“Ο κύκλος του νερού”
Ξεκινώντας τον 3ο κύκλο εργαστηρίων δεξιοτήτων,καταπιαστήκαμε με το θέμα “Ο κύκλος του νερού-Πειράματα”.
Συζητήσαμε στην ολομέλεια για την ύπαρξη και χρησιμότητα του νερού και με αφόρμηση εικόνες και ψηφιακό υλικό,εξέφρασε το κάθε παιδί την άποψή του και τις εμπειρίες του με το υγρό στοιχείο.
Με αφορμή τη λέξη νερό,επεξεργαστήκαμε το γράμμα ν και κάναμε διαδραστικά παιχνίδια και φύλλα εργασίας.
Κατόπιν,καλέσαμε στο σχολείο την ομάδα ΕΝΕΚΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ και μας παρουσίασε ένα εξαιρετικό πρόγραμμα με τίτλο “Ο κύκλος του νερού”,κατά το οποίο τα παιδιά συμμετείχαν βιωματικά και είχαν ενεργό εμπλοκή.Στο τέλος του προγράμματος,κατασκεύασαν από ένα ατομικό μουσικό όργανο,του οποίου ο ήχος θύμιζε τον ήχο της βροχής:
Στη συνέχεια,μιλήσαμε για τον κύκλο του νερού και συγκεκριμένα για την εξάτμιση,συγκέντρωση,βροχόπτωση,χιονόπτωση και συμπύκνωση έννοιες τις οποίες τα παιδιά επεξεργάστηκαν μέσα από πολλά παιχνίδια και διαδραστικές ασκήσεις και τις εμπέδωσαν στον μέγιστο βαθμό.
Συνεχίσαμε με το πείραμα,κατά το οποίο χρησιμοποιήσαμε αφρό ξυρίσματος και χρώμα ζαχαροπλαστικής για να μελετήσουμε το φαινόμενο της συμπύκνωσης και της βροχής.
Και κάναμε σχετικό φύλλο εργασίας:
Κατασκευάσαμε τον κύριο Σταγονούλη κάθε παιδί ατομικά:
Η επόμενη κατασκευή ήταν η παρακάτω:
Ασχοληθήκαμε με την πήξη και το διαχωρισμό υργό-στερεό-αέριο:
Ολοκληρώσαμε με πειράματα που αφορούν στη διαλυτότητα:
Δόθηκαν ερωτηματολόγια και φύλλα αξιολόγησης στα παιδιά προκειμένου να γίνει αξιολόγηση της αποκτηθείσας γνώσης και σχετική ανατροφοδότηση.