν μέσα από το βίωμα πόσο σημαντικό είναι να έχουμε τα μάτια και τα αυτιά μας ανοιχτά όταν είμαστε στον δρόμο!
Στο παρακάτω παιχνίδι, ο οδηγός καθοδηγεί τον τυφλό συνοδηγό (καλλιέργεια ενσυναίσθησης και εμπιστοσύνης).Στο επόμενο παιχνίδι, τα παιδιά κρατούν το τιμόνι τους και οδηγούν προσεκτικά παρατηρώντας τα φανάρια που ρυθμίζει η δασκάλα.Συζητήσαμε για τους 10 βασικούς κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε όταν περπατάμε στον δρόμο και γράφοντας το πρώτο γράμμα του κάθε κανόνα, σχηματίστηκε η λέξη ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ! Ακούσαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι του Ιππότη Οδικής Ασφάλειας Ευγένιου. Στην συνέχεια, τα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους άρεσε από το τραγούδι. Τα παιδιά άκουσαν την ιστορία του Ιππότη Ευγένιου και ζωγράφισαν ότι τους έκανε εντύπωση. Παρατηρήσαμε μια εικόνα και προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε τα λάθη στην οδική συμπεριφορά. Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο για την διάβαση πεζών ‘Ζέβρα” και συζητήσαμε για τα βήματα που πρέπει πάντα να ακολουθούμε πριν περάσουμε απέναντι έναν δρόμο.
Ασχοληθήκαμε με τα φανάρια, την σημασία και τα χρώματα τους. Ασχοληθήκαμε με τα σήματα, τις γενικές κατηγορίες και τα πιο σημαντικά από αυτά. Τα παιδιά παρατήρησαν τα σήματα, προσπάθησαν να τα αντιστοιχήσουν και να τα αναπαράγουν.
Μιλήσαμε για τα οχήματα έκτακτης ανάγκης και τα παιδιά ασχολήθηκαν με το παρακάτω φύλλο εργασίας. Φτιάξαμε μια ομαδική αφίσα, στην οποία το κάθε παιδί ζωγράφισε τον εαυτό του που κρατάει μια ταμπέλα με ένα σύνθημα! Κατασκευάσαμε αυτοκινητάκια με οδηγούς τα ίδια τα παιδιά! Επισκεφθήκαμε το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής στην Νέα Μάκρη και μάθαμε πολλές χρήσιμες πληροφορίες!Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν που οδήγησαν τις μηχανές! Την επόμενη μέρα τα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους άρεσε περισσότερο από αυτή την όμορφη εμπειρία. Τα παιδιά θυμήθηκαν όλα όσα έμαθαν κατά την διάρκεια του εργαστηρίου και έγραψαν το μήνυμα τους!