Ξεκινώντας τον 1ο κύκλο εργαστηρίων δεξιοτήτων στην ενότητα ευ ζήν,θα επεξεργαστούμε το θέμα της κυκλοφοριακής αγωγής και συγκεκριμένα θα δώσουμε τον τίτλο “Οδική ασφάλεια”.
Σαν πρώτη δραστηριότητα επιλέχθηκε να γνωρίσουν τα παιδιά τους φωτεινούς σηματοδότες για πεζούς.Αρχικά,συζητήθηκαν οι όροι,παρακολούθησαν σχετικά βίντεο από την τροχαία και την εκπαιδευτική τηλεόραση,άκουσαν σχετικό τραγούδι και αναλύθηκε η συμπεριφορά που πρέπει να έχουν οι πεζοί στο δρόμο και πως να κινούνται με ασφάλεια.Τα παιδιά έπαιξαν παιχνίδι ρόλων,όπου το ένα υποδυόταν το φανάρι και άλλα δύο τους πεζούς,οπότε και έπρεπε να κινηθούν ανάλογα κάθε φορά.Ακολούθησε φυσικά φύλλο εργασίας ώστε να εμπεδωθούν οι έννοιες.
Κατόπιν,αναφερθήκαμε στη διάβαση πεζών και ότι είναι το μόνο ασφαλές σημείο για να διασχίσει ένας πεζός το δρόμο.Παρακολουθήσαμε ανάλογα βίντεο και αφού σχηματίσαμε μια υποτυπώδη διάβαση στο πάτωμα των τάξεων,τα παιδιά έδρασαν βιωματικά και προχωρούσαν,ώστε να διασχίσουν το δρόμο μόνο όταν σταματούσαν τα αυτοκίνητα μπροστά στη διάβαση και ανάλογα με τον φωτεινό σηματοδότη των πεζών.Προσπάθησαν να αντιγράψουν τις λέξεις “διάβαση πεζών” και τη ζωγράφισαν.Έπειτα,συζητήσαμε τη δική τους συμπεριφορά στο δρόμο ως πεζοί και το πόσο σημαντικό είναι να κρατούν το χέρι ενός ενήλικα πάντα,όταν περπατούν στο δρόμο.Με τη βοήθεια της δασκάλας,περπάτησαν,κρατώντας την από το χέρι κατα μήκος της διάβασης.Έτσι,στο τέλος,τους δόθηκε ένα χαρτί με την παλάμη ενός ενήλικα και τους ζητήθηκε να αφήσουν το αποτύπωμα της δικής τους παλάμης,πάνω στου ενήλικα,περνώντας με αυτό τον τρόπο το μήνυμα “Κράτα μου σφιχτά το χέρι”,φράση την οποία αντέγραψαν και στο χαρτί.