ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 2022-2023
“Μαθαίνω για τις πρώτες βοήθειες και τα ατυχήματα”
ΣΤΟΧΟΣ: Να μάθουν οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας για τις
πρώτες βοήθειες και για την πρόληψη και διαχείριση ατυχημάτων.
ΆΞΟΝΑΣ: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ:
- Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη για την ανίχνευση και καταγραφή των πρότερων γνώσεων των παιδιών για τις πρώτες βοήθειες και την πρόληψη ατυχημάτων.
- Συζήτηση και καταγραφή των απόψεων των παιδιών σχετικά με το τι θέλουν να μάθουν και να δημιουργήσουν για την εκπόνηση του σχεδίου δράσης.
- Κατηγοριοποίηση ατυχημάτων και τι πρέπει να προσέχουν (π.χ. στο σχολείο, σπίτι, δρόμο, παιδική χαρά, θάλασσα).
- Δημιουργία πίνακα με το κατάλληλο οπτικό υλικό από το διαδίκτυο σχετικό με το θέμα μας.
- Δημιουργία γωνιάς Ιατρείου και Φαρμακείου με τη βοήθεια των παιδιών και την συνεργασία των γονέων και πραγματοποίηση βιωματικών παιχνιδιών ρόλων (αναπαράσταση) με θέμα την παροχή πρώτων βοηθειών σε μικροατυχήματα, όπως αμυχή, ρινορραγία, απλό διάστρεμμα, τοπικό έγκαυμα, κόψιμο, μικρό οίδημα στο κεφάλι (καρούμπαλο)
ΙΑΤΡΕΙΟ
ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ
- Δημιουργία κατασκευών όπως γιατροί και νοσοκόμες, καπέλα νοσοκόμων, ακτινογραφίες, παζλ σκελετός, ο κύριος και η κυρία τσιροτάκη, βιβλιάριο υγείας παιδιού, φαρμακείο πρώτων βοηθειών κ.α.
- Αξιολόγηση με φύλλα εργασίας ανοικτού και κλειστού τύπου και ομαδικές αφίσες.
- Υλοποιήσαμε τις παρακάτω επιμορφωτικές δράσεις:
– Ενημέρωση των γονέων και των εκπαιδευτικών από τον Ερυθρό Σταυρό.
– Εκπαιδευτική και βιωματική δράση από την “Νεράιδα των πρώτων βοηθειών”.
– Εκπαιδευτική και βιωματική δράση για πρώτες βοήθειες από την Μ.Κ.Ο.
“Ομάδα Αντιμετώπισης Παιδικού Τραύματος”.
-Εκπαιδευτική και βιωματική δράση σε πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής.
– Επιμορφωτικό σεμινάριο 14 ωρών γονέων και εκπαιδευτικών που
πραγματοποιήθηκε σε διάστημα 3 εβδομάδων από τον Ερυθρό Σταυρό. Στο
τέλος της επιμόρφωσης δόθηκε σχετική πιστοποίηση.
Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί εκπόνησαν με ενθουσιασμό και μεράκι το Σχέδιου Δράσης για τις πρώτες βοήθειες και την πρόληψη ατυχημάτων και τα αποτελέσματα ήταν:
- Αναγνώριση της αναγκαιότητας εκμάθησης των πρώτων βοηθειών.
- Εκμάθηση πρώτων βοηθειών σε μικροατυχήματα
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων για την λήψη αποφάσεων σε περίπτωση κινδύνου ή
ατυχήματος. - Καλλιέργεια ενσυναίσθησης και συνεργασίας μεταξύ των παιδιών για την
επίτευξη των στόχων. - Αναγνώριση των κινδύνων και αποφυγής αυτών στους χώρους που κινούνται
τα παιδιά. - Εκμάθηση τρόπων αυτοπροστασίας, πρόληψης και αντιμετώπισης ατυχημάτων.
- Εκμάθηση των αριθμών έκτακτης ανάγκης 112 και 166 και των ενεργειών που
πρέπει να ακολουθήσουμε όταν τους καλούμε. - Διαμόρφωση τάξεων και αύλειου χώρου ώστε να γίνει πιο ασφαλή για τα
παιδιά. - Ενδυνάμωση των σχέσεων σχολείου και οικογένειας με την συμμετοχή των
γονέων στην υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης..



























































